ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX

این بار بر آن شدیم تا به برسی و قیاس دو خودرو پرطرفدار یعنی تندر 90 E2 و رانا LX بپردازیم و قضاوت نهایی برای خرید این خودرو بر عهده شما می باشد.

تندر ۹۰ E2

تندر زمانی که به بازار عرضه شد توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. همه دارندگان این خودرو از آن ابراز رضایت می‌‌کنند و تنها افرادی که از قانون پیروی نمی‌کنند و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوند. تنها ایراد این خودرو عدم‌کنترل در سرعت بالا و زدن ترمز است و به اصطلاح هندلینگ خوبی در سرعت بالا ارایه نمی‌دهد.و همچنین از دید ظاهر،ظاهری عادی و فاقد جذابیت برای بسیاری از مصرف کنندگان خود می باشد.

تجهیزات و آپشن های تندر 90

استاندارد آلایندگی يورو 4
ترمز ABS و EBD (چهاركاناله)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري،  ترمز عقب كاسه اي
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه دستي
سیستم صوتی MP3,CD,USB
چراغها مه شكن عقب و جلو ، چراغ داخل صندوق عقب، چراغ ترمز سوم
آیینه‌ها آيينه هاي جانبي با قابليت تنظيم برقي و داراي گرمكن
شیشه ها برقي با گرم كن
تزئینات تريم خاكستري, سپرهاي همرنگ بدنه, زه هاي جانبي مشكي, تزيين كروم روي جلو پنجره, قاب كرومي پشت آمپر
تجهیزات ایمنی ايموبلايزر، قفل مركزي ، كمربند ايمني 3 نقطه اي جلو با تنظيم ارتقاع، كمربند سه نقطه اي عقب، بوق هشدار روشن ماندن چراغ هاي جلو
رینگ و لاستیک 15 اينچ آلومينيومي
صندلی صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري صندلي عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
سایر تجهیزات چراغ داخل صندوق عقب، بلندگوي درب هاي جلو، جاي ليوان صندلي جلو، گرمكن شيشه عقب،پاركابي با لوگوي رنو، بلندگوي طاقچه عقب، ريموت كنترل سوييچ،بوق 2 شيپوره، نمايشگر اطلاعات سفر( اطلاعات مسافت و مصرف سوخت)، چراغ داخل داشبوردف جاي نقشه براي صندلي جلو،آفتاب گير سمت مسافر با آيينه، كفپوش .

مهم‌ترین مزیت های آن مصرف کم تندر ۹۰، فضای زیاد برای سرنشینان خودرو و کیفیت بالای قطعات خودرو که همین امر باعث شده تا افراد زیادی برای خرید این محصول اقدام کنند. از سوی دیگر سواری راحت آن دلیلی شده تا تقاضای این محصول پس از مدت چند‌سال همچنان روبه بالا باشد.

کاتالوگ تندر 90

  • جهت دریافت قیمت روز انواع رنو بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع رنو

کاتالوگ تندر 90

قیمت این خودرو قبل از گرانی 14 میلیون تومان بود که رشد تورم و بدقولی شرکت رنو باعث شد تا قطعات این خودرو کاهش یابد و تولیدات آن روند نزولی را طی کنند. اکنون قیمت تندرE2 مدل ایران خودرویی در بازار داخلی به نزدیکی 40 میلیون رسیده است.


مشخصات فنی ال نود E2

ال‌۹۰ دارای موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بوده و از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد.

نوع موتور K4M
حجم موتور (cc) 1600
حداکثر توان موتور (hp) 105@5750 rpm
حداكثر گشتاور (Nm) 140NM at 3750rpm
نسبت تراكم 9.8
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزين بدون سرب اكتان87 و 95
سيستم انژكتوري چندنقطه اي
استاندارد حد آلايندگي يورو 4
حداکثر سرعت (km/h) 175
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 10.2
سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) در شهر (لیتر) 9
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر) 5.6
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 6.9
طول خودرو (mm) 4250
عرض خودرو(mm) 1740
ارتفاع خودرو (mm) 1525
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2630
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1115
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) 510

سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD و EBA، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو(البته در مدل های قبل از سال 92)، سیستم صوتی رادیو. سی‌دی.MP۳، چراغ مه‌شکن عقب، چراغ سوم ترمز روی تاقچه عقب، ایموبلایزر، قفل مرکزی،فتابگیر سمت مسافر با آینه، کفپوش موکتی ، رینگ های آلومنیومی از امکانات تندر۹۰ E2 است.

 مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX

رانا LX

رانا خودرویی است که در‌سال ۹۲ به بازار داخلی عرضه شد. طراحی این خودرو مانند ۲۰۶صندوقدار است به گونه‌ای که افرادی که تخصصی در شناخت خودرو ندارند متوجه این موضوع شده‌اند. 

شبیه
 ۲۰۶ بودن رانا از یک جهت برای این خودرو مزیت به حساب می‌آمد و از نظر دیگر یک عیب بزرگ. مزیت از این لحاظ که همان کارآیی ۲۰۶ را خواهد داشت اما ایران‌خودرو مدعی شده که این محصول نتیجه طراحی و تولید این شرکت است. شباهت رانا به ۲۰۶ صندوقدار یک عیب بزرگ برای این محصول محسوب می‌شود و برخی از خریداران می‌گویند که هنوز امتحانش را پس نداده تا ببینیم که خوب است یا خیر.

تجهیزات و آپشن های رانا

استاندارد آلایندگی يورو 4
ترمز ترمز ضد قفل ABS و EBD , ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري, ترمز عقب ديسكي
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه تنظيم دستي
سیستم صوتی "پخش MP3 بلندگوهاي جلو و عقب"
چراغها "چراغ مه شكن جلو و عقب چراغ خطر سوم تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل سيستم روشنايي موقت در محيط‌هاي تاريك"
آیینه‌ها "تنظيم آينه هاي جانبي برقي آينه روي آفتابگير سمت شاگرد"
شیشه ها شيشه بالابر درهاي جلو و عقب برقي
تزئینات تريم مشكي
تجهیزات ایمنی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس )، قفل مركزي با ريموت كنترل، كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم كنترل بخار بنزين
رینگ و لاستیک رينگ فولادي 14 اينچ
صندلی صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع, پشت سري صندلي جلو با تنظيم ارتفاع, پشت سري صندلي عقب يكپارچه با صندلي
سایر تجهیزات بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمايشگر روي داشبورد، نمايشگر دماي محيط

با این حال رانا یکی از محصولات پرفروش ایران‌خودرو است که در‌سال ۹۲ توانست خودی نشان بدهد و جای خود را در سبد خانوار ایرانی بازکند. افزایش تقاضا درمورد این محصول نشان می‌دهد که این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است.البته از دید خریداران دارای ظعف های در طراحی و کیفیت داشبورد خودرو و صندلی خودرو می باشد و سایر قسمت ها که گویی همان خودرو پژو 206 صندوقدار می باشد.

کاتالوگ رانا

  • جهت دریافت قیمت روز رانا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز رانا

کاتالوگ رانا

ایران‌خودرو این محصول خود را اینگونه معرفی کرد و توانست سهم بالایی برای آن باز کند. در طراحی ظاهری رانا با ارایه سیمایی متفاوت جهت معرفی برند ایران‌خودرو، مدرنیته و پویایی به بیننده القا می‌شود بی‌آن‌که اهداف قیمتی را تحت‌تاثیر قرار دهد. چهره‌ای کاملا نو در جلو و عقب شامل در صندوق‌عقب و موتور، سپرها، چراغ‌ها و گلگیرها همچنین طرحی قوی، ساده و کاربردی برای داشبورد و دیگر تزیینات داخلی را می‌توان مشاهده کرد. ساختار بدنه رانا از نوع سه‌محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده، ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۷.۰ تا ۵.۲ میلی‌متر است. 


مشخصات فنی رانا LX

رانا از ۴ سیلندر و قدرت‌موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با 16 سوپاپ با قدرت 105 اسب بخار  بهره‌ می‌برد.

نوع موتور TU5
حجم موتور (cc) 1587
حداکثر توان موتور (hp) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm) 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
نسبت تراكم 10.5
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزين بدون سرب با اكتان 95
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي (MPI)
استاندارد حد آلايندگي يورو 4
حداکثر سرعت (km/h) 189
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 12
سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر) 5.7
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 6.9
طول خودرو (mm) 4292
عرض خودرو(mm) 1684
ارتفاع خودرو (mm) 1453
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2445
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1109
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) 400

این موتور همان موتور 206 تیپ 5 می باشد.پخش CD با کنترل پشت‌فرمان، چراغ‌ها، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور، چراغ جلو از داخل خودرو، آینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب‌رنگی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضدقفلABS و EBD و EBA،سیستم ترمز 4 چرخ دیسکی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی برخی از امکانات این محصول است. قیمت رانا در بازار آزاد حدود35میلیون‌تومان است.

سخن پایانی

آنچه دربازار فروش خودرو مشخص است و زمان آنرا اثبات کرده است رضایت بالا خریداران تندر 90 از دید کیفی و نیز بازار خرید و فروش خوب و سواری نرم و کم مصرف را می توان از مزایای تندر 90 برشمرد و رانا نیز برتری محسوسی از دید طراحی ظاهری و نیز برخی از آپشن های داخلی و نیز قطعات موتوری ارزان تر و در دست راس تر از تندر 90 دانست همچنین صندلی ها به مراتب نرم تر از تندر 90 می باشد البته اختلاف قیمت 5 میلیونی تندر و رانا نیز قابل توجه می باشد.

**جهت دریافت قیمت روز تندر 90 اتومات، دستی و تندر پلاس و نیز رانا در رنگبندی متنوع با زمان تحویل فوری و به روز با کارشناسان فروش خودرو در تماس باشین.

 مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX

 
معرفی به دوستان :
پیام : تشکر
26 18
خیلی صادقانه و در عین حال کامل بود فقط رانا خودرو خوبیه اما در کل تندر یه چیز دیگه اس
سالار : تندر بیریخت
29 17
سرویس یا همون ارابه یا مینی بوس یا تندر..... آخه خداییش این ماشین قیافه داره!!!!؟؟؟ آدم قیافه ماشین و میبینه بالا میاره
بابک : سپاس
19 2
با سلام، از مقاله شما سپاسگزارم، اما شما می توانستید اطلاعات دیگر مانند مصرف صوخت، ابعاد و غیره را هم ارائه کنید. من تندر داشته ام از نظر فضا، سواری و مصرف سوخت بسیار عالی بود اما بنا به دلایلی مجبور شدم بفروشم. حالا می خوام ماشین بخرم ولی به علت عدم تولید کافی نمیتونم ال 90 بخرم، یه رانا ثبت نام کردم، امیدوارم که این هم ماشین خوبی باشه. اگرچه کیفیت و طراحی داخلی هر دو تاشون افتضاحه
داوود : مقایسه
17 10
مقایسه کیفیت ال 90 با رانا اشتباهه
درفش : تندر عالي بود
10 10
ما ال ٩٠داشتيم مجبور به فروشش شديم ولي خداييش نميدونيم پولي رو كه بابت رانا ميخوايم پرداخت كنيم ارزشش رو داره يا نه؟ اخه ال ٩٠ هم سواريش عاليش بود هم ظرفيت داخليش اما رانا انگار اينجوري نيستش!!
Hadi : تندر خوبه
13 9
با عرض سلام خدمت دوستان خوبم . بنده از سال 87به اینور ال 90 دارم یکی دو بار با 405 و پارس عوض کردم باز دوباره رفتم سراغ ال 90 . خدایی خیلی با کیفیت کم خرج هست البته قیافه ظاهرش خوشایند هر کسی نیست من به دوستانی که بتوانند با قیافش راه بیان پیشنهاد میدم بخرن . لذت رانندگی رنج 40 میلیون به پایین فقط ال 90 بدونه اجحاف. موفق سالم دور از بلا باشین
رضا : تندر
8 17
سلام.تندر هیچوقت ماشین خوبی نمیشه ضعف بزرگش گیربکس ان هست ..در حال حاضر رانا ۴۰۵ اس ال ایکس تی یو پنج و سورن سفارشی ای ال ایکس موتور زانتیا بهترین محصولات ایران هستن ک جواب پس دادن و اکثر خریداران راضی بوده و هست ....
علیرضا : سمند
7 8
با سلام خدمت همه دوستان بنده یک خودرو سمند ال ایک 88 دارم که واقعا راضیم مشکل ما اینه که این خودرو هارو با خودروهای روز جهان اشتباه گرفتیم وقتی خودروی 1600 سی سی سوار میشین یا هر مقدار همون اندازه ازش انتظار داشته باشید لذتش رو ببرید همه اینها پیچ و مهره و اهن است پس ممکنه یکی تو صد تا ایراد دار در بیاد هر خودرویی که میخرین مبارکتون باشه طرف میاد میگه موتورش خوبه مگه چقدر بهتر از دیگر خودروهاست که تو این رنج قیمتیه چقدر میخوای گاز بدی اخه لااقل یه چیزی سوار شین شکیل باشه قیافه داشته باشه خوش رخ باشه نه مثل فرغون من ووست دارم دوباره سمند بخرم صفرش البته شایدم رانا یا دنا
ebrahim : تندر
20 14
یک تندر ۱۰۰ تا رانا رو می ارزه 😊😊
مهدی : تندر بهترین ماشین ایرانیه
14 12
همه که از گیربکس تندر تعریف میکنن. چطور شما میگی گیربکس تندر مشکل داره؟ نکنه منظورت گیربکس رانا هست اشتباه گفتی. رانا و خانواده 206 همه گیربکس جی ال ایکس دارن که فاجعه است
امیر : من 3 سال رانا داشتم
9 9
بنظر من خودرو خوبی نیست صدا موتور داخل کابین خیلی زیاده او سر بالایی هاکم میاره رانندگی بسیار خشک وخسته کننده ای داره به زور 160بالاتر میره مشکل کامپیوری هم داره اینها به طور کل مشترکه بعد شم کیلومترش از10 شروع میشه نه صفر دمای متورشم خیلی بالاست داخلشم داشپوراصلا مرغوب نیست نخری بهتر
رضا : مقایسه
3 0
من میخوام ماشین بخرم چن وقتیه ک دارم جستجو میکنم.. رانا یا تندر؟؟
فرهاد جم : تندر بخرم یا رانا
5 3
سلام اولا تشکر برای این نحوه اطلاع دهی و مقالات مفید و کارآمد شما می خوام بگم رضا اگه پول داری تو خرید تندر 90 شک نکن تندر همینطور که تو انتها مقاله به وضوح اومده از کیفیت خوبی برخورداره
چکاوک : قیمت تندر 90
4 3
تندر خودرو عالیه قیمت های شما از شهرما گاها تا 600 تومن کمتره !!!!
حسین : تندر عالیه
4 3
من خودم سکسال هست که تندر دارم کلی هم باهاش سفر رفتم معرکه هست همه چیزش.شاید ظاهرش به پارس یا 206نرسه ولی زشت هم نیست.یه مدت که سوارش شی میفهمی که پارس و 206 فقط یه سوتفاهم بود خلاصه بگم از همه لحاظ عالی
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  تفاوت پژو پارس سال و پژو پارس LX : پژو پارس که یکی از پروژه های موفق ایران خودرو می باشد خودرویی که با همکاری پژو فرانسه عرضه و تولید شد، خودرو پژو پارس سال در ابتدا به عنوان پژو پرشیا عرضه می شد خودرویی که از موتور 1.8 هم نام خود پژو 405 GLX بهره می برد و با توجه به استقبال بال ...
  تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4 در این مقاله بر آن شدیم تا به سوال خیلی از دوستان در مورد خودرو های یورو 2 و خودرو یورو 4 که امروزه بحث داغ خودرو سازان و نیروی انتظامی شده بپردازیم که در ابتدا بایستی یه مقدمه ای راجب این مقاله بنویسم.  موضوع هواي آلوده در جهان ك ...
  تفاوت رانا LX و رانا EL  خودرو,فروش خودرو:رانا ال ایکس دارای موتور 1.6 که همان موتور TU5 که این موتور اولین بار بر روی خودرو محبوب پژو 206 تیپ 5 نصب و این بار بعد از پژو پارس LX و پژو 405 SLX نوبت به فیس لیفت (تغییر ظاهری خودرو،نموده ...
  تفاوت سمند اس ای و سمند ال ایکس سمند اس ای (سمند SE) که در سال های قبل تحت عنوان سمند معمولی در نزد مردم شناخته می شد که دارای موتور 1.8 لیتری موتوری از نوع XU7JPL3  است با حداکثر قدرت 100 اسب بخار و 8 سوپاپ و ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای که موتور XU7 در ...
تفاوت تندر 90 با رنو ساندرو + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در بازاری که انتخاب ها محدود هستند چاره ای جزء بررسی و مقایسه خودروهای گاها قدیمی و یا تغییر ...