ورود به سایت

ایمیل  
رمز عبور  
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل  
کد امنیتی بالا :

تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

تفاوت خودرو های یورو 2 با یورو 4

در این مقاله بر آن شدیم تا به سوال خیلی از دوستان در مورد خودرو های یورو 2 و خودرو یورو 4 که امروزه بحث داغ خودرو سازان و نیروی انتظامی شده بپردازیم که در ابتدا بایستی یه مقدمه ای راجب این مقاله بنویسم.

 موضوع هواي آلوده در جهان كه بيش تر در شهرهاي بزرگ نمود پيدا كرده است، امروزه به بحث اصلي حوزه صنعت و محيط زيست تبديل شده است، به طوري كه براي مثال، چند دوره اخير نمايشگاه‌هاي بزرگ خودرو در جهان با محوريت و زمينه اصلي «هواي پاك» و «محيط زيست» برگزار مي‌شوند. در اين ميان، شركت‌هاي خودروساز داخلي نيز بنا بر وظيفه اجتماعي خود و مقررات حاكم، در صددند تا حد امكان محصولات خود را به تجهيزات و استانداردهاي كنترل آلايندگي مجهز سازند تا در كاهش مضرات اين پديده در كشور، سهمي ايفا كنند.این استانداردهای آلایندگی در اصل میزان مجاز برای انتشار گازهای آلاینده‌ خودروی نو که در کشورهای اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند را تعریف می‌کند.انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربن‌ها (THC)، هیدروکربن‌های بدون متان (NMHC)، مونوکسید کربن(CO) و ذرات معلق (PM) را در این استانداردها لحاظ می‌شوند. استاندارد بودن موتور خودرو با تست موتور در یک چرخه آزمون معین، بررسی می‌شود. موتورهایی که با این استاندارد مطابقت نداشته باشند قابل فروش در اروپا نیستند.

آلاينده های اصلی

 1- ذرات معلق ((Particulate Matters

 ذرات معلق به گروهی از ذرات جامد يا مايع اطلاق می شود که به اندازه کافی برای معلق ماندن در هوا سبک باشند. بعضی ذرات مثل دوده سمی نیستند وليکن بعضی ذرات مثل آزبست سمی اند. مهم‌ترين مشکل ذرات معلق، باقی ماندن تا مدتی در جو زمين است: قطر بيش‌تر از 10 ميکرون پس از يک يا چند روز انتشار روی زمين می نشيند و ذرات کوچک تر و سبک‌تر با قطر کم تر از یک ميکرون چندين هفته در هوا می ماند.

2- منوکسيد کربن ((CO

گازی است بی‌رنگ، بی‌بو و سمی كه از احتراق ناقص سوخت های کربن دار به وجود می آيد. غلظت اين گاز در مناطق اصلی شهرهاکه تعداد خودروها زياد است، بيش‌ترين مقدار است. منوکسيد کربن پايداری زيادی در جو ندارد.

3- دی‌اکسيد گوگرد(SO2)

گازی است بی رنگ كه بيش‌تر، از سوختن سوخت‌های حاوی گوگرد نظير زغال سنگ و نفت پديد می آيد. اين گاز می تواند اکسيد شده و آلاينده ثانويه نظير تري‌اكسيد گوگرد به وجود آورد. از ترکيب اين گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسيد بسيار خورنده، اسيد سولفوريک تشکيل می شود.

4- اکسيدهای نيتروژن ( (NOx

 زماني‌که اکسيژن هوا با نيتروژن موجود در دمای بالا احتراق ترکيب شود، اكسيد نيتروژن به وجود می آيد. دوآلاينده مهم آن، مونوكسيد و دي‌اكسيد نيتروژن هستند. از ترکيب اين گاز با آب موجود در هوای مرطوب، اسيد بسيار خورنده، اسيد نيتريک تشکيل می شود. منابع اصلی اكسيدهاي نيتروژن، خودروها، نيروگاه‌ها و سيستم دفع زباله است. 

5- ترکيبات آلی فرّار ( (VOC 

تركيبات فرار، گروهی از ترکيبات آلی است که انواع هيدروکربن‌ها را نيز شامل می شوند. اين گروه گاهی به گروه متان و گروه هيدروکربن های غير متان تقسيم می شود. تركيبات فرار در دمای اتاق ممکن است به سه حالت جامد، مايع و گاز موجود باشد. بيش‌ترين مقدار در اين ترکيبات را متان که خطری برای سلامتی ندارد، تشکيل می دهد. بعضی از voc ها جذب کننده قوی اشعه مادون قرمز هستند و به اثر گل‌خانه ای و گرم شدن زمين کمک می کنند.

استاندارد یورو 2 و یورو 4

استاندارد یورو 2 و یورو 4 در اصل استاندارد آلایندگی هواست و به دید من ارتباطی به مردم نداره جزء سلامتیشون منظورم اینه که مردم نباید اختلاف چند میلیونی بابت این قطعه پرداخت کنند و این وظیفه کارخانه سازنده اس که  طبق تعهدش و سودآوریش خودرو هایی پاک تولید کنه و به مردم نحویل بده در اصل این چرخه کامل نمی شه مگر اینکه حتی استاندارد آلایندگی بنزین یورو 2 در حد یورو 2 باشه نه بیشتر!!!

در حالی که بسیاری دم از عرضه خودرو با استاندارد یورو 4 می زنن کجاس بنزین یورو 4 ؟و کدام جایگاه ها عرضه می کنند این در حالی است که خودرو سازان در این سالها پا فرا تر گذاشته و ایربگ خودرو ها را کم می کنند همانند تندر 90 ولی صحبت از سلامتی و حفظ محیط زیست!

 

در انتها مقاله خودرو های یورو 2 و یورو 4 جزء در کاتالیزور و سنسور گاز اکسیژن خودرو (میزان خروجی گازهای سمی متساعد از سوخت بنزین خودرو) هیچ تفاوتی ندارند از نظر طراحی و یا حجم موتور و میزان قدرت خودرو و یا کشش خودرو و...


معرفی به دوستان :
كمال : خيلي خوب بود
79 27
مطلب خوبي بود بابا هزار بار شنيدم يورو ٢ و يورو ٤ نمي دونستم چيه ساده و عالي گفتين مرسي
مفخمی : هزینه تحقیق وتوسعه
87 13
به نظرم شرکت های خودور ساز - که عمدا" دولتی نیز هستند- می بایست هرینه ارتقاء استاندارد از یورو 2 به یورو 4 را از محل بودجه تحقیق و توسعه خود تامین کنند. این جزء وظائف ذاتی و بشر دوستانه شرکت هاست. علاوه بر این، نقش دولت در این قضیه چیست؟... هر چه که باشد ظالمانه ترین حالت این است که هزینه آن از جیب مصرف کننده پرداخت شود بدون اینکه تاثیری مستقیم در مطلوبیت نهایی مصرف کننده داشته باشد...
مجید : مقاله یورو 2 و یورو4
65 24
کوتاه مفید مختصر ، ممنون
بهرام : نظر
41 24
ممنون خیلی مختصر و عالی بود بخصوص جمله انتهایی
علی : مقاله یورو 2 و یورو 4
29 14
ممنون از راهنماییتون فکر میکردم توی قدرت موتور با هم دیگه اختلاف دارن مرسی بابت راهنماییتون
علی فزهنگ : تفاوت پژو پارس یورو 2 با یورو4
24 21
چطور میتونیم پژو پارس یورو2 را از یورو4 تشخیص بدیم
مدیریت : پاسخ
34 10
درود بر شما معمولا بر روی موتور خودرو یورو 2 و یورو 4 قید گردیده و نیز در سند خودرو نیز قید می گردد.
ر.م : 11
23 12
نمیدونستم چیه به قصد قهمیدن تو اینترنت سرچ کردم و اولین انتخابم همین بود که اینقد کامل بود که دیگه نیاز به سرچ مجدد نداره
جواد : jc
12 10
جالب و کامل فقط برای تشخیص رو همه خودرو ها اینطوریه یا نه فقط برای پارس همچین روشی برای شناختنش هست.
ایرانی : بنزین ۱۱۰۰تومنی با۳میلون پیش پداخت
26 6
درود بر همگی. سمند یورو ۴ خریدم با تفاوت قیمت حدود ۳میلیون با یورو ۲. اما چه سوووود؟کجاس بنزین یورو۴؟ هم هزینه بیشتر دادم برای خرید بخاطر یورو۴بودنش و هم اینکه باید بنزین سوپر بزنم به لیتری ۱۰۰تومان بیشتر که بخاطر سازگار بودنش با موتور باید مصرف بشه. کیه و کجاس اونکه میتونه این مطلب رو به مقامات بالا برسونه؟همش برای پول از جیب مردم در اوردن نقشه میکشن؟!!!!!!!!یبار توی این چند ماهه یورو۴زدم اینم کرج.
علی : یورو
27 18
وقتی موتور تغییری نکرده یورو هم معنی نمیده.تنها چیزی که تغییر کرده لوله و خرطومی های پر کن باک میباشد که این هیچ تاثیری د آلایندگی ندارد.اومدن دوتا برچسب روی موتور چسباندن و داخل سند نوشتن یورو 4.آلایندگی از موتور بیرون می آد پس موتور دستخوش هیچ تغییری نشده.به نظر شما تغییر لوله و باک میتونه آلایندگی را کم کنه.من ماشینم را نشون حدود سه تعمیر کار خبره دادم.براب موتور هیچ چیزی اضافه یا کم نشده.
سورم چی : یورو 4
21 8
واقعا دس خوش به کسانی که همچون شما برای مردم خالصانه و قاطعانه مفاهیم را شرح میدهد
ابراهیم : ایران
21 21
من فکر میکنم بچه ها یه مقدار پیازداغشو زیاد کردند. من قبلا پراید یورو 2 داشتم و الان یرو 4 خریدم درسته جنسهای ایرانی در کل بی کیفیتند چون متآسفانه فرهنگ دزدی رواج داره تو این مملکت ولی خب باید دسترنج عزیزانی که زحمت میکشند نادیده گرفته نشه تا در اینده به بار بشینه...پراید از لحاظ موتوری خیلی بهتر شده سرعت و قدرتش محسوسه {ولی اگر بخوایم مقایسه کنیم با اروپا نه خودرهامون به گردشون میرسه نه خودمون اونا نترسن ما ترسو همه چی از همین جا شروع شده }
حبیب : یورو
12 4
ممنون من هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشتم . و یه سوال آیا میشه یورو 2 رو تبدیل به یورو 4 کرد؟ مشکلی برا خودرو ایجاد نمیکنه؟
مدیریت : پاسخ
9 5
متاسفانه با توجه به تغییراتی که بایستی در سیستم سوخت رسانی و ... ایجاد گردد همچین امکانی وجود ندارد.
محمد : گله
8 3
مرسي از توضيح خوبتون بايد بگم همين كاري هم كه كردن و پول ميگيرن بابتش درست كار نميكنه سنسور اكسيژن ماشين بنده مشكل داره كه مشكل خيليا هم هست و نمايندگي سنسور جهت تعويض ندارد اينم تفاوت يورو2 با يورو 4 ..... !!!!
شیرین : ملی
8 8
مرسی خوب بود
سهیل : دروغ
12 10
همش دروغه دروغ.هیچ فرقی با ماشین عادی ندارن.فقط یه برچسب زدن مردمو دلشون خوش باشه ک.....
اسدی : مردم فریبی خودروسازان
17 7
آش همان آش وکاسه همان کاسه .ممنون از آقایان گله مند.واقعأ عین حقیقت.خودروپرایددادندمنتها بیشتر توتعمیرگاست تااستفاده شود.عجب رویی دارنداین خودروسازان.عراقیها ماشین سوار می شن بدون یک کارخانه خودروسازی.ما ایرانیها هم ماشین سوار میشیم.با این همه تقلللللللللب.
ایمان : سوال
2 2
برای ماشین یورو 4 بنزین معمولی بهتره یا سوپر؟
مدیریت : پاسخ
12 5
سلام باتوجه به احتراق کامل بنرین یورو 4 به علت وجود اکتان بالا با توجه به ساختار بنزین سوپر بهتر است.در ضمن سنسورهای اکسیژن خودروهای یورو 4 با بنزین سوپر کارکرد به مراتب بهتری دارند.
رهگذر : یورو4
5 9
من یور 4 دارم ولی نمیدونمبنزین یورو 4 کجا گیر میاد ؟ در استان فارس
امیرحسین : ممنون
3 4
بسیار مفید و صادقانه بود ممنون
سعید : کاتالیزور
5 4
سلام ما یه پژو داربم مدل 83. تا اونجا ک من خبر دارم کاتالیرور اون زمان هم اجباری بود. الان ک ماشین حدود 11 هزار کیلومتر کارکرده، قطعا کاتالیزور پر شده و باید عویض بشه. ولی قمتش حدود 400 تومنه با این تفاسیر اگر ما کاتالیزور رو برداریم و جاش لوله بگذاریم. جز آلایندگی بیشتر تاثیری داره؟
مسعود : .
15 6
متاسفم برای مردم ایران زمین که چقد ساده هستند،قصد توهین ندارم واقعیت میگم
علیرضا : سوال
7 3
من سمند اس ای یورو 4 دارم بنزین یورو4 در شهرمانیست میتونم یورو 2 بزنم یا سوپر خواهشا جواب بدید. ممنونم.
سیروس : پاسخ علی رضا
4 3
بنرین یورو 2 بزن نگران نباش سوپرم که بزنی چه بهتر یاشاسین
داریوش اسلانی : س
12 4
چرا قدرت یورو4از یوزو2پاینتره من سمند یورو2داشتم شتاب وسرعت گیریش عالی بود ولی یورو 4 نه هر کاریشم میکنم قدرتش بیشتر نمیشه
مجید : مشکلات یورو4
11 3
با سلام دوستان ظاهرا ماشین های 94 به بعد چون به اصطلاح یورو 4 هستش وسوخت فعلی ما بنزین معمولی هست موتورشون صدای نابهنجاری دارد . اگه دوستان در این مورد چیزی می دونند ممنون میشم مطرح کنند.
سعید : ما توانستیم
3 7
شرکت پژوهشی bnp در ایران موفق شد بنزین یورو 6 را تولید نماید از ویژگیهای این بنزین اکتان 110 و بنزن تقریبا صفر است از ویژگی این بتزین همزمان با انفجار بیو فیلمی در پیستان موتور ایجاد می کن که باعث جلوگیری از خورندگی می شود.1395
سعید : خسته نباشید یک سوال
6 3
ممنون بابت راهنمایی کاملتون.ولی میخاستم بدونم با وجود این ک به بنزین یورو 4دسترسی نداریم ماشین خوبی هست یا نه.چون میخاستم ی ماشین یورو4بخرم میخاستم تحقیق کنم تا بعدآ خودم اذیت نشم هم واسه استفاده کردن هم واسه جابجایی یاهمان فروش.باتشکر.
حسین : یورو ۴
18 18
من ماشین پراید یورو ۴ دارم واقعا ماشین خوبیه نرم کار میکنه هم قدرتش مخصوصا تو ی سربالایی خیلی خیلی بیشتره. هم شتاب و سرعتش نسبت به پراید معمولی بیشتر واقعا عالیه من که راضیم بنظر من قیمت خودرو های سایپا از مال ایران خودرو منصفانه تره
علی : مصرف سوخت
20 8
یورو 2 و یورو4 تو مصرف سوخت باهم تفاوت دارن؟ اگه دارن کدوم پر مصرف تره؟
همون کارشناس سا ... : ح.آ
13 12
پراید واسه قشر بسیار ضعیف جامعه س{یه چیزی توو مایه های فرغون{گاری 4 چرخ}...ما بدبختیم
حسیب : خیانت
9 1
دوست عزیز اطلاعاتت بسیار مفید وموثربود الان باید به فکر پناهندگی دریک کشور دیگه باشید والا جاسوس وخائن به د زدان بزرگ مملکت محسوب شده واعدام خواهی شد😄😄
پ : احسان
23 7
من پراید معمولی مدل87داشتم و در طول پنج سال فقط شمع و وایر شمع براش عوض کردم و در یه اشتباه تصمیم گرفتم یه پراید یورو 4 گرفتم.از روز اول تا الان سه بار سنسور براش عوض کردم هنوز ریپ میزنا.صدای موتور زیاده.گیربکس خراب بود ازصفری.در و کاپوت و گلگیراش از هم فاصله دارن و حال ادم رو بهم میزنن.سیستم سوخت رسانیش خیلی ار جنس مواد ضعیف کار شده. خلاصه یورو 4نخرید دوستان
Fazela : پرایدیورو4
12 7
اقا احسان چرا احساسانی حرف میزنی بنده خودم پراید یورو4 مدل 93 دارم از نظرمصرف سوخت موتورونرمی بسیار باارزش تر از پراید معمولی است پدرم می خواهد مراید به خرد بهش توصیه کردم یورو4 بخرد چون واقعا عالی است
کامی : پارس تندر یورو iv
2 0
با سلام من چند روزیه که پارس تندر صفر کارتکس خریدم و اطلاعی از اصطلاحت یورو نداشتم روی برچسب انرژی ان نوشته یورو iv. ولی من تو شهرستان فقط بنزین سوپر و معملی گیر میاد خواهشا راهنمایی کنید. چکارکنم.
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام ایرادی نیست و مشکلی برای خودرو بنزین ایجاد نمی کند.
امیر : یورو4
0 0
سلام سمند اس ای دارم یورو4نمیدونم دوسنسور یاتک
کورش : یورو۴
6 1
سلام شهر ما بنزین یورو۴ گیر نمیاد حتی بنزبن سوپرهم نیست ..پرایدیورو ۴ دارم که مصرفش بیش ازاندازه ست به هراوستا مکانیک وبرق کارنشون دادم حتی برنامه ای سیو هم روماشین ریختن فایده ای نداشته باید چکارکنم؟
مهدی : تسمه تایم
2 1
سلام آیا موتور یورو ۴ تداخل داخلی هست یا مثل موتورهای قدیمی پراید تداخل خارجی هست منظورم اینه که باید سر موقع تسمه تایم عوض بشه یا اینکه خیلی مهم نیست با تشکر
مدیریت : تسمه تایم پراید
2 2
سلام بله نیاز به بررسی و تعویض به موقع تسمه تایم می باشد
طاهر : مصرف موتور یورو4
8 2
سلام خسته نباشید من پراید یورو 4 مدل 95 دو تا سوال دارم 1- برای کم کردن صدای موتور به داخل کابین چه باید کرد ؟ و 2 -برای پایین آوردن مصرف سوخت آون چه باید کرد؟ آگه جواب بدید ممنون میشم
علیرضا : افتضاح
13 5
اونایی که میگن یورو ۴ خوبه قطعا سوار نشدن. صد پله پسرفت کرده. انقدر ایراد داره که حس نوشتنش نیست
سجاد : خرابی
8 0
شنیدم که خرابی ماشین های یو رو ۴ بیشتر از یورو ۲ است
حسین : گاری
6 1
من پراید یورو4 دارم...صدای موتور اونقدر زیادداخل کابین میاد که یکسره سردرد هستم.....زنده باد سایپا
محمد : اعتراض
5 0
من پراید یورو 4گرفتم.روز به روز عوض اینکه چیزی زیادکننبه آپشن هاش ،یه چیزکممیشه . مثلا رفتم نمایندگی میگم تنظیم کننده چراغ جلو کار نمیکنه با تعجب میگن، عجب، اینم برداشتند ؟ مثل زه ، ضبط وخیلی چیزهای دیگه. میدونمکهاین چیزهایی که نوشتم دردی رو دوا نمیکنه لی حداقل گفتم. واقعا ظلمه این پراید با این قیمت . ماشینی که یک هفتست تحویل گرفتم چراغ ایربک سمت راننده روشنه وعمل نمیکنه .در واقع سوییچ چرخشی ایربگ خرابه . جالب اینکه هیچ نمایندگیدر رشت وانزلی این قطعه رونداره . افسوس افسوس ...
سلمان : سوزن انژکتور
4 0
آیا سوزن انژکتور پراید یورو ۴ با پراید معمولی فرق داره؟
مدیریت : پراید یورو 4
3 1
سلام سیستم سوخت رسانی کلا متفاوت می باشد
میلاد : اگزوز
2 1
اگزور معمولی رو میشه برای پراید یورو۴ استفاده کرد؟
مدیریت : خودرو یورو 4
4 1
سلام سیتم اگزوز تفاوتی ندارند.
حسین : علت مصرف بنزین
3 4
پرایدم مدل ۹۳و یورو چهار هست . دستی ال پی جی کردم . وقتی رو گاز هست و پمپ بنزین ماشین رو هم خاموش کردم باز بنزین مصرف میشه . البته یکبار درجا امتحان کردم و شیلنگ بنزین رو دراوردم یک قطره بنزین هم نیامد ولی همینکار رو در حال حرکت کردم و دیدم بنزین اومده داخل ظرفی که گزاشته بودم . میشه بگید چجوری با پمپ خاموش بنزین میاد . بسیار ممنون میشم اگه جواب بدید . تا حالا کسی نتونسته جواب درست بهم بده و اکثرن میگن محاله با پمپ خاموش بنزین بیاد
سید : سنسور اکسیژن
3 2
سلام من سنسور اکسیژن یورو ۴ گرفتم ماشینم یورو ۲ هستش فروشنده گفت مشکلی نداره ولی جدید ماشین خف میکنه ریپ میزنه میخواستم بدونم این مشکل از سنسور اکسیزن یورو ۴ هستش که گرفتم؟
جواد جاسکی : یورو
7 1
سلام دوستادمن پراید یورو 4 مدل 98 گرفتم ک مصرف سوخت خیلی بالایی داره هر صدی 12تا می سوزونه خیلی از از تعمیرگاه ها رفتم ولی نشد کاریش کنی هیچ خطایی هم نداره بعد از چندین نفر که پراید داشتن پرسیدم متوجه شدم که یرو 4 از مدل 97 به بلا دارایی سوخت بالایی هستن که تا الان از اونایی که مدل 97 به بالا داشتن پرسیدم از سوخت 11تا 13 لیتر مصرف داشتن هر صدکیلومتر دوستا ن اگر راه حلی دارید ممنون میشم بگید
امیر بهاگیر : یورو ۴
3 2
سلام اگزوز ماشینم خراب شده پراید ۱۳۲ مدل ۹۳ یورو ۴ ، اگزوز یورو ۴ با اگزوز پراید معمولی فرق داره ، ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید
حسین : یورو۴۰
8 0
ی پژو ۴۰۵ جی ال ایکس.گرفتم ۹۸ این ماشین راه نمیره!!!ی پراید ازش مثل هلو ازش سبقت میگیره...جریان چیه؟؟پول اسب بدیم الاغ سوار بشیم..این غیرمنصفانه ست/شرکت ایران خودرو لاقل بیاد از من دلجویی کنه..مشکل ماشینو رو نمیتونه حل کنه😁
احمد : یورو4
8 2
سلام من میخوام یورو4رو به یورو 2تبدیل کنم آیا مشکلی داره؟
احمد : تبدیل یورو4به یورو2
11 3
ادمین چرا نظر من رو نذاشتی؟میگم میشه خودروی یورو 4رو به یورو 2تبدیل کرد؟
مهتی : سوال
1 0
پراید از چ مدلی یورو ۴ شد میخام یورو ۲ بگیرم چ مدل هایی میتونم بخرم؟
مدیریت : پراید
1 4
سلام، تمام مدل های 97 به بعد همه یورو 4 هستند
میثم : پراید
3 1
شرکت های ایران خوردو و سایپا تا تونستن از قطعات و کیفیت قطعات دزدیدن تا سودشون زیادشه،من الان پراید صفر خریدم به ۲۰برابر قیمت واقعی که اونم بخام بشمارم حداقل ۲۰تا از قطعات برقی و موتوریشو دزدیدن
بهمن : پراید یورو ۴
1 2
سلام به همه دوستان من همه ی نظرات رو خوندم من پراید ۱۳۱ مدل ۹۸ دارم قبول دارم ماشین آشغالبه ولی من خدایی راضی هستم ازش تا حالا ۴۰ هزار باهاش کار کردم جز بنزین و روغن و سرویس های دوره ای دیگه خرجی نکردم
حمید : پراید یورو ۴
1 1
منم پراید ۹۵ دارم خداوکیلی ماشین کم اسطلاک و ‌ کم مصرفی هست. ما خانواده ۳ نفری هستیم . پراید ۱۳۱ se دارم بدنه و وزنش رو سنگینتر کردن. خرجش کمتر از سمند و پژو هست البته که قابل مقایسه نیست و اونها راحتتر و محکمتر هستن. با تشکر
سعید قائدی : فرق پراید یورو چهار با یورو دو
3 1
سلام.. والله من یورو ۴ دارم ب هیچ دردی نمیخوره... خدایش یورو دو خیلی بهتر از یورو چهار هست ..یورو چهار پراید جدیدن از ۹۸ ب بالا کلا روغن کم میکنن سوختش تقریبا بگی نگی مث سوخت پژو هستش من یورو چهار دارم یورو دو کردمش خدایش رازی رازی هستم سوختشم رفتم سوزنهای بنزینش عوض کردم تیوفاوی زدم سوختش یکم کم شد یعنی ماشین خشک گرفتم خدایش منه جون ب لب کرد و شاکار سایپا هم ازینها بگزریم این بود ک ماشینم خشک بود خدایش چهارتا لاستیکش هر کدوم تاریخشون یکسالی بود و نزدیک ۱۰میلیون خرج کردم ک ماشین سر پا شد فرق یورو ۴ با یورو دو مهمترینم روغنش هست ک روغن کم میکنه .....با تشکر
امیر : سوال
2 0
آیا امکان تایپیت کردن پراید یورو 2 وجود دارد؟
علی رضا : یورو۴
0 0
سلام من دنا یورو ۴ دارم اصلا شتاب نداره میشه یورو ۲ بکنمش؟
مدیریت : استاندارد محیط زیستی
0 1
با سلام عدد یورو خودرو به معنی استاندارد محیط زیستی و مصرف سوخت است و ربطی به شتاب خودرو ندارد.
محمد : نظر
0 0
میشه ماشین رو تبدیل یه یورو ۲کرد تا دیگه دق دقه بنزین بی کیفیت نداشته باشیم
محمد : تفاوت کویل ساده و یورو چهار
0 0
فرق کویل ساده پراید با یورو چهار چیست،من واسه تقویت برق پژو۴۰۵ میخوام ببندم
امیر : سوزن یورو۴
0 0
سلام وقت بخیر پرایدی دارم مدل ۸۴ میخام سوزن یورو ۴ بندازم روش مشکلی ک ندارع ؟؟؟؟
مدیریت : یورو۴
1 1
سلام سوزن یورو۴ باتوجه به سیستم سوخت خودرو می باشد
علی : ریمپ کنید
1 0
ماشین رو حتما ریمپ کنید تا بیشتر مشکلاتش حل بشه
غلام : اوکی
0 0
ممنون از راهنمتیتون
ساجده اجماعی : لوازم یدکی پراید یورو ۲ و یورو ۴
0 0
سلام ممنون از توضیحات خوبتون کاش به این مورد هم اشاره میکردید که این تفاوت در استاندارد یورو ۲ و ۴ بیشتر در خودرو پراید هست که مطرحه و همین موضوع باعث شده تا برخی از قطعات این خودرو مثل سنسور اکسیژن پراید یا کاتالیزور پراید در انواع مختلفی به فروش برسه. من همیشه سر خرید سنسور اکسیژن پراید این مشکل رو داشتم که یکی میگفت نمیدونم ساژمی میخوره یکی میگفت زیمنسی یکی دیگه میگفت یورو ۲ یا یورو ۴. تو یه سایت هایی هم مثل دیجی کالا اگر ندونی پرایدت چه قطعه ای میخوره نمیتونی خرید کنی چون اگر اشتباه بفرسته برات مرجوعش کلی مشکل داره پولتم دیر میدن اما یه بار برای خرید کاتالیزور پرایدم از یه جا به اسم یدک یار خرید کردم، قبل از تایید نهایی قطعه قشنگ زنگ زد راهنماییم کرد گفت که پراید من یورو ۴ و باید کاتالیزور یورو ۴ بگیرم براش، به ضمانت اصالت و ... دم در مکانیکیم یه کاتالیزور نو یورو ۴ برای پراید تحویلم داد همونجا هم در محل پولشو ازم گرفت. خلاصه که تجربه خرید خوبی رو برام رقم زد. در کل اینو میخواستم بگم که این تفاوت استاندارد یورو ۲ و یورو ۴ تو لوازم یدکی پراید (خودرو خودم رو میگم که مطمئنم) تاثیر داره حتما قبل از خرید قطعات مطمئن شید که ماشینتون چه استانداردی داره یا از یه متخصص هایی مثل این فروشکاه معتبر کمک بگیرید که قطعه درست رو بخرید.
مرتضی : تعویض گیزبکس به یورو ۴
1 0
سلام میتونم گیربکس پراید یورو ۴ روی پراید معمولی ۸۷ نصب کنم
رضای هستم : پرسش
0 0
سلام دوستان من یه پراید یورو چهار دارم این دوسالی است آمپر میکشه هر کاری بگی کردم باز نشد حالا درآمده میگه اشکالی نداره یورو چهار همینجوری است میشه راهنمای کنید ممنون البته خوزستان هستم هوا خیلی گرم است
میلان : تیبا
0 0
سلام عزیزان تیبا از مدل چند به بالا یورو ۴هستش؟؟؟
Sajad : تفاوت پراید یورو چهار
1 0
اتفاقا خیلی فرق دارن تمام قطعات داخل موتور فشارشکن روغن واشر سوپاپ رینگ پیستون میل سوپاپ بجز میلنگ.سنسور.افت شتابشم٠بخاطر فیلرگیری غیر استاندارده خصوصا وقتی که روغنش کثیف یا کم باشه راه نمیره.تنها خوبیش نصبت به صبا کیپ بودن اتاق زیبایی٠داشبوردشه٠هرچند جنسش بده
صبوری : اقا من ماشین پراید یورو ۴دارم موتورش رو ...
0 0
نظر شما چیست ؟
قاسم : فرق قطعه های یورو ۴ و یورو ۲
0 0
پس چرا ی قعطه میخوایم بخریم همش زده فلان چیز یرورو ۴ و همون چیز با یو رو ۲. چرا اینطوریه پس؟😢 اصلا از کجا باید بفهمم این لگن من یورو ۲ یا ۴؟ فکر کنم یورو ۴ مال همین چند سال اخیر باشه،نه؟ مدل ۹۰ و ۹۲ همشون یورو ۲ هستند نه ؟
مدیریت : فرق قطعه های یورو ۴ و یورو ۲
0 0
سلام، بله موتروهای جدید یورو 4 هستند
بهمن : مدل خودرو
0 0
سلام میخواستم بدونم پراید 132 مدل 90 اس ال اچ پی یورو 4 هست یانه
علی : پراید
0 0
سلام میخوام بدونم پراید 91 یورو 4هست یا یورو2
وحید : تفاوت
0 0
کاملا اشتباه فرمودید. قدرت موتور یورو 4 مثلا در پراید 12 درصد بیشتر همچنین گشتاور ان 8 درصد. تفاوت دارن برادر
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  کاتالیزور چیست؟ ميليون‌ها خودرو در جاده‌ها و خيابان‌هاي جهان در حال حركت هستند كه هر كدام يك منبع آلودگي تلقي مي‌شوند. در شهرهاي بزرگ، آلاينده‌هاي ناشي از عملكرد خودروها مي‌تواند مشكلات بسياري را به وجود آورد. براي حل اين مشكل، كشورها قوانين زيست‌محيطي خ ...
  تفاوت رانا LX و رانا EL  خودرو,فروش خودرو:رانا ال ایکس دارای موتور 1.6 که همان موتور TU5 که این موتور اولین بار بر روی خودرو محبوب پژو 206 تیپ 5 نصب و این بار بعد از پژو پارس LX و پژو 405 SLX نوبت به فیس لیفت (تغییر ظاهری خودرو،نموده ...
  ویدئو سمند سورن ELX عرضه سورن ELX نشانگر تعهد شرکت ایران خودرو به مقوله ی ایمنی محصولات و احترام به مشتری برای برخورداری از محصولی مدرن و ایمن می باشد. برخورداری از طراحی جدید و زیبا در داشبورد و رودری ها به همراه مجهز شدن این خودرو به سیستم عیب یابی هوشمند( مولتی پلکس ) باعث گردیده تا سو ...
  مقایسه تندر 90 وسمند LX  فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول و شبکه خدمت پس از فروش و گارانتی گسترده. تندر بهتره یا سمند؟ نما ...
  مقایسه تندر 90 و پژو 206 SD جدال بین شتاب و کیفیت تندر 90 با ظاهری زیبا و خاص تر پژو 206 SD پژو 206 صندوقدار در ابتدای ورود و تولید و همچنین تندر 90 از استقبال بالایی همچون دیگر اعضاء خانواده خود بهره نبردند اما با گذشت زمان و به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال قرار گرفتند در ...
  مقايسه رانا و پژو 206 SD این بار بر آن شدیم تا قیاس بین دو خودرو که یکی محبوب و دیگری تازه پا به عرصه تولید در ایران خودرو گذاشته و بانام رانا روانه بازار گردید خودرویی که خیلی ها معتقدند که همان 206 و تنها با کمی تغییرات عرضه شده در زیر به بررسی و آنالیز هر دو خودرو می پردازیم و امید وار ...
  تاريخچه و بررسي مشخصات فني پژو پارس سال (پرشيا): کمپانی : کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ تولید و ایران خودرو با مشارکت در ساخت با پژو فرانسه تولید این مدل را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد . طراحی بدنه : ۴۰۵ تحولی در طراحی در کمپانی پژو بدست طراح چیره دست ایتالیائی ، پیرن فارینا بود و شرکت ای ...
  بررسی فنی پژو 405 + تصاویر ابتدای تغییر اساسی طراحی پژو توسط کمپانی ایتال دیزاین ( ایتالیا ) است ,  پینین فارینا این تحول بزرگ را برای پژو به ارمغان آورد ,  خطوط پیوسته با شیب کم و اختلاف سطح میان ابتدا و انتهای خودرو و همین طور تحول آیرودینامیکی دهه ۸۰ در این خودرو در بالاترین ...
  كلاس بندي خودروها : امروزه در دنياي خودرو استانداردهاي متعددي براي كلاس بندي خودروها وجود داره اما به طور كلي ميتونيم بر حسب  كاربردشون(شخصي،تجاري،باري...) فرم ظاهري و ابعاد طبقه بندي كنيم. خودروسازها معمولا بازارو بر حسب كلاس بندي خودروها تجزيه و تحليل ميكنن و ا ...
   انواع پژو 206 صندوقدار پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است. پژ ...
  تفاوت سمند سورن ELX جدید با سورن قدیمی + جدول فروش خودرو، با توجه به عرضه خودرو جدید سمند سورن ای ال ایکس با کلاس 57511 و فروش و تحویل به روز این خودرو در رنگ بندی متنوع در شرکت خرم گستر ساعی و سایت فروش خودرو لذا بر آن شدیم تا به بررسی تفاوت های میان دو خودرو سمند سورن ELX کلاس 57507 و س ...