ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس تریل ؟

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس تریل ؟

فروش خودرو ، نیسان از آن دسته برندهایی است که ایرانی‌ها خاطره بدی از آن ندارند! اگر از وانت‌های آبی‌اش صرف نظر کنیم و ماجرای عدم موفقیت نسل قشقایی را هم از یاد ببریم، مدل‌های دیگر این برند ژاپنی مثل پاترول، رونیز، پیکاپ و ماکسیما در دوره خودشان ازجمله نام‌های لوکس و پرفروش بازار بودند. نیسان مدت‌ها بود که به‌صورت محدود با پارس خودرو کار می‌کرد ولی هرچقدر که تحریم‌ها پررنگ‌تر شد، حضور نیسان در ایران هم کم‌رنگ‌تر شد تا آنجایی که تقریبا از سال 93 دیگر در بازار کشورمان محو شد و رفت. ولی چندماهی است که نیسان دوباره به ایران برگشته است؛ بعد از عرضه شاسی‌بلند کوچک نیسان حالا شاسی‌بلند میان‌رده این کمپانی نیز به ایران آمد: نیسان ایکس تریل.

به تازگی نیسان ایکس تریل مدل 2016 وارد ایران شده و در تلاش است با کنار زدن رقبای قدرتمندی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا راو4 سهمی از بازار را از آن خود کند. البته کولئوس، تازه وارد رنو به ایران نیز با قیمت مناسب، تجهیزات و طراحی مدرن کار را برای ایکس تریل سخت تر کرده است.

نیسان ایکس تریل دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ به حجم 2488 سی سی است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 171 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه ایجاد کند و مجهز به گیربکس خودکار با ضرایب پیوسته (CVT) است. مصرف سوخت ترکیبی ایکس تریل 8.3 لیتر و سانتافه 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

چه امکاناتی دارد ؟

نیسان ایکس تریل در بازار ایران با تجهیزات استاندارد زیر تحویل مشتریان می‌شود:

1: ترمز ضدقفل/توزیع نیروی ترمز

2: کنترل پایداری / کمکی حرکت در شیب / کروز کنترل

3: سانروف / درب برقی صندوق / آیینه های تاشو برقی

4: تهویه اتومات

5: ورود بدون کلید / استارت دکمه ای

6: تنظیم برقی صندلی های جلو / گرمکن صندلی های جلو

7: زنون / دی لایت / اتولایت / نوربالا اتومات / چراغ شور

8: ایربگ راننده/سرنشین جلو/جانبی جلو/پرده ای

9: سنسور باد تایر / سنسور باران

10: مانیتور 7 اینچی لمسی/نویگیشن / دوربین 360 درجه ای

11:هشدار دهنده نقطه کور / هشدار دهنده تغییر لاین

سانتافه

در اوایل سال 2001 ایده جدید شرکت کره ای هیوندای برای رقابت با فورد و مزدا به ثمر نشست و محصول جدیدی با نام سانتافه که نام شهری در مکزیک است، تولید و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به یکی از محبوب ترین خودرو خانواده ها شد.

ورود سانتافه به ایران از 2007 آغاز و خیلی سریع با استقبال خریداران روبرو شد. به گونه ای که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 93 با واردات 10 هزار 844 دستگاه، سانتافه موفق به کسب عنوان نخست در میان خودروهای واردات شده به کشور را از آن خود کند؛ و همچنان در سال 94 و 95 در صدر خودروهای وارداتی بوده است. از سال 2013 نیز نسل جدید سانتافه با طراحی متفاوت وارد ایران شد و با توجه به قیمت مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی و چهره به روز این خودرو در لیست پرفروش ترین خودروهای وارداتی قرار گرفت.

در نگاه اول و در بخش طراحی خارجی، هیوندای سانتافه دارای ظاهری به روز و مدرن تر نسبت به ایکس تریل است؛ به گونه ای که طراحی عقب ایکس تریل اصلا نمایان گر یک خودرو مدل 2016 نیست و شاید بتوان طراحی عقب این خودرو را با نسل قبل سانتافه مقایسه کرد! جلوپنجره‌ی V شکل کرومی و خطوط عضلانی بدنه، بخشی از موارد نمای ظاهری ایکس‌تریل است. جلو پنجره 6 ضلعی سانتافه که در سایر محصولات هیوندای نیز به کار گرفته شده اولین بخشی در این خودرو است که یک طراحی متفاوت را به رخ می‌کشد.

هیوندای سانتافه با اتاق 7 نفره و گارانتی شرکتی مجهز به 3 رادار، دنده پشت فرمان، 11 ایربگ، هشدار نقطه کور، 5 گرم کن و 2 سرد کن، مانیتور بزرگ اینفینیتی، ساب جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پارک اتوماتیک 4 حالته، در صندوق عقب برقی، فرمان 3 حالته، پرده جانبی، سقف پاناروما، کی لس، اتولایت، شیشه شور چراغ جلو، سنسور باران، ESP، شیب سنج، اتوهلد و ترمز دستی برقی است.

 

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه نیسان جوک با سوزوکی ویتارا + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . نیسان جوک فروش خودرو، نیسان جوک از جدید ترین و بهترین ماشین های کراس اوور  شهری ...
  مقایسه نیسان جوک ، رنو کپچر ، پژو 2008 + تصاویر به گزارش پایگاه خبری« فروش خودرو » به بهانه محبوبیت برخی از این خودروها به بررسی آماری نیسان جوک رقیب تازه وارد کپچر و پژو 2008 می پردازیم. طراحی نیسان جوک به‌هیچ‌عنوان رسمی و لوکس نیست، بلکه نیسان تمام تلاش خود را انج ...