ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه تندر 90 و پژو 206 SD

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مقایسه تندر 90 و پژو 206 SD

جدال بین شتاب و کیفیت تندر 90 با ظاهری زیبا و خاص تر پژو 206 SD

پژو 206 صندوقدار در ابتدای ورود و تولید و همچنین تندر 90 از استقبال بالایی همچون دیگر اعضاء خانواده خود بهره نبردند اما با گذشت زمان و به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال قرار گرفتند در زیر به قیاس دو خودرو پژو 206 اس دی و تندر 90 می پردازیم .

خودرویی که برای اولین بار در ایران تولید شد و از ایران راهی دیگر کشورهای سفارش دهنده نیز شدپژو 206SD یا همان پژو 206های صندوقدار که در اوایل ورود به بازار زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفت راهی طولانی را پیش روی خود می‌دید راهی که ممکن بود این خودرو را با شکست مواجه کند.

پژو 206 صندوقدار

چرا که 206 در اوایل ورود خود به بازار ایران به صورت هاچ بک عرضه می‌شد و دیدن ظاهر این خودرو با یک صندوق کمی غیرعادی بود به همین دلیل در اوایل ورود به بازار چهره این خودرونمی توانست در دل مردم جا پیدا کند و در نتیجه بی مهری های زیادی نسبت به این خودرو شد.

تندر90 به علت طراحی ظاهری مکعب شکلی که دارد، چندان خودرو دل‌چسبی نیست. بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم.(البته این سقف بلند نکات مثبتی دارد.)

طراحی عقب این خودرو به علت بلند بودن صندوق واستفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی آن به مراتب بهتر از نمای عقب آن است.

اما در آنسوی میدان 206SD  قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبروست، مربوط به نمای جانبی این خودروست

صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد.

نمای جلوی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز طرحی قابل قبول، زیبا و دلچسب است. نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc  به عاریت گرفته شده، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به تندر90 از فرم آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است.

در مجموع با وجود اینکه 206SD  در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار تندر90 خودش را زیباتر نشان می‌دهد.

با ورود به کابین تندر90 با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست. طراحی دریچه‌های هوا، پوشش روی درب‌ها چندان جالب نیستند.

صندلی‌ها نیز از طراحی زیاد مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست

اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است، همانطور که اشاره کردیم بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است به گونه‌ای که سه نفر به راحتی می‌توانند در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند.

یکی دیگر از نکات خوب تندر90 فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی تندر90 دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست.

داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها، طرحی زیبا و دلنشین به وجود آورده است. ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر تندر90 از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از تندر90 بهتر است.

ال نود

فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر تندر90 خودش را بیشتر نشان می‌دهد که یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود.

فضای صندوق عقب 206SD  خوب و راضی کننده است اما در برابر تندر90 کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خواباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد.در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی تندر90 به شما فضای بیشتری می‌دهد.

مقایسه تجهیزات رفاهی و ایمنی دو خودرو

هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند.شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در تندر90 به شمار می‌روند.

از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 نیز می‌توان به شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی، اشاره کرد.

هردوی این خودرو ها دارای ایمنی مناسبی هستند. تندر90 دارای 3 ستاره ایمنی از موسسهEuroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از موسسه Euroncapاست.

تجربه رانندگی

هر دو خودرو دارای موتور 1600 سی‌سی هستند و با توجه به توان تولیدی نزدیک به هم (206، 110 اسب‌بخار و تندر90، 105 اسب‌بخار) طبق اعلام کمپانی‌های سازنده 206SD  در 11.4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و تندر90 در 10.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

هر دو اتومبیل به راحتی روشن می‌شوند و عملکرد نرمی دارند صفحه‌ کیلومتر شمار در تندر90 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست بوده و در وسط آن نمایشگری وجود دارد که میزان سوخت و دمای موتور را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد. این نمایشگر علاوه بر این‌ها ساعت و مصرف سوخت لحظه‌ای را نیز نمایش می‌دهد.صفحه کیلومتر شمار در 206 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست است و میزان مصرف سوخت و دمای آن را به صورت آنالوگ به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این نمایشگری در قسمت بالای کیلومتر شمار وجود دارد که علاوه بر مسافت طی شده مقدار سطح روغن موتور و میزان کیلومتر باقی مانده تا سرویس دوره‌ای بعدی را به نمایش می‌گذارد. البته در 206 نمایشگر دیگری در وسط داشبورد قرار دارد که علاوه بر ساعت اطلاعات مربوط به دما، تاریخ و باز بودن درب‌ها را نشان می‌دهد که این مورد در تندر90 منتفی است.

شتاب اولیه تندر90 کمی بهتر از 206 احساس می‌شود. البته این مورد مستقیما به پدال گاز برقی 206 برمی‌گردد که در ابتدای حرکت کمی با تاخیر عمل کرده اما در ادامه این مشکل وجود ندارد و در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر این 206 است که به لطف طراحی آیرودینامیک‌تر و ضریب دنده‌های بهتر، برتری را در دست می‌گیرد. شتاب ثانویه دو خودرو در این کلاس بسیار خوب و راضی کننده است.

البته به نظر می‌رسد که رقم 10.2 ثانیه‌ای که کمپانی برای تندر90 اعلام کرده کمی به دور از واقعیت باشد چون 206 با شتاب 11.4 در عمل با آن تفاوت فاحشی ندارد. سیستم تعلیق تقویت شده 206SD  باعث شده است که این خودرو نسبت به گونه‌ هاچبک از عملکرد نرمی برخوردار باشد و تکان‌های سطح مسیر حرکت را کمتر به راننده و سرنشینان منتقل ‌کند که این مساله در مورد تندر90 نیز صدق می‌کند.

206 صندوقدار عملکرد نرم‌تر و کیفیت سواری بهتری از تندر90 دارد. هر دو خودرو تا سرعت 110 کیلومتر بسیار خوب هستند اما از این میزان که بالاتر می‌رویم تندر90 به علت نقطه ثقل بالا و بدنه‌ی فاقد آیرودینامیک دچار کمی بی تعادلی می‌شود و مانور دادن با این خودرو در سرعت‌های بالای 110 واقعا به دور از انتظار است اما 206SD  حتی اگر در عمل نیز نتواند در چنین سرعتی مانور دهد اما حداقل احساسی که به راننده منتقل می‌کند همانند تندر90 ناخوشایند نیست.

 206SD  به علت اضافه شدن میله‌های تعادل در قسمت عقب سیستم تعلیق موجب شده که هندلینگ خوبی داشته باشد و مسلم است که به علت نقطه ثقل پایین تر، هندلینگ بهتری از تندر90 ارایه دهد و در عمل نیز هندلینگ بهتری از تندر90 دارد. هر دو اتومبیل در هنگام رانندگی راحت هستند و دنده‌ها یکی پس از دیگری به راحتی تعویض می‌شوند. 206 خوشدست‌تر بوده و راننده تسلط بهتری بر آن دارد و به علت حالت قرارگیری راننده در پشت فرمان حس بهتری از لذت رانندگی را به راننده منتقل می کند. هر دو خودرو دارای ترمزهای خوب و قابل اعتمادی هستند البته به علت این که ترمزهای عقب 206 دیسکی هستند پر قدرت‌تر احساس می‌شود ولی ترمزهای تندر90 نیز خوب و قابل اعتماد هستند.

در هرحال هنگام خرید خودرو شرایطی نظیر مصرف سوخت کم، استهلاک پایین قطعات و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین باید ملاک باشد.

تندر90 یک خودروی ارزان قیمت در تمام اروپا به حساب می آید. خودرویی که شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند با این قیمت در بازار ایران حضور پیدا کرده و با چنین اقبالی روبه رو شود.

مصرف سوخت ترکیبی تندر90 در 100 کیلومتر نیز 9/6 لیتر است که نشان دهنده کم مصرف بودن این خودرو است. در سوی دیگر پژو 206 صندوقدار تولید داخل که 1096 کیلوگرم وزن دارد پرمصرف تر از تندر 90 است

با نگاهی به پیشرانه دو خودرو، متوجه می شویم که هر دو خودرو از موتوری هم حجم بهره می برند که در این میان قدرت موتور 206 حدود پنج اسب بخار بیشتر است اما این موضوع نشان از چابک تر بودن 206SD  ندارد چرا که تندر90 از شتاب بهتری نسبت به این خودرو بهره می برد که می توان عملکرد بهتر گیربکس تندر90 را نیز مزید بر علت دانست.

اما نکته ای که در مورد این دو خودرو وجود دارد این است که هر دو به عنوان خودروهای کم مصرف راهی بازار می‌شوند اما در این میان مصرف سوخت تندر90 در عمل بهتر از 206SD است چرا که 206SD  در شهر چیزی در حدود 11 لیتر در100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند این در حالی است که تندر 90 همین مسافت را در شهر با هفت لیتر بنزین طی می‌کند.

استهلاک

مهمترین مساله برای خرید خودرو می‌تواند استهلاک پایین یک خودرو باشد به گونه ای که آن را در زمره خودروهای اقتصادی قرار دهد.

این دو خودرو نیز به عنوان خودروهای اقتصادی راهی بازار می‌شوند اما در این زمینه 206SD حرف زیادی برای گفتن ندارد چرا که کیفیت قطعات آن روز به روز کمتر شده و هر روز بر ایرادات آن افزوده می‌شود، این در حالیست که تندر90 همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده و خریداران خود را راضی نگه داشته است خودروهایی همچون 206SD  و تندر90 به دلیل ساخت پیچیده به طور کلی کم استهلاک نیستند و انتظار یک خودروی ژاپنی را نمی‌توان از آنها داشت اما باز هم در این میان می توان بر روی تندر90 حساب بیشتری باز کرد.

وضعیت قطعات در بازار

زمانی بود که قطعات تندر90 در بازار یافت نمی شد به گونه ای که حتی فیلتر روغن آن نیز نایاب بود اما در حال حاضر داستان به گونه دیگری است در بازار لوازم یدکی نه تنها لوازم تندر فراوان شده بلکه قیمت آن هم همانند خودروهایی چون پژو 405 است که نمی توان آن را گران تلقی کرد لوازم بدنه تندر90 را می توان فراوان تر از پژو 206SD دانست چرا که برخی از قطعات بدنه 206SD در بازار کمیاب هستند. نکته دیگر نیز موجود بودن نمونه های ترک، اسپانیا و رومانیایی این قطعات است که با قیمتی مناسب به دست خریداران می رسد.

در نهایت هر دو خودرو دارای نقاط ضعف و قوت هستند و اگر بخواهیم جمع‌بندی انجام دهیم باید بگوییم اگر خانواده‌ پر جمعیتی هستید، تندر90 به علت فضای عالی در این رنج قیمت می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد واگر خانواده‌ با جمعیت کمتر هستید و یا برای جوان‌ترها 206 می‌تواند انتخاب بهتری به شمار برود.

 مشخصات فنی خودرو پژو 206 صندوقدار V8

نام:

206 SD V8

نام انگلیسی:

206 SD

کارخانه مونتاژ کننده:

ایران خودرو

مشخصات کلی

موتور استاندارد:

1.6

حجم موتور:

1587

حداکثر قدرت:

110@5800

جعبه دنده:

5 دنده دستی

حداکثر سرعت:

193

شتاب 0 تا 100:

11.4

مشخصات فنی

تعداد سیلندر:

4

تعداد سوپاپ:

16

نسبت سوپاپ به سیلندر:

4

حداکثر گشتاور:

142@4000

نسبت تراکم:

 

میزان مصرف بنزین خارج شهر:

5.4 لیتر

میزان مصرف بنزین داخل شهر:

8.8 لیتر

مشخصات خارجی

طول:

4188 میلیمتر

عرض:

1655 میلیمتر

ارتفاع:

1456 میلیمتر

فاصله دو محور:

2442 میلیمتر

قطر تایر:

 

عرض تایر:

 

نسبت ارتفاع به عرض تایر:

 

امکانات

سیستم ضد قفل ABS:

 دارد

فرمان هیدرولیک:

دارد

کیسه هوا:

 

قفل مرکزی:

 

سایر مشخصات

حجم مخزن:

50

وزن در حالت معمول:

1104 کیلوگرم

تعداد سرنشین:

5

توضیحات

کارخانه سازنده:

پژو

کشور سازنده:

فرانسه

شروع تولید:

2006

پایان تولید:

تا امروز

مشخصات فنی تندر 90 E2 فول

نام:

تندر90 (L90)

نام انگلیسی:

Logan

سایر نام ها :

تندر90

کارخانه مونتاژ کننده:

ایران خودرو، پارس خودرو

مشخصات کلی

موتور استاندارد:

1.6

حجم موتور:

1598

حداکثر قدرت:

105@5750

جعبه دنده:

5 دنده دستی

حداکثر سرعت:

183

شتاب 0 تا 100:

10.2

مشخصات فنی

تعداد سیلندر:

4

تعداد سوپاپ:

16

نسبت سوپاپ به سیلندر:

4

حداکثر گشتاور:

148@3750

نسبت تراکم:

10:01

میزان مصرف بنزین خارج شهر:

5.6 لیتر

میزان مصرف بنزین داخل شهر:

9 لیتر

مشخصات خارجی

طول:

4247 میلیمتر

عرض:

1740 میلیمتر

ارتفاع:

1534 میلیمتر

فاصله دو محور:

2630 میلیمتر

قطر تایر:

 

عرض تایر:

 

نسبت ارتفاع به عرض تایر:

 

امکانات

سیستم ضد قفل ABS:

دارد

فرمان هیدرولیک:

 

کیسه هوا:

راننده (سرنشین جلو بستگی به نوع)

قفل مرکزی:

دارد

سایر مشخصات

حجم مخزن:

50

وزن در حالت معمول:

1060(1100) کیلوگرم

تعداد سرنشین:

5

توضیحات

کارخانه سازنده:

رنو

کشور سازنده:

فرانسه

شروع تولید:

2004

پایان تولید:

تا امروز

قیمت خودرو

تندر L90

38.000.000

پژو 206 SD

38.000.000

 
معرفی به دوستان :
علی : فقط پژژژژژژژژو
25 17
آقا هرچی بگن یا قرار بشه اما تو ایران پژو جور دیگه جواب داده ما کخ پول پورش نداریم پس حرص چی بخوریم اما تو رنج ما جونا فقط 206 اونم T5 نامبر وانه رنو شبیه کولره!!!!!
محمد : تندر شاه
18 9
علی نه همین ظاهر زیبا نشان..........
علی : تندر شاه!!!!!
9 12
با قوطی کربیت!!شاه البته شاه کجا نمی دونم
شهرام : مقایسه کاملی بود
19 2
برعکس همه که هیچ قیاس کاملی نیست خیلی جامع و کامل بود
حمید : فقط 222222222222200000000000066666666 ...
14 17
222222222222222222222222222222222222222222222222222000000000000000000000000000000000000000000666666666666666666666666666666
سامان : خوب بود
12 4
سلام اول تشکر از مقایسه خوب و کاملتون ... دوم اینکه متاسفانه در ایران ماشین کاملا با کیفیتهای متفاوتی تولید میشه !مثلا دوتا ماشین در یک رده تولید میشه ولی دست مشتری هر کدوم یه جور کار میده ...یعنی یه مشتری کاملا راضی و یکی دیگه کاملا ناراضیه ..>! در کل اگه از ایمنی و استحکام بسیار بالای تندر بگذریم 206 مجموعا ماشین بهتر و راحت تری هست !! با تشکر
حمید : نطر
11 11
ماشین واقعا فقط206 تندر الکی گرون شد به پولش اصلا نمی ارزه
محسن : پیشنهاد
8 3
با تشکر از مقایسه خوب و عامیانه . همون جوری که میدونید انتخاب این دو خودرو بستگی به سلیقه و علاقه شخص داره در واقع هیچ چیزی رو از دست نمیدین هر کدوم نسبت به خودش نقاط خوب و بد(قوت و ضعف) داره که اگر من که جوان هستم از دو خودرو یکی رو پیشنهاد کنن 206 رو انتخاب میکنم ولی اگه به بابام بگن تندر 90 رو انتخاب میکنه پس نتیجه اینکه 206 جوون پسنده ولی تندر یک ماشین خانوادگی و معمولی هست.با تشکر
مشهدی : فقط ال نود
12 22
ماشین فقط فقط ال نود( زوزکش جادها )لامصب فقط خوراکش سوکس کردن 206 هست. اینا همش حرف مفت میزنن بیان تو جاده ثابت کنن من خودم اندازه موهای سرم با سالار جادها 206 خاک دادم بیا ببین بعله
milad rahbar : لب کلام
1 11
ال90 اصلا به زیباییش دقت نکردن . از نظر خوشگلی بخوای وامکانات 206 سرتره واز نظر فنی ،دوتاش تو یه سطح هستن.
احسان : 206 v8
14 2
سلام به همه وسلام به مشهدی دوست عزیز اونی که شما حتما سوسک کردی اون 206 تیپ 2 بوده نه وی 8 تیپ 2 موتور 1400 یا همان موتور کوچیکه که حتی تیبا هم ازش پیشه می گیره اما v8 خاکشم نمی تونی جمع کنی البته موتور ال نود موتور بسیار عالیه هست
احمد : 206
10 4
با سلام خدمت دوستان.من هر سه ماشین رو داشتم(206 تیپ2 وv8و ال 90)ال90 کمی بی صدا تر هستش.به نظر من داشبورد پیکان خیلی زیبا تر از ال90 هستش وهیچ ماشینی نمیتونه با 206v8 مقایسه بشه
رضا : ال 90
7 2
ماشین فقط ال90
رضا : مقایسه
6 0
من بعنوان مکانیک هردوراتایید میکنم اماال 90ازلحاظ جاداری وراحتی وبلندی ارتفاع وکیفیت بالا بهتره از206 تیپ5هست درچندسال اخیرکیفیت 206واقعاپایین اومده ومشکلات زیلدی پیداکردن
امیر : کدام یک
0 0
برای یک خانواده کلا 4 نفری که 2 نفرشان بچه سال هستند و بیشتر ماشین در اختیار خانم خانواده هستف کدام را پیشنهاد می کنید. ال 90 یا 206 sd? تشکر
رضا بهرامی : خرید تندر یا 206
5 0
سلام امیر جان شک نکن تندر بخر باخیال راحت
امیر : رانندگی با کدام راحت تره
1 0
ممنون... بیشتر سوال من این استکه برای یک خانم ، رانندگی با 206 راحت تر است یا با تندر؟
سجاد : 206
1 4
سلام آقا امیر جواب سوالت مشخصه 206 هم باکلاس تره هم سواریش خوبه و خوش دسته علی الخصوص که خانم میخواد استفاده کنه شک نکن 206 خوبه ، ال نود ( جعبه سیب ) جوان پسند نیست و بیشتر به درد پیر مردها میخوره اصلا کاری نداره با هر دو ماشین یه دوره کوچیک بزن خودت متوجه میشی 206 علاوه بر دینامیک زیبا ، داشپورت خوشگل و باکیفیتی داره ولی ال نود دو تا دریچه بسیار زشت داره همین ، یعنی داخلش هیچ تفاوتی با رنوهای قدیمی نداره در ثانی اگه ال نود بگیری یه هزینه زیاد و گزافی هم داری که باید یه لوستر چلچراغ براش نصب کنی
کمال مصطفی پور : مصرف لحظه‌ای
0 3
سلام مقاله واقعا عالی تندر۹۰ مصرف متوسط داره اما لحظه ای نداره. مدل۹۵
میکاییل : باسلام من 4سال ال نود داشتم واقعا راضی ب ...
0 1
نظر شما چیست ؟
زینب خانوم : هر ماشینی معایب و مزایای خودشو داره
0 1
بنظرم من که هم ۲۰۶ خوبه هم ال نود چون شتاب هردوتاشون یکی هست و ایمنی هردوتاشون بالاست من یک بار با ال نود تصادف کردم و دور خودش چرخید اما چپ نکرد پلیس گفت اگر ماشینی جز ال نود بود حتما چپ میکرد بنظرم اگه هر دوتاشونو داشته باشید بهتره یا همچنین با طناب این دو ماشین را به هم وصل کنید و تو سفر با خودتون این دو ماشین را ببرید یکی از ویژگی های ال نود جادار بودن بسیار گسترده هست و فرد احساس راحتی میکند و میشه خیلی بار تو صندوق عقب گذاشت که این میزان در هیچ ماشینی جز پیکان وانت و نیسان وانت دیده نشده است ۲۰۶ جادار نیست و فضا تنگ است اما ال نود جادار هست و حتی میشه گفت در صندلی عقب پنج یا شش نفر میتوانند بشینند اما در ۲۰۶ له میشوند هر کسی میگه ال نود بده یا ۲۰۶ بده فردا با ماشینش بیاد در بزرگراه آزادگان حد فاصل بزرگراه شهید همت تا بزرگراه بسیج با من مسابقه بده راس ساعت نه صبح یکی از ویژگی های ال نود داشتن کولرهای دایره ای شکل است که فقط در پراید دیده شده از ویژگی کولرهای دایره شکل میتوان بسته شدن شدن راحت دریچه کولر و حداکثر خروجی باد و تمیزکردن راحت داخل آن اشاره کرد که در ۲۰۶ دریچه باید یک چیز را به سمت چپ بکشی تا بسته بشه و چون مجرای خروجی کوچک است به راحتی تمیز نمیشه و باد زیادی ازش بیرون نمیاد ولی ۲۰۶ کولرش خوب خنک میکنه یکی از ویژگی های بد ال نود این است که باد از کنارها می آید در ۲۰۶ را نمیدانم صندلی ۲۰۶ شیک و کمی سفت است ولی ال نود زشت و پارچه ای است چون پارچه ای است به راحتی میتوان خوابید یکی از ویژگی های ال نود شتاب خوب در اتوبان و بزرگراه و آزادراه است اگر حواستون به سرعت نباشه به ۱۴۰ هم میرسه ال نود در ظاهر بیرون خوب کار نکرده بخصوص عقب ولی یک ویژگی متمایزی دارد ال نود شاید بگم اولین یا تنها خودرو یا از خودروهایی هست که فقط یک چراغ دنده عقب دارد این ویژگی هم چندان مطلوب نیست نمیدان علتش چیشت شاید زیبایی یا کپی نکردن از خودروهای دیگر باشد اما چون یک چراغ دنده عقب دارد برای عابرین بخصوص کودکان خطرناک است مدل های جدید ال نود کمی ظاهر بهتر شده اما مکانیک ها میگویندمدل قدیمی بهتره چون قطعات اش فرانسوی بوده یکی از ویژگی ها خوب نسبت به ۲۰۶ قرار داشتن بالابر شیشه در جلو ماشین یعنی وسط و کنار راننده است میشه گفت کنار فرمان و شاگرد اما در ۲۰۶ در پشت است که ضمن خطر باعث حواس پرتی میشود اما بعد از چند روز بهش عادت میکنی و بدون نگاه کردن میتوانی شیشه را بالا یا پایین ببری اما ال نود سبب حواس پرتی زیاد نمیشود چون در جلو قرار دارد چون در اینجا زمان مهم است چون در ۲۰۶ در پایین ترین جا قرار دارد تا سر بخواد بیاد بالا و برگرده کمی طول میکشه اما در ال نود فقط سر بالا میاد و کمی طول بازم میکشه اما زمان بالا آوردن سر و چرخاندن سر در ۲۰۶ یک ثانیه و نود صدم ثانیه اما در ال نود یک ثانیه و پنجاه نه صدم ثانیه طول میکشه در اینجا حتی یک صدم ثانیه هم مهم است چون رعایت کردن این مسئله سبب کاهش تلفات و تصادفات رانندگی میشود اما از این بگذریم هر دو خودرو جای بدی را انتخاب کردند چون برای برای راست دست ها مشکل است و سبب مشکل میشود بخصوص اینکه در پیچ نمیتوان شیشه را بالا داد ولی در پراید میشه بازم کار خوبی کردند برخلاف پراید دسته در خالی و ظاهرش زیباتر است چون دکمه ای ندارد یکی از ویژگی های بسیار خطرناک ال نود باز بودن باک خودرو بدون کلید است که این ویژگی حملات تروریستی و در چهارشنبه سوری یک بچه میتواند ترقه داخل باک بندازد اما در ۲۰۶ درب باک با کلید باز میشود اما در ال نود اول باید درب باک را باز نمود سپس با کلید درب اصلی باک را باز نمود که سیاه رنگ و دایره ای شکل است اما در ۲۰۶ با کلید باز میشه در مدل های جدید تر شاید با کشیدن دکمه باز میشه یکی از ویژگی های ال نود داشتن دو نام بنام تندر نود و ال نود است ولی اسم ۲۰۶ فقط عددی است اسم هردو زیباست تندر نود یعنی ماشینی که که سریع است اما نام ۲۰۶ یعنی ماشینی که ۲۰۶ تا سرعت داره و...... در کل هر دو خودرو خوبه کم مصرف بودن قیمت خوب و کم صدا بودن و ظاهر زیبا و ... ویژگی های این دو خودرو است و خوابیدن راحت در سفر از ویژگی هردو ماشین هست هردو ماشین خوبه انقدر حسودی نکنید بالاخره هر ماشینی را خدا آفریده و باید شکر کرد یکی از ویژگی های خوب ال نود داشتن دو خودرو در شرکت است یک ال نود را شرکت ایران خودرو میسازد ال نود دیگری را شرکت سایپا میسازد ۲۰۶ را فکر کنم شرکت پژو یا همون ایران خودرو میسازه حالا نمیدونم ایمنی بالا کنترل بالا دید خوب و دریفت کشیدن خوب و شما وقتی هردو خودرو را گاز میدید میبینید گاز دادنش خوبه فرمان پذیری خوب و ... از ویژگی های هردو خودرو است خیلی طولانیه بخوام بگم حتما یک کتاب مینویسم در مورد هردو خودرو
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  هر آنچه راجب پژو ٢٠٦ بايد بدانيد پژو 206 رکورد دار فروش خودرو های هاچ بک ایران را در دست دارد، طراحی و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد. شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین از ویژگیهای این خودرو به شمار ...
  مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX این بار بر آن شدیم تا به برسی و قیاس دو خودرو پرطرفدار یعنی تندر 90 E2 و رانا LX بپردازیم و قضاوت نهایی برای خرید این خودرو بر عهده شما می باشد. تندر ۹۰ E2 تندر زمانی که به بازار عرضه شد توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کن ...
  تفاوت تيپ هاي پژو 206 در حالي كه پژو ٢٠٦ در ٤ كلاس پژو ٢٠٦ تيپ ٢، پژو ٢٠٦ تيپ ٣،پژو ٢٠٦ تيپ ٥،پژو ٢٠٦ تيپ ٦ اتوماتيك در ايران و توسط ايران خودرو توليد و عرضه مي شد و درحال حاضر باتوجه به مشكلات عدم دريافت لوازم و قطعات خودرو از سوي رفيق ديرينه ايران خودرو يعني پژو ايران خودرو تنها در ٢ ...
  تفاوت رانا LX و رانا EL  خودرو,فروش خودرو:رانا ال ایکس دارای موتور 1.6 که همان موتور TU5 که این موتور اولین بار بر روی خودرو محبوب پژو 206 تیپ 5 نصب و این بار بعد از پژو پارس LX و پژو 405 SLX نوبت به فیس لیفت (تغییر ظاهری خودرو،نموده ...
  مقایسه تیبا و پراید خودروی پراید در سالهای بعد از پیکان همواره به عنوان پرفروش ترین خودرو داخلی مطرح  بوده است؛ خودرویی که نمونه‌های تمام‌کره‌ای آن از اواخر دهه‌ هفتاد در خیابان‌های ایران به حرکت درآمدند و از اوایل دهه‌ هشتاد نیز خط تولید آن در ...
  چراغ هاي روشنايي تو روز خودرو (Day light) شايد براي خيلي از شما سوال پيش اومده باشه كه چرا بعضي از خودروهاي جديد مجهز به نوعي از چراغها به نام چراغهاي روشنايي تو روز شدن و شركتهاي مختلف تو معرفي و رونمايي از خودروهاشون تاكيد زيادي دارن كه خودرو مجهز به اين تكنولوژي باشن البته استفاده از اين ...
  مقايسه رانا و پژو 206 SD این بار بر آن شدیم تا قیاس بین دو خودرو که یکی محبوب و دیگری تازه پا به عرصه تولید در ایران خودرو گذاشته و بانام رانا روانه بازار گردید خودرویی که خیلی ها معتقدند که همان 206 و تنها با کمی تغییرات عرضه شده در زیر به بررسی و آنالیز هر دو خودرو می پردازیم و امید وار ...