ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

میان مدیر عامل ایران خودرو و پژو چه گذشت؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به خبر ها ﺳﻪشنبه 16 ارديبهشت 1393 نظرات کاربران ( 0 )

میان مدیر عامل ایران خودرو و پژو چه گذشت؟

مدیرعامل پژو در تهران بر خواست این شرکت فرانسوی برای بازگشت به ایران تاکید کرد و توافقات کلی در این زمینه صورت گرفت.

محور مذاکرات "ماکسیم پیکا" در تهران ایجاد زمینه‌های لازم برای آغاز مجدد فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در تهران بود. در این راستا مدیرعامل پژو در مذاکرات خود با مدیرعامل ایران خودرو بر "علاقه‌مندی این شرکت برای حفظ و افزایش سهم بازار محصولات خود در ایران" تاکید کرد.

وی اظهار کرد که "اگرچه پژو در مقطعی به دلیل فشارهای وارده و برخی معذوریت‌ها فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرده اما برنامه کلی و بلندمدت این شرکت حضور مجدد در بازار خودروی ایران است".

در این زمینه مدیرعامل ایران خودرو نیز خواستار سرمایه‌گذاری پژو در راه‌اندازی خطوط تولیدی در دور جدید فعالیتهای این شرکت در ایران شده و تاکید کرده سرمایه‌گذاری شرط اصلی بازگشت مجدد پژو به بازار ایران است.

هاشم یکه‌زارع همچنین تاکید کرده که پژو در دور جدید همکاری‌ها برخلاف روند قبلی فعالیت‌ها که به ارسال قطعه به ایران محدود می‌شد، باید انتقال تکنولوژی و طراحی و تولید مشترک محصولات جدید و به روز خود را در دستور کار قرار دهد.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده در مذاکرات مدیرعامل پژو با مدیرعامل ایران خودرو توافقات کلی درباره آغاز همکاری‌های مشترک حاصل شده و تیم‌های کارشناسی در حال تدوین جزئیات مربوط به این کار هستند.

یکی از افراد حاضر در مذاکرات مربوطه درباره زمان آغاز همکاری‌های مشترک دو شرکت به ایسنا می‌گوید: با توجه به چشم‌انداز مثبت مذاکرات هسته‌ای و احتمال قوی لغو تحریم‌ها، مدیرعامل پژو با حضور در ایران سعی در حفظ منافع این شرکت در ایران پس از لغو تحریم داشته است.

وی با بیان اینکه حضور مدیرعامل پژو در ایران خود نشانه‌ای از لغو قریب‌الوقوع تحریم‌های غیرقانونی وضع شده بر ضد فعالیت‌های اقتصادی کشور است، تصریح می‌کند: مدیرعامل پژو براساس تحلیل کارشناسان خود از احتمال لغو قریب‌ا‌لوقوع تحریم‌ها، در این مقطع زمانی در ایران حضور یافته است.

این فرد‌ آگاه از مذاکرات پژو در ایران ادامه می‌دهد: هم‌اکنون توافقات کلی در سطح مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و پژو برای آغاز مجدد همکاری‌ها صورت گرفته است به‌گونه‌ای که به محض لغو تحریم‌، تهیه برنامه‌های زمان‌بندی و اجرایی فعالیت‌های دو جانبه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان می‌کند: حضور مدیرعامل پژو در این مقطع زمانی در ایران نشانه درایت و زمان سنجی این شرکت فرانسوی برای محکم کردن جای پای خود در ایران پس از تحریم است. دو تا سه ماه پس از لغو تحریم با آماده شدن برنامه‌های اجرایی دور جدید فعالیت‌های پژو در ایران در سطح گسترده‌ای آغاز می‌شود.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :