ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

همه چیز در مورد شاهین سایپا+قیمت

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

همه چیز در مورد شاهین سایپا+قیمت

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

سایپا در ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ از اولین محصول ملی خود با پلتفرم اختصاصی رونمایی کرد. پروژه‌ی خودرو ملی، از ۲ دهه پیش در برنامه‌های ایران‌خودرو و سایپا مطرح بود. سابقه‌ی بالای صنعت خودرو در ایران، یکی از دلایلی است که مردم را چشم‌انتظار تولید خودروی ملی نگه‌داشت و البته این موضوع هرگز به واقعیت تبدیل نشد هرچند که محصولاتی نظیر سمند،دنا، رانا، تیبا، ساینا و کوئیک، ادعاهای بزرگی در زمینه‌ی مهندسی بومی و طراحی داخلی دارند،  ولی همچنان با تکیه بر قطعات و دانش خارجی، تولید می‌شوند .

                                                       

                                                         

                                                     

                                                         

زمان و هزینه‌ی قابل توجهی توسط مهندسان سایپا، صرف پیش‌تولید شاهین و پلتفرم SP100 شده است پلتفرمی که بنا بر ادعای سایپا، امکان توسعه برای تولید خودرو های سدان، هاچبک و مینی کراس اور را داراست تا از نظر بدنه و شاسی، شاهد تولید خودرویی کاملا ایرانی باشیم.  با این حال به‌نظر می‌رسد با عرضه‌ی SP100، گام مهمی در جهت ساخت یک خودروی تمام ایرانی، برداشته شده است و شاهین به عنوان اولین خودروی ساخته شده بر روی این پلت فرم با الهام از شاهین ایرانی ساخته شده است.

در سال ۹۷، شایعاتی مبنی بر نصب موتور ۱/۶ لیتری برلیانس روی رهام شنیده شد؛ اما با شروع تحریم ها و ترک بازار کشور توسط خودروسازان چینی از جمله برلیانس، برنامه ی سایپا نیز برای استفاده از این موتور تحت تاثیر قرار گرفت اما اکنون تمرکز سایپا بر اشتراک تجهیزات فنی شاهین با تیبا و ساینا است. به همین دلیل، ارزان‌ترین مدل شاهین در آینده، دارای پیشرانه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی ۱/۵ لیتر با ۱۶ سوپاپ خواهد بود که با نام M18 شناخته می‌شود و قدرتی در حدود ۱۱۷ تا ۱۲۳ اسب‌بخار تولید می‌کند. نمونه‌ی توربوشارژ از همین موتور با نام M18T نیز مراحل طراحی و ساخت را طی می‌کند تا قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار برای شاهین فراهم کند.

تولید اولین نمونه‌های شاهین با جعبه‌دنده‌ی دستی، قطعی به‌نظر می‌رسد؛ اما این خودرو مجهز به امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با ساینا و تیبا خواهد بود. سایپا شاهین قرار است با سانروف، استارت دکمه ای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه خودکار، حسگر پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، حسگر نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دو کیسه هوا، آینه‌های تاشو برقی و کامپیوتر سفر تولید شود.

                                                    

قیمت نهایی شاهین با تجهیزات یاد شده، هنوز نامشخص است. به اعتقاد نگارنده، باتوجه به شرایط بازار و تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت‌های کارخانه‌ای، احتمالا شاهین دنده‌دستی با قیمتی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان به دست ثبت‌نام‌کنندگان خواهد رسید.

                                                       

                                                           

 

 

 
 
معرفی به دوستان :
سیما : خودرو شاهین
8 4
یه جئری اسم می زارن فقط می خندیم این سوسک بالدارم نیست
حمید رضا : قیمت شاهین سایپا
8 0
سلام قیمت کذایی این شاهین چند هست؟
کیوان : عالی
14 5
بسیار مفید و پربار . به نسبت بقیه خوروهای سایپا طراحی بهتر داره
کیوان : عالی
9 5
بسیار مفید و پربار بود. این خودرو نسبت به سایر خودرو های سایپا از طراحی بهتری برخورداره.
آراد : احتمالات
6 3
۱۲۰، ۱۳۰ میلیونی که فرمودید به دست مشتری احتمالا خواهد رسید در بازار است یا قیمت کارخانه؟؟!!! اگر قیمت کارخانه باشد که باید ۲۰۰ میلیون در بازار احتمال داد. اگر قیمت بازار مدنظر دارید بر اساس این کیفیت و قیمت بازار نباید چیزی فراتر از کوییک یا تیبا باشد.
علی : شاهین ماشینی بدون اینده
7 10
هر کسی که شاهین به اسمش در اومده وعاقل بوده انصراف داده هر کسی که انصراف نداده پولشا قطعاحروم کرده. این ماشین همون تیباست به جند اپشن اضافه در مقابل حتی خودروهای بی کیفیت چینی هم شانسی نداره
امیررضا : عالی میباشد
5 3
شاهین یک ماشین مجلسی و شیک میباشد حتی ازدناپلاس توربوبالاترمیباشد. وخیلی متورپرقدرتی دارد
Atefe : قیمت گذاری نادرست بر شاهین
4 0
سایپا در اولین ثبت نام ماشین شاهین زمانی که دلار ۱۶ هزاربود ۸۰ میلیون از ما گرفت حالا نمیشه که قیمت ماشینو با دلار ۲۹ هزارتومانی حساب کنه و اینکه سایپا مجوز گرفت که ۳۰ درصد افزایش بده و چ جوری این ۳۰ درصدو حساب کرده که الان قیمت داده ۲۶۷میلیون و سایپا باید اینو توضیح بده
مهرداد : بررسی خودرو
0 0
عالیه این ماشین یه سری ضعف هایی داره که به نسبت خودروهایی که ایران خودرو عزیز میزنه خدایی سر هست. در تعجب هستم که چرا انقدر سم پاشی میشه گاهی اوقات به این فکر میکنم که ما خودمون هم نمیخوایم پیشرفته بشیم با این طرز فکر بخدا که پوستر این خودرو رو گرفتم و حقیقتا از همه چیش راضی ام. خدماتش ضعیف بوده که اونم داره خوب میشه.
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

با تیپ های مختلف رهام آشنا شوید به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . شاهین ایرانی سدان تازه سایپاس که سر و صدای زیادی در ایران به‌پا کرده است چرا که برای اولین‌ب ...