ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/افزایش قیمت اجتناب ناپذیر؟

10 / 10
از 1 کاربر

فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی  شد/افزایش قیمت اجتناب ناپذیر؟

خودرو,فروش خودرو:رییس شورای رقابت اعلام کرد: فرمول قیمت‌گذاری خودرویی این شورا هفته پیش نهایی شده اما با توجه به اظهارات دکتر نوبخت اعلام نشده است.

رضا شیوا اظهار کرد:‌ در جلسه هفته گذشته شورای رقابت اصلاحیه فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد اما با توجه به صحبت‌های معاون برنامه ریزی رییس جمهور بنا شد فعلا از اطلاع رسانی رسمی راجع به آن خودداری شود تا تدابیر دولت به شکل دقیق دراین حوزه معلوم شود.

وی ادامه داد:‌دولت در راستای حمایت از خودروسازان بنا شده اختصاص ارز مبادله‌ای به آن‌ها را به شکل گذشته ادامه دهد و باید دید که آیا با توجه به این حمایت‌ها تدابیر نهایی اندیشیده و اجرایی خواهد شد یا خیر؟

رییس شورای رقابت درباره فرمول جدید شورای رقابت درحوزه خودرو نیز توضیح داد: فرمول ما با تاکید بر کیفیت شکل گرفته به طوری که خودروسازان دراین حوزه با جریمه و یا پاداش 2.5 درصدی روبرو می‌شوند.همچنین متغیر بهره وری نیز در فرمول جدید با تاکید زیادی وجود دارد.

شیوا افزود: همچنین با مکاتباتی که با بانک مرکزی داشتیم نرخ تورم بخشی جدید دریافت شد که هر چند با توجه به کاهش شاخص کل تورم در اقتصاد ایران تغییر داشته اما همچنان مثبت است.

وی درباره بحث‌هایی که پیراموان افزایش قیمت خودرو مطرح شده، عنوان کرد: شورای رقابت هیچ گونه صحبتی در رابطه با قیمت نمی‌کند و آنچه وظیفه ما است تعیین کردن دستورالعمل قیمت گذاری است که کار کارشناسی آن هفته پیش تمام شد و در انتظار نهایی شدن برنامه‌های دولت است.

رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که قیمت نهاده‌های تولید بالا رفته و البته با بالا رفتن نرخ انرژی و همچنین تلاش برای بالا بردن میزان کیفیت شاید در حوزه‌هایی افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر باشد.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

40 درصد قیمت هر خودرو در جیب دولت فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان خودرو است و از‌ سال‌های پیش تنها تولید‌کننده قفل انواع خودروهای پژو در کشور. از سیاست‌های دولت نهم و دهم در صنعت خودرو دل پری دارد و به‌شدت معتقد است که ...  صنعت خودروی ایران توانمند است ...
عدم تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان خودرو,فروش خودرو:براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده، پس از اعلام وزارت صنعت و تجارت مبنی بر پرداخت ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو، خودروسازان هنوز موفق به دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود نشده‌اند. این در حالی است که حدود ...
فرمول جدید شورای رقابت و افزایش قیمت خودرو خودرو,فروش خودرو:رییس شورای رقابت گفت: زمانی قیمت خودرو کاهش می یابد که هیچ تورمی وجود نداشته باشد. در مورد تغییرات قیمت خودرو اظهار کرد: قیمت‌گذاری‌ها هیچ‌ تغییری نکرده و قیمت کارخانه و مصرف‌کننده همانی است که در خرداد‌ماه پارسال ...
قیمت خودرو بر سر دوراهی افزایش؟ خودرو,فروش خودرو:احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که برخی افراد مرتبط با خودروسازان اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند و امیدوارند دولت با راهکارهای حمایتی زمینه تثبیت قیمت‌ها را فراهم کنند. در ج ...