ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

تولید سراتو در سایپا

9 / 10
از 3 کاربر

تولید سراتو در سایپا

خودرو,فروش خودرو:مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال خط تولید سراتو راه‌اندازی می‌شود، گفت: تولید خودروها با قیمت‌های فعلی زیان‌ده است.

سعید مدنی در حاشیه مراسم اعلام نام محصولات جدید این شرکت، اظهار کرد: در سال 91 و 92 تولید محصولات زیان‌ده بوده و امسال نیز در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها زیان سنگینی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که درباره قیمت خودرو اظهارنظر نکرده و آن‌را به شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری ممکن است افزایش قیمت ناچیزی داشته باشیم.

مدنی در رابطه با فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته حجم تولید به دلیل مساعد نبودن فضای کسب و کار کاهش یافت و تقاضای انباشته شده در سال جاری خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: به همین دلیل برای پاسخ به این تقاضا افزایش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم که در کنار آن موضوع خودروهای فرسوده نیز وجود داشته و ظرفیت تولید باید افزایش یابد.

مدیرعامل سایپا با بیان این‌که برای تنظیم بازار فروش فوری محصولات در دستور کار است، تصریح کرد:‌ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فرمول مناسبی است و طبق این فرمول خودروسازان می‌توانند با افزایش کیفیت محصولات خود مجوز افزایش قیمت را نیز کسب کنند.

مدنی درباره میزان تولید این شرکت اظهار کرد: میزان تولید سایپا در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به طور میانگین 50 درصد بیشتر از میانگین تولید سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که در سال جاری صادرات قطعات به صورت سی‌کی‌دی به ونزوئلا و عراق و همچنین در صورت ثبات در سوریه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ همچنین خودروهای تولیدی به کشورهایی چون مصر، نیجریه، آذربایجان و 30 کشور دیگر صادر خواهد شد.

مدیرعامل سایپا افزود: خودروی سایپا 232 با نام جدید ساینا و همچنین تیبا 2 به تدریج جایگزین پراید خواهند شد البته تفاوت قیمت این خودروها با پراید حداکثر 30 تا 40 درصد و به طور میانگین 29 میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما صادرات 50 هزار دستگاه خودرو به صورت سی‌کی‌دی و سی‌بی‌یو در سال جاری است، تصریح کرد: ‌برنامه تولید امسال 500 هزار دستگاه است که سعی می‌کنیم آن‌را به 600 هزار دستگاه برسانیم.

مدنی در رابطه با فعال سازی پایگاه‌های ساخت خودرو در آمریکای لاتین گفت: برخی از خودروهای ما در کشورهای دیگر خریدار دارد بنابراین حتی اگر تولید این خودروها در داخل کشور متوقف شود خطوط تولید آن در خارج از کشور ایجاد و به مشتریان خارجی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که با این کار قطعه‌سازان داخلی در این حوزه همچنان فعال خواهند بود، تصریح کرد: به طور معمول ترجیح می‌دهیم خودروهای کامل را صادر کنیم البته در برخی کشورها به دلیل قوانین تعرفه‌ای صادرات خودروی آماده به صرفه نیست که در این زمینه صادرات سی‌کی‌دی و مونتاژ کاری در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، خودروسازان از این پس سرمایه‌گذاری جدیدی در خارج از کشور نداشته و خطوط تولید جدید با سرمایه‌گذاری داخلی خود این کشورها و با مشاوره فنی، اجرایی و ارسال قطعات ایرانی صورت خواهد گرفت.

مدنی با بیان این‌که خودروهای چینی بخش بسیار محدودی از سبد محصولات ما را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: ‌خط تولید سراتو در حال راه‌اندازی است و علاوه بر کیا با رنو و نیسان درحال همکاری هستیم ضمن آن‌که مذاکرات با کشورهای دیگر نیز در جریان است.

به گفته وی، شرکت چینی چانگان به صورت مستقیم در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امکان خرید سهام سایپا را نیز خواهد داشت.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

عرضه دو محصول جدید S300 و برلیانس توسط گروه خودروسازی سایپا قائم مقام  فروش ، بازاریابی و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا از تولید انبوه خودروی تیبا 2 از اواخر دی ماه خبر داد و گفت : تولید انبوه تیبا 2 بر اساس وعده داده شده از اواخر این ماه آغاز می شود تا بر اساس برنامه ریزی صورت گر ...
S300 چینی دیگر در راه ایران خودرو جدید سایپا که مدتی است این شرکت در حال تست و بررسی های اولیه آن است و اعلام تولید و عرضه آنرا در سال جدید دارد در زمانی که تولید خودور مگان این شرکت به پایام رسیده و گویی این خودرو چینی که سایپایی ها از نام بردن شزکت تولیدی آن دوری می کنند و با نام تغییر یافته از Z ...
S232 و سایپا 232 پلتفرم جدید سایپا در راه است!؟ در جریان تداوم گسترش محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو سایپا 232 تا پایان سال رونمایی خواهد شد. جدیدترین خودرو سایپا در پروژه S232 عرضه خواهد شد دارای آخرین استاندارد آلایندگی و ایمنی بوده و توان رقابت با خودروهای مشابه خارجی را دارد. د ...
خودرو شاسی بلند V5 سایپا در راه است حسن عموزاده افزود: خودروهای تیبا 2 یا تیبای هاچ بک جدیدترین محصول سایپا است که بزودی مرحله دوم پیش فروش آن آغاز خواهد شد و بنظر می رسد با توجه به استقبال ویژه جذب مشتریان در مرحله اول پیش فروش، استقبال خوبی در دوره دوم پیش فروش از این خودرو صورت پذیرد.  وی ...
سه محصول جدید از سایپا S300,V5,H200 قائم مقام گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید خودروهای اس 300، وی 5، اچ 200 در سال آینده آغاز می‌شود. حسن عموزاده با بیان اینکه در سال جاری دو مدل خودرو جدید در خط تولید ساوه راه‌اندازی شده است، گفت: خودرو وانت 151 یکی از این خودروها بود. وی با بیان اینکه ...
همه چیز درباره رنو ساندور B90 این خودرو بیشتر با نام تجاری داچیا شناخته می شود و در سال 2008 در کارخانه پتستی در رومانی برای تولید و عرضه به مغرب و اوروپا بود این خودرو از پلتفورم L90 در طراحی آن بهره گرفته شده است  و این خودرو در اولین حضور در برزیل با مهندسین برزیل نوعی انعطاف پذیری سوخت موت ...
سایپا 232 جایگزین تیبا و نسل جدید ال نود + عکس خودرو,فروش خودرو:سایپا ۲۳۲ یک خودروی سواری است که می‌توان آن را نسل دوم تیبا نیز دانست. این خودرو بر روی پلت‌فرم تیبا ساخته شده است کدگذاری این خودرو نیز به این صورت است که دو که عدد اول این کد است براساس پلت‌فرم آن شماره شده است به عنوا ...
ساینا و آریو خودروهای جدید سایپا + عکس خودرو,فروش خودرو:گروه خودروسازی سایپا نام دو محصول جدید خود را ساینا و آریو اعلام کرد.ساینا نام جدید خودروی سایپا 232 است، این خودرو دارای حجم موتور 1500 سی‌سی بوده و مصرف آن در سیکل ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر است.گیربکس این خودرو دستی 5 سرعته است و استا ...