ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مزایا و معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مزایا و معایب رانا پلاس سقف شیشه ای

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

رانا پلاس پانوراما در زمستان سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و در اواسط سال ۱۴۰۰ به تدریج وارد بازار شد . رانا پلاس پانوراما به دلیل دارا بودن موتور TU5P مورد توجه مشتریان قرار گرفته است و ۶ دنده بودن این خودرو نیز یکی از دلایل محکم و خوبی است که مشتریان را به سمت خود می کشد.

ایران خودرو بعد از تولید ۲۰۷ با سقف شیشه ای و استقبال زیاد مشتریان از این خودرو به این نتیجه رسید که سقف شیشه ای رو بعضی از محصولات بسیار جذاب بوده و خرید و فروش راحت تر و بهتری نسبت به سقف فلزی ها دارد.

فروش رانا پلاس پانوراما

مزایای رانا پلاس پانوراما

مورد اول پیشرانه ی خوب و کم مصرف

شاید دیگر کسی در ایران نیست که موتور TU5 را نشناسد. پیشرانه‌ای که در طیف گسترده‌ای از محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ SLX و پارس مورد استفاده قرار گرفته و به طور کلی، به دلیل شتاب و قدرت خوبی که در عین فوق العاده کم مصرف بودن دارد، توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

مورد دوم طراحی ظاهری قابل قبول 

شاید اگر حتی رانا و ۲۰۶ صندوق دار را به کسی که هیچ اطلاعاتی در مورد خودروها ندارد و چیزی از طراحی خودرو نمی‌فهمد نشان بدهیم، به راحتی می‌تواند تشخیص بدهد که این دو خودرو عیناً مشابه هم هستند و فقط تغییراتی بسیار اندکی در چراغ‌های آن‌ها اعمال شده است! به طور کلی، رانا طراحی خوبی داشته و حتی برخی ادعا می‌کنند طراحی کلی آن از ۲۰۶ صندوق دار هم بهتر می‌باشد.

مورد سوم ترمزهای قوی و ایمنی خوب 

رانا جزء معدود خودروهای ایرانی است که در چرخ‌های جلو و عقب از ترمزهای دیسکی استفاده می‌کند. البته ترمز جلوی رانا از نوع دیسکی خنک شونده است که به نوبه خود، بسیار بهتر می‌باشد.

• مورد چهارم تجهیزات ، امکانات و آپشن های قابل قبول 

خودروی رانا اگر چه در نقشه راه ایران خودرو قرار بود به عنوان یک مدل ارزان وارد بازار شود، ولی اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، به امکانات، تجهیزات و آپشن های نسبتاً خوب و قابل قبولی مجهز شده است.

مورد پنجم تجربه رانندگی خوب

یکی از مواردی که شاید اگر برای اولین بار با این خودرو رانندگی کنید شما را متعجب خواهد کرد، کیفیت سواری بالایی است که رانا در اختیار شما قرار می‌دهد.

مورد ششم اضافه شدن گیربکس ۶ دنده

ایران خودرو رانا پلاس پانوراما را به یک گیربکس ۶ دنده مجهز کرده است که به راننده این امکان را میدهد که در سرعت بالا یک دنده اضافه تر نسبت به مدل قبلی داشته باشد .

• مورد هفتم اضافه شدن سقف شیشه ای

به طور کلی خودروهایی با سقف پانوراما از جذابیت بیشتری نسبت به خودرو های سقف فلزی برخوردار هستند ، سقف پانورامایی که ایران خودرو بر روی رانا پلاس نصب کرده است در تست های ایمنی معتبر اروپایی توانسته است استاندارد ECE R43 را دریافت کند.

• مورد هشتم اضافه شدن آپشن فرمان برقی

فرمان برقی به راننده این امکان را می دهد که در سرعت پایین با آسانی بیشتر و در سرعت بالا با ایمنی بیشتر رانندگی کند و سفت بودن فرمان در سرعت های مختلف تغییر می کند.

معایب رانا پلاس پانوراما

• مورد اول فضای اندک کابین 

فاصله محوری از اصول مهم در ساخت خودروهای سدان به شمار می‌رود. از آن‌جایی‌که پژو ۲۰۶ خودرویی هاچ‌بک است، توقعی نمی‌توان از فضای کابین این ریزنقش فرانسوی داشت. پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز که نقش نمونه سدان ۲۰۶ هاچبک را بازی می‌کند، از همان پلتفرم بهره می‌برد؛ بنابراین مشکل فضای اندک کابین، همچنان باقیست. با وجود آن‌که رانا سومین خودروی توسعه یافته براساس پژو ۲۰۶ است، این مشکل توسط ایران خودرو حل نشده و همچنان فضای کم پا برای سرنشینان، از معضلات اصلی رانا به شمار می‌رود. 

مورد دوم کابین دلگیر و خسته کننده 

رانا نسخه ارزان‌سازی شده پژو ۲۰۶ صندوقدار است. ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که در سال‌های اخیر، کابین پژو ۲۰۶ افت کیفی قابل توجهی را تجربه کرده و داشبورد این خودرو، دیگر آن زیبایی قبل را ندارد. حال به رانا می‌رسیم؛ از آنجایی که این خودرو از پژو ۲۰۶ ارزان‌تر است، کابین بازهم ساده‌تر شده و مواد استفاده شده در ساخت کابین آن نیز به مراتب از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. 

مورد سوم بازار دست دوم ضعیف

عرضه رانا از همان روز اول، چندان به مذاق مشتریان ایرانی خوش نیامد. مصرف‌کننده ایرانی لازم نمی‌دانست تا تنها برای سه میلیون تومان، نسخه ارزان‌سازی شده پژو ۲۰۶ صندوقدار را خریداری کند. 

مورد چهارم مشکلات فنی متعدد

در آن سال‌ها تعلیق فعالیت‌های پژو، باعث شد تا ایران‌ خودرو از قالب‌ها و قطعات چینی یا هندی برای تکمیل محصولاتش استفاده کند؛ از همین رو از سال ۹۱ به بعد پژو‌های ایرانیزه‌ای وارد بازار شدند که تفاوت‌های فاحشی با نسخه‌های قبلی دارند. هم‌اکنون اکثر قطعات مورد استفاده در رانا، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ با یکدیگر مشترک هستند. به همین دلیل، از نواقص فنی مشابهی نیز برخوردارند.

مورد پنجم تعلیق خشک

ایران خودرو در طراحی پژو ۲۰۶ صندوقدار، سیستم تعلیق این خودرو را مورد بررسی و بازبینی قرار داده است. با این وجود، بازهم کوبش‌های شدید حین حرکت موجب آزار سرنشینان می‌شود. رانا نیز از سیستم مشابه با پژو ۲۰۶ صندوقدار بهره می‌برد. به همین دلیل، تمامی کوبش‌های سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ نیز به رانا نیز ارث رسیده‌اند! 

 

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مشخصات و قیمت پژو ۲۰۶ سقف شیشه ای به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز انواع پژو و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . با توجه به محبوبیت خانواده ۲۰۶ بین افراد جامعه ، ایران خودرو نسخه سقف شیشه ...
  معرفی موتور جدید TU5 P در محصولات ایران خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . باعنایت به تجهیز برخی از محصولات ایران خودرو به موتور TU5P، جهت آگاهی مشتریان و ...
  مشخصات رانا پلاس با گيربكسMT6 و سقف پانوراما به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز رانا با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . با توجه به جايگاه خودرو رانا، لزوم توجه به انتظارات مشتريان آن از اهميت زی ...
  مقایسه رانا پلاس با سورن پلاس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . _شرکت ایران خودرو در تاکتیک جدید بازاریابی اش و برای جذب مشتری و رضایت مشتری و افزودن خودروهای ج ...
  مزایا و معایب رانا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . رانا خودروی سدان خانوادگی ایران خودرو است که تولید آن از سال 91 آغاز شد. رانا در حقیقت ...
  همه چیز در مورد خودرو  رانا پلاس  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . رانا دومین محصول ملی ایران خودروست که بر اساس پلتفرم خودروی ۲۰۶ صندوق‌دار تول ...
  تفاوت رانا با رانا پلاس چیست؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در حالی که خودروسازی کشور در شرایط بدی به سر می برد و با حجم بالایی از تاخیر ها در تحویل خودروها ...
Tag مزایا و معایب رانا پلاس سقف شیشه ای رانا پلاس سقف شیشه ای خرید رانا پلاس سقف شیشه ای فروش رانا پلاس سقف شیشه ای رانا پلاس سقف شیشه ای ۱۴۰۱ رانا پلاس سقف شیشه ای مدل ۱۴۰۲ رانا پلاس سقف شیشه ای صفر رانا پلاس سقف شیشه ای کارکرده ثبت نام رانا پلاس سقف شیشه ای پیش فروش رانا پلاس سقف شیشه ای رانا پلاس پانوراما رانا پانا خرید رانا پلاس پانوراما فروش رانا پلاس پانوراما رانا پلاس پانوراما مدل ۱۴۰۱ مزایای رانا پلاس پانوراما معایب رانا پلاس پانوراما مشخصات رانا پلاس پانوراما تجهیزات رانا پلاس پانوراما آپشن های رانا پلاس پانوراما موتور رانا پلاس پانوراما پیشرانه رانا پلاس پانوراما حجم موتور رانا پلاس پانوراما رانا پلاس پانوراما با موتور TU5P مصرف سوخت رانا پلاس پانوراما عکس رانا پلاس پانوراما تصاویر رانا پلاس پانوراما بررسی رانا پلاس پانوراما چرا رانا پلاس پانوراما بخریم ؟ چرا رانا پلاس پانوراما نخریم؟ قیمت روز رانا پلاس پانوراما قیمت بازار رانا پلاس پانوراما قیمت کارخونه رانا پلاس پانوراما نمایندگی رانا پلاس پانوراما خدمات پس از فروش رانا پلاس پانوراما مشکلات فنی رانا پلاس پانوراما نمای داخلی رانا پلاس پانوراما نمای خارجی رانا پلاس پانوراما کابین رانا پلاس پانوراما داشبورد رانا پلاس پانوراما کاتالوگ رانا پلاس پانوراما رنگ بندی رانا پلاس پانوراما گیربکس رانا پلاس پانوراما رانا پلاس پانوراما دنده ای رانا پلاس پانوراما اتومات کلاس رانا پلاس پانوراما امکانات رانا پلاس پانوراما رانا پلاس پانوراما سفارشی رانا پلاس پانوراما مدل ۱۴۰۰ رانا پلاس پانوراما دوگانه سوز رانا پلاس پانوراما تک سوز رانا پلاس پانوراما پلاک شده رانا پلاس پانوراما با کارت طلایی تغییرات رانا پلاس پانوراما ایمنی رانا پلاس پانوراما