ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

علت تفاوت قیمت 206 و پارس جدید با دستورالعمل جدید قیمت خودرو

10 / 10
از 1 کاربر

علت تفاوت قیمت 206 و پارس جدید با دستورالعمل جدید قیمت خودرو

خودرو,فروش خودرو:دستورالعمل جدید قیمت خودرو که از سوی شورای رقابت تصویب شده قیمت پژو 206 و پژو پارس جدید از نرخ‌های فعلی کارخانه چند میلیون پایین‌تر است که به گفته رییس شورای رقابت این تفاوت قیمت به دلیل این است که خودروساز مدعی است از ابتدا درباره سال پایه قیمت خودرو با مسئولان وقت شورای رقابت به توافق نرسیده است.

شورای رقابت در جلسه عصر روز گذشته - چهارشنبه  - دستورالعمل جدید قیمت خودرو را تصویب کرد که بر مبنای آن ماشین‌های داخلی از 3.7 تا 6.9 درصد افزایش قیمت داشتند.

شورای رقابت این بار به شکل رسمی مقادیر مد نظر را در فرمول قرار داد و در بسته‌ای قیمت‌های جدید تصویب شده را اعلام کرد.اما فرمول فعلی در یک نقطه ابهامی بزرگ دارد که آن بحث قیمت خودروی پژو 206 و پژو پارس  است.

در فرمول جدید شورای رقابت قیمت مصرف‌کننده در سال 93 برای 206 تیپ 5 معادل 28 میلیون و 200 هزار تومان و برای 206 صندوقدار V8 معادل 28 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که در حال حاضر قیمت کارخانه چند میلیون بالاتر از نرخ جدید شورای رقابت محاسبه می‌شود؛ به این ترتیب که قیمت 206 تیپ 5 معادل 34 میلیون و V8 معادل 34 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.

اما دلیل اصلی این اختلاف قیمت تفاوت دیدگاه خودروسازان با طراحان فرمول اولیه قیمت خودرو در سال پایه است.

رضا شیوا - رییس شورای رقابت - گفت: خودروساز مدعی است که از ابتدا درباره سال پایه قیمت خودرو با مسئولان وقت شورای رقابت به توافق نرسیده و تفاوت قیمت‌ها به این دلیل است.

به گفته شیوا نمایندگان شرکت‌ خودروسازی مربوط روز شنبه به شورای رقابت خواهند رفت تا نحوه مدیریت این اختلاف قیمت را مشخص کنند ولی تا آن زمان احتمالا همچنان بین قیمت مد نظر شورا و خودروساز تفاوتی چند میلیون تومانی باقی خواهد ماند که در چند ماه گذشته نیز در بازار وجود داشته است.

تصاویر جانبی : برای مشاهده سایز واقعی، روی هر کدام کلیک کنید.
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

قیمت خودرو بر سر دوراهی افزایش؟ خودرو,فروش خودرو:احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که برخی افراد مرتبط با خودروسازان اعلام کرده‌اند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند و امیدوارند دولت با راهکارهای حمایتی زمینه تثبیت قیمت‌ها را فراهم کنند. در ج ...
فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی  شد/افزایش قیمت اجتناب ناپذیر؟ خودرو,فروش خودرو:رییس شورای رقابت اعلام کرد: فرمول قیمت‌گذاری خودرویی این شورا هفته پیش نهایی شده اما با توجه به اظهارات دکتر نوبخت اعلام نشده است. رضا شیوا اظهار کرد:‌ در جلسه هفته گذشته شورای رقابت اصلاحیه فرمول قیمت گذار ...
استارت افزایش قیمت برای سمند،تیبا،پژو،پراید خودرو,فروش خودرو:مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.  علی مددی اظهار کرد: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تی ...
افزايش رسمي قيمت خودرو از ٣.٧ دهم تا ٦.٩ دهم رضا شیوا با اعلام قیمت های جدید خودرو و افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی برخی انواع آن گفت: با دستورالعمل جدید، قیمت انواع خودروهای تولید داخل بین 3.7 دهم درصد تا 6.9 دهم درصد افزایش می یابد. رئیس شورای رقابت اظهارداشت: براساس تصمیم امروز شورای رقابت قیمت انواع ...