ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مزایای پژو207صندوقدار اتوماتیک و 6 دلیل برای خرید آن

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مزایای پژو207صندوقدار اتوماتیک و 6 دلیل برای خرید آن

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

این روزها شاید در ایران، کسی نباشد که خودروی پژو 206 را نشناسد، یک هاچ بک زیبای فرانسوی که سال 1998 توسط شرکت پژو رونمایی و وارد بازار شد. استقبال از این خودرو به قدری زیاد بود که شرکت پژو طی چند سال بعد از رونمایی مدل هاچ بک، بادی استایل های دیگر آن مانند کوپه کبریولت، استیشن واگن و سدان را به ترتیب در سال‌های 2000، 2001 و 2005 رونمایی کرد. جالب است بدانید خودروی پژو 206 با فروش مجموعه 8 میلیون و 358 هزار و 217 دستگاهی، پرفروش‌ترین مدل تاریخ این شرکت فرانسوی محسوب می‌شود. تا سال 2016، این خودرو همچنان جزء 10 خودروی دست دوم پرفروش بازار بریتانیا بوده است.

ایران خودرو، به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید پژو 206 در دنیا، سال 1380 بود که نخستین بار این هاچ بک به روز را وارد خطوط تولید خود کرد. ورود پژو 206 به بازار ایران موفقیت بسیار بزرگی هم برای پژو و هم برای ایران خودرو محسوب می‌شد. از سویی دیگر، شرکت پژو همان طور که قبلاً گفتیم، نسخه سدان 206 را سال 2005 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرده بود. به دلیل محبوبیت بالای 206، زمستان سال 84 بود که شرکت ایران خودرو، 206 صندوق دار را به عنوان مدل 85 وارد بازار کرد.

این مقدمه را گفتیم تا به جدیدترین مدل خانواده پژو در ایران خودرو برسیم. خودروی پژو 207i صندوقدار که تقریباً 1 سال و نیم پیش در بازار کشور رونمایی، در پیش فروش اسفند پارسال توانست فروش خوبی را تجربه کند. در شرایط فروش اسفند 96، تحویل نخستین سری این خودرو قرار بود خرداد امسال انجام شود، ولی تا لحظه نگارش این مطلب به تاریخ بیست و یکم تیر ماه 97، هنوز دعوت نامه برای خریداران این خودرو صادر نشده است.

پژو207 صندوقدار

پژو 207i صندوق دار همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، نسخه سدان هاچ بک پژو 207i است که در بازار ایران حضور پیدا کرده و قصد دارد تجربه موفق 206 صندوق دار را تکرار کند. ایران خودرو پژو 207i صندوق دار را دی ماه سال 95، طی مراسمی رونمایی کرد. در مراسم رونمایی، مدیران ارشد این شرکت اعلام کردند که کار طراحی پژو 207i صندوق دار کاملاً در ایران انجام شده است و 90 درصد آن در داخل کشورمان تولید خواهد شد. کیوان وزیری، مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو در مراسم رونمایی اظهار کرده بود که 37 شرکت قطعه ساز داخلی و 2 شرکت خارجی در تولید این خودرو مشارکت داشته‌اند. وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مراسم مذکور از سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی ایران خودرو برای راه اندازی خط تولید پژو 207i صندوق دار خبر داده بود. سوالی که مطرح می‌شود این که، برای تولید خودرویی که عیناً مشابه آن به نام پژو 206 صندوق دار خط تولید دارد و فقط تغییراتی در چراغ‌ها و سپرها و کلاً تغییرات ظاهری روی آن اعمال شده، این 50 میلیارد تومان برای چه چیزی هزینه شده است؟

پژو207 صندوقدار

البته بررسی کامل این موضوع به یک مطلب جداگانه نیاز دارد و در حوصله این مطلب نمی‌گنجد، ولی این موارد را گفتیم تا دیدی کلی نسبت به این تحفه جدید ایران خودرو برای بازار ایران داشته باشیم. اگر موافق باشید، قبل از ورود به مبحث بررسی کامل نقاط قوت و دلایل خرید پژو 207i صندوق دار، نگاهی اجمالی به مشخصات فنی آن بیندازیم.

پژو 207i صندوق دار به موتور نام آشنای TU5 مجهز شده است. یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ 1.6 لیتری با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور! خودرو به کمک یک گیربکس نام آشنای اتومات 4 دنده دیگر به نام AL4 این خروجی‌ها را به چرخ‌های جلوی خود انتقال می‌دهد. پیشرانه پژو 207i صندوق دار با بهره گیری از استاندارد آلایندگی یورو 4، در شهر به ازای هر صد کیلومتر 10.1 لیتر، در جاده به ازای هر صد کیلومتر 5.8 لیتر و به صورت ترکیبی، 7.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند.

پژو 207i صندوق دار با داشتن ابعادی برابر با 4211 میلی متر طول، 1669 میلی متر عرض و 1456 میلی متر ارتفاع و وزن کلی معادل 1113 کیلوگرم، جزو سدان های کامپکت دسته بندی می‌شود. طبق اعلام ایران خودرو در کاتالوگ رسمی، پژو 207i صندوق دار حداکثر سرعتی برابر با 189 کیلومتر بر ساعت داشته و صفر تا صد را می‌تواند در 12.6 ثانیه پر کند.

حال با شناخت بهتر این خودرو، قصد داریم به بررسی نقاط قوت و مزایای پژو 207i صندوق دار پرداخته و همچنین دلایلی برای خریدن آن با شما مطرح کنیم. به مانند دیگر مطالب مشاوره خرید زوم فور کار، باید متذکر شویم که موارد مطرح شده در این مطلب، صرفاً زمانی برای شما مفید خواهند بود که جزء دغدغه‌های شما هنگام خرید یک خودروی جدید باشند. لطفاً در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شما را بیشتر با پژو 207i صندوق دار آشنا کنیم.

1 – موتور نسبتاً خوب و کم مصرف

پژو207 صندوقدار

همان طور که اشاره کردیم، پژو 207i صندوق دار از موتور معروف TU5 استفاده می‌کند. این موتور با خروجی‌های قابل قبول برای خودرویی 1150 کیلوگرمی، در مدل‌های مختلفی از خانواده محصولات ایران خودرو استفاده شده و امتحان‌های خود را به خوبی پس داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های موتور مذکور، می‌توان به مصرف کم آن اشاره کرد که در حالت ترکیبی معادل 7.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. از دیگر نقاط قوت این موتور می‌توان به صدای کم، قدرت خوب، استاندارد آلایندگی بالا و شتاب مناسب اشاره کرد.

2 – طراحی ظاهری قابل قبول

پژو207 صندوقدار

طراحی ظاهری پژو 207i صندوق دار در مقایسه با 206 صندوق دار شاید بتوان گفت تغییر آن چنانی نداشته و فقط شاهد تغییراتی جزئی به خصوص در بخش جلوی هستیم. در نگاه اول به قسمت جلوی خودرو، اولین چیزی که به چشم می زند طراحی خاص چراغ‌های جلوی آن می‌باشد که جلوه‌ای جسورانه به خودرو بخشیده است. جلوپنجره متفاوت و هم سو با بدنه و لوگوی بزرگ پژو در مرکز آن از دیگر نکات قابل توجه رخ پژو 207i صندوق دار است. طراحی سپر آن هم قابل قبول بوده و شاهد استفاده از دو چراغ مه شکن در دو طرف آن هستیم. اگر از کناره‌ها به خودرو نگاه کنیم، تقریباً می‌توان گفت تفاوتی بین آن و 206 صندوق دار وجود ندارد. شاید تنها مورد را بتوان آینه بغل‌های خودرو دانست که اندکی با 206 اس دی متفاوت است! در قسمت عقب، تنها نکته مثبت چراغ‌های LED با تغییراتی اندک هستند که ظاهر عقب خودرو را زیباتر کرده‌اند. موضوعی که در نگاه اول به طراحی بخش عقب خودرو خیلی خوشایند نیست، استفاده از سپر 206 صندوق دار در این خودرو است. این در حالی می‌باشد که در نمونه چینی پژو 207i صندوق دار شاهد استفاده از سپر عقبی متفاوت با دو چراغ مه شکن روی سپر هستیم. همچنین در مدل رونمایی شده توسط ایران خودرو، پژو 207i صندوق دار به یک باله عقب مجهز شده که از نظر ما، خیلی هماهنگی خوبی با طراحی کلی خودرو ندارد و زیبا نیست.

3 – امکانات قابل قبول

پژو207 صندوقدار

این روزها، با توجه به حضور گسترده خودروهای متنوع چینی در بازار ایران، که به مجموعه‌ای گسترده از امکانات و تجهیزات به روز هم مجهز هستند، به نوعی می‌توان گفت زنگ خطر برای خودروهای وطنی به صدا درآمده است. ایرانی‌ها اگر می‌خواهند مردم هنوز به خرید خودروهای آن‌ها فکر کنند، باید امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب و کاملی را روی خودروهای خود ارائه کنند. پژو 207i صندوق دار هم از آن جایی که یکی از تازه واردهای بازار ایران به حساب می‌آید، در این بخش باید عملکرد خوبی از خود نشان بدهد، در غیر این صورت بدون شک قافیه بازی را به رقبای چینی‌اش خواهد باخت. به طور کلی، پژو 207i صندوق دار به امکانات و تجهیزات خوبی مجهز شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند سیستم مالتی مدیا، USB، GPS، DVD و بلوتوث موبایل، 4 عدد بلندگو، 2 عدد توییتر، خروجی آمپلی فایر، پورت ورودی سیستم صوتی اضافی، آنتن اکتیو، فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، فرمان تلسکوپی، تهویه مطبوع اتومات، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت به صورت دستی و صندلی شاگرد قابل تنظیم در چهار جهت به صورت دستی، صندلی عقب تاشو دو تکه (1/3-2/3)، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، دیلایت، سیستم روشنایی ترک هوم (Follow Me Home)، تریم خاکستری، تودوزی پارچه‌ای، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع کن سوخت، کروز کنترل، امکان دسترسی به صندوق عقب، اسپویلر عقب، کلید قفل کن و باز کن درب صندوق عقب، دماسنج روی داشبورد و چند مورد دیگر اشاره کرد.

4 – سیستم ترمز بسیار خوب

پژو207 صندوقدار

در شرایطی که این روزها در بازار ایران، برخی مدل‌های 150 میلیونی ترمزهای عقب کاسه‌ای دارند، پژو 207i صندوق دار حداقل از این نظر چیزی کم نگذاشته است. ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده بوده و در چرخ‌های عقب، شاهد استفاده از ترمز دیسکی هستیم. از دیگر تجهیزات سیستم ترمز این خودرو می‌توانیم به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD و سیستم ترمز اضطراری خودکار EBA اشاره کرد که این مورد آخر، اگر واقعاً توسط ایران خودرو روی پژو 207i صندوق دار ارائه شود، جای تحسین خواهد داشت.

5 – کابین قابل قبول

پژو207 صندوقدار

اگر قبلاً داخل پژو 206 صندوق دار نشسته باشید و آشنایی نسبی به کابین آن داشته باشید، بدون شک با نشستن داخل کابین پژو 207i صندوق دار تفاوت‌های خیلی زیادی احساس نخواهید کرد. بدون شک، اولین موردی که در طراحی کابین این خودرو به چشم می زند، استفاده از صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در مرکز داشبورد است که حس و حالی زیبا و مدرن به خودرو بخشیده است. دیگر تغییر قابل توجه در این خودرو استفاده از یک غربیلک فرمان جدید است که از نظر ما، در مقایسه با مدل قبلی زیباتر شده است. در مورد امکانات کابین هم که در بخش مربوط به امکانات توضیحات کاملی ارائه کردیم.

6 – ایمنی نسبتاً خوب

پژو207 صندوقدار

بحث ایمنی خودرو در مدل‌های ایرانی، معمولاً یکی از مواردی است که متاسفانه همیشه مورد کم لطفی قرار می‌گیرد و مردم هم خیلی در این بخش از خودروسازها مطالبه گری نمی‌کنند. کم نیستند تعداد خودروهایی که بدون داشتن تست تصادف معتبر در ایران مجوز فروش می‌گیرند و به همین دلیل، متاسفانه همواره آمار تلفات جاده‌ای در ایران بالاست. مدلی که در بازار ایران حضور دارد را ایران خودرو ادعا می‌کند خود طراحی کرده است و این در حالی می‌باشد که مدل سدان پژو 207 سال‌ها پیش در چین رونمایی شده بوده است. در مورد تست تصادف پژو 207i صندوق دار ایران خودرو ما مطمئن نیستیم، ولی در تست تصادف موسسه ANCAP استرالیا، پژو 207i صندوق دار اورجینال تصادف 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. بیایید امیدوار باشیم که مدل ایرانی آن هم بتواند از نظر ایمنی عملکرد مشابه آن را داشته باشد. پژو 207i صندوق دار همچنین به تجهیزات ایمنی و امنیتی بسیار خوبی هم مجهز شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب 3 نقطه‌ای، سیستم هشدار ورود غیرمجاز، سیستم قطع کن سوخت به هنگام تصادف، ایزوفیکس، قفل ایمنی کودک و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد.

سخن پایانی

پژو207 صندوقدار

در این مطلب ما تلاش کردیم تا به صورت کلی و دقیق، به بررسی نقاط قوت و مزایای پژو 207i صندوق دار پرداخته و دلایلی را مطرح کنیم که چرا این خودرو، ارزش خرید بالایی دارد. البته در آینده‌ای نزدیک، در مقاله‌ای جداگانه نقاط ضعف، ایرادها، معایب و دلایلی منطقی برای نخریدن این خودرو را هم با شما مطرح خواهیم کرد. به طور کلی، اگر به دنبال خرید خودرویی هستید که به یک موتور مطمئن و امتحان پس داده، با مصرف سوخت کم و شتاب خوب مجهز است و امکانات و تجهیزات خوب و ترمزهایی فوق العاده با سیستم‌هایی به روز دارد، ما به شما خرید پژو 207i صندوق دار را پیشنهاد می‌کنیم. البته باید منتظر ورود خودرو به بازار ماند و دید کیفیت ساخت آن چگونه است و آیا برخی مشکلات پژو 207i هاچ بک در آن برطرف شده است یا خیر.

اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید، بدون شک اکنون با ذهنی بازتر می‌توانید به خرید آن فکر کنید. ولی پیشنهاد ما به شما این است که حداقل، تا زمان انتشار مطلب دلایل نخریدن پژو 207i صندوق دار از وب سایت زوم فور کار منتظر بمانید و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای در مورد عدم آشنایی با آن، نسبت به خریدن یا نخریدنش اقدام کنید.

یک بار دیگر باید متذکر شویم که مطلب فعلی، تنها در صورتی که هر یک از شش مورد مطرح شده جزء دغدغه‌های شما برای خرید یک سدان کامپکت باشد برای شما مفید خواهد بود. لطفاً اگر نظری در مورد این مطلب، یا خودروی پژو 207i صندوق دار دارید که ما به آن اشاره‌ای نکردیم، حتماً آن‌ها را با ما و دیگر مخاطبان مجله خودرویی خودرو.NET مطرح نمایید.

قیمت روز انواع پژو

پژو207

 

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  معرفی کامل پژو 207 صندوقدار اتوماتیک + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .در طراحي خودرو 207آی صندوقدار از آخرين تكنولوژي هاي روز استفاده شده است.پژو  ...
  همه چیز درباره پژو 207 صندوقدار + کاتالوگ و مشخصات فنی به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . شرکت ایران خودرو جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان خود اقدام به عرضه محصول ج ...
  مقایسه پژو 207 صندوقدار با پژو 206 صندوقدار به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . ایران خودرو در جدیدترین رونمایی از خودروهای جدید بازار به رونمایی از 207 صندوقدار ...
  مقایسه پژو 207 صندوقدار با پژو پارس اتوماتیک : هر ایرانی یک TU5 ! به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در این مطلب به مقایسه دو محصول این شرکت خودرو ...