ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

20 نکته راجب پژو 206 که نمی دانستید

7 / 10
از 3 کاربر
 

خودرو

20 نکته راجب پژو 206 که نمی دانستید

شاید خیلی ها از امکاناتی که خودرو پژو 206 داره و یا میتونه داشته باشه خبر ندارن !پژو 206 محصول سال 1997 كشور فرانسه است. اين خودرو كه هم در زمان خود و هم در حال حاضر جزء خودروهاي پيشرفته و روز دنيا به شمار مي‌آمد، مجهز به سامانه الكترونيكي مالتي‌پلكس است كه در حقيقت، دسته‌سيم سنتي خودرو هاي قديمي را حذف مي‌كند. در اين سامانه، كليه دستوراتي كه راننده صادر مي‌كند، به يك واحد مركزي الكترونيكي (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم براي عملگر مربوطه صادر مي‌شود. در حال حاضر از شبكه مالتي‌پلكس روي خودروهايي نظير سمند و سورن نيز به جاي دسته‌سيم معمولي استفاده مي‌شود. اين سيستم در اواخر دهه 1980 توسط شركت آلماني بوش ابداع شد.

هوشمند شدن فرامين برقي و الكترونيكي در خودرو با استفاده از ارسال يك‌سري كد در شبكه، باعث مي‌شود كه خودروساز بتواند علاوه بر تسهيل فرايند عيب‌يابي و كمك به بخش خدمات پس از فروش، عملكردها و حالات و يا همان فيچرهاي مختلف را براي رفاه، ايمني و امنيت راننده و سرنشينان طراحي كرده و مهيا سازد. در پژو 206 كه از ابتدا تاكنون به صورت مالتي‌پلكس توليد مي‌شود، ريزه‌كاري‌هاي فني و الكترونيكي پيش‌بيني شده است كه فعال و غيرفعال شدن آن از طريق برقراري ارتباط با BSI خودرو قابل اجراست. BSI يك واحد الكترونيكي است كه ارتباط ميان كليه واحدهاي الكترونيكي يا اصطلاحا ECUهاي موجود در بخش‌هاي مختلف خودرو از قبيل موتور، گيربكس اتوماتيك، ترمز ضدقفل، تهويه مطبوع خودكار و امثالهم را برقرار و مديريت مي‌كند. تغيير در تنظيمات BSI كه توسط دستگاه عيب‌ياب يا همان دياگ صورت مي‌گيرد، در تمام نمايندگي‌هاي ايرا‌ن‌خودرو و نيز تعميرگاه‌هاي مجهز به اين دستگاه قابل انجام است. در اين مقاله به بررسي مهم‌ترين امكاناتي مي‌پردازيم كه شايد بسياري از شما باز دید کنندگان عزيز یا همه يا برخي از آن‌ها در خودروهاي خانواده 206 شامل هاچ‌بك و پژو 206 صندوق‌دار آشنا نبوده و يا به آن دقت نكرده باشيد.

پژو 206

1-هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبني بر تخطي از سرعت تعيين‌شده.توسط دستگاه عيب‌ياب مي توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال كرد؛ مسير فعال‌سازي در منوي سيستم به اين شرح است.
BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Warnings

گزينه Excess speed function present

در اين قسمت می‌توان سرعت مورد نظر را وارد كرده و هشدار سرعت را فعال كرد. توجه داشته باشید غیر فعال بودن با وارد کردن عدد 255 تنظيم می شود، سرعتي كه در واقع خودرو هيچ‌گاه به آن نخواهد رسيد.

2-روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهاي ناگهاني و شديد، روشن شدن فلاشر خودرو با هشدار به رانندگان پشت‌سري مانع بروز تصادف مي شود، به همين منظور توسط دستگاه عيب‌ياب مي توان فلاشر خودكار را در خودرو فعال كرد.

BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه:switching on of the hazard warning on sharp deceleration
برای فعال کردن به present تغییر دهيد.

3-روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالاي دائم

در خودروهاي عادي، وقتي نور بالاي موقت را با نگه‌داشتن اهرم فعال مي‌كنيد، هر دو فيلامان نورپايين و نور بالا روشن مي‌شوند، اما وقتي حالت نور بالاي دائم را انتخاب كرده و دست‌تان را از روي اهرم بر مي‌داريد، فيلامان نور پايين لامپ خاموش شده و فقط رشته مربوط به نور بالا روشن مي‌ماند، اما در 206 اين امكان وجود دارد كه در هنگام نور بالاي دائم هم نور پايين روشن بماند. براي فعال كردن اين حالت، مسير زير را در BSI دنبال كنيد.

BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزینه :type of headlamps

برای فعال کردن، آن را روی حالت double reflector قرار دهيد. توجه داشته باشید این گزینه برای چراغ های کریستالی با دو لامپ در هر چراغ مناسب است و در چراغ های مات که دارای لامپ هاي دوکنتاکت يك‌پارچه هستند توصيه نمي‌شود زيرا احتمال آسیب وجود دارد. ضمنا بايد به اين نكته هم توجه داشت كه هنگامي كه از نور بالا و پایين در چراغ‌هاي كريستالي به صورت هم‌زمان استفاده مي‌كنيد اگر چراغ‌هاي مه شكن جلو را نيز فعال کنيد به صورت اتوماتيك نور بالا خاموش خواهد شد زيرا انعكاس نور بالا در هواي مه آلود به شدت براي چشم راننده مضر است و علاوه بر اين، بار سيستم برق را نيز افزايش مي‌دهد. بديهي است با خاموش كردن چراغ‌هاي مه شكن جلو مجددا حالت نوربالاي چراغ‌هاي كريستالي جلو فعال خواهد شد.

4-قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بيش از 10 کیلومتر در ساعت. براي افزايش سطح ايمني و امنيت خودرو و جلوگيري از ورود به عنف سارقان به داخل خودرو ، بهتر است اين گزينه فعال باشد تا به محض حركت خودرو، درها به صورت خودكار قفل شوند:

BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking  

گزینه :lock doors while drive

به منظور فعال‌سازی،آن را روی present قرار دهید. (در مدل هاي جدید عموما فعال است.) توجه داشته باشید در مدل هایی که کلید فلاشر به صورت دوتکه است، با نگه‌داشتن چندثانیه‌ای کلید قفل‌کن درها در زمان باز بودن سوییچ، این گزینه همراه با صدایي دينگ‌مانند، فعال يا غیرفعال می شود.

5-قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت 30 ثانیه هیچ یک از درها باز نشود.

گاهي اوقات دكمه‌هاي روي سویيچ خودرو كه مربوط به قفل مركزي است، سهوا يا توسط كودكان فشرده مي‌شود كه اگر خودرو در محدوده موثر بُرد قرار داشته باشد قطعا در باز خواهد شد. براي همين و به منظور جلوگيري از سرقت خودرو يا اشيای داخلي آن، اگر هر يك از درها تا 30 ثانيه باز نشود، مجددا به صورت خودكار به حالت قفل در مي‌آيد.

BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Locking / Unlocking
گزینه Automatic Re-Locking:

به منظور فعال‌سازی اين آپشن، حالت را از Absent روی Present قرار دهید. توجه داشته باشید برای فعال‌سازی این گزینه، باید تعریف شکل اتاق را در BSI تغییر دهید و از حالت پنج‌در (هاچ بک) به Estate يا استيشن تغییر بدهید. به منظور انجام این کار به نشانيBSI---->Configuration----> Customer Option ----> Miscellaneous
رفته و گزینه Body Work را به Estate تغییر دهید. در صورت عدم تغییر این گزینه، قابلیت قفل اتوماتیک بعد از 30 ثانیه، فعال نخواهد شد.

6-روشن ماندان چراغ هاي جلو به مدت 30 ثانیه پس از خاموش کردن خودرو: در مكان‌هاي تاريك مانند پاركينگ‌ها، ورودي ويلا‌ها و مكان‌هايي كه در آن‌ها نياز به نورداريد با یک بار فشار دادن دسته راهنما به سمت بالا مي‌توانيد از نورچراغهاي جلو به مدت 30 ثانيه بهره ببريد. اين گزينه كه به «چراغ همراهي تا منزل» معروف است با نشاني زير قابل فعال شدن است.

BSI---->Configuration----> Customer Option ---->Lighting and Signaling
گزينه Follow Me Home را به present تغییر دهيد تا فعال شود. با فعال‌سازی این سیستم، پس از خاموش کردن موتور و در آوردن سوییچ، یک بار اهرم چراغ جلو را به سمت خود بكشيد (نور بالا بزنید)؛ در این حالت چراغ های بزرگ خودرو روشن خواهند ماند. حال می‌توانید از خودرو پیاده شده و درها را قفل کنید. پس از 30 ثانیه، چراغ ها به صورت خودکار خاموش می شوند.

7-تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تيپ‌هاي پایين 206 اس‌دي): یکی از برنامه های تعریف شده برای تهويه مطبوع خودكار در تيپ‌هاي 3، 5، 6، وي8 و وي9، دکمه بخارگیر شیشه هاست. با فشردن این دکمه، پنكه تهویه هوا را با حداکثر دور به دریچه های زیر شیشه جلو هدایت می کند، کولر روشن و دریچه هوای بیرون باز می شود. در این حالت شاهد خواهید بود که پس از چند ثانیه بخار شیشه‌ها زدوده شده و با فشردن دوباره کلید بخار گير، سیستم به تنظیمات قبلي خود باز خواهد گشت.

8-جلوگيري از آسيب به تيغه‌هاي برف‌پاك‌كن: چنان‌چه در هواي باراني قبل از خاموش کردن موتور، فراموش كنيد برف پاک‌كن را خاموش كنيد، یا در حالت سوییچ بسته، وضعیت دسته برف پاك‌کن سهوا يا به دليل بازيگوشي كودك تغيير كند، پس از باز کردن مجدد سوییچ و روشن کردن موتور، براي جلو‌گیری از آسیب به تیغه‌ها، برف پاک‌کن به حركت در نخواهد آمد، مگر اين‌كه در حالت موتور روشن،‌مجددا وضعیت دسته برف پاك‌کن را تغییر دهید.

ضمنا بدليل بلند بودن يكي از بازوهاي برف پاك‌كن، تعويض تيغه‌ها در وضعيتي كه تيغه‌هاي برف ‌پاك‌كن در وضعيت نقطه مرگ پایين (حالت پارك) قرار دارند به سختي امكان‌پذير است، به همين منظور براي تعويض تيغه‌ها لازم است پس از خاموش كردن موتور، يك بار دسته برف پاك‌كن را تحريك كنيد تا برف پاك‌كن به آخرين حد بالايي برسد؛ در اين هنگام به راحتي مي توانيد نسبت تعويض تيغه ها اقدام کنید.

9-برف‌پاك كن هوشمند حساس به سرعت: در هنگام رانندگي با سرعت بالا اگر از برف پاك‌كن با دور بالا استفاده كنيد، متناسب با کاهش سرعت خودرو، دور برف پاك‌كن نيز كاهش يافته و با سرعت‌گيري مجدد، دور برف پاك‌كن نيز به حالت قبل باز مي گردد. چنان‌چه سرعت خودرو به کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت برسد، به صورت خودکار مقداری مکث بین هر بار عمل کردن برف پاک‌كن به وجود می آید (اصطلاحا به حالت بهاره مي‌رود). در این حالت در صورتی که حالت لحظه ای دسته برف پاک‌‌كن تحریک شود، تیغه برف پاك‌کن نیمی از مسیر خود را طی کرده و با تحریک دوباره به جای خود باز می گردد.

10-روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب: در مدل هاچ‌بك در روزهاي باراني وقتي از برف پاك‌كن استفاده مي‌کنيد، به محض اين‌كه خودرو را در دنده عقب قرار مي دهيد، برف پاك‌كن عقب نيز خودرو به منظور فراهم ساختن ديد بهتر براي راننده، به صورت خودكار اقدام به پاك كردن شيشه عقب مي‌كند.

BSI---->Configuration----> Customer Option ----> Visibility
گزینه:Automatic Rear Wiping

به منظور فعال‌سازی present شود. با فعال‌سازی گزینه برف پاک‌كن شیشه عقب در دنده عقب، توسط دستگاه، در صورت روشن بودن برف پاك‌کن جلو به محض درگیر شدن دنده عقب، برف پاك‌کن عقب نیز به جهت کمک به دید بهتر در بارندگی، به صورت خودکار فعال خواهد شددر صورتی که مدت زمانی کوتاه از خاموش کردن برف پاك کن جلو گذشته باشد و دنده عقب درگیر شود، برف پاکن عقب فقط یک بار عمل می کند.

11-استفاده از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی به مدت 45 ثانيه و برف پاک كن ها تا 60 ثانیه: پس از بستن سوییچ و خارج کردن آن، قبل از باز شدن حداقل یکی از درهای جلو، تا 45 ثانیه می توان از شیشه بالابر ها و آیینه های برقی و تا 60 ثانیه از برف پاک‌كن ها استفاده کرد.

12-استفاده از سيستم صوتي تا 30 دقيقه بعد از خاموش شدن خودرو : بعد از خاموش کردن موتور و بستن سوئیچ، امکان استفاده از سیستم صوتی خودرو، حداکثر به مدت 30 دقيقه (بر اساس میزان شارژر باتری) وجود دارد.

13-بعد از این مدت سیستم برقی خودرو جهت محافظت از شارژ باتری وارد حالت اقتصادی (eco mode) می شود. جهت ادامه استفاده از این ادوات باید موتور را یک بار روشن کنید.

14-امكان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را می توان توسط دستگاه عیب یاب انتخاب کرد اين ويژگي فقط در مدل های مجهز به سیستم ضد قفل ABS قابليت فعال سازي دارد.در صورت تمایل به تغيير سايز رينگ چرخ، سعی کنید یکی از مشخصات ذکر شده در این فهرست را انتخاب کرده تا از بروز خطا و اختلال در محاسبات سرعت خودرو و عملکرد سیستم ترمز ضد قفل جلو‌گیری شود.

15-يافتن خودرو در پاركينگ ها : هنگامي كه خودرو در مكاني پارك شده باشد با فشردن كليد قفل بر روي ريموت قفل مركزي فلاشر خودرو به مدت پنج ثانيه و با ضرب آهنگ تندي شروع به روشن شدن مي کند. اين قابليت باعث مي شود راننده در مكان هاي تاريك مانند پاركينگ هاي عمومي به راحتي محل پارك خودرو را بيابد.

16-ضد سرقت بودن راديو پخش: با توجه به اين‌كه راديو پخش 206 حتما بايد توسط دستگاه دياگ براي خودرو معرفي شود در صورتي كه به هر دليل سوكت برقي آن جدا شود در هنگام استفاده صداي گوش خراشي هر 10 ثانيه يك‌بار از طريق بلندگو ها پخش خواهد شد و براي رفع آن حتما باید كد مربوطه مجددا براي خودرو و راديو پخش تعريف شود. اين كد غالبا همان شماره VIN خودرو است.

17-روشن ماندن چراغ سقف: پس از خاموش كردن موتور و خروج كليد از داخل مغزي سویيچ، چراغ سقفي خودرو بمدت 30 ثانيه روشن مي‌ماند. اين ويژگي باعث مي‌شود براحتي بتوانيد در هنگام شب وسايل و لوازم خود را جمع آوري كرده و سپس از خودرو پياده شويد.

18-فعال شدن هشدار درها: هنگامي كه خودرو روشن است با باز شدن هر يك از درها زنگ يا صداي هشدار گونه‌اي به صدا در آمده و چراغ سقفي نيز اگر در حالت در باشد روشن و خاموش مي‌شود. همچنين هنگامي كه پيشرانه را خاموش كرده و قصد پياده شدن از آن‌را داشته باشيد ولي چراغ‌ها روشن باشند هشدار مشابهي به هنگام باز شدن در راننده بصدا در مي‌آيد. اين ويژگي در مورد جا ماندن كليد خودرو در داخل مغزي سویيچ نيز صدق مي كند، يعني اگر كليد را از مغزي سویيچ خارج نكرده باشيد به هنگام باز شدن در راننده هشدار به صدا در مي آيد.

19-بي‌صدا كردن راديو پخش:گر در هنگام گوش كردن به صداي راديو‌پخش، نياز فوري به بي‌صدا كردن آن داشته باشيد مي‌توانيد با نگه داشتن همزمان دكمه‌هاي بالا و پایين ولوم راديو پخش كه در پشت دسته كنترلي آن و در زير دسته برف پاك كن قرار دارد نسبت به بي‌صدا كردن راديو اقدام کنيد. براي فعال كردن مجدد آن كافي است يكي از دكمه هاي بالا و يا پایين را مجددا فشار دهيد.

20-مودهای شبکه برق 206 و 207 مولتی پلکس:حالت آماده‌باششبکه برق پس از خاموش کردن خودرو و عدم استفاده از تجهیزاتی مثل ریموت قفل مرکزی، باز کردن درها، بوق، چراغ‌ها و... به خواب می‌رود. بنابراین انجام هرگونه عملیات روی سیستم برقی، جداکردن کانکتورهای ECU یا BSI و موارد مشابه، باید پس از به خواب رفتن سیستم باشد تا از وارد آمدن آسیب به قسمت‌های مختلف جلوگیری شود. برای این منظور، پس از خاموش کردن خودرو، ابتدا در موتور را باز کنید، سپس درهای خودرو را بسته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید و در نهایت کابل مثبت باتری را جدا کنید.

پس از خاموش شدن خودرو تغذیه شبکه به مدت 65 ثانیه در حالت آماده‌باش يا استندباي باقی می‌ماند. البته در صورتی که در سمت راننده باز شود، همراه شنیدن صدای یک رله در BSI تغذیه قطع می‌شود و چراغ روی کلیدهای شیشه بالابرها خاموش و شبکه آماده برای به خواب رفتن می شود. به خواب رفتن شبکه، همراه با خاموش شدن نمایشگر کیلومتر و به دنبال آن بعد از حدودا سه دقیقه پایین آمدن کامل عقربه نمایشگر هاست.

  • حالت بيدارباش

اگر پس از به خواب رفتن سیستم، قفل مرکزی فعال و درها باز شوند و یا به طور کلی در سیستم برق فرمانی صادر شود، سیستم بیدار می شود. (توجه کنید که وارد حالت آماده‌باش نمی شود. (بيدار شدن سیستم همراه با روشن شدن نمایشگر کیلومتر، و کالیبره شدن عقربه ها (تنظيم نقطه صفر عقربه) است.

  • حالت صرفه‌جويي

در صورتی که در حالت خاموش بودن خودرو، جریان بیش از حد از خودرو گرفته شود، BSI برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی خودرو را به حالت صرفه‌جويي يا  Eco Mode وارد می کند، مثل روشن بودن بیش از حد رادیو پخش در حالت موتور خاموش، روشن ماندن چراغ سقفي داخل خودرو و يا روشن ماندن چراغ داخل صندوق عقب خودرو.

  • پايشگر واحد سرويس موتور

هنگامي كه سویيچ را باز مي‌كنيد يك علامت آچار به همراه يك مقدار عددي در صفحه كيلومتر خودرو ظاهر مي شود اين واحد عددي كه معمولا بر روي عدد 20هزار تنظيم شده است نشانگر ميزان كاركرد موتور خودرو و نياز به سرويس آن از قبيل تعويض روغن موتور، فيلتر ها و بازديد سطح روغن ترمز و مايع خنك كننده دارد. اين واحد عددي از چندين حسگر مختلف اطلاعات را دريافت کرده و كاهش عدد مربوط نزديك شدن به زمان سرويس موتور را اعلام مي کند. اين حسگرها اطلاعاتي از قبيل مدت زمان كاركرد موتور، برآورد كاركرد موتور در حالت خلاص يا گير افتادن در ترافيك شهري، افزايش يا كاهش درجه حرارت محيط و موتور،كيلومتر پيمايش خودرو و حتي زماني كه خودرو به مدت طولاني مورد استفاده قرار نگرفته باشد را به BSI انتقال داده و BSI نيز بسته به شرايط عنوان شده از واحد عددي مذكور كسر مي نمايد؛ براي مثال ممكن است شما در گرماي تابستان حدود 100 كيلومتر را با سرعت بالا طي کنید ولي عددي كه از واحد مربوطه كسر مي شود در حدود 300 واحد باشد. پس از انجام سرويس ادواري و تعويض روغن موتور بهتر است اين واحد عددي را براي مراجعات بعدي مجددا تنظيم و اصطلاحا ريست كنيد. براي اين كار كافي است انگشت دست خود را بر روي دكمه زير كيلومتر شمار قرار داده و سویيچ خودرو را باز کنيد. در اين هنگام عدد 10 = بر روي نمايشگر كيلومتر فعال شده و شمارش به صورت معكوس تا عدد صفر آغاز مي شود. پس از صفر شدن عدد مذكور با يك‌بار باز وبسته كردن سویيچ خودرو مجددا عدد 20هزار براي كنترل سرويس ادواري خودرو تنظيم مي‌شود.

  • نشانگر مقدار روغن

با باز كردن سویيچ خودرو در هنگامي كه موتور سرد باشد، با شش خانه مربع شكل در صفحه كيلومتر روبه‌رو مي شويد. اين مربع هاي كوچك نشانگر سطح روغن موتور است. بديهي است اگر بلافاصله بعد از خاموش كردن موتور يعني در حالتي كه موتور خودروو گرم باشد مجددا بخواهيم موتور را روشن كنيم با باز كردن سویيچ خودرو اين مربع ها به صورت چند خط صاف كوچك و به حالت چشمك زن روشن خواهند شد و دليل آن هم اين است كه حسگري كه اطلاعات سطح روغن را به BSI منتقل مي كند روي كارتل روغن قرار داشته و هنگامي كه موتور خودرو گرم باشد طبيعي است كه مقدار كمي از روغن در كارتل موجود بوده و بقيه در ساير اجزا موتور قرار دارد.

  • امكانات سخت افزاري

در صورت نصب سخت افزار های فابریک مانند سیستم شیشه شوی چراغ های جلو، و فعال سازی گزینه آن در تنظیمات توسط دستگاه، امکان استفاده از این سیستم‌ها نیز میسر خواهد شد.

در گزينه برف‌پاك‌كن خودكار، سرعت برف پاک‌کن به صورت استاندارد، بر اساس سرعت خودرو تغییر می کند (در حالت تناوبی) اما با نصب حسگر نور و باران روی شیشه جلو و نصب دسته راهنما و برف پاکن مجهز به حالت خودکار و فعال سازی نرم افزار مربوطه توسط دستگاه، می توان از کنترل خودکار چراغ ها و برف پاک‌کن ها، بر اساس روشنایی محیط و شدت بارش باران نیز بهره برد. (سیم‌کشی این سیستم ها انجام شده است.)

صفحه اطلاعات چندمنظوره بالای داشبورد برای مدل ایران، به صورت استاندارد از نوع تایپ A در نظر گرفته شده اما امکان نصب تایپ B با قابلیت نمایش دما، ساعت،تاریخ، اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، سرعت میانگین، و مسافت قابل پیمایش و اطلاعات سیستم صوتی در چند خط به صورت هم‌زمان، پیغام باز بودن درهای خودرو به صورت گرافیکی و اعلام پیام های هشدار مانند بالا بودن ترمز دستی، پایین بودن سطح سوخت خوردو، بالا بودن دمای مایع خنک کننده موتور و... همچنین اعلام وجود خطا در سیستم هایی نظير ABS ، كيسه هوا و... به صورت نوشتاری قابل نمایش خواهد بود. در نوع تایپ C علاوه بر موارد نوع B قابلیت نمایش اطلاعات GPS نیز وجود دارد.

در صورت نصب سخت افزار های مربوط به سیستم کروز کنترل، شامل دسته کنترل آن در سمت چپ فرمان و پدال گاز با سوکت 5 پایه و فعال سازی سیستم از طریق دستگاه، این قابلیت ارزشمند به تجهزات خودرو اضافه خواهد شد. توضيح اين كه مدل های تولیدی قبل از سال 1385 فاقد چراغ کروز کنترل در صفحه کیلومتر هستند بنابراین برای این مدل ها، صفحه کیلومتر نیز باید تعویض شود.

در صورت تعویض قفل کمربند ایمنی راننده با مدل مجهز به کلید هشدار برای مدل هایی که در صفحه نشان‌دهنده ها دارای چراغ هشدار کمربند هستند، امکان فعال سازی چراغ و بوق هشدار نبستن کمربند با دستگاه وجود خواهد داشت.

امکان تجهیز به سیستم کنترل پایداری خودرو(ESP)  با نصب حسگر زاویه چرخش فرمان و حسگر سنجش انحراف جانبي  خودرو، تعویض مجموعه ترمز ضدقفل با نوع مجهز به  ESP، مدل بوش MK60 و معرفی توسط دستگاه امکان پذیر است.
امکان استفاده از گرمکن صندلی های جلو نیز پس از نصب کلید و المنت ها به صورت استاندارد وجود دارد.

نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت های مربوط به این سیستم ها پشت کنسول وسط در مدل های با تهويه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده است.

سخت افزارهاي ديگر كامپيوتر سفر، ره‌ياب، حسگر نور و باران، شيشه‌شوي چراغ‌هاي جلو، كروز كنترل ساده و ليميتردار نيز بر روي خانواده پژو 206 قابل نصب است كه با استعلام صورت‌گرفته از مراكز خصوصي، براي نصب تمامي گزينه‌ها به انضمام يك دستگاه دزدگير فابريك، هزينه‌اي در حدود دوميليون تومان دريافت مي‌شود. لازم به ذكر است بسياري از اقلام، تجهيزات و گزينه‌هاي ذكر شده توسط شركت خودرو هاي سفارشي ايران‌خودرو (آپكو) قابل عرضه است و براي مثال مي‌توان در نمايندگي‌هاي اين شركت، كروزكنترل فابريك 206 اس‌دي مدل 1392 را با هزينه‌اي حدود 200 هزار تومان نصب و راه‌اندازي كرد.

همه چیز درباره پژو 206 تیپ 5

همه چیز درباره پژو 206 تیپ 2

  • جهت دریافت قیمت روز خودرو پژو 206 بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع پژو

کاتالوگ پژو206

 
 
معرفی به دوستان :
شهره : وأي نمي دونستم
85 29
من ٥ سال ٢٠٦ دارم واقعا ٨ تاشو نمي دونستم چه قدر عالي بود
محمد جواد : 206SD 93
23 22
این صفحه های جدید که امسال گذاشتن هم همینطوره؟ هیچ جا هیچ اطلاعاتی دربارش نیست کپی راناس من 206اس دی آخر آبان 93 گرفتم تو دفترچه و سایت ایران خودرو زده که "چراغ همراهي تا درب منزل در محيط هاي تاريك" داره ولی واسه یه سری ایراد که بردم تعمیرگاه مرکزی گفتن این جدیدا نداره لطفا کمک کنید بدونم چی دارم چی ندارم
محسن : دستت طلا
41 22
واقعا مرسی دستت درد نکنه خدا خیرت بده خیلی کمکم کردی
سارنگ : عالی بود متشکر
34 13
من هم از سال 85 این خودرو را دارم ولی از بس که دفترچه راهنمای کاملی ایران خودرو زحمتش را کشیده! بعضی ها را نمی دانستم. ممنونم
رادبه : 206 تیپ3
15 10
سلام ایا روی 206 تیپ 3 مدل 88 اینها فعال میشن ممنون
مدیریت : پاسخ
18 10
سلام با توجه به ECU این سری مدل ها اکثرا بله چنین امکانی هست.
سيّدعارف موسوي ... : سوال
13 14
سلام از كجا متوجه بشيم كه ماشينمون داراي اين سيستم هست يا نه؟ماشين من تيپ٥مدل٩٣ هست
مدیریت : پاسخ
11 7
سلام تو متن مقاله توضیح داده شده است، این آپشنها بسته به نوع کامپیونر خودرو یا همان ECU دارد و شما با مراجعه به مراکز برنامه نویسی یا تعمییرات ECU می توانید آگاه شوید.
جعفری : یه کمک به ما بدین
38 8
سلام من شهریور رانا گرفتم ال ایکس.قیلا پراید داشتم 132 .الان 6000 کار کرده.همه چی خوبه فقط یه مشکل کوچک داره انهم اینکه زمانی که حدود 50 یا 60 کیلومتر باهاش با درو موتور 3 یا 3.5 میری ...و حالا می خواهی دنده رو پایین بیاری مخصوصا 3 به 2 یا 2به 1 ماشین خیلی شیک خاموش میشه.دوباره استارت میزنی و خیلی عادی به حرکتت ادامه میدی...فیلتر بنزین.تست استپر موتور.ریست کردن کامپیوتر...انجام شده به کارشناسان محترم ایران خودرو زنگ پشت زنگ فرمودن عیب محرض نشده است ....کاربر خیال می کند...هیچ مشکل دیگه ای نداره..ممنون از شما راهنمایی کنید.
سعید شهبازی : 206
17 12
واقعا عالی بود.ممنون از راهنمایی های شما
حجت : يه سوال واسه 206اس دي وي 8 مدل 1394
65 14
بسيار عالي بود . سلام و عرض ادب . مشكل لرزش دنده 2 چطور حل ميشه . لطفا
مرتضی : قطعی صدای رادیوپخش
3 3
سلام رادیوپخش ماشین من توسط دخترم دستکاری شده و صداش قطع شده چیکار کنم؟ 206 SD مدل 94 دارم
مدیریت : پاسخ
1 6
سلام احتمالا یکی از گزینه های تن و بیس و... را بسته اند برای تنظیم با دکمه ولوم و فشار آن داخل گزینه ها رفته و آنها را افزایش دهید در غیر اینصورت گارانتی ظبط خودرو با توجه به مدل 94 خودرو
امین : سلام و خسته نباشید
2 7
ماشین من 10 مرتبه ریست شده و حالا دیگه ریست نمیشه حالا باید چیکار کنم یعنی حتما باید bsi رو عوض کنم؟؟؟؟
مدیریت : پاسخ
6 3
سلام باتوجه به تخصصی بودن این مقوله بایستی توسط متخصص بررسی گردد.
تيلا نعمت الهي : كيلومتر شمار
6 5
كيلومتر ماشين من از 37000 ناگهان رفته روي 120000 كيلومتر، نمي دونم بايد چيكار كنم، ميشه كمكم كنيد؟
مدیریت : پاسخ
15 5
سلام اگر خودرو دست دوم خریداری کردین احتمال دست کاری در کیلومتر شمار می باشد و راهی وجود ندارد یا با مراجعه و تست دیاگ چک کنید.
پارسا : چراغ همراهی تا درب منزل
5 8
سلام سیستم چراغ همراهی تا درب منزل رو پارس داره؟
مدیریت : پاسخ
5 5
سلام خیر.
مجتبی : پژو پارس
4 8
لطفا در مورد امکانات پارس سال هم بگید آیا همچین اپشن هایی واسه پژو پارس هم هست؟
مدیریت : پاسخ
6 3
سلام در مقاله همه چیز درباره پژو پارس می تونید مطالعه نمائید ولی این امکانات مختص به پژو 206 می باشد.
حمید : فعال سازی
2 7
سلام، خودمون هم میتونیم فعالشون کنیم ؟
مدیریت : پاسخ
8 7
سلام خیر این امکانات با توجه به مدل خودرو و نوع ECU و BSI خودرو می باشد.
امیر : چراغ روغن
3 2
سلام من 206 تیپ5 مدل 84 دارم موقع روشن کردن ماشین چه گرم باش چه سرد چراغ روغن به صورت 6تا مربع با minو maxرو کیلومتر شمار میاد بعد چند ثانیه میره. دلیل چی میتونه باش؟
مدیریت : پاسخ
5 3
سلام این علامت برای نشان دادن سطح روغن موتور می باشد و مشکل خاصی نیست.
نوراله : 206
11 9
من 206 ای دی وی 8 دارم ، گزینه قفل شدن اتومات درب ها پس از 30 ثانیه و همچنین فلاشر در حین ترمز ناگهانی را فعال کرده ام اما کار نمی کنه . مشکل چییه
محمد حسین : نصب کروز کنترل روی خودرو های مدل ۹۰ به ب ...
10 6
سلام. واقعا عالی بود من ۲۰۶ اس دی مدل ۹۴/۱۲ دارم .میشه کروز کنترل روش نصب کنم این مدل ها به علت تحریم سیم گازش برقی نیست دستی است . آیا تعویض میشه یا نه . ممنونم راهنمایی بفرمایید.
علیرضا : عدم نمایش سطح روغن
15 14
سلام . من 206 مدل 95 تازگی از نمایندگی گرفتم . وقتی می خوام روشن کنم ماشینو نمایشگر سطح روغن نمیاد همونی که 6 تا دایره اس بعد خاموش میشه . میشه بگین چرا سطح روغن نمایش داده نمیشه.
یاسر : دنده عقب
8 26
من اس دی ۹۵ دارم چرا وقتی ماشین تو دنده خلاص داره آروم به عقب حرکت میکنه دنده عقب ماشین جا نمیخوره ؟باید حتما ایست کنی بعد دنده عقب بزنی؟آیا این مشکل ماشین منه یا همه همینطورن؟
محمد : سنسور دمای هوا
20 7
با سلام خواستم بدونم سنسور دما میشه روی 206 تیپ 2 مدل 96 نصب کرد مثل تیپ 5 اگه کسی نصب کرده ممنون میشم راهنمایی کنه
یاسر : دنده عقب
3 13
من اس دی ۹۵ دارم چرا وقتی ماشین تو دنده خلاص داره آروم به عقب حرکت میکنه دنده عقب ماشین جا نمیخوره ؟باید حتما ایست کنی بعد دنده عقب بزنی؟آیا این مشکل ماشین منه یا همه همینطورن؟
مدیریت : پاسخ
23 4
سلام هیچ خودرویی توانایی تعوض دنده خودرو به عقب در حین حرکت را ندارد.
سالار سلیمی : المنت شیشه عقب و فندک
7 6
با سلام..اس دی وی 8 دارم وقتی دکمه المنت رو میزنم تو نمایشگر دیجیتال نشون میده ولی عمل نمیکنه.فندک هم کار نمیکنه.مشکل از کجاس؟فیوز هارو هم تست کردم سالمه.ممنون اگه راهنمایی کنین
محمد : كار نكردن ضبط هنگام خاموش كردن موتور
7 5
سلام من ٢٠٦ مدل ٩٥ تيپ دو دارم .ماشين رو كه خاموش ميكنم حتي با سوييچ باز ضبط ماشين كار نميكنه به محض روشن شدن موتور ضبط بلافاصله فعال ميشود.فيوزها هم چك شده. لطفا راهنمايي كنيد
Abas : کروز کنترل
2 4
واقعا عالیه .... این امکانات ،مخصوصا کروز کنترل رو مدل اس دی ... وی ۱ مدل ۹۰ هم قابل اجراست ؟؟؟؟؟
مدیریت : پاسخ
2 5
سلام به طور معمول بر روی پژو 206 امکان پذیر است.
عباس مرآتی : کار نکردن قفل مرکزی
12 3
بل سلام وخسته نباشید من 206تیپ پنج مدل 90دارم مشکل از اونجا شروع شد ک ماشین رو بردم دیاگ زدم طرف فیش رو اشتباه زد و جرقه تولید کرد و از اون لحظه ب بعد نه قفل مرکزی کار میرد و نه دزدگیر بردم پیش دزدگیر ساز تونست دزدگیر رو درست کنه و درها با دزدگیر قفل میشوند اما قفل مرکزی با فشردن دکمه قفل و شاسی درب راننده عمل نکند در ضمن قفل در هنگام حرکت هم از کار افتاده وقتی دکمه قفل رو میزنم یا حرکت میکنم ی صدای تق از دزدگیر میاد ولی درها قفل نمی شوند ممنون میشم راهنمایی کنید
شاوردی : ماشینم 206SD بعد از خاموش کردنش روشن نمی ...
26 4
بعد از اینکه ماشین خاموش کردم بعد از نیم ساعت مجددا روشن نمیشه، پمپ بنزبن و استارتر و سیستم برق مشکل نداره.مشکل از کجا میتونه باشه. کم بودن روغن گیرباکس میتونه مانع روشن شدن ماشین بشه.؟؟
شايان : كشيدگي فرمون به سمت عكس شيب جاده و لرزش ...
11 9
خودروي من هفتصدتا بيشتر كار نكرده،تنظيم فرمون بردم،بالانس كردم،ولي فرمون به سمت عكس شيب جاده ميكشه،يعني خودرو به ميره به سمت سربالايي،عجيبه.كسي هم عيبش رو نفهميده،بلد هم نيستن،من هم حيفم مياد بدم بيخودي ماشينو وا كنن.بعد هم مشكل لرزش دنده ٢ هست كه كاملا از اتاق و دسته دنده قابل رويته،نميدونم عيبش چيه،اون طوري هم كه ميگن تيپ ٥ شتاب داره،نخير،يا ايراد داره و يا حتي پرايد رو هم نميتونه بگيره و بالاي صدتا،ماشين نعره ميكشه و پدال گاز لرزش داره. مدل ٩٥ و صداي بوقي هم در زمان باز بودن درها به گوش نميرسه.يك شب ضبط رو روشن كردم،چراغ جلو يك لحظه روشن و خاموش شد.ممكنه راهنماييم كنين؟
محمود : تشکر
11 4
سلام. ممنون خیلی مفید بود به نظرتون چه دوره ای مناسب هست برای آموزش برق خودرو ؟
عباس : 206
8 3
عالی بود دستان دردنکنه اموزنده بود
omid : کروز کنترل 206
5 1
سلام من 206v8 مدل 86 دارم چراغ کروز کنترل نداره چکار باید بکنم که کروز کنترل بتونم نصب کنم غیر از عوض کردن کیلومتر راه دیگه ای داره
مدیریت : پاسخ
0 7
سلام باتوجه به عدم تعریف و نیز ECU خودرو امکان نصب نیست.
مجتبي : صداي بيپ چراغ راهنما
4 1
ضمن سپاس از ارائه اطلاعات مفيد و كاربردي شما،ميخواستم خواهش كنم كه راهنمائي بفرماييد كه چگونه صداي بيپ راهنما را حذف كنيم بسيارآزاردهنده است. با سپاس
حمید حاجی بابا : مشکل کیلومتر
6 2
باسلام- ماشین من پژو206 تیپ 2 مدل 90 هست که کارکرد ماشینم 84000 بود به دلیل زیبایی صفحه کیلومتر ماشین رو با کیلومتر دیگه ای تعویض کردم و کیلومتری که جدید روی ماشین نصب کردم 140000 راه رفته و این کارکرد آمده روی کیلومتر ماشین من. راه حلی برای اینکه کارکرد ماشینم به همون 84000 برگرده وجود دارد؟ این در حالی است که وقتی صفحه کیلومتر خودم رو هم مجدد بستم روی ماشین کیلومتر کارکردو به 140000 نشون میده. لطفا راهنمایی کنید ممنون
حميد اكسون : مشكل صداي ضبط
19 14
با سلام و خسته نباشد . ماشين 206 اس دي v8 رو يه هفته است كه تحويل گرفتم . مشكلش اينه كه وقتي ماشين رو روشن ميكني صداي ضبط رو كه كم كرده بودم با صداي خيلي بلند روشن ميشه ضبط
وحید : بوق هشدار
2 3
سلام من 206 sd مدل 92 دارم ایا میشه بوق هشدار سرعت را غیر فعال کرد یا از سرعت 120 بالاتر برد ممنون میشم کمک کنید
مدیریت : پاسخ
4 2
سلام بله می توان غیر فعال کرد اما این کار نیاز به تخصص داره که بایستی نزد مکانیک و تعمیرکار ecu و آشنا به این امر بروید.
رضا : گاز کم میاره
1 1
با سلام 206 v8 مدل 86 دارم وقتی کولر میگیرم گاز کم میاره و مکس میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیریت : پاسخ
3 3
سلام زمانی که شما کولر روشن می کنید با توجه به درگیری کمپرسور کولر با موتور خودرو ااز قدرت موتور شما کاسته می شود و این امر طبیعی است.
رامین : مدل خودرو
4 2
سلام روز خوش این مواردی که گفته شده، تو ماشین SD V2 مدل 87 هم امکان فعال سازیش هست؟ قصد خرید این خودرو رو دارم.
علی : خرابی
3 4
ممنون از اطلاعاتتون من 206مدل 82دارم تازگی ها وقتی چراغ کوچک نه بالا نه پایین کوچک کناری رو روشن میکنم بوق هم بی صدا در میاد وقتی چراغ نور پایین رو روشن میکنم خاموش میشه قابل ذکر هم هست که بوق هم در حالت عادی کار میکند
جعفر : سوال
2 2
سلام.من 206 تیپ 2 صفر گرفتم مدل96.این امکانات رو کلا داره؟
مدیریت : پاسخ
6 2
سلام در مدل های جدید خیر.
سارا : سوال
3 0
با سلام من 206 تيپ 5 مدل 92 دارم. ريموتش كد پرونده و عمل نميكنه. چند روزه به طور دستي با سوئيچ قفلش ميكنم. چكار بايد بكنم درست بشه يا پيش كي ببرم؟
مدیریت : پاسخ
4 1
سلام با کارت ایموبلایزر که هنگام خرید خودرو به سوئیچ بود به مراکز و یا نمایندگی مجاز رفته و دوباره کد را تعریف کنید.
حمید : علت قطع صدای هشدار فلاشر باز بودن درب جا ...
4 0
سلام من 206 تیپ 2 مدل 1382 دارم . چند وقت پیش مشکل بوق براش پیش اومد که باتری ساز اونو حل کرد. بعد از تعمیر ایشون صدای هشدار فلاشر باز بودن درب جا ماندن سوئیچ قطع شده. علت چیست و به کجا باید مراجعه شود؟
بهروز : سوال
6 1
سلام ببخشيد همه اين امكانات روي ٢٠٦ تيپ 5 مدل 95 هست آيا؟؟!!! همه اين امكاناتو ميگم ها
علي : سلام
7 1
سلام و خسته نباشيد خدمت همگي، من ٢٠٦ تيپ٢ مدل ٨٤ دارم ايا اين امكانات رو ميشه رو كامپيوترش نصب كرد؟ و اينكه ايا خيلي هزينه بره ؟؟
کوروش : درود بر دوستان ایرانی
6 4
درود! هر مشکلی داشتید ماشینو ببرید نزدیکترین نمایندگی ایران خودرو!
ایمان : سوال تکراری بی جواب!
4 6
سلام 206 مدل88دارم با نگهداشتن کلید قفل نه صدای دینگ مانند به گوش میاد و نه در هنگام حرکت قفل درب ها عمل میکنه علت کجاست ؟
حبیب محرر : خاموش شدن خودبخودی چراغهای نورپایین
7 5
شب در حال حرکت در جاده چراغهای نور پایین جلو خاموش شد لامپها و فیوزها را باطری ساز چک کرد سالمند نور بالا روشن میشود نور پایین روشن نمیشود . نیاز مبرم به راهنمایی دارم
داریوش : کد خطای پخش
3 1
سلام دوستان. ماشین من تیپ 5 مدل 93 هست و چند روزه پخشش سی دی و فلش رو درست اجرا نمیکنه و ارور 5 میده میشه راهنمایی کنید. ضمنا دوستانی که مدل 93 دارن لطفا حتما به نمایندگی مراجعه کنن برای چک کردن سیم کشی. اون مدلها که رله های فن کنار باتری هست و فیوز 40 امثر روشه بشدت احتمال اتیش سوزی داره. شرکت برا بعضی ها فراخوان داده برا بعضی ها نه. مال خیلی ها اتیش گرفته. باید سیم کشی کلا عوض شه.
محسن : روشن شدن یا دور سریع اخطار ظاهر شده روی ...
0 1
با عرض سپاس از راهنمایی من تیپ 5 مدل 83روشن شدن یا درو زدن سریع می نویسه telecoando scaaica یعنی چه محبت کنید راهنمایی کنید ممنون
باغشاهی : قطع شدن صدای هشدار سوییچ و راهنما و چرا ...
2 0
سلام چند روزه صدای راهنما و هشدارهای سوییچ و باز شدن دربها قطع شده از مدیریت خواهش میکنم راهنمایی کنید
مدیریت : پاسخ
3 0
سلام این مشکل یک ایراد برقی که از فیوز یا خطا در سیستم برقی خودرو می تواند باشد باستی توسط کارشناس مربوطه بررسی گردد.
مهدی فعدی : خرابی ساعت دیجیتال
5 7
ساعت دیجیتال پژو ۲۰۶ من سوخته و به سختی گیر میاد چیکار کنم؟۰
شیرزادی : مواردی ک گفتین شامل sd88سی ان جی میشه
3 1
مواردی ک توضیح دادین فوق العاده بود
ارمین : خاموش کردن ودروا
2 1
سلام من ۴۰۵ مدل ۹۶ دوگانه دارم. وقتی گازوبنزین ماشین فول است وقتی روشن میکنی سریع خاموش میکند علتش از چیست
محسن : روشن و خاموش شدن نمایشگر
4 3
نمایشگر ساعت و.. خاموش و روشن میشه روی دست انداز ها هم که سرعت رو کم میکنم ماشین خاموش میشه ایراد از چی میتونه باشه؟ یعنی از باتری هست؟؟
حمید : آیا 206 مدل 94 قابلیت نصب کروز کنترل دار ...
1 1
سلام آیا 206 مدل 94 قابلیت نصب کروز کنترل بدون دستکاری در سیم کشی و تعویض قطعات فابریک رو داره؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید
مدیریت : پاسخ
1 3
سلام بایستی به شرکت آپکو مراجعه کنید
حمید : آیا 206 مدل 94 قابلیت نصب کروز کنترل دار ...
2 1
فراموش کردم بگم ماشینم تیپ 5 هستش، آیا این تیپ مدل 94 قابلیت نصب کروز کنترل بدون تغییرات در سیستم ماشین رو داره؟؟
دانیال : سوال
3 1
سلام یه سوال ماشزن من وقتی به کات اف میرسونم تا ۶/۵میره میشه کاری کردکه تا ۷بره؟
حسین : دسته موتور ها تعویض کردم
1 2
با سلام من 206 تیپ 5 مدل 92 دارم به تازگی دیسک صفحه عوض کردم از 100به بالا شتاب نداره 130 لرزش داره سپاس گذارم راهنمای کنید ممنون
سامان : تنظیمات از چه طریقی انجام میشود؟
3 1
سلام مدل ماشین من ۹۰ و v1 هستش میخوام بدونم از کجا باید این تنظیمات رو انجام بدم منظور شما از وارد شدن به bsi دقیقا کجاس؟باید با دیاگ انجام بشه؟؟! ممنون میشم جواب بدین
عرفان : ضبط
1 1
سلام ضبط ماشینم فابریکه یه گوشش عکس بلوتوث هس ولی نمیدونم چجور فعالش کنم؟؟؟؟ ؟!!!!!
مدیریت : پاسخ
2 2
سلام به جهت فعال کردن ابتدا بلوتوث گوشی را روشن و بعد دکمه بلوتوث ضبط را برای 3 ثانیه نگه داشته تا فعال گردد و بعد از قسمت تنظیمات بلوتوث گوشی سیستم ضبط را پیدا و دکمه تائید را بزنید.
مجتبی : نشانگر روغن
4 2
سلام بر مدیر محترم سایت من امروز یک اس دی خریدم اماروغن تو صفحه نمایش نشون نمی ده آیا در مدل های جدید این گزینه حذف شده است یا از تنظیمات خودرو هست .
سالار : سوال
1 1
سلام مطالبتون واقعا عالی بود من از سال 83 . 206 تیپ 6 دارم...چندسالی هست که در زمان ترمز شدید فلاشر روشن نمیشه و همچنین در هنگام روشن کردن، کنار علامت آچار به جای اعداد 0کنار هم ،خط تیره میاد....با وجود اینکه کل سیم کشی و BSI رو نو انداختم کماکان این ایراد وجود داره .....بنابراین طبق فرمایشات حضرتعالی غیر فعالن و میبایست فعال شن؟؟
رضا : خاموش و روشن شدن چراغ سینه 206sd
0 1
باسلام و تشکر از مطالبتان، 206sd مدل 95 خریداری کردم که در هنگام شب که چراغ های ماشین رو روشن میکنیم چراغ صفحه کیلومتر ماشین خاموش و روشن می شود نمیدونم علتش چسه و اینکه چراغ چک ماشین همیشه روشن است و چند بار هم به مکانیک مشان دادم گفته چیز مهمی نیست ولی در مورد خاموش و روشن شدن چراغ صفحه کیلومتر شما گفتند باید برنامه آن به روزرسانی شود نمیدانم درست است یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنوم.
حسین : سلام دوستان.من ی ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ گرفتم. ...
2 3
سلام دوستان.من ی ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ گرفتم.فقی ی مشگل داره که وقتی صبح روشن میکنم ی صدایی از موتور میاد.بعد از اینکه داغ میشه ماشین درست میشه و صدا رفع میشه.نمیدونم این صدا ایراده یا مشگل خاصی داره.ی مشگل دیگه ای هم که داره چراغ های مه شکن روشن نمیشه همه چیزشم چک کردم و دیدم سالمه ولی نمیدونم چرا روشن نمیشه.ی مشگل دیگه ام اتومات شیشه بالابر جلو هست.به پایین اتومات میکنه ولی به بالا اتومات نمیشه .اینم تازگیا اینجوری شده .ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. .تشکر
کمال مصطفی پور : مدل ۹۱ به پایین
3 1
لازم به ذکر است که تقریبا تمامی این آپشن ها)به استثنای ساده ها( فقط تا مدل ۱۳۹۱ که سیستم برق پژو و مولتی پلکس هستند قابل راه اندلزی به صورت فابریک است. مثل ای اس پی؛ کروز و لیمیتر فابریک؛ سنسور باران و نور و ...
Ss : مصرف میانگین زیاد
0 3
لطفاً راهنمایی بفرمایید 206 sd _v8 مدل 89 میانگین مصرف سوخت رو 11.2 میزنه ، میخواستم بدونم که آیا درسته یا میشه با دستگاه مصرف بنزین رو کم کرد
مسعود : اقای شاوردی
2 1
اقای شاوردی شما باید سنسور دور میل لنگ و تعویض کنید مشکل حل میشه
Ali : سوال
0 3
سلام من ۲۰۶ مدل ۹۶ دارم میخواستم بدونم تعمیر کارهایی که کلاچ ماشینو نرم میکنن مشگلی برای گیربکس پیش نمیاد؟ ممنونم از راهنمایی هایه مفیدتون
سحر : ضبط ماشین
4 2
من ۲۰۶sd. مدل ۹۷گرفتم دائما ضبطش هنگام استارت زدن روشن نمیشه و اگرم میشه بعد ۱۰دقیق ریست میشه گاه با استارت زدن وقتی پاوز میزنم اصلا ضبط روشن نمیشه واقعا اذیتم میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر : زدن برف پاک کن
2 2
سلام یه تیپ ۵ سال ۹۷ گرفتم صفر موقعی که در با ریموت باز میکنم برف پاک من میاد بالا وایمیسته و برخی اوقات هم چراغ جلو میزنه و موقع بستن با ریموت چراغ صفحه نمایش دیر خاموش میشه، نمایندگی اپدیت زد درست نشد میگه از bcm هستش باید تعویض بشه، شما نظرتون جیه ایا همچین مشکل مشابهی دیدین؟ ایا قابل تعمیر هستش؟
میثم : نقطه مرگ پایین
2 1
خندداره نقطه مرگ پایین برف پاک کن / یه عمره اینفورمیشن کار میخونم و هم رشتم مکانیکه و چندتا مدرک فنی حرفه ای دارم ولی این موضوع رو درک نکردم BDC برف پاک کن :/ . برف پاک کنم زیاد عوض کردم هم تیغه و هم لاستیکش رو برا مشتریها با اینکه مغازه دارم ولی BDC و TDC مهم نبود فقط بازویی رو میدی بالا و یاعلی مدد.
محمد : مشكل كولر
2 1
سلام دوستان من ٢٠٦ تيپ ٥ مدل ٩٦ دارم وقتى كه كولر روشن ميكنم بعد از چند ساعت كمپرسور كولر صداى تق تق ميده ممنون ميشم راهنمايم كنين
کسری : رادیو پخش
1 2
سلام رادیو پخش من وقتی صداش کم می‌کنم یکباره زیاد میشه باید چکار کنم
محمد فتاحی : 20 نکته در مورد 206
3 0
20 نکته بسیار جالب بود درود بر شما خیلیاشو نمیدونستم
ع.ب : چراغهای کوچک (چراغ پارک)
1 1
سلام چراغ های کوچک یا همان چراغهای پارک ماشین من ی مشکلی پیدا کردن که یکی از آنها روشن نمیشه ... لامپش هم سالمه برقص قطع شده و فقط طرف راننده خاموشه ممنون میشم از کمکتون!
محمد : راديو پخش
5 1
با سلام ٢٠٦ تيپ ٥ مدل ٩٣ دارم.ضبطش رو يبار باز و بسته كردم و دكمه هاي كنترل زير برف پاك كن رو تعميير كردم بعد از اون وقتي سوييچ ميبندم ديگه ظبط روشن نميشه دليلش چي ميتونه باشه ممنون
امیر درزی : سلام
5 2
سلام ممنون میشم بگید کجا باید ماشینو ببرم و این امکاناتش رو فعال کنم . آیا 206 اس دی هم صندلی های عقبش تخت خواب میشه من هرکار کردم نمیشه ولی شنیدم میشه
م : خیلی عالی
4 1
واقعا توضیحاتتون عالی بود.ماشین من یسری مشکلات داشت که میگفتن برای برطرف شدنش باید کامل bsi عوض شه.اصلا باورم نمیشد وقتی مطلب شمارو خوندم.
علی : قفل مرکزی
3 2
موردی که فرمودید قفل مرکزی بعد سرعت گرفتن قفل نشه رو من رو تیپ 5 مدل 93 امتحان کردم و چراغ قفل 3بار چشمک زد اما نه صدایی داد و نه قفل رها شد.عملا هیچ اتفاقی نیفتاد.اطلاع دارید مشکل از چی میتونه باشه؟
فرشاد بیگ محمدی : پژو 206
5 2
سلام و روز خوش عالی هستین
حامد : سلام
1 3
سلام دوستان من یه ماشین 206 وی 20 مدل 90 دارم وقتی دب باک بنزین باز میکنم باک هوف میکشه واین ار انجام میدم ماشین کندو شتابش پیشتر میشه دوستان راهنمایی میکنین مشکل چیز
سعید فتاحی : پژوه ۲۰۶ تیپ ۳
5 0
من دو ساله ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۳ دارم با ۱۴۵هزارتا کارکرد واقعا ازش راضیم و هیچ ایرادی نشون نداده اما خوشحالم مدل پائین گرفتم چون معلومه کلی ایراد تو مدلهای بالای ۸۸ هست یجورایی ایرانخودرو کیفیت را قربانی کمیت کرده . وقتی این امکانات پیش پا افتاده رفاه نسبی را به ما هدیه میکند واقعا انصاف نیست با آن قیمت کذایی برای ماشینهای صفر کیلومتر ماشین معیوب و بی کیفیت دست مردم بدهید. محبوبیت بزرگترین تبلیغ است سعی کنید مردم را راضی کنید
یعقوبی : روشن شدن چراغها پس از خاموش شدن موتور و ...
1 1
دیروز پس از خاموش کردن موتور پژو206 ظاهرا چنددقیقه بعد همه چراغها روشن شده و موجب تخلیه باتری شده است ،هرکاری میکنیم نمیتوانیم عیب آنرا بیابیم،ممنون میشوم راهنمائی بفرمائید
رضا : چراغ cng
2 1
باسلام من ۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۱ دوگانه کارخانه دارم چند روز میشه که خود به خود چراغ اخطار زرد رنگ cng توی کیلومتر روشن شده و ماشین روی گاز نمیره
مدیریت : پژو 206 صندوقدار دوگانه
3 4
سلام، ایراد فوق می تواند از ژیگلورها و یا نشتی و یا سنسور اکسیژن باشد که نیاز به برسی دارد.
رضا : ایربگ
2 2
۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۱ دارم چند روزه که چراغ اخطار ایر بگ راننده توی صفحه کیلومتر روشن شده و از طرفی بوق ماشین هم کار نمیکنه
اشکان : ۲۰۶
4 0
سلام ماشین من ۲۰۶ مدل ۸۳ تیپ ۲ هست این مدل کلید ضد سرقت داره یا نه؟
206 : 206
2 2
دوستان تمام موارد بر روی ۲۰۶ های سیستم برق فرانسوی قابل اجرا هستش. برای نصب کروز شما نیاز دارین که پشت آمپرتون ساپورت کنه اگه نکنه با تعویض پشت آمپرتون مشکل حل میشه. برای نصب لیمیتر نیاز به سیم کشی ازecu و پدال ۵ سیم glvv لیمتر ساپورت دارین.
سعید : تنظیم موتور ۲۰۶ تیپ ۲
4 1
۲۰۶ تیپ ۲ بعد از چند هزار کیلومتر باید به تنظیم موتری مراجغه کند
جلال : سوال از محضر استاد
2 1
با سلام؛بنده 206 تیپ2 مدل 96 دارم .خدارو شکر مشکلی تا الان نداشته ولی از موقعیکه هوا سرد شده ,صبح ها(کلا وقتی که 7-8ساعت ماشین خاموش هست)موقع استارت به اندازه 4-5 قاشق آب از موتور به زمین میریزه.دوستان میگن مشکل خاصی نیست و بخارهایی هست که موقع داغ بودن ماشین در موتور وجود داشته و بعد از خاموشی ماشین سرد شده و به صورت آب در آمده است .ممنون میشم راهنماییم کنید که لازم هست برم نمایندگی یا نه؟
سینا : 206 تیپ 2
2 3
چ جوری میتوان این امکانات فعال کرد
رضا : تنظیمات
0 1
خب چجوری میشه رفت تو این تنظیمات دستگاه خاصی میخواد یا جایی تو ماشین هست و ضبط من از کارخونه تا حالا اون دکمه ی کاهش و افزایش صداش مشکل داره خود به خود صداش کم و زیاد میشه ، اگه لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام این تنظیمات توسط دستگاه و نیز افراد دوره دیده بایستی انجام شود.
سعید : خریدن یا نخریدن مسئله این است
0 1
سلام یه ماشین مدل 88 تا 91 میخوام بگیرم ولی واقعا نمیدونم 206 بگیرم یا پژو پارس کسی می تونه راهنماییم کنه؟
پارسا : خندیدم
5 6
اقاخستـه نباشی خــدا بدادت برسه کارواس خودت درست کردی بااین مقاله دررابطه با اپشن هاوفعال وغیرفعال کردن این اپشن هاماشاالله جماعت هم بی رحمانه یدرپیسوال پشت سوال بابا این بنده خدا اطلاعرسانی درخصوص آپشنهایاینخودروکرددیکه قرارنیست هرکی بیاد و بخواد س: سوال ج :جواب بده منم همکارشما هستم جالبش ایناست که ی عده اومدنخودشونمیخوان برنتوشبکه مولتی پلکس اینها رو فعال وعیرفعال کنتد زیمنس میدونسته که قرارین محصولات سرازیر بشهتو ایران پروگرام ها راتوی شبکه تعریف کرده تا هرکی اومد دستکاری نکنه دستشدر نکنه وگرنه این جماعت بیکار همه رو بهم میریختند بلایی بسراین شبکه مولتی پلکس میاوردند که یهویی متصل بشه به شبکه های اپراتورهای همراه ول ویاایرانسل همش الو الو کنند ......خخخخخخخ جالب بود وقتی کامنتها روخوندم ازخنـده رودهبرشدم ماشالله ماهمه ایرانیها فکر میکنیم نابعه ایم درصورتیکه درعمل حتی شنونده خوبی نیستیم باباکوش کنید این بندهخدا چی گفتبعد راه به راه مسلسل وار سوال کنید
هادی : مشکل
0 2
سلام من 206 مدل 81 دارم و یمشکلی داره اینه ک بعد از قفل شدن درب ها و رفتن ب حالت ستندبای بی اس آی ....دوباره ک قفل را باز کرده ب محض باز کردن درب ها برف پاکن عقب برای مدت کوتاهی عمل میکند ...لطفا راهنماییم بفرمایید
کاظم : سپاس
1 0
خدا اموات شما رو بیامرزه بخاطر همین دنده عقب ک برف پاک کن کار میکند خودکار کلی این تامیرکاران ک حالیشون نیس به عنوان ی عیب ب این مورو نگاه میکردن
مدیریت : کارکردن برف پاکن عقب هنگام دنده عقب
5 0
سلام ایم در خودرو پژو 206 آپشن می باشد در روزهای بارانی
Ffn : 206 تیپ 2
0 1
بسیار عالی و مفید و جدید بود اما این ها روی 206 تیپ دو مدل 89 هم کارایی داره؟
مدیریت : امکانات 206 تیپ 2
0 1
سلام بایستی بررسی گردد اما برای مدل های زیر 90 بسیاری جواب می دهد.
صادق زاده : رادیوپخش 206
0 1
خبلی عالی بود من از سال 85 206 تیپ 6 دارم خیلی خودرو خوبیست چند روزیست رادیوپخش خودرو که فابریک خودشه هیچ ایستگاهی رو نمیگیره فقط صدا خش خش داره لطفا راهنمایی بفر مایید دلیل نگرفتن رادیو چبست؟با تشکر فراوان
مدیریت : رادیو 206
0 0
سلام نیاز به بررسی دارد دلایلی از جمله قطعی گیرنده و ... می تواند داشته باشد.
ماندانا : چراغ پشت امپر
1 0
سلام مرسی از راهنمایی هامون ماشین من ۲۰۶ اس دی مدل ۸۸ وقتی سوئیچ ماشین باز می کنم در حالیکه ماشین خاموش بعضی از چراغ های پشت آمپر روشن نمیشه. آیا مشکلی وجود داره؟ تعمیرکار بعد ازاینکه با دستگاه چک کرد همه چراغ هاس پشت امپر روشن شد. یعنی چراغ ها سالم هستن ولی زمانی که سوئیچ باز است روشن نمیشود که از سالم بودن چراغ مطمئن باشم متشگرم
احمد : ریموت
0 0
باسلام.درب خودورو باریموت باز میشه.انا وقتی باریموت میبندم محددا بازمیشه و قفل نمی مونه.عیب از کجاست؟ لطفا راهنمایی کنید
مدیریت : عدم قفل شدن درب خودرو
0 0
سلام ممکن است ایراد از یکی از پمپ ها باشد که درب را قفل نمی کند و به دلیل عدم بسته شدن یک درب خودرو درب ها بعد از زدن قفل مجددا باز می شوند.
کیان : تاریخ شمار خودرو
1 1
سلام 206 مدل 89 تیپ 2 وقتی می خوای تاریخ را تنظیم کنید تعداد روزها 28 روز می باشد دلیلش چیه با تشکر
رضا : صدای کیلومتر
2 0
پارسtu5کلاس۱۳زمان باز کردن سوییچ صدایی از پشت کیلومتر میاد وچراغ جلو یه لحظه روشن میشه واون صدا البته قطع نمیشه.علت چیست.با تشکر
داریوش : مشکل در BSI
4 1
من یه 206 تیپ 3 مدل 84 دارم الان چند وقته که مخصوصا صبحها وقتی ماشین رو روشن می کنم به مدت 5 الی 10 دقیقه همه چراغها روشن میشه و com2000 هم از کار میفته - در همین حالت وقتی به BSI ضربه میزنم درست میشه ولی در طول زمان وقتی دارم حرکت می کنم این اتفاق تقریبا هر 5 دقیقه یکبار میفته و ضمنا برف پاک کن هم شروع به کار کردن می کنه - که اون هم باز با ضربه زدن به BSI درست میشه ! مشکل از چیه کجا می تونم درستش کنم ؟
عليرضا : رفع صداي درب صندوق ٢٠٧
1 2
سلام دوستان من پژو ٢٠٧ صفر گرفتم بعد از چند وقت خيلي درب صندوق صدا ميداد هر جا هم رفتم نتونستن رفع كنن تا اينكه يك روز اتفاقي خودم عقب روي صندلي عقب كه تا شو هست نشستم ديدم صداي ديگه نميده بعد پشتي صندلي عقب رو پايين دادم و يك تيكه ابر بين گيره صندلي عقب با صندوق گذاشتم كلا صدا رفع شد اصلا مال صندلي بود صدا مال صندوق نبود گفتم تجربه رو در اختيار دوستان بزارم
عیسی سیامر : 206مدل85
3 3
سلام 206 مدل 85 دارم تیپ2 درمورد قفل شدن درها بعداز 10کیلومتر درساعت آیا این مدل هم امکان داره اونو فعال کنم ابا این امکان رو داره
سعید : نصب کروز ۲۰۶ مدل ۹۲
0 1
با سلام و سپاس بسیار با توجه به اهمیت نصب کروز کنترل و لیمیتر آیا راهی برای نصب آنها بر روی ۲۰۶ مدل ۹۲ (آبان ماه) وجود داره یا باید ماشین رو عوض کنم ممنون اگه پاسخ بدین.
سعید : نصب کروز sd ۲۰۶ مدل ۹۲
0 2
با سلام و سپاس فراوان آیا رههی برای نصب کروز کنترل و لیمیتر روی ۲۰۶ sd مدل ۹۲ ( آبان ماه) وجود داره.از نمایندگی چند بار سوال کردم که وپاسخ آنها منفی بوده ممنون میشم اگه پاسخ بدین.
مدیریت : نصب کروز کنترل 206
0 1
سلام با توجه به مدل و سیم کشی خودرو بایستی جهت اطمینان از عدم یا امکان نصب کروز کنترل به آپکو واقع در کیلومتر 8 جاده مخصوص مراجعه نمائید.
محمد : پخش ۲۰۶
2 1
باسلام وخسته نباشدچندروزپیش پخش ماشینم روباسوکتهاش دزدیدن الان پخش فابریک رونصب کردم ولی هرکارمیکنم صدانداره اگه ممکنه راهنماییم کنید ممنون میشم
مجید فرجی : زنون 206 مدل 97
0 0
با عرض سلام و خسته نباشی.من یه 206 تیپ 5 مدل 97 دارم.من رو پرژکتورام زنون بستم ولی وقتی روشن میکنم بعده ده ثانیه چندتا چشمک میزنن و خاموش میشن.باید سوئیچو ببندم تا دوباره برق بیاد .میخواستم ببینم چه ایرادی داره
مدیریت : زنون پژو 296
0 0
سلام باتوجه به تغییر سیستم برقی پژو 206 توسط ایران خودرو تغییر در چراغ ها و نیز نصب دزدگیر و ... باعث بروز ایراد در bsi می گردد. که به منظور جلوگیری از آسیب به قطعات برقی برق خودرو اتوماتیک قطع می شود.
یاسر : لگوی بغل گلگیر
0 1
باسلام وممنون بابت راهمنمایتون من۲۰۶مدل ۹۰تیپ۲ دارم لگوی بغل گلگیرمن نوشته El1.6ولی تو۲۰۶های دیگه۱.۴نوشتن علت چیه
مدیریت : پژو 206 تیپ 2
1 1
سلام کلیه پژو 206 ها تیپ 2 مجهز به پیشرانه 1400 سی سی می باشند و موتور 1600 برای تیپ 5 می باشد لذا یا تعویض گلگیر داشتین و یا تغییر لوگو
علی : کار نکردن راهنما ۲۰۶
2 0
سلام. ۲۰۶ تیپ ۲ دارم راهنما میزنه ولی چراغ راهنما روشن نمیشه علت چیست
محمد : دما سنج
0 1
سلام دوستان تیپ ۲ سوار بله امکان نصب سنسور دما وجود دارد و سیمکشی ان تا خرطومی درب سمت شاگرد امده است. موفق باشید
مهران زین الدین ... : کد ضبط تیپ۲ مدل ۸۸
0 0
سلام یک ۲۰۶ تیپ دو مدل ۸۸ داریم کد ضبط ش گم شده دفترچه راهنما و اینا هم نداره چکار کنیم دیاگم زدیم باز نشد رمزش چنده و رنزشو چجوری باید زد
مدیریت : کد ضبط پژو 206
0 0
سلام به سازنده ضبط مراجعه کنید یا نمایندگی مرکزی ایران خودرو
احمد : عیب روشن شدن نور چراغ پایین
1 0
سلام وقتی تیب دو تیو تری دارم واسه خودش چراغ نور پایین روشن میشه.. نمایندگی بردم یبار دسته راهنما تعویض کردن یبار رله یبار نمایشکر حتی بروز رسانی هم کردن هنوز درست نشده دوسال هم نیست خریدمش مدل ۹۷ هستش ۴۶ هزارتا راه رفتم
حسین : رادیوی ۲۰۶
0 0
سال رادیوی ۲۰۶ من از وقتی از تعمیرگاه آوردم فقط جستجو میکنه اما هیچ کانالی پیدا نمیکنه. مشکلش چیه؟ سی دی و فلش مشکلی ندارند و کار میکنند
مدیریت : رادیو 206
0 0
سلام ممکن است کانکتور پشت ضیط مربوط به آنتن قطع شده باشد.
M.alipoor : مه شکن عقب
0 2
سلام ایا میشود موقعی ک ترمز گرفت مه شکن عقب هم هنگام ترمز روشن شود ۲۰۶ مدل ۹۴ هاچبک تیپ ۲
مدیریت : مه شکن عقب
0 0
سلام با تغییر در سیستم برق خودرو امکان دارد.
شهلائی : رادیو ضبط ماشین۲۰۶
2 2
سلام من ۲۰۶ تیپ دک دارم باطری عوض کردم رادو ضبط کد میخواد کد یا رمز ان چند است؟
عرفان : ۲۰۶sd 85
0 0
با سلام،من ۲۰۶SD مدل اخرای 85 تیپ ۵ دارم خواستم بپرسم برای نصب کروز کنترل باید کیلومتر عوض بشه؟؟
عبدی : 206
0 0
سلام واقعا عالی بود متشکرم
خلج : ممنون از اطلاهات عالی شما
0 1
عالی بود ممنون
Majid : سنسور دنده عقب 206 SD
0 1
سلام یه سوال دارم آیا در مدل ۹۸ به بعد سیم کشی سنسور دنده عقب داره یا خیر به صفحه ساعت داشبورد وصله ؟ من ماشین تحویل گرفتم سنسور دنده عقب نداره میخواستم بدونم میشه سنسور گذاشت یا نه ؟
مدیریت : سنسور دنده عقب 206 SD
1 2
سلام مشکلی نیست می تونید سنسور دنده عقب 206 SD به خودرو اضافه کنید توصیه ما در سایت فروش خودرو شرکت تجهیزات سفارشی ایران خودرو آپکو می باشد.
مرادی : نمایشگراطلاعات تیپ2
0 0
باسلام من سال95خودروتیپ2 صفرخریدم.درابتدا روی صفحه نمایشگر دماسنج مقدار مسافت طی شده وباقیمانده مسافت و... روبهمراه تاریخ وساعت میدیدم وباهاشون کارمیکردم.بعداز3-4ماه بخاطریک تصادف مجبوربه تعمیروتع و یض ایربگ ودسته برف پاک کن وغیره توسط نمایندگی شدم.ولی متاسفانه بعداز تحویل ماشین دیگه اثری ازاون تنضیمات روی نمایشگرنیست وفقط ساعت وتاریخ واطلاعات ساده دارم (دماسنج ومقدارمسافتها و...نیست) .یکبارهم برنامه بروزبرام توسط دستگاه ریخته شدولی بازنیومد.بنظرتون علت چیه؟ممنون ازپاسخ ولطفتتون.
مدیریت : نمایشگر تیپ 2
0 0
سلام حتما در سیستم سیم کشی خودرو ایرادی وجود دارد که این مشکل برطرف نشده اس نیاز به بررسی توسط سیستم دیاگ است.
مرادی : اطلاعات روی نمایشگر
0 0
ایا با قراردادن ونصب دکمه تریپ سردسته برف پاکن مشکل نیامدن اطلاعات روی نمایشگر حل میشه؟ سوال بعداینکه : روی مدل95تیپ2 فابریکی کدام تیپ نمایشگر نصبه؟اگرجواب Aباشه پس چرامن دراوایل ااطلاعات دماسنج ومقدارمسافتهاو... روداشتم؟باتشکر
گمار : پژو SD-92 -V8
0 0
با سلام خودرو SD -206-مدل92 اشکال فقط چراغ سمت راننده جلو روشن نمیشه چند جا بردم رفع نشد البته موتور ماشین را شستم و بعد اشکال بوجود آمد لطفا راهنمایی کنید.ممنون
مدیریت : روشن نشدن یک چراغ
0 0
سلام به دلیل اتصالی در سیتم برق خودرو می باشد که bsi برای جلوگیری از خسارت برق اون قسمت را از مدار خارج کرده است بایستی توسط برق کار آشنا به bsi و ecu بررسی گردد.
علیرضا : کم شدن صدای سنسور دتده عقب v8
0 0
سلام صدای سنسور دتده عقب ماشن کم شده راهی هست که درستش کنم.ممنون
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام، بیشتر به هنگام شستشو خودرو این اتفاق می افته که به مرور برطرف می گردد در غیر اینصورت اتصالی بررسی گردد.
رضا : صدای الارم هشدار
0 1
سلام. من یگ ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۸ دارم در حین حرکت و گردش ب چپ صدای دو بوق هشدار میاد ولی چراغی پشت صفحه نمایش روشن نمیشه . علتش چیه
مدیریت : صدای الارم هشدار
0 0
سلام، بممکنه ایرادی در اتصال بدنه باشه یا قفل های درب یا صندوق
امیررضا : قفل مرکزی سرعت 10 کیلومتر
0 0
سلام من 206 تیپ2 84 دارم میشه اون گزینه قفل مرکزی که بیشتر از 10 کیلومتر که بریم فعال میشه من با توجه به مدل ماشینم میتونم این اپشن رو فعال کنم؟
مدیریت : پاسخ
1 1
سلام، خیر
حسین : ظبط
0 0
سلام من ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ رو امروز بردم کارواش فقط رطوبت به داشبورد رسیده ظبط روشن میشه آهنگ میخونه اما صدایی نمیاد روی نمایشگر آهنگ هم پلی میشه ولی صدایی نمیاد لطفا بگید مشکل از کجاست؟!
مهدی : ساعت
0 0
آیاساعت‌خودروپژو206دراول سال خوبه خودساعت را عوض میکند
Amir : به کار افتادن برف پاک کن و چراغ جلو
0 0
سلام ، چراغ جلو و برف پاکنم خود به خود شروع میکنه به کار کردن ، یه دفعه 10 ثانیه یه دفعه 10 دیقه ، یه روز میزنه یه روز نمیزنه 😐 هیچ کسم سر در نمیاره 😶چیکار کنم؟
عباس : باز کردن ماشین
0 0
سلام میخواستم بدونم اگه کلید اصلی خودر گم بشه یا کار نکنه و در ها قفل باشن وقتی که با کلید زاپاس میخوایم باز کنیم صدای بوق ماشین به صدا در میاد باید چکار کنیم
یوسف : پژو
0 1
پژو 206تیپ3 مدل 83این امکانات رو داره
ناصر : سوال
0 0
سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۶ تازه گرفتم زمانیکه خاموش توحیاط هست هر ۳ دقیقه یه صدایی ازجلوکاپوت ماشین میاد میخوام بدونم این صدا عادیه وهمه ۲۰۶ ها این حالت دارن ممنون میشم اگه راهنمایی کنید باتشکر
مدیریت : پژو 206
0 0
سلام، به طور معمول در هنگامی که خودرو گرم هست و منیفولد و سیتم اگزوز گرم می شود و بعد از خاموش کردن این صدای تق تق از خنک شدن می باشد
فرهاد : آلارم های صوتی معروف
1 0
سلام دوتا سوال داشتم امیدوارم مدیریت محترم پاسخ دهند آیا آلارم های صوتی ۲۰۶ فرانسه قابل نسب هستند بر روی مدل های جدیدی یا خیر سوال دوم ۲۰۶ های فرانسه وقتی که میخواهیم در را باز کنیم و سوار شویم موقعی که در را باز میکنیم یه صدای هشداری میدهد وقتی ماشین پارکه از جلوی آمپر یه صدای آلارم هشدار میدهد آیا ۲۰۶ های جدیدی این صدا را میدهند
مدیریت : آلارم های صوتی پژو 206
0 1
سلام، خیر باتوجه به تغییر ecu امکان پذیر نیست
علی : سلام خواهشا جواب بدید
0 0
مشکل بنده این است sD ۲۰۶ دارم مدل ۹۰ یک ماهی است وقتی می خوام روشن کنم سویچ داخل مغزی قرار می گیره چراغ جلو روشن میشه بعد از استارت برف پاکن هم کار می کنه می خوام چراغ را خاموش کنم کلید کار نمی کنه تازه چندین بار هم ریموت در ب ها را باز نمی کنه وقتی ریموت باز نمی کنه موتور هم استارت می خوره و لی روشن نمیشه این ایراد ها همه شون لحظه ای هستند وبعد از چند دقیقه همه شون بر طرف میشه ولی در استارت های بعدی گاهی ممکن است مجددا تکرار شود لطفا راهنمائی ام بفرمایید ممنونم
مدیریت : احراز سکونت
0 0
سلام،ایراد در سیم کشی و سیستم ecu خودرو می باشد که بایستی بررسی گردد.
مسعود : نمایشگر
0 0
خودم ال ای دی وصل کردم باید سیمها رو به کجای سوکت بزنم.امتحان کردم .وقتی ماشین قفل هم میشه روشن میمونه
فرهاد : ایربگ های ۲۰۶ فرانسه
1 0
سلام پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم مدل ۸۲ آیا خودروی من دارای ایربگ فابریک هست ممنون میشم پاسخ دهید سپاسگزارم
احمد کوماسیان : کارکرد ماشین
0 0
سلام من ٢٠٦ تیپ پنج خریدم کارکرد رو زده ٨٠ هزار تا اما بردم دیاگ زد ٢٥٥٠٠٠ تا کارکرد نمایشگاه میگه دستگاه دیاگ خطا زده اما دو جا دیگه هم همینو زد امکانش هست ٢٥٥ هزار تا کارکرد واقعیش باشه
مدیریت : کارکرد ماشین
0 0
سلام بله درصورتی که چند دستگاه این عدد را نشان می دهد بله درست است می توانید به نمایندگی رفته و نامه کارشناس بگیرین و از دست نمایشگاه شکایت کنید عادت شده نون را تو خون بزنن بخورن عده ای
حمیدرضا : پنل های ولومی بخاری وکولر
0 0
سلام خسته نباشید سوال اول آیا میشه پنل ۲۰۶ مدل ۸۱ رو برقی کرد یا نه...... اگه آره میشه درستش کردهزینش رو می فرمائید چقدر
مدیریت : پژو 206
0 0
سلام، با توجه به نوع سیم کشی باید به برقکار مرتبط مراجعه نمائید
حمیدرضا : پمپ قفل مرکزی
0 0
سلام خسته نباشید جسارتا میشه پمپ قفل مرکزی روتعمیر کرد
مدیریت : پمپ قفل مرکزی
1 0
سلام، بله میشه اما ارزش نداره و احتمال خرابی مجدد بالاس
محمد همت : خودبخودکارافتادن برف پاک کنهای 206 تیپ 5 ...
0 0
من مدتهاست درگیر این مسئله (کارافتادن خودبخود برف پاکنها مخصوصاٌٍ هنگام گردش به چپ ) هستم متاسفانه هیچکس نمیتواند مشکل من را حل کند . (((شما چطور )))لطفا اگر میتوانید راهنمایی فرمایید.
مدیریت : پژو 206 تیپ 5
0 0
سلام، باید برین پیش ECU که ایراد را رفع گردد.
امیر : ارور شبکه و روشن شدن چراغ چک.
0 0
با سلام و احترام خدمت استاد گرامی. استاد یه سوال از حضورتون داشتم. امروز ماشین من چراغ چک روشن شد و بعد ده دقه مجدد خاموش شد. بردم دیاگ زدن گفتن ارور شبکه است و مربوط به یکی از قطعات داخل کابین میتونه باشه که باید بررسی شه. جسارتا میشه بفرمایید نظرتون چیه راجبه این موضوع؟ قبلا یبار روشن شد بردم دیاگ زد برطرف شد تا یه ماه اما امروز دوباره برای ده دقه روشن شد. البته چراغ مه شکنم سوخته میتونه ربطی به این موضوع داشته باشه. و یا مربوط به کلید قفل کن باشه چون امروز سه چهار بار ازش استفاده کردم. ممنون میشم کمکم کنید. ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷ هست
محمد.آ : آلارم ماشین
1 0
سلام وعرض خسته نباشیدمنیه۲۰۶تیپ۲ سال۹۹دارم الان یه چندروزی میشه که وقتی درحال رانندگی هستم هریک دقیقه تقریبا یه صدای بوق ریزمثل آلارم میده .ممنون میشم اگه بتونیدجواب بدین
Soli : صدای رله راهنما و فلاشر ترمز
0 0
سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز من ی 206 آریان سفارشی مدل 86 دارم که به غیراز گرمکن صندلی تمامی دیوایس ها و آپشنها رو داره خودم هم ی دستگاه دیاگ کوچیک ولی کامل هم دارم سوالم اینه اکثرا گزینه هارو میتونم مدیریت کنم ولی گزینه زدن فلاشر در ترمز ناگهانی رو فعال میکنم قبول میکنه بیرون میام برمیگردم فعال هست ولی اصلا انجام نمیشه و اینکه دوستی داشتم 206مدل 84داشت راهنما ک میزد اصلا صدای رله شنیده نمیشد مگر فلاشر میزد میخواستم بدونم منهم میتونم صدای رله رو دستی قطع کنم البته کار خودم برق فشار قوی و تاسیسات هستش وتابحال ندیدم رله ای صدا نداشته باشد ولی در 206 پسر خالم رله فقط زمان فلاشر صدا داره در راهنما نداره ممنون میشم راهنماییم کنید.
مدیریت : پژو 206
0 0
سلام، متاسفانه اطلاعاتی در زمینه این سوال شما ندارم دوست عزیز
محمد : پژو 206
0 0
سلام یه سوال داشتم 206 تیپ 2 دارم مدل 400 کف صندوق عقب بعد از یه مسافت زیر موکت نزدیک در که بسته میشه خیلی داغ میشه میخواستم ببینم این یه چیز طبیعیه یا ایراد داره
مدیریت : فنی ۲۰۶
0 0
با سلام خدمت شما اون قسمتی که گفتین قطعه‌ی خاصی نیست ولی باز برای اطمینان بیشتر با امداد ایران خودرو ۰۹۶۴۴۰ تماس بگیرید .
علی زند : بالابر اتومات
0 0
سلام..من تیپ دو نود و پنج فول دارم که سالهای اول وقتی سویئچ و در میاوردم شیشه بالابر اتومات با یه اشاره بالا میبرد شیشه رو...اما یک بار یکی از این خدماتی هایی که دستگاه وصل میکنن برای افزایش شتاب و این برنامه ها نمیدونم چیکار کرد که دیگه از کار افتاد خیلی هم پیگیری کردم و حتی تا نمایندگی بردم که بعد از کلی برروزرسانی ای سی یو. الان وقتی سوئیچ و درمیارم شصتی و نگه میدارم رو به بالا اتومات نمیره اما رو به پایین اتومات میاد اگه بخوام رو به بالا هم اتومات بره باید حتمأ سویئچ باز باشه ..
مدیریت : پژو 206 تیپ 2
0 0
سلام، برنامه ecu تغییر پیداکرده که بایستی تو تنظیمات بررسی بشه
Mojtaba : پژو۲۰۶
0 0
سلام من پژو ۲۰۶ مدل۸۲ دارم از لحاظ برقی اذیتم میکنه. با عوض کردن دسته سیم(یا همون سیمکشی) مشکل حل میشه یا بازم این مشکل دارم. ممنون میشم زودتر جوابمو بدین. تشکر
مدیریت : پژو۲۰۶
0 0
سلام، هیچ چیزی قطعی نیست بایستی ایراد سیم کشی را پیدا کنین
فرید يادگاري : 206
0 0
سلام میخواستم ببینم ساعت 2خط تیپ 5 روی تیپ 2 نصب میشه؟ یا نیاز به دستکاری سیم کشی وسوکت ها داره؟
مدیریت : ساعت پژو 206
0 0
با سلام بستگی به ای سیو خودرو دارد ،رو بعضی مدل های قدیمی نصب میشوند اما رو بعضی نه
امیرحسین دبیری : دماسنج نمایشگر
0 0
سلام ، من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۵ دارم علامت دماسنج رو صفحه نمایش هستش ولی چراغش روشنه چطور میتونم روشنش کنم
سینا : سلام من یه ۲۰۶ تیپ۲ دارم که هنگام عبور ا ...
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام، اتصالی بدنه یا خرابی سنسورها باید با دیاگ بررسی کنین
متدین : ۲۰۶ تیپ ۳
0 0
۲۰۶ من مدل ۸۹ رو کارتش نوشته تیپ ۳ ولی شیشه عقب برقی تیست دستیه چرا؟
مدیریت : ۲۰۶ تیپ ۳
0 0
سلام کارت با خودروساز متفاوت و ملاک نیست
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  هر آنچه راجب پژو ٢٠٦ بايد بدانيد پژو 206 رکورد دار فروش خودرو های هاچ بک ایران را در دست دارد، طراحی و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد. شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین از ویژگیهای این خودرو به شمار ...
  تفاوت تيپ هاي پژو 206 در حالي كه پژو ٢٠٦ در ٤ كلاس پژو ٢٠٦ تيپ ٢، پژو ٢٠٦ تيپ ٣،پژو ٢٠٦ تيپ ٥،پژو ٢٠٦ تيپ ٦ اتوماتيك در ايران و توسط ايران خودرو توليد و عرضه مي شد و درحال حاضر باتوجه به مشكلات عدم دريافت لوازم و قطعات خودرو از سوي رفيق ديرينه ايران خودرو يعني پژو ايران خودرو تنها در ٢ ...
  مقایسه تندر 90 و پژو 206 SD جدال بین شتاب و کیفیت تندر 90 با ظاهری زیبا و خاص تر پژو 206 SD پژو 206 صندوقدار در ابتدای ورود و تولید و همچنین تندر 90 از استقبال بالایی همچون دیگر اعضاء خانواده خود بهره نبردند اما با گذشت زمان و به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال قرار گرفتند در ...
  مقايسه رانا و پژو 206 SD این بار بر آن شدیم تا قیاس بین دو خودرو که یکی محبوب و دیگری تازه پا به عرصه تولید در ایران خودرو گذاشته و بانام رانا روانه بازار گردید خودرویی که خیلی ها معتقدند که همان 206 و تنها با کمی تغییرات عرضه شده در زیر به بررسی و آنالیز هر دو خودرو می پردازیم و امید وار ...
   انواع پژو 206 صندوقدار پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است. پژ ...
  اولین تجربه سواری پژو 2008 + ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . پژو 2008 محصول پرسر و صدای ایران خودرویی ها و پژو در شرکت ایکاپ بعد از کش مکش های زیاد بر س ...