ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

همه چیز درباره زوتی DL5 خودرو جدید پارس خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
 
مشاوره رایگان خرید خودرو

همه چیز درباره زوتی DL5 خودرو جدید پارس خودرو

پارس خودرو در جدیدترین همکاری از کراس اوور جدید خود با نام DL5 رونمایی کرد خودرویی که با همکاری پارس‌خودرو و زوتی چین، مونتاژ می شود، این مدل زوتی T300 است که در کشورمان به نام  DL5 توسط پارس خودرو قرار است عرضه گردد.

این کراس اوور کوچک و جمع جور مدل T300 است که در کلاس کراس‌اور کوچک (Subcompact crossover)  و یکی از موفق‌ترین خودروهای تولیدشده توسط زوتی است. این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در چین تولید شد و حالا پارس‌خودرو برای مونتاژ این مدل قدیمی و از رده خارج، آماده می‌شود.

از خودروهای دیگر زوتی در ایران می توان به آریو سایپا و دو کراس‌اور اندازه متوسط و بزرگ زوتی T210 ریگان خودرو به نام کوپا مونتاژ شد و دامای X7 هم توسط یاران خودرو در بازار ایران اشاره کرد که فروش موفقی را تجربه نکرده اند.

خودروساز زوتی درسطح متوسط خودروسازان چینی، ارزیابی می‌شود و با برندهای خارجی، از جمله تویوتا، دایهاتسو و فیات، همکاری دارد. میانگین فروش محصولات زوتی در چین، سالانه حدود ۳۵۰ هزار دستگاه است. با نگاهی به محصولات مختلف زوتی، متوجه می‌شویم که ضعف طراحی در این برند، کمتر از دیگر خودروسازان چینی است، چراکه مدیران شرکت، خرید پلتفرم و الگوبرداری از مدل‌های خارجی را مورد توجه قرار داده‌اند و در بسیاری موارد، مثل آریو S300 که توسط سایپا مونتاژ می‌شد؛ حق امتیاز استفاده از پلت‌فرم و طراحی بدنه‌ی تویوتا را استفاده کردند  و توانستند فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کنند.

طراحی بیرونی و نمای ظاهری زوتی DL5

چراغ‌های بزرگ و اسپرت با جلوپنجره ۶ ضلغی برای زوتی DL5، حس یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند را تداعی می‌کند. این سبک طراحی به وفور در مدل‌های چینی، مثل جک S5 و S3 دیده می‌شود. نصب  ادوات فلزی داخل جلوپنجره و حضور مه‌شکن مدرن در طرفین سپر، نکات مثبت زوتی T300 هستند. همچنین، ادوات سیاه پلاستیکی در نمای اصلی خودرو، نسبتا کوچک و خارج از دید استفاده شده‌اند. حجم‌دهی بدنه برای سپر، کاپوت جلو و گلگیرها نیز، قابل قبول به نظر می‌رسد.

نمای جانبی زوتیDL5  پارس خودرو یادآور رفیق قدیمی پارس خودرویی ها چانگان CS35 است؛ اما فرم کلی درها و دستگیره‌ها، آینه بغل، شیب سقف و بخش پایین بدنه نزدیک رکاب، طراحی بهتری برای زوتی فراهم می‌کنند. این خودرو با رینگ‌های ۱۵ اینچ تولید می‌شود که البته برای کراس‌اورها، ابعادی حقیر و ناخوشایند دارد.

DL5 پارس خودرو

مشابه بسیاری دیگر خودروهای اقتصادی ساخت چین، زوتی T300 هم با ضعف طراحی در نمای عقب تولید می‌شود. بخش بزرگی از درپوش صندوق، چراغ یا تزئینات خاص ندارد اما در کمال تعجب، محل نصب پلاک به پایین سپر منتقل شده است. حجم‌دهی بدنه و ابعاد چراغ‌ها نیز، هماهنگ با دیگر اجزا به نظر نمی‌رسند.

در مجموع می‌توان با ارفاق، زوتی T300 محصول احتمالی پارس خودرو را به شرط عرضه و ثبت قیمت منطقی، خودرویی با طراحی مناسب برای عامه مردم ایران توصیف کرد. کراس‌اور DL5 طول ۴,۳۸۷  میلی‌متر، عرض ۱,۸۳۵  میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۶۴۲  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۰۰  میلی‌متر دارد.

طراحی کابین و نمای داخلی زوتی DL5

فرم کلی داشبورد، نمایشگر و فرمان زوتیDL5  شباهت زیادی با کراس‌اورهای کامپکت چری مثل X22 و X33 مونتاژ مدیران خودرو دارد. البته نصب پنل دیجیتال پشت فرمان، حس مدرن‌ و جوان‌پسند محصول پارس‌خودرو را تقویت می‌کند.در بخش سمت چپ داشبورد، ادواتی شبیه فیبرکربن استفاده شده است که البته پلاستیکی است.

زوتی پارس خودرو

نمایشگر لمسی ۷ اینچ هم مشابه دیگر نمونه‌های دیده شده در خودروهای اقتصادی ساخت چین به نظر می‌رسد. ظاهرا مواد به کاررفته در فرمان، داشبورد و کلیدها نیز پلاستیک ارزان‌قیمت هستند. حتی برای طراحی دسته دنده نیز، مدل قدیمی استفاده شده است. نصب سانروف، استارت دکمه‌ای و کلیدهای گردان روی فرمان، نکات مثبت در طراحی داخلی زوتی T300 هستند. بعضی تصاویر تبلیغاتی منتشر شده از این خودرو، چرم قهوه‌ای در داشبورد و تودری‌ها را نشان می‌دهند که امیدواریم برای پارس خودرو DL5 استفاده شود که البته با سوابق خودروسازان داخلی بعید است.

پیشرانه و تجهیزات فنی پارس خودرو DL5

در بازار چین، دو نوع پیشرانه تنفس طبیعی و توربوشارژ ۱/۵ لیتر برای زوتی T300 وجود دارد. ارزان‌ترین مدل با گیربکس دستی ۵ سرعته، ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه توربوشارژ، ۱۴۵ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن‌متر دارد.خودروی احتمالی پارس‌خودرو با موتور قوی‌تر و گیربکس اتوماتیک CVT عرضه خواهد شد. این مدل، ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. دیگر اطلاعات فنی از DL5 منتشر نشده است اما می‌توان احتمال داد سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت داشته باشد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی پارس خودرو DL5

در کلاس خودروهای اقتصادی ساخت چین، نمی‌توان انتظار فناوری‌های مدرن داشت. با این شرایط، زوتی T300 نیز فاقد سیستم‌های مفیدی مثل کنترل لغزش (TCS) یا مدیریت تعادل (ESP) است. این خودرو در تست‌های تصادف موسسه استاندارد جاده‌ای چین (C-NCAP) پنج ستاره ایمنی دارد.دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ضد قفل (ABS)، سانروف، نمایشگر لمسی با ناوبری فارسی، ورود و استارت بدون کلید (Key Less)، تهویه اتوماتیک، دوربین پارک، سنسور عقب، رابط USB و امکان اتصال بلوتوث، امکاناتی هستند که احتمالا در پارس خودرو DL5 ارائه خواهند شد.

قیمت زوتیDL5  در ایران

روی کاغذ، شباهت فنی زوتی T300 و X55 مدیران خودرو واضح است. حتی از نظر ابعاد بدنه و فضای کابین نیز، تفاوت خاصی دیده نمی‌شود؛ اما در بحث امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، X55 برتری‌هایی نسبت به پارس‌خودرو DL5 دارد.

فروش نقدی و تحویل فوری خودرو صفرکیلومتر

کانال تلگرامی خرم گستر ساعی

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  همه چیز درباره کوییک وانت به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در حال حاضر طبق  اخبار منتشر شده مبنی بر عرضه خودرو کوییک وانت به واسطه شرکت سایپا ( پارس خودرو ...
  معایب برلیانس C3کراس و 4 دلیل برای نخریدن آن ! به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و ب ...
  معرفی باکیفیت و بی‌کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودرو‌های ساخت داخل، پرستاره‌های رد ...
  معایب برلیانس H220 و 5 دلیل برای نخریدن آن به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . همیشه در بازار کشورمان، مردم علاقه بسیار زیادی به خرید خودروهای کوچک و کم مصرف دارن ...
  همه چیز درباره برلیانس سری 300 از مزایا تا معایب به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . یکی از معایب تحریم ها ورود خودروسازان چینی به کشور بود و این تحریم ها باعث هج ...