ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مزایای رانا و دلایل منطقی برای خرید رانا

10 / 10
از 1 کاربر
 

مزایای رانا و دلایل منطقی برای خرید رانا

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

رانا نام محصول جدید ایران خودرویی ها بود، خودرویی که بسیاری آنرا همان پژو 206 صندوقدار با کمی تغییرات ظاهری می دانند زمانی که ایران خودرویی ها خودرو ملی سمند را روانه بازار کردند کمی تغییر و تحول در این خودروساز داخلی که بازار مناسبی برای خودروها و محصولات خود دارد به وجود آمد، نیاز بازار فروش خودرو با توجه به محدودیت های واردات خودرو در رنج های پائین سبب شده تا خودروهای 25 تا 35 میلیونی بازار محدود به چند برند داخلی باشند از آنجایی که مردم همانند خود بنده از خودروها و تکرار و تعدد آنها و طراحی قدیمی خسته شده اند این تغییرات و عرضه خودرو جدید در بازار فروش خودرو نقش بسزایی دارد، یکی از این محصولات بی شک رانا است.

رانا

در این مقاله همانند سایر مقالات نگاشته شده در این سایت با توجه به تجربیات فروش 12 ساله خودرو و بهره گیری از این تجربه ها در امر فروش سغی شده تا به کمک شما جهت خرید خودرو یاری رسانیم امید است مورد توجه دوستان قرار گیرد.

کاتالوگ رانا

کاتالوگ رانا

  • طراحی بیرونی

شاید بزرگنرین یرتری رانا و نکته قوت آنرا در طراحی بیرونی آن داست جایی که مهندسان ایرانی به خوبی از پس آن برآمده اند و به لطف ظاهر جدید و به روز تر به نسبت پژو 206 صندوقدار که رانا با بهره گیری از شاسی و بدنه آن خلق شده است ظاهری جدید تر و به روز تر و جذاب تری نسبت به پژو 206 صندوقدار دارد.

رانا

پس اگر قصد دارید تا خودرویی با ظاهری متفاوت‌تر از محصولات قدیمی ایران خودرو بخرید، رانا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. البته پر واضح است که تغییر بنیادین رانا نسبت به رقیبش 206 SD، تنها چراغ‌های جلو و عقبش است و از طرفین به جز طراحی سپر، دارای کوچک‌ترین تفاوتی نیست! البته رانا به واسطه همین تغییرات کوچک و به لطف ظاهری جذاب تر و اسپرت تر مورد توجه جوانان قرار گرفته و می‌بینید که جوانان خوش ذوق ایرانی، با کمی تغییرات در ظاهر این خودرو، یعنی بهره گیری از شیشه‌های دودی، نصب چراغ زنون و رینگ اسپرت، ظاهر این محصول را چند برابر زیباتر می‌کنند.

  • قیمت رانا و ارزش خرید

با توجه به خلاء خودرو در بازه 25 تا 35 میلیون و قرار گیری خودروهایی همانند تیبا، سمند se، پژو 405،... و پیداکردن خودرویی به روز تر و مناسب خانواده کمی سخت است زیرا اکثر خودروهای این رنج از مشکل قدیمی بودن و عدم تنوع محصولات بهره می برند، رانا که ابتدا قرار بود با قیمتی خیلی کمتر از این وارد بازار شود، پس از افزایش قیمت ارز، قیمتش زیاد شد! اما خب، هنوز هم می‌توان روی آن حساب کرد.

رانا

رانا

این خودرو که در دو مدل El و LX وارد بازار شده است، با قیمت حدود 32 تا 34 میلیون تومان از بازار فروش خودرو قابل تهیه است. البته مدل‌های 90 و 91 غیر فول یا همان EL رانا با قیمتی‌هایی نزدیک به 24 تا 25 میلیون تومان نیز قابل خریداری هستند. شما می توانید مقاله کامل از تفاوت رانا LX و رانا EL  را در لینک فوق مطالعه کنید. توجه داشته باشید که شما با پرداخت این مبلغ، خودرویی شبیه به 206 SD را می خرید! حدودا 10 میلیون تومان ارزان‌تر. البته که این دو محصول در برخی جهات قابل قیاس با هم نیستند، اما می‌تواند خرید خوبی باشد!

  • تفاوت کم با 206 SD

خریدن یک دستگاه خودرو 206 صندوق دار تیپ V8، حداقل برای شما نزدیک به 40 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. بالاخره محصول پژو است و آرم معروفش نیز بر روی بدنه آن نقش بسته است. این درحالی است که رانا lx با امکانات جدید و به روز ایران خودرویی ها همانند سنسور دنده عقب، سنسور دما، سیستم نمایش باز و بسته بودن و شیشه و آینه برقی روانه بازار فروش خودرو می شود.

رانا

پژو 206 صندوقدار

شما با پرداخت مبلغ در حدود 10 میلیون تومان کمتر، می‌توانید از همان 206 صندوق دار بهره مند شوید. از لحاظ بدنه، فضای درون کابین و صندوق عقب بزرگ و جادار، موتور به کار گرفته شده (TU5) و ... شما هیچ ضرری نخواهید کرد و عینا همان شرایط در اختیار شما قرار می‌گیرد. تازه با این تفاوت که رانا، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، از ظاهر مدرن‌تر و به روزتری نسبت به 206 سود می‌برد.

  • موتور قدرتمند و ترمزهای بسیار قوی

ایران خودرو، برای رانا از موتور معروف TU5 استفاده کرده است. این موتور 1600 سی‌سی قدرت داشته و دارای فناوری 16V است. نمونه این پیشرانه هم اکنون بر روی اکثر تولیدات این کمپانی قرار دارد. 206 عادی، 206 صندوق دار، پژو SLX، پرشیا و... همگی میزبان موتورهای TU5 هستند. موتوری با قدرت و شتاب و عمر بالا که همه جوره در شرایط جوی کشور جواب داده است.

موتور رانا

رانا با توجه به بدنه سبک خود، از شتاب خوبی برخوردار است و حتما با اولین بار سوار شدن، از این شتاب شگفت زده خواهید شد. نقطه قوت دیگر این خودرو، ترمزهای عالی و محکم آن است. به جرات می‌توانم بگویم، ترمزهای به کار رفته بر روی این محصول، با توجه به دیسکی بودن هر 4 چرخ و بهره گیری از فناوری ABS، یکی از بهترین نمونه‌های موجود بر روی محصولات ایرانی است. این در حالی است که محصولات هم رده رانا مانند سمند، تیبا، پژو 405 و خودروهای چینی از چنین سیتم ترمز خوب و قابل قبولی بهره نمی برند.

  • خدمات پس از فروش و تعمیر قطعات

یکی از مسائل مهم در انتخاب های ما با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور تامین قطعات و لوازم یدکی خودرو است جایی که بسیاری از خودروها همانند چینی ها ضعف بزرگی دارند، خب ایران‌خودرو همه جا هست! با توجه به این که رانا جز محصولات نسبتا جدید این کمپانی محسوب می‌شود، فعلا خدمات خوب و مناسبی از سوی نمایندگی‌های ایران خودرو برای این محصول عرضه می‌شود. همچنین با توجه به اینکه قطعات مصرفی این خودرو اکثرا همان قطعات پژو 206 است، هیچ گاه نباید نگران عدم وجود آن‌ها در بازار و یا نمایندگی‌های این کمپانی باشید!

البته لازم به ذکر است که ایران خودرو از قطعات سایر محصولات خود مانند سمند، پژو 405 و ... نیز در طراحی و تولید این محصول بهره برده است. که این خود در برخی از موارد مشکل ساز شده است همانند سیستم گیربکس پژو 405 که به علت عدم همخوانی با پیشرانه TU5 مشکلاتی برای خودرو رانا به وجود آورده بود که در سال 96 و 95 برطرف شد. نکته مثبت این که ایران خودرویی ها گارانتی 2 ساله این خودرو را به 3 سال یا 50 هزار کیلومتر ارتقاء داده اند . این خود دلیل خوبی برای بالا بردن کیفیت ساخت رانا از سوی ایران خودرویی ها می باشد.

نتیجه گیری

شباهت بالا از دید ظاهر و فنی بین 206 صندوقدار و رانا شما را به شکی بزرگ می ندازد که دال بر رقابت بالا بین پژو 206 صندوقدار و رانا را دارد، اگر به مقایسه تخصصی بین این دو محصول علاقه دارید مقاله مقايسه رانا و پژو 206 SD را مطالعه نمائید. فراموش نکنیم، نکته مهم این است که بدانیم، اگر قصد تغییر خودروی خود را دارید، از چه محصولی قصد مهاجرت به رانا را دارید! دانستن این موضوع، در راهنمایی بسیار تاثیر گذار است. یعنی انتخاب خودرو شما به خودرو قبلی شما بسیار وابسته است و لازم است در انتخاب و راهنمایی شما در نظر گرفته شود.

**جهت دریافت قیمت روز رانا و خرید نقدی و تحویل به روز و فوری رانا در رنگبندی متنوع با واحد فروش تماس برقرار نمائید.

  • جهت دریافت قیمت روز رانا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز رانا

رانا LX

ویدئو رانا

 

 
معرفی به دوستان :
هاشمی : عالی
8 1
سلام من مدل 97 گرفتم افتاده برام 36500 خیلی راضی ام از همه لحاظ ماشین عالیه ماشین نرمیه توی سایت های ایرانی متاسفانه خیلی بد قضاوت کردن تومدل 91 مشکل داشته بعد رفع شده ولی مردم هنوز تو اون فکرن با مهندس ها صحبت کردم کلا با 206 صندوق دار مو نمی زنه تو مدل 97 حتی ECU و صندلی هم 206 است کلا شما 206، 207 ، رانا رو ببر روی شاسی از زیر بررسی کن کلا سه تا یکی اند به لحاظ فنی و قطعات حتی گریبکس توی مدل lx از نوع be1 است که دقیقا همون مدل 206 است بی دلیل حباب قیمتی دارن خانواده 206، فقط رانا به دلیل عدم پرداخت 4 ملیون حق امتیاز به پژو و نداشتن تهویه اتومات کمی ارزونتره ماشین ایرانی از امثال خارجی خیلی بدتره اما تو این شرایط رانا بخرید برای استفاده خیلی خوبه تشکر
میثم : خوب
10 0
ما 5 سال داشتیم عالیه
جلال : رانا
1 0
خیلی ماشین خوبی هست و سواری نرمی داره حتی از پارس و سمند هم سواریش بهتره ترمزها هم عالیه
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه رانا و پژو206 SD فروش خودرو ، یکی از مقایسه های پر طرفدار و مهم برای بسیاری از مردم که میخواهند با بودجه ای در حدود 35 میلیون تومان ماشین بخرند مقایسه بین ماشین رانا و پژو 206 صندوقدار میباشد که با هم تشابه زیادی دارند و از مشخصات بسیار  نزدیکی به هم بهره میبرند و  پلتفرم ...
  تفاوت رانا LX و رانا EL  خودرو,فروش خودرو:رانا ال ایکس دارای موتور 1.6 که همان موتور TU5 که این موتور اولین بار بر روی خودرو محبوب پژو 206 تیپ 5 نصب و این بار بعد از پژو پارس LX و پژو 405 SLX نوبت به فیس لیفت (تغییر ظاهری خودرو،نموده ...
  مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX این بار بر آن شدیم تا به برسی و قیاس دو خودرو پرطرفدار یعنی تندر 90 E2 و رانا LX بپردازیم و قضاوت نهایی برای خرید این خودرو بر عهده شما می باشد. تندر ۹۰ E2 تندر زمانی که به بازار عرضه شد توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کن ...
  بررسی و معرفی دانگ فنگ H30 کروز + کاتالوگ و ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال&zw ...
  مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار و رانا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . یکی از پروژه های ایران خودرو که معمولا در تمامی محصولات دیده می شود عرضه خودروهای هاچ بک و بازن ...