ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

پژو پارس TU5 بخرم یا سورن EF7 توربو ؟

10 / 10
از 1 کاربر
 

پژو پارس TU5 بخرم یا سورن EF7 توربو ؟

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

اگر قصد خرید سدان خانوادگی زیر 40 میلیون تومان را دارید و فضای بزرگ کابین و صندوق بار در اولویت تان باشد، باید به سراغ اعضای خانواده پژو و سمند بروید. اما نسخه های تکراری و از مدافتاده این خانواده را فراموش کنید. چرا که حالا انتخاب های به روزتری مثل سمند سورن با پیشرانه توبوشارژ و پژو پارس با پیشرانه معروف TU5 پیش رویتان قرار دارند. استفاده از این موتورها در سدان های خانواده سمند و پژو باعث شده تا مثل قدیم این خودروها مصرف سوخت بالایی را به شما تحمیل نکنند و نسبت به قبل راندمان بهتری داشته باشند.

  • جهت دریافت قیمت روز انواع پژو بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع پژو

در 10 سال گذشته خانواده پژو پارس با توجه به ظاهر معقول و عامه پسند، همیشه وضعیت مناسبی در بازار ایران داشته است. اما یکی از مهم ترین مشکلات پژو پارسی بهره گیری از پیشرانه 1.8 لیتری با تکنولوژی قدیمی بود که باعث می شد این خودرو از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه نباشد. اما مدتی است ایران خودرو پیشرانه TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 را جایگزین پیشرانه قدیمی XU7 کرده تا علاوه بر عملکرد بهتر، مصرف سوخت پایین تری داشته باشد. طراحی ظاهری پارس دست نخورده باقی مانده و تنها مواردی جزیی نظیر اضافه شدن راهنما به آینه های جانبی و استفاده از رینگ های آلومینیومی 5 پره در بدنه پارس تغییر کرده اند. قلاب بکسل هم چنان به عنوان یکی از نقاط ضعف در نمای قسمت رو به رو به شمار می رود.
 در نسخه LX کابین تغییرات زیادی را تجربه کرده که از مهم ترین آنها می توان به داشبورد جدید با طراحی متفاوت اشاره کرد. این داشبورد جدید طراحی بهتر و مدرن تری از قبل دارد اما نمی توان به روی افت کیفیت آن نسبت به قبل چشم پوشی کرد. البته بهره گیری از امکانات مناسب در این رده قیمت قایع شده تا افت کیفیت کابین را فراموش کنید. در نگاه اول تنظیم برقی پشتی صندلی جلو و قرارگیری دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان جلب توجه می کند و سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت اتوماتیک تنظیم می شود.

هر 4 شیشه و آینه های جانبی به صورت برقی تنظیم می شوند و قابلیت تاشوندگی آینه های جانبی رفاه مناسبی هنگام پارک کردن خودرو به ارمغان می آورد. پارس هم چنان یکی از جادارترین خودروهای این رنج قیمت است و هیچ ایرادی به فضای صندلی های جلو و عقب و صندوق بار 470 لیتری وارد نیست.

یکی از ضعف های پارس جدید عدم هم خوانی پیشرانه و وزن سنگین بدنه است. موتور TU5 با حجم کم تر (1.6 لیتری) اما به لطف بهره بردن از 2 میل سوپاپ در بالا (16 سوپاپ) توانایی تولید 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد و مصرف سوخت اش در بهترین حالت به 7.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد که با توجه به ثابت ماندن حجم باک (70 لیتر) کم تر از قبل پای مالک اش را به پمپ بنزین ها باز می کند.

نفوذ صدای پیشرانه نسبت به قبل کم تر شده اما به خاطر تقسیم وزن نامتقارن، بیش تر وزن روی محور جلو سنگینی می کند و ضربات این قسمت بیش تر از ردیف عقب است که به باعث می شود قطعات کم کیفیت پس از مدتی به سر و صدا بیافتند. ضرایب دنده های 3 و 4 سبک است دنده 5 فقط به عنوان اوور درایو برای کاهش مصرف سوخت مورد استفاده قرار می گیرد که همین عامل باعث شده تا در شیب های تند برای حفظ کشش خودرو نیاز به معکوس های متوالی داشته باشید. پیشرانه پرقدرت تر اما وزن بیشتر نسبت به قبل باعث شده تا پارس TU5 از نظر شتاب اولیه تفاوتی با مدل مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری نداشته باشد.

پژوپارس LX

سمند سورن توربو

فروش خودرو سورن ویرایشی تغییر شکل یافته با چراغ ها و جزییاتی متفاوت با سمند معمولی است. سمند خودرویی جادار و خانوادگی است، اما میان خریداران به تنبلی و سنگینی مشهور است. به همین دلیل اکثر کسانی که با بودجه معمولی به دنبال چاشنی هیجان نیز هستند، قید سمند را می زنند. اما ایران خودرو با عرضه سمند سورن توربو نیازهای این بخش از بازار را نیز پاسخ داده است.

طراحی کابین تفاوت هایی با سمند معمولی دارد و چیدمان قسمت مرکزی کنسول جلو تغییر کرده و اکثر ادوات کابین در قابی عمودی قرار گرفته است. رنگ بندی تیره کابین نیز زیبا و همه پسند است. می توان کیفیت کابین را در رده متوسطی ارزیابی کرد. فضای کابین و صندوق بار سمند نیز برای همه ثابت شده و کاملا به درد استفاده خانوادگی و سفرهای چندنفره می خورد.

اما از همه اینها که بگذریم، به مهم ترین تفاوت سورن توربو با یک سمند عادی می رسیم. امروزه اکثر خودروسازان جهان برای کاهش مصرف سوخت و بالابردن بازده پیشرانه های کم حجم، از سیستم پرخوران یا توربو استفاده می کنند. ایران خودرو هم در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای روی پیشرانه های جدیدش انجام داده و از شرکت های بزرگ خارجی کمک گرفته است.

پیشرانه EF7 نیز میوه یکی از این همکاری هاست که در این نسخه به یک توربو شارژ مجهز شده است. این پیشرانه 1.7 لیتری توان تولید 155 اسب بخار قدرت را دارد که تقریبا با قدرت یک مزدا 3 با موتور 2 لیتری برابر است. هم چنین گشتاور تولیدشده نیز 215 نیوتن متر است. شتاب گیری سورن توربو در دنده یک و از دور 2000 به بعد، رنگ و بوی متفاوتی با سمند معمولی دارد. چرا که توربوشارژر از دور 2200 وارد مدار می شود. البته در سربالایی ها شاهد کمی افت کشش هستیم و برای استفاده از حداکثر قدرت، موتور باید در دور بالا نگه داشته شود. قطعات این پیشرانه توربو نسبت به یک EF7 عادی مورد بهینه سازی قرار گرفته و بازطراحی شده است. هم چنین پیشرانه با توجه به کیفیت سوخت کشور طراحی شده تا درگیر مشکل هایی که خودروهای توربو با بنزین بی کیفیت دارند (ناک زدن و خودسوزی) نشود. افزون بر اینها تغییراتی در ضرایب دنده ها داده شده و سیستم ترمز نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. به علاوه بوست توربو علی رغم توان بیش تر پیشرانه روی PSI 5.5 قرار گرفته تا ضرایب اطمینان بیش تر و استهلاک پیشرانه کم تر شود.

پیشنهاد نهایی

سورن توربو هم کابین جادار یک سمند خانوادگی را دارد و هم می توانید با آن لذت راندن یک خودرو توربو و چابک را تجربه کنید. در عین این که مثل سایر مالکین خودروهای توربو لازم نیست با مشکلات رایج نظیر کیفیت بنزین دست و پنجه نرم کنید. در مقابل ظاهر متناسب و هم چنان جذاب پارس باعث شده تا این سدان کهنه کار علی رغم قدیمی شدن، نزد کسانی که علاقه ای به خودروهای چینی ندارند هم چنان محبوب باشد و از بازار خرید و فروش مناسبی بهره ببرد. البته فکر می کنیم وقتی پدال گاز سورن توربو را تخته کنید و مثل یک غزال تیزپا برانید چهره و پرستیژ جاافتاده پارس را حتما فراموش خواهید کرد. پس اگر جوان هستید، شک نکنید می توانید با سورن توربو لذت یک رانندگی هیجانی را در کلاسی بالاتر از این قیمت تجربه کنید.

سمند سورن EF7

مشخصات فنی

 
معرفی به دوستان :
قربان طاهری : ن
19 9
خیلی خوب
اریا : تولید ملی
25 24
من پنج سال پیش 206 داشتم موتورTU5اصلا بدرد نمی خوره
عبس : سورن
19 14
کی گفته سورن ضاهر قدیمی داره مه پژو پارس و سورن تو یک سال باهم معرفی نشدن
علی : بی کیفیت
14 29
خودروی توربو اون هم ایرانی؟ نه هرگز، به دردسرش نمیرزه
هومن : سورن توربو
29 11
6 ماهه که سورن توربو دارم. واقعا وحشی و غیرقابل کنترله. تفاوتی بین کفی و سربالایی احساس نمیکنید.آپشن های خوبی نسبت به قیمتش داره و هیچ خودرو زیر 100 میلیونی به گرد پاش هم نمیرسه. 12000 تا باهاش روندم و تابحال مشکل جدی ای نداشتم.بهتره روغن موتور sn یا حداقل sm بریزید و به موقع عوضش کنید. برای مسافرت خونوادگی عالیه و تو این رنج قیمت بهترین.
T : Jg
13 36
اگه شتاب سورن توربو بیشتر از پارس هس چرا موتور ای اف ۷ توربو را روی پارس نمیذارن .
کیا : سمند سورن
28 19
سورن طراحی متفاوتی داره و اصلا با سمند معمولی قابل مقایسه نیست شتاب و سواریش خیلی بهتر از پارس tu5 هستش
رضا : سمند پژو
4 18
سمند و پژو سوخت کمتری مصرف میکنن ولی این ماشین ها دیگه اخر عمر شون هست و از نظر امکانات داخلی مثل تلویزیون داخلی نقشه خوان و سایر امکانات داخلی داشبورد پلاستیک خشک به جای داشبورد ابری و نرم مقاوم ماشین های بدی نیست کار ادمو راه میندازه اما نمیشه توقع زیادی داشت واسه سرعت 100 تا خوبن زیاد فشار بیارید خراب میشن ولی واسه اینکه کار ادمو راه بیندازه خوبه بدک نیست اما قیمت 100 میلیون واسه همچین ماشین هایی واقعا بالاست این ماشین ها نهایت بترکونه 50 میلیون قیمت دارن واقعا 100 میلیون زیاده از کجا میخواد بیاد 100 میلیون ما که نداریم بخریم
فرزاد : Ef7یا tu5
16 42
من هردو رو داشتم اما پژو پارس tu5 اونم اتومات سمند ef7 که سهله سورن و دنا پلاس رو هم تو جاده کنا ر می ندازه.
بهزاد : TU5
19 21
سورن به دلیل اینکه توربو هستش قوی هست اما معمولیش اصلت قابله مقایسه نیست
بهزاد : Tu5
27 50
اگه قرار به ویژگی توربو بودنش رو به رخ سلطان جاده بکشه ما هم مجبور میشیم ELX رو بیاریم وسط که دیگه سورن نابود میشه.
فراری : سمند سورن
39 9
سمند چون داخلش جادارتر هست و وقتی میخوای سفر بری بهتر هست من سورنو میپسندم
فراری : سمند سورن
31 12
پرشیا فقت طراحی داخلیش بهتره.سورن قدرتشم بیشتره فقت سرعتش کمتره.ولی سورن بهتره.
امیر رضا : سمند
10 23
پارس
محمد : پژو
16 35
پژو پارسtu5 بهتره
Mashin baz : اااااا
7 37
ادم هر ماشینی داشته باشه غیر از سشوار با شاتون.😏😏
مجید خدایی تهرا ... : بدنه سورن و پژو
35 5
سلام .به نظر من مهمترین تفاوت پارس و سورن .بدنه آنهاست .سورن ورق سفید هستش و در برابر شرجی مقاوم تره و خیلی دیرتر زنگ میزنه و بسیار محکم تر از بدنه پارس هستش .‌بدنه سمند کلا محکم تر و مقاوم تر از پارس هستش .
Mr driver : توربوی سورن
5 23
فامیل ما سمند سورن توربو داره اما توربو یه سورن هیچ صدایی نداره و میشه گفت که با سمند معمولی هیچ فرقی نداره توربو باید یه صدای خاصی داشته باشه البته پژو رو با ایران خودرو نمیشه مقایسه کرد باید پژو رو با پژوها و بقیه سلاطین مقایسه کرد و ایران خودرو هم با بقیه سمندها
امیر مهدی : پژو پارس
10 25
موتور TU5 برای پژو پارس معرکه است خیلی پژو پارس به درد بوخوره
تنهای وحشی : Efنعره
28 7
اصلا موتورef7 از هرنظرخیلی بهتر از tu5 است، حالا اینکه توربو هم باشه دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه
امیر : پژو
7 25
منم که میگم پارس بهتره بیشترم طرفدار اره
Ali : .
21 4
اگه قصد خرید دارید تو این رنج قیمت ها پیشنهاد میکنم. (سورن) رو انتخاب. کنید اصلا tu5 در حدی نیست که بخاد با ef7مقایسه شه
hasan : hasan
14 3
اقا این سمند توربو یه چیز خیلی عجیبیه واقعا شتابش خیلی عالیه و بنظر من tu5 به گرد پاش نمیرسه پژو پارس فقط ای ال ایکسش سرعتش خوبه که قدیمی شده دیگه
h : rezaii
16 3
هیچ پارسی سمند سورن توربو نمیشه اونایی که میگن پارس بهتره سوار این ماشین نشدن فک میکنن مثل بقیه سمنداس
لولی : سیا
16 3
من 30ساله مکانیک ایران‌خودرو هستم سورن خیلی بهتر از پارس از هر لحاظ گول قیمت بازار نخورید
عرشیا : ماشین
3 20
اگه حرفی یا ادعا دارید بیاد تو جاده نشون بدید ef7ب گرد پای tu5نمیرسه اخه خودرو ملی میاد با خودرو فرانسه کل کل کنه
سروش : مقایسه
13 2
قضاوت رو از کسی بخواید که هر دو نوع ماشین با موتور TU5 و EF7 مخصوصا توربو شارژ رو تجربه کرده باشه. من طی 4 سال هم پارس TU5 داشتم و هم سمند EF7 و هم سورن توربو شارژ. دربین این خودروها تنها ماشینی که نگه داشتم برای خودم سورن توربو بود. چون همه آیتم ها اعم از سوخت، قدرت و شتاب اولیه، سرعت در بزرگراه، کشش در شیب بالا در قیاس با بقیه خودروهای ایرانی. و در مجموع تنهاا ماشینی که لیاقت داره لقب سلطان جاده رو بهش بدن، سمند سورن توربو شارژ هست. تمام
امیر : خان
9 1
اگر قصد خرید دارید بدون شک سورن توربو عالیه پارس در حدی نیست ک بخواد با سورن مقایسه بشه
حمید رضا : سلطان ef7
5 1
طرف میگه پژو فرانسوی هس ef7 ملی باید بگم عزیز ef7 آلمانی هس و هردو الان تو ایران تولید میشن من هر دو رو سوار شدم اگه سرعت و قدرت و امنیت بالاتر براتون مهم هست توربو رو انتخاب کنید الان که پژو شده چهارصد ملیون ی سورن سیصد ملیونی شرف داره
سمند سورن پلاس : سورن
2 0
پارس به درد ای اف سون توربو نمیخوره بدنه محکمی نداره مثل سورن که برنش محکمه واسه همین
علی ۷ : علی
0 0
سورن پلاس ۱۴۰۲ آخرشه .من اگه پول داشتم دوتاشون میخریدن
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

بررسی پژو پارس LX پرفروش ترین محصول ایران خودرو شاید پژو را بتوان موفق ترین خودرو تولیدی از دید فروش خودرو در میان خودروهای داخلی دانست، خودرویی که با گذشت چندین دهه از حضورش همچنان پیشتاز بازار خودروهای داخلی است. اگرچه افت کیفیت خودروهای تولیدی در سال های اخیر موجب نارضایتی از این محصول پرفروش ...
  تفاوت کلاس های پژو پارس سال : فروش خودرو و تحویل به روز و فوری پژو پارس سال، پارس LX، پارس ELX ، پارس دوگانه سوز در رنگ بندی متنوع،  پژو پارس سال که یکی از محصولات پرطرفدار در بازار داخلی می باشد. پژو پارس در 4 تیپ مختلف با 3 نوع موتور Tu5، L3 و XUM  تولید می گردد. موتور XUM جدی ...
  تفاوت پژو پارس سال و پژو پارس LX : پژو پارس که یکی از پروژه های موفق ایران خودرو می باشد خودرویی که با همکاری پژو فرانسه عرضه و تولید شد، خودرو پژو پارس سال در ابتدا به عنوان پژو پرشیا عرضه می شد خودرویی که از موتور 1.8 هم نام خود پژو 405 GLX بهره می برد و با توجه به استقبال بال ...
  تاريخچه و بررسي مشخصات فني پژو پارس سال (پرشيا): کمپانی : کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ تولید و ایران خودرو با مشارکت در ساخت با پژو فرانسه تولید این مدل را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد . طراحی بدنه : ۴۰۵ تحولی در طراحی در کمپانی پژو بدست طراح چیره دست ایتالیائی ، پیرن فارینا بود و شرکت ای ...