ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

با پژو 208 جایگزین احتمالی پژو 206 آشنا شوید!

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

با پژو 208 جایگزین احتمالی پژو 206 آشنا شوید!

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

پژو 208 هاچبک جذابی است که در آینده‌ای بسیارنزدیک توسط شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ) در ایران تولید و عرضه خواهد شد. پژو 208 مانند مدلهای 206 و 207 ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای دو حالت 3 در و 5 در می باشد. این ماشین از نظر اندازه در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار می گیرد. این خودرو جزو خودروهای کم مصرف پژو به‌شمار می‌رود. این خودرو با نام کد A9 توسط پژو توسعه یافته است و از پلتفرم PF1 گروه خودروسازی PSA استفاده می‌کند که به‌طور میانگین 110 کیلوگرم سبک‌تر از پلتفرم پژو 207 است و در مقایسه با نسل قبل خود، فضای بیشتری به سرنشینان ارائه می‌کند.

پژو 208 در اروپا یک خودروی هاچبک کوچک شهری یا سوپرمینی محسوب می‌شود که در سگمنت B قرار دارد. اولین سری این خودرو، در سال 2011 و به‌صورت نسخه‌ی 3 درب در کشور اسلواکی تولید شد. یک سال بعد، پژو نسخه‌ی 5 درب 208 را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد و فروش سراسری این خودرو آغاز شد. پژو تمام تلاش خود را در توسعه‌ی 208 به کار گرفته است تا بتواند هاچبک خود را به محبوبیت و آمار فروش مشابهی با 206 برساند.

مشخصات فنی پژو 208

وقتی صحبت از پیشرانه‌های پژو 208 می‌شود، گزینه‌های متعدد بر حسب سلیقه‌های مختلف، باعث جذب خریداران بیشتری می‌شوند که می‌توانند بر اساس بودجه و نیازهای خود انتخاب معقولانه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشند. طیف پیشرانه‌ها از 1.2 لیتر تنفس طبیعی شروع می‌شود و به نسخه‌های مجهز به توربوشارژر و حجیم‌تر 1.6 لیتری ختم می‌شود.

مشخصات فنی پژو ۲۰۸ PureTech 82 دستی PureTech 82 اتوماتیک PureTech 110 دستی PureTech 110 اتوماتیک GT-Line GTi
تعداد سیلندر ۳- خطی ۳- خطی ۳- خطی ۳- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۲ ۱.۲ ۱.۲ توربوشارژر ۱.۲ توربوشارژر ۱.۶ توربوشارژر ۱.۶ توربوشارژر
حداکثر توان (اسب بخار) ۸۲ ۸۲ ۱۰۹ ۱۰۹ ۱۶۵ ۲۰۸
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۱۸ ۱۱۸ ۲۰۵ ۲۰۵ ۲۴۰ ۳۰۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۶
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۴.۵ ۴.۲ ۴.۵ ۴.۵ ۵.۶ ۵.۴
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی ۶ سرعته خودکار
۶ سرعته خودکار ۶ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۵ ۱۷۹ ۱۹۰ ۱۹۵ ۲۱۷ ۲۳۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۲.۲ ۱۴.۵ ۹.۶ ۹.۸ ۷.۴ ۶.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۲۸۵ - با صندلی تاشده ۱۰۷۶
وزن (کیلوگرم) ۹۷۵ ۹۷۵ ۱۰۷۰ ۱۰۷۰ ۱۲۱۵ ۱۱۶۰

توان تولیدی این پیشرانه‌ها در ضعیف‌ترین نسخه 82 اسب‌ بخار و در قوی‌ترین نسخه 208 اسب‌ بخار است؛ با توجه به وزن کم این خودرو که بین 975 الی 1215 کیلوگرم است، حتی ضعیف‌ترین پیشرانه نیز می‌تواند توان کافی برای به حرکت درآوردن این هاچبک داشته باشد. در بخش انتقال قدرت، پژو هر دو نمونه‌ی دستی و خودکار را برای هاچبک 208 در نظر گرفته است. این جعبه‌دنده‌ها از نوع 5 و 6 سرعته هستند که با توجه به نوع پیشرانه قابل انتخاب است.

قیمت پژو 208

این خودرو در بازار جهانی با قیمت شروع 15,990 دلار عرضه می‌شود و قیمت بالاترین رده‌ی پژو 208 که با نام GTI شناخته می‌شود 30,990 دلار است. پیش‌تر عرضه‌ی این خودرو در کشور اعلام شده بود، اما قیمت قطعی این خودرو هنوز مشخص نشده است و طبق اطلاعات درز کرده از برخی منابع، شرکت ایکاپ قیمت احتمالی پژو 208 را 68 میلیون تومان در نظر گرفته است.

رقبای پژو 208 در ایران

پژو 208 در بازارهای جهانی رقبای قدرتمند و به‌روزی دارد که به‌راحتی این خودرو را به چالش می‌کشند. اما در ایران قضیه متفاوت است و با توجه به مشخصات فنی، کیفیت ساخت و امکانات این خودرو، به نظر می‌رسد پژو 208 گوی سبقت را از رقبا برباید.

  پژو ۲۰۸ PureTech110 اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی لیفان X50 هیوندای i10 برلیانس h320 ام وی ام ۳۱۵
تعداد سیلندر ۳-خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر)  توربوشارژر۱.۲ ۱.۶ ۱.۵ ۱.۲۵ ۱.۵ ۱.۵
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۹ ۱۰۵ ۱۰۲ ۸۶ ۱۰۳ ۱۰۷
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۰۵ ۱۴۲ ۱۳۳ ۱۲۱ ۱۳۸ ۱۴۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۴ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۴ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۴۲ ۴۰ ۵۵ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۴.۵ ۸ ۶.۵ ۴.۹ ۶.۷ ۶.۵
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار CVT یا دستی ۴ سرعته اتوماتیک
۴ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۹۵ ۱۷۰ ۱۶۰ ۱۶۶ ۱۷۰ ۱۷۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۹.۸ ۱۱.۵ نامشخص ۱۲.۳ نامشخص نامشخص
حجم صندوق بار (لیتر) ۲۸۵- با صندلی تاشده ۱۰۷۶ ۳۲۰ - با صندلی عقب تاشده ۱۲۰۰ نامشخص ۲۱۸ نامشخص نامشخص
وزن (کیلوگرم) ۱۰۷۰ ۱۱۴۶ ۱۱۷۵ ۹۳۳ ۱۲۴۰ ۱۲۱۰
قیمت (میلیون تومان) حدود ۶۸ ۴۹ ۵۰.۵ ۷۱.۹ ۵۸ ۴۳

مهم‌ترین رقیب آسیایی این خودرو هیوندای i10 است که به‌تازگی توسط کرمان موتور رونمایی شده است. از دیگر رقبای پژو 208 می‌توان به رنو ساندرو، لیفان x50، برلیانس h320 و ام‌وی‌ام 315 ساندرو استپ وی اشاره کرد.

ویدئو پژو 208

 

جمع بندی

درصورت عرضه پژو 208 از سوی ایران خودرویی ها با قیمت مناسب با توجه به ظاهر و تجهیزات و امکانات عالی و کیفیت بالای ساخت خودرو به یکی از پرفروش ترین ها به خصوص درمیان جوانان تبدیل می گردد.

پژو206

 
تصاویر جانبی : برای مشاهده سایز واقعی، روی هر کدام کلیک کنید.
معرفی به دوستان :
کریم لو : قیمت پژو 208
0 0
قیمت بالاتری خواهد داشت مطمئنا فکر نمی کنم ایران خودرویی ها قیمت پژو 208 را رو 68 میلیون بدن مثل سایر خودروها که زمانی که اعلام شد اختلاف 20 تا 30 میلیونی داشت
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  همه چیز درباره پژو 208 + تصاویر و ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، پژو ۲۰۸ هاچبک جذابی است که در آینده توسط شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژ ...
  مقایسه پژو 206 و پژو 208 خودرو آینده ایران خودرو پژو ۲۰۸ کمتر از ۲ سال دیگر وارد بازار ایران خواهد شد. با وجود علاقه‌ی زیاد خریداران ایرانی به پژو ۲۰۶، ارایه‌ی جایگزینی مناسب برای این خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. پژو در سال ۱۹۹۸ مدل موفق و بسیار محبوب ۲۰۶ را معرفی ...