ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه هایما S8 با هایما S7 پلاس

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مقایسه هایما S8 با هایما S7 پلاس

هایما خودرویی که ایران خودرویی ها به نجات برند چینی آمدن و سیلی از مشتریان و درخواست برای این برند چینی در داخل کشور ایجاد کردن امروز در این مقاله به مقایسه هایما S8 با هایما S7 پلاس از دید طراحی ظاهری طراحی فضای داخلی امکانات رفاهی و ایمنی و مشخصات فنی خودروهای هایما می پردازیم.

فروش نقدی و تحویل فوری هایما S8

تفاوت هایما S7 با هایما S7 پلاس

هایما S7 توربو شارژ پلاس که نسخه فیس لیفت هایما S7 توربو شارژ اتومات میباشد از لحاظ ظاهر کابین تغییرات زیادی کرده است. قطعه های چوبی بکار رفته در داشبورد به رنگ مشکی بلک پیانویی تغییر کرده، تریم داخلی ماشین از مشکی نارنجی به مشکی کامل تغییر کرده، مانیتور خودرو بزرگ تر شده. دکمه های زیر مانیتور همه لمسی شده است. که این تغییرات کمک قابل توجه به زیبا تر شدن کابین این خودرو کرده است. انگیزه ایران خودرو برای عرضه هایما S7 توربو پلاس، بهبود آپشنها و ایجاد تغییراتی در زمینه طراحی کابین بود. باید گفت که هایما S7 پلاس همچنان در بازار ایران به فروش میرسد و هر چند ظاهری مشابه با هایما S7 توربو معمولی دارد.

مشخصات فنی هایما S8

هابما S8 محصول شرکت هایما که به طور رسمی در سال 2019 در نمایشگاه خودرو شانگ های چین رونمایی شد، هایما 8s دارای موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری از نوع توربو شارژ و با کد YF-HMAGA16 است که 192 اسب بخار با 293 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخهای جلو انتقال میدهد. باید گفت که هایما 8S طی 8 ثانیه به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این کراس اوور بعنوان سریعترین کراس اوور تولیدی شرکت هایما می باشد. در حقیقت خودروی هایما 8s به دلیل دستیابی به حداکثر سرعت در 8 ثانیه پرشتاب ترین خودروی هایما است.

فروش هایما S7 پلاس

سیستم ترمز جلوی هایما 8S از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب نیز از نوع دیسکی هستند. همچنین امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل یا ABS، سیستم ترمز کمکی یا BAS و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD از جمله امکانات خودرو هایما S8 محسوب می شود. سیستم تعلق جلوی خودرو مک فرسون و محورعقب مجهز به سیستم تعلیق مولتی لینک است. میزان مصرف سوخت هایما S8 درهر 100 کیلومتر معادل 7.2 لیتر است.

مشخصات فنی هایما S7 پلاس

هایما s7 توربو پلاس دارای موتوری 4 سیلندر 1.8 لیتربا قدرت 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هایما S7 پلاس از نوع AT دردسرهای نگهداری انواع دوکلاچه را نداشته اما در بخش سیستم تعلیق، هندلینگ، سرو صدای داخل کابین از دید عایقبندی موتوری خودرو تعریف خاصی ندارد.

ایران خودرو با ایجاد تغییرات نرم افزاری در ECU هایما S7 مصرف سوخت را تاحدودی پایین آورده و در حال حاضر هایما S7 پلاس از نظر سوخت ترکیبی در هر 100 کیلومتر نیاز به مصرف 8.34 لیتر بنزین دارد.

مقایسه ظاهری هایما S8 با هایما S7 پلاس

از دید ظاهری خودرو هایما S7 با نسخه به روز شده خود هایما S7 پلاس جزء چند عدد لوگو و یا آینه ها و گل پخش کن ها تفاوتی ندارد و در طراحی اولیه هایما S7 که می توان سیستم کپی کاری چینی ها را به وضوح دید و الهام گرفتن از جلو پنجره توبوتا و چراغ عقب های ب ام و سری 7 در طراحی این خودرو که در مقایسه با محصولات جدید بازار چین همچون لاماری، دیگنیتی، فیدلیتی،.... ظاهری به روز ندارد.

در مقابل هایما S8  از نظر طراحی دارای ظاهری مدرن و به روز است. نمای جلویی 8S با بکارگیری خطوط تیز و حجم های اغراق آمیز جلوه مدرن و متفاوت دارد. طراحی روز برای چراغهای جلو و بکارگیری یک جفت دی لایت نازک و همچنین قرار گرفتن چراغ اصلی با 4 لنز که در میان سپر و جلو پنجره ای با طرح کهکشانی و مدل ذوزنقه ای نمای جلویی هایما 8S را جذاب کرده است. در نمای جانبی هایما 8S از چند خط کاملا تیز استفاده شده است که خطوط دربرگیرنده گلگیرها و دربها به صورت جداگانه کشیده شده اند. باید گفت که این حالت با طراحی های معمول در هایما S7 پلاس متفاوت است.

درنمای عقب خودرو هابما S8 همانند رقبا چینی خود ساختار هنجارشکنانه ای دارد و به وفور شاهد استفاده از خطوط حجیم و تیز در نمای عقب هابما S8 هستیم.چراغهای LED یک تکه عقبی ماشین و چراغهای مه شکن دارای طرحی هماهنگ با نمای جلو خودرو هستند و داخل حفره جعبه ای شکلی در گوشه های سپر تعبیه شده اند که این هماهنگی جالبی بین طراحی جلو و عقب خودرو پدید آورده است.

مقایسه کابین هایما S8 با هایما S7 پلاس

درهایما S7 پلاس از نظر رنگبندی و طراحی داخل کابین تغییرات چشمگیری در مقایسه با هایما S7 را داشته است. فضای مدرنتر با استفاده از متریال بهتر نسبت به قبل در اختیار کاربر قرار گرفته است. در هایما S7 توربو شارژ پلاس خبری از تغییرات در زمینه مدل فرمان و فرم دریچه ها نیست، اما نمایشگر مرکزی با سایز بزرگتر و جایگزینی پنل لمسی به جای کنترلرهای ساده سیستم تهویه، و بکار رفتن رنگ مشکی پیانویی همگی از جمله پیشرفتهای کابین S7 پلاس محسوب می شوند. درپوشش صندلی ها دیگر خبری از رنگ سمی نارنجی نیست و ترکیبی از پارچه و چرم است تا از تعریق بیش از حد سرنشینان جلوگیری شود.

از نقاط ضعف قبلی مثل کیفیت متوسط برای متریال بکار رفته در ساخت کابین، راحتی نسبی صندلیها، فاصله کم میان محورها، عدم وجود جای پای مناسب برای سرنشینان عقب،... می توان اشاره کرد. جادار بودن صندوق عقب هایما S7 پلاس باعث شده این محصول کارایی مناسبی در سفرهای خانوادگی داشته باشد. هر چند وجود پرده محافظ در قسمت بار باعث هدر رفتن فضای زیادی از صندوق شده است. اما از نظر ارگونومی باید گفت که هایما S7 پلاس دارای شرایط کلی مناسبی بوده و برای دسترسی به ادوات، مشکل خاصی وجود ندارد.

در بخش داخلی هایما 8S با اختلاف برنده این رقابت است، طراحی اسپرت و مدرن در بخش کابین و استفاده از قطعات پلاستیکی باکیفیت تر و همچنین چرم دوزی در طراحی داخلی هایما 8S نشان از پیشرفت قابل ملاحظه طراحی داخلی 8s نسبت به هایما S7 پلاس است. صفحه کیلومتر دیجیتال در پشت فرمان سه شاخه D کات و یک مانیتور 10 اینچی در بخش بالایی کنسول میانی داشبورد را می توان نقطه قوت اصلی طراحی داخلی کابین هایما S8 دانست. همچنین خروجی های سه گانه تهویه مطبوع و پنل تنظیمات و وجود دسته دنده ای مشابه با محصولات بی ام و در کابین هایما S8 است. کلیدهای درایو مود و کلیدهای رادارها و موس برای بکارگیری سیستم مولتی مدیا در کنار این دسته دنده قرار گرفته اند و جانمایی خوبی برای استفاده کاربر دارند. در مقایسه هایما 8S با S7 از نظرفضای صندلی عقب باید گفت که فرم اسپرت صندلی ها کاملا جالب توجه بوده و فضای کافی برای استقرار سرنشینان در ردیف عقب وجود دارد.

مقایسه آپشن های هایما S8 با هایما S7 پلاس

خودروهای چینی به طور معمول از آپشن های زیادی برخوردار هستند تا ذوق خریدار را برانگیزن امکاناتی همانند نمایشگر چندمنظوره مرکزی، آینه های جانبی برقی مجهز به سیستم تاشو، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی حساس به سرعت، آینه وسط حساس به نور، سامانه پایش فشار باد تایرها TPMS، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمزهای مجهز به ABS و EBD ، پایداری الکترونیکی ESP، ایربگهای جلو و جانبی جمعا 4 عدد، کروز کنترل، گرمکن صندلیهای جلو، سانروف برقی و سیستم کمکی حرکت مخصوص سربالایی HSA، سنسورهای نور و باران و دوربین 360 درجه، سیستم تهویه با نمایشگر لمسی افزودن ایربگهای پرده ای و ترمز پارک برقی به نسخه پلاس بود.

در هایما S8 علاوه بر امکانات بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آینه های جانبی با امکان تنظیم و تاشوندگی برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلیهای جلویی برقی با امکان تنظیم 8 حالته برای راننده و 4 حالته برای سرنشین، گرمکن آینه های جانبی، سیستم مولتی مدیا مجهز به صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، کروز کنترل تطبیقی، شیشه بالابرهای برقی با پاور ویندوز، سقف پانورامای برقی، دکمه های کنترل از روی فرمان، چهار بلندگو، اتوهلد، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، سنسور TPMS سامانه پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

مقایسه ایمنی هایما S8 با هایما S7 پلاس

از دید ایمنی نبود تست های استاندارد جهانی توسط کمپانی های معتبر دنیا همانند NCAP را می توان برای خودروهای چینی دانست، وجود مواردی مانند TCS و ESB در سیتم ترمز های خودرو و ایربگهای جانبی باعث شده تا حدودی نسبت به ایمنی این محصول امیدوار باشیم. همچنین مقاومت قابل قبول بدنه خودرو در تصادفات عادی نیز میتواند دلخوش کننده باشد. با این حال هنوز هم سطح ایمنی هایما S7 پلاس بصورت دقیق مشخص نیست.

در هایما S8 وجود 6 عدد ایربگ برای راننده سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای از موارد ایمنی هایما 8S محسوب میشوند. هر چند همانند برادر کوچک تر خودر هایما S7 پلاس هیچ تست تصادفی روی این خودرو انجام نشده و ایمنی آن بطور مشخصی قابل بررسی نیست. با این وجود سیستمهایی نظیر سیستم کنترل پایداری یا ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HHC، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی یا HDC، سیستم کنترل کشش یا TCS، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری هوشمند یا AEB، سیستم هشدار عبور از خطوط، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و سیستم کمکی جابجایی بین خطوط در خودروی هایما 8S، باعث افزایش ایمنی سرنشینان نسبت به برادر کوچک تر خود است.

مقایسه هایما S8 با هایما S7 پلاس

لینک های کمکی

مقایسه هایما S8 با لاماری

مقایسه هایما S7 پلاس با فیدلیتی

مشخصات هایما X7 جدید ایران خودرو

مشخصات هایما S8 ایران خودرو

مزایا و معایب هایما S7 پلاس

تفاوت هایما S7 توربو معمولی و هایما S7 توربو شارژ پلاس

 

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه هایما S8 با لاماری خودرو هایما S8 در سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شد.این ماشین اصلا شباهتی با هایما S7  و S5 ندارد و تنها از لوگوی آن میتوان پی برد که برند ماشین هایما است . این خودرو هم اکنون در بازار تقریبا 500 میلیون تومان با نسخه ی s7 آن تفاوت قیمتی دارد. لاماری ایما در اردی ...
  مقایسه هایما S7 پلاس با فیدلیتی به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز انواع هایما و قیمت روز فیدلیتی و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما S7 پلاس با توجه به عرضه موفقیت آمیز هایما S7 ...
  مشخصات هایما X7 جدید ایران خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز انواع هایما و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما X7 در اواسط زمستان سال ۱۴۰۰ برای تست و برسی وارد ایران شد و  در ...
  مشخصات هایما S8 ایران خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز انواع هایما و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما S8 در سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شد. این ماشین اصلا شباهتی با هایما S7 &nb ...
  مزایا و معایب هایما S7 پلاس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما جز خودرو های مونتاژی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در عین حال سالگی بسیار شیک و همه پس ...
  تفاوت هایما S5 معمولی و هایما S5 پلاس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . یکی از برندهای چینی که پایش به کشورمان باز شده شرکت هایما است که در ابتدا با م ...
  همه چیز درباره هایما S5 پلاس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . به گزارش خودرو.NET به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی هایما S5 توربو پلاس را بر روی وبسا ...
  مقایسه هایما S7 با جک S5 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما : داستان ورود هایما به ایران به چند سال پیش باز می‌گردد. زمانی که اعلام شد، ایران خود ...
  مزایا و معایب هایما اس۷ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . ‹مزایا›   • ظاهر زیبا و ابعاد مناسب هایما S7 توربو  یک شاسی ...
  تفاوت هایما S7 با هایما S7 پلاس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . هایما S7 شاسی بلند پرفروش ایران خودرویی ها که توانسته است به فروش قابل قبولی دست پیدا کند، خود ...