ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

همه چیز در مورد دنا پلاس توربو شارژ اتومات - جدول

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

همه چیز در مورد دنا پلاس توربو شارژ اتومات - جدول

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

با توجه با استقبال مشتریان از خودروی دنا ، شرکت ایران خودرو نسخه های مختلفی از این خودرو را تولید و روانه بازار کرده است که شامل : دنا پلاس ، دنا پلاس توربو شارژ و دنا پلاس توربو شارژ اتومات که در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات ، تجهیزات ، مزایا و معایب نسخه اتومات این خودرو آشنا کنیم .

دنا پلاس توربو شارژ اتومات

مشخصات فنی دنا پلاس تومربو شارژ اتومات

نوع موتور

EF7

حجم موتور (cc)

1646

حداکثر توان موتور (hp)

115 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور (Nm)

157 نيوتن متر در 4500 دور در دقيقه

تعداد سوپاپ

16

نوع سوخت سازگار

بنزين بدون سرب اكتان 95

حداکثر سرعت (km/h)

189

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

13.5

سيستم انتقال قدرت

اتوماتيك 6سرعته

مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km)

7.9

طول خودرو (mm)

4559

عرض خودرو(mm)

1944

ارتفاع خودرو (mm)

1460

فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm)

2671

وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg)

1325

گنجايش مخزن سوخت (Lit)

60

حجم فضاي صندوق عقب (Lit)

500

اين خودرو با گيربكس اتوماتيك 6 سرعته ، فرمان برقي و 4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشين جلو و جانبي ) ، در كنار طراحي زيبا و ايمني و تجهيزات مناسب عرضه مي گردد .

دنا پلاس توربو شارژ اتومات

تجهیزات دنا پلاس توربو شارژ اتومات

ترمز

"ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي"

کیسه هوای ایمنی

2عدد (راننده و سرنشين جلو )

فرمان

"هیدرولیک - مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل"

سیستم تهویه

"تنظيم اتوماتيك - كانال تهويه براي سرنشينان عقب"

سیستم صوتی

"داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل - بلندگوهاي جلو و عقب - تيوتر"

چراغها

"چراغ جلو و عقب جديد و داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن - تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل"

آينه‌ها

" آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده اتوماتيك - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد"

شیشه ها

تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي

تزئینات

تريم تك رنگ (مشكي) وتريم دو رنگ - قطعات دكوراتيو طرح چوب - دستگيره هاي درب ها به رنگ كروم - نوار كرومي دور شيشه درب ها - تودوزي مخمل - كف پوش موكتي

تجهیزات ایمنی

"سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) دوربين ديد عقب - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع "

رینگ و لاستیک

آلومينيومي

صندلی

"جابجايي‏هاي صندلي‏ راننده و سرنشين جلو برقي - امكان نصب صندلي كودك در صندلي عقب (Isofix) - پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه - دسترسي به صندوق عقب از داخل _ زير آرنجي جلو و عقب"

سایر تجهیزات

سان روف (آپشن)، كروز كنترل، ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)، سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك، نمايشگر دماي محيط، تغيير استايل جانبي خودرو(درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ها، گلگيرها و آينه‏هاي جانبي)، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، سيستم قطع سوخت خودكار، سيستم كنترل بخار بنزين

دنا پلاس توربو شارژ اتومات

«مزایا»

• مورد اول پیشرانه توانمند

در میان خانواده خودروهای ملی اگر سورن توربو را به خاطر مشکلات فنی زیادش حساب نکنیم، دنا پلاس توربو قدرتمندترین مدل محسوب می‌شود.

• مورد دوم طراحی کابین 

فضای کلی کابین دنا پلاس توربو از تفاوت بسیار کمی با سایر اعضای خانواده دنا برخوردار است و طراحی خوب و جدید اجزای آن تا حدودی باعث می‌شود متریال بی‌کیفیت استفاده‌شده در ساخت آن‌ها را از یاد ببرید. طراحی داشبورد دنا پلاس توربو شباهت بسیار زیادی به هیوندای سوناتا YF دارد؛ برخی کارشناسان از این مورد به‌عنوان یک ایراد بزرگ یاد می‌کنند، ولی اگر کمی خوش‌بینانه به این موضوع نگاه کنید می‌توان این مسئله را به فال نیک گرفت و طراحی داشبورد دنا پلاس توربو را زیبا و مدرن دانست.

• مورد سوم امکانات و تجهیزات مناسب 

شرکت ایران‌خودرو برای این‌که بتواند دنا پلاس توربو را به رقیبی سرسخت برای سایر خودروهای هم‌رده خود تبدیل کند علاوه بر تقویت توان فنی، امکانات و تجهیزات فراوانی را برای این خودرو در نظر گرفته است.

دنا پلاس توربو شارژ اتومات

• مورد چهارم طراحی بدنه 

در بحث طراحی ظاهری، اگر نگوییم دنا پلاس توربو زیباترین خودروی ایرانی است، بدون شک می‌توان آن را به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای ساخت داخل مطرح کرد.

• مورد پنجم ایمنی خوب

همان‌طور که در بخش «امکانات و تجهیزات مناسب» ذکر کردیم، دنا پلاس توربو از تجهیزات فراوانی بهره می‌برد  که باعث شده از نظر سیستم‌های امنیتی نسبت به سایر سدان‌های ایرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. ترمزهای دنا پلاس توربو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب، دیسکی هستند و از عملکرد بسیار حساس و دقیقی برخوردارند.

«معایب»

• مورد اول کیفیت ساخت 

دنا پلاس توربوشارژر نیز مانند سایر خودروهای ایرانی از کیفیت ساخت ضعیفی رنج می‌برد. کیفیت قطعات به‌هیچ‌عنوان در حد و اندازه‌ی بهترین و لوکس‌ترین خودرو ملی ایران نیستند. به همین دلیل، خیلی زود با مشکلاتی همچون انواع و اقسام صداهای آزاردهنده درون کابین تا خرابی‌های گاه‌وبی‌گاه قطعات مختلف روبه‌رو خواهید شد.

• مورد دوم استهلاک بالا

کیفیت ساخت و ماندگاری ضعیف، باعث می‌شود نیاز به تعویض قطعات در خودرو افزایش پیدا کند. استفاده از سیستم تعلیق و فنربندی قدیمی به همراه جلوبندی ضعیف نیز با منتقل کردن بیشتر کوبش‌ها، بیش‌تر باعث پایین آمدن عمر قطعات خودرو می‌شود.

• مورد سوم مشکلات کابین

کیفیت قطعات استفاده‌شده در کابین ناامیدکننده است. کیفیت نامناسب قطعات باعث می‌شود خیلی زود شاهد بروز مشکلات مختلفی همچون خرابی و یا شکستن قطعات کابین خودرو باشیم. همچنین، همان‌طور که اشاره کردیم، شنیده شدن صداهای آزاردهنده یک مورد عادی در این خودرو است.

• مورد چهارم نامشخص بودن وضعیت ایمنی  

همچون سایر خودروهای ایرانی، وضعیت ایمنی دنا پلاس توربوشارژ نیز نامشخص است. ایران خودرو ادعا کرده در ساخت دنا پلاس توربوشارژر تلاش کرده است تا بدنه مستحکم‌تری را طراحی کند. علاوه‌بر این، وجود ایربگ‌های جانبی در کنار ایربگ راننده و سرنشین جلو می‌تواند به امنیت بیشتر دنا پلاس توربوشارژر کمک کند. بااین‌حال پلتفرم مشترک این خودرو با برادر بزرگ‌تر یعنی سمند، نشان می‌دهد که همچنان نباید امید زیادی به امنیت این خودرو داشته باشید. مشکل هندلینگ و فرمان‌پذیری از دنا به دنا پلاس و دنا پلاس توربو به ارث رسیده است و همچنان می‌تواند مشکلات زیادی در کنترل خودرو ایجاد کند.

دنا پلاس توربو شارژ اتومات

قیمت روز انواع دنا

 

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  همه چیز در مورد دنا پلاس توربو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . دنا پلاس توربو با سدان معمولی و گیربکس دنده از آخرین محصولات خانواده دنا شرکت ایران خودرو میباش ...
  خودرو دنا پلاس اتوماتیک در یک نگاه به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .            
  تفاوت دنا پلاس تیپ 1 با تیپ 2 در چیست؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . مدتی قبل مقاله ای با مزمون تفاوت کلاس های دنا پلاس انتشار کردیم اما سوالات بسیاری مبنی ...
  معرفی و مشخصات کامل دناپلاس اتوماتیک شرکت ایران خودرو  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . شرکت ایران خودرو قصد دارد در راستاي جلب رضایت مشتریان خودروي جدیدي ...
  مقایسه دنا با دنا پلاس توربو / دنا بخریم یا دنا پلاس توربو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . امروز در فروش خودرو سعی در بررسی تفاوت های میان دو خودرو از یک خانو ...
  همه چیز درباره دنا پلاس توربو اتوماتیک + ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . دنا پلاس توربو اتوماتیک هم اکنون در ایران خودرو در حال گذراندن تست ‌های فن ...
  دلایل برتری موتور EF7 به موتور XU7 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .پیشرانه‌های سری XU در حجم‌های بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ در م ...
  با انواع موتورهای جدید EF7 آشنا شوید Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 موتور ...
  آنچه بر دنا ایران خودرو گذشت! فروش خودرو، در حال که چند ماهی از زمان تحویل دنا می گذرد هنوز خودرو به خریدارانش تحویل نگردیده و وعده های ایران خودرویی ها کماکان ادامه دارد، خودرویی که قرار بور 2سال پیش قرار بود 35 هزار دستگاه دنا وارد بازار گردد و امروز در سال 93 دنا هنوز وارد بازار نگردید ...
  ویدئو خودرو دنا دنا محصول جدید ایران خودرو که مدتی بود خبر تولید و عرضه این خودرو در ایران خودرو و فروش خودرو در بازار خودرو می شد، دنا نیزدر نمایشگاه خودرو اصفهان نیز به بازدید عموم گذاشته شد این خودرو در دو کلاس موتوری که یکی دنا با موتور EF7 و دیگری دنا با موتور XUM قرار است تولید ...