ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

خودرو چینی بخریم یا خودرو ایرانی؟

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

خودرو چینی بخرم یا خودرو ایرانی؟

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

امروز در فروش خودرو می خوایم به بررسی و مقایسه خودروهای چینی و داخلی بازار داخلیمون بپردازیم و سوالی که خیلی ها از ما تو این 12 سال در فروش خودرو داشته اند پاسخ بدهیم، قاعدتا اگر این چند وقته قصد خرید خودرو کرده باشید، حتما این حس سردرگمی برای شما هم پیش آمده که کدام را انتخاب کنم، خودرو چنی یا خودرو داخلی؟ با این تنوع زیاد بازار و البته قیمت سرسام آور و در بیشتر موارد غیر منطقی، قطعا انتخاب‌هایی که پیش رویمان داریم هم زیادند و هم بسته به کلاسی که مورد نظرمان است، کم! اگر بخواهیم بودجه کم و متوسط را هدف قرار دهیم، به تعداد زیادی خودروی چینی و البته ساخت وطن بر می‌خوریم. چیزی که بیشتر از همه ما را سر درگم می کند انتخاب خودرو چینی یا داخلی است با ما همراه باشید تا مزایا و معایب هریک از انتخاب ها را بررسی کنیم.

اگر ظاهر خودرو بسیار اهمیت می دهید

متاسفانه در ایران و در خودرو هایی در رنج قیمتی پائین نمی توان توقع ظاهر خوب و امکانات و موتور و گیربکسی خوب در کنار هم داشت و این امر بسیار آزار دهنده است، حال با این تفاسیر اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ظاهر برایشان مهم است، بی شک چینی ها از گزینه های انتخابی شما هستند حالا اسمش را تقلید می‌گذاریم یا ظاهر فریبی، باید اعتراف کرد که خودروهای چینی طراحی به روز تری دارند و در مقابل خودروهای ساخت وطن از نظر ظاهر حرفی برای گفتن دارند. این برتری ظاهری فقط مرتبط به فضای بیروی و بدنه نمی‌شود، از حق که نگذریم اتاق و صندلی محصولات چینی هم زیباتر هستند و حداقل به روز تر طراحی شده اند. ولی از دید بسیاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور همه چیز ظاهر نمی شود.

با این پولی که می دم حداقل چنتا آپشن داشته باشه

در خودروهای داخلی وطنی امکانات و آپشن ها ضعیف است و در کمتر خودروهایی امکاناتی که در خودروهای چینی عادی است دیده می شود همانند آینه های جانبی برقی، شیشه های بالابر برقی،... به همبن دلیل چینی ها اغلب دارای امکانات کامل تری از دید تجهیزات داخلی دارند.

قدرت برام از هر چیزی مهمتره و ظاهر اصلا مهم نیست

خب خدارو شکر که قدرت برایتان مهم است، اما برای داشتن قدرت باید قید خیلی چیزها چون زیبایی ظاهری و امکانات فرعی را بزنید، مخصوصا اگر بخواهید انتخاب وطنی داشته باشید. دیگر اوج ظاهر و زیبایی محصولات وطنی را می‌توان در 206ها و نهایتا سورن به تازگی دنا پلاس یافت. قدرت برایتان مهم است، خب چقدر عالی، اما نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما. مگر اینکه دست به جیب شوید و 40 تا 60 میلیونی خرج کنید.

وقتی بودجه تا 60 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود انتخاب‌ها افزایش می‌یابد، انتخاب‌هایی چون شاسی بلندها. بله. شاسی بلند دوست‌ها که تعدادشان کم هم نیست می‌توانند در این محدوده قیمتی از انواع چینی چون تیگو X33 و لیفان X60، تهیه کنند. محصولاتی که مشابه وطنی در این رنج همانند خود چینی دارند همانند دانگ فنگ اچ30 کراس، ساندرو استپ وی و یا هایما دارند.ولی نباید این نکته را فراموش کرد که شاسی بلندهای چینی فقط در ظاهر شاسی بلندند و به هیچ عنوان کیفیتی که از یک ماشین در این کلاس انتظار می‌رود، ندارند. و بیشتر خودروهایی شهری با شاسی بلند دارند.

وقتی بودجه تا این حد افزایش می‌یابد، وطنی‌های صندوق‌دار و محبوبی چون تندر،ساندرو،دنا،پارس و سورن و خانواده چینی های برلیانس نمایان می‌شوند که همه را می‌توان بین 30 تا 60 میلیون تهیه کرد. صندوق‌دارهایی که تقریبا اکثریت باور به برتری آنها نسبت به مدلهای هم رده صندوق‌دار چینی دارند، ولی خب اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، خودروهایی مثل لیفان 620 هستند که می‌توانند به‌راحتی مقابل تندرها یا پارس ایستاده و با آنها رقابت کنند. هر چند در مقایسه‌های کیفی داخلی، در تمام موارد چینی‌ها در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند و همین امر این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که اگر بد هستند چرا اصلا هستند و آن‌هم با این قیمت؟! و این جوابی جزء سیاست های خودروسازان و واردکنندگان خودرو ندارد.

پس در واقع این شمایید که باز هم در این رده و در بین محصولات موجود باید انتخاب کنید. چون اگر بحث قدرت است، می‌توان بر اساس تجریه صاحبان این خودروها گفت که محصولات چینی هم رده محصولات وطنی چیز زیادی نه تنها کم ندارند، بلکه در بسیاری از موارد برتری هم نشان می‌دهند.

کدام خودروها قطعات و تعمیرکار بیشتری دارند چینی ها یا وطنی ها!؟

این جمله را حتما زیاد شنیده‌اید. البته واقعا مساله مهمی است و شاید بتوان آن را یکی از مهمترین دلایل انتخاب های وطنی دانست، البته بسیاری از وطنی ها نیز طعم چینی و چینی هستند. متاسفانه با وجود فراوانی خودروهای چینی در بازار و البته خیابان‌ها، هنوز به قدری که باید پشتیبانی لازم از آن‌ها وجود ندارد. ویا بهتر است بگوئیم در موارد اصلا وجود ندارد، بسیاری از اینکه نمایندگی‌های مربوطه هزینه‌های بسیاری بالایی را برای انجام کارهای ساده‌ای چون تعویض فیلتر هوا یا تنظیم باد لاستیک‌ها دریافت می‌کنند، شاکی هستند. قطعات این خودروها در مقایسه با محصولات مشابه به ویژه در رده‌های پایین بسیار گران‌تر بوده و کمتر یافت می‌شوند. به‌علاوه تعداد تعمیرگاه‌هایی که خودروهای چینی را برای تعمیر بپذیرند، هنوز به اندازه کافی زیاد نیست و در شهرستان ها که اصلا وجود ندارد و در بیشتر موارد صاحبان خودرو مجبورند که به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و هزینه‌های بیشتری بپردازند. پس در این حوزه، انتخاب یک خودرو از برندهای ایرانی قطعا به نفعتان تمام خواهد شد. یعنی تامین قطعات راحت، تعمیرکار از گزینه های مهم در انتخاب خودروهای وطنی است.

بازار دست دوم و افت قیمت خودروها

در بازار داخلی فروش خودرو چیزی که در کشور ما با توجه به تورم دیده می شود رشد قیمت خودروس یعنی به طور مثال شما خودروی پژو 206 تیپ 3 را در سال 88 با قیمت 16 میلیون تومان خرید کرده این بی شک بعد از 8 سال سوار شدن می توانید با قیمت بالاتری از قیمت خرید می توانید بفروشید البته ذکر این نکته که در اصل ارزش پول ملی کشور در مقابل ارز ها کاسته شده است. متاسفانه به دلیل سیاست‌هایی که بر بازار خودرو از سوی تولید کنندگان و وارد کنندگان حاکم است، قیمت خودروی‌های چینی پس از خرید و به اصطلاح دست دوم شدن بسیار بیشتر از آنچه باید پایین می‌آید و همین امر خریداران را متضرر می‌کند. با اینکه نباید از خرید و فروش خودرو (منظور خرید و فروش خودروی شخصی) انتظار سود آوری داشت، اما قطعا هیچکس دلش نمی‌خواهد که ضرر زیادی هم کند، پس اگر می‌خواهید تا خودرویی که می‌خرید پس از دست دوم شدن هنوز هم مشتری‌های زیادی داشته باشد و در فروشش به مشکل بر نخورید، انتخابی غیر از وطنی‌ها نخواهید داشت. به‌علاوه در بین خودروهای وطنی دست دوم انواعی که مصرف کمتری دارند، بیشتر رونق دارد. و به راحتی و در عرض چند ساعت می توانید خودرو وطنی دست دوم خود را بفروشید. به طور کل، بهتر است در انتخاب خودرو بدون تعصب نگاه کرده و تلاش کنیم که موارد مختلفی را مد نظر قرار دهیم.

نتیجه گیری

در انتخاب خودروها متدهای مختلفی همانند امکانات، ظاهر، ایمنی، بازار دست دوم، تامین قطعات و لوازم را در نظر گرفت ولی در آخر باز هم می‌گوییم، این شمایید که باید تصمیم می گیرید. در حال حاظر خودروهای چینی از سوی واردکنندگان با شرایط بدون بهره به خریداران و یا پیش پرداخت های کم عرضه می گردد و این کمتر در خودروهای وطنی دیده می شود، اگر دوست دارید خودرویی که می‌خرید حداقل از نظر امکانات جانبی یا ظاهر در سطح خوبی باشد، محصولات چینی در این زمینه واقعا بهتر عمل کرده‌اند، اما اگر پشتیبانی تامین قطعات و قیمت پایین قطعات برایتان مهمتر بوده و به قول معروف ماشینی را می‌خواهید که در جاده آخ هم نگوید، در محدوده قیمت‌های بالاتر و نزدیک به 40 تا 50 میلیون تومان گزینه‌های ایرانی خوبی در اختیارتان خواهد بود، بازار دست دوم خوب، عدم افت قیمت بالا، گستردگی خدمات از مهمترین دلایل انتخاب خودروهای وطنی می توان برشمرد.

معرفی به دوستان :
نوری : کارمند
4 9
خرید ساندرو دنده ای
سهند میرزایی : خودرو چینی
8 15
سلام واقعا خودرو های چینی مزخرف و پول الکی هستند شما پول می دی می خری ولی بعد 3 برابر هزینه باید بکنی
فرشاد عسگری : خودرو چینی
14 12
دوستان کور کورانه نظر ندید خودرو های چینی خیلی هم خوب و عالی هستند فقط به صرف چینی بودنشون مردم نظر می دن
کمالجو : خودروهای چینی
5 15
ماشن چینی==== دردسر و افت قیمت 20 میلیونی اینایی که چینی سوارن دلشون خوش به تعریف
صدرا : ماشین های چینی
15 5
امیدوارم نسل اون جونورایی که این اسباب بازیهای چینی بی کیفیتو با چند برابر قیمت واقعیش تو پاچه ملت میکنن به زودی منقرض شه و من ا.. توفیق
صدرا : خودرو
14 3
خودرو چینی یا وطنی دردی ازمردم دوا نمیکنه چون ما درساخت هرچیزی جز دزدی و دروغ چیز دیگری بلد نیستیم . واقعا باید این مردم صبور را ستایش کرد
محمد : خودرو
12 2
سلام. یه سوالی داشتم میشه بگین ایا خودروی داخلی پژو قطعاتش فرانسویه یا لامبورگینی تولیدش میکنه یا جعبه دنده دنا و سمند رو از کدوم ماشین فرانسوی برداشتن که همخوانی با موتور نداره. لاقل ماشینهای چینی مشخصه قطعاتشون ساخت کجاست ولی تولید داخل تو کدوم کارخونه یا زیر پله چین درست میشه معلوم نیست. تولید داخلی چینی بدرد نمیخوره. ماشین صفر ایرانی از اولش ۳۰ تا ایراد داره. خدانگهدار
پروانه : خودرو چینی
7 1
نظر من خودرو ساخت چین هست. کیفیت و ظاهرش خوبه. خوب مونتاژ شده. ایراداتش کمتر از خودرو های داخلیه. به افت قیمتش توجهی ندارم چون چند سالی که دستمه لذتشو میبرم
مسعودی : خرید؟
10 0
سلام ۱.اولا خودروهای داخلی یه بخش زیادی از قطعات شون تولید چین هست ۲.اگه شما یکبار تو عمرتون از سایپا و ایرانخودرو ماشین صفر خرید کرده باشید متوجه هستید تو طول مدت گارانتی انقدر تو نمایندگی میریدو میاید که با تمام پرسنل رفاقت عمیقی پیدا می کنید ۳.شما الان با ۵۵ فقط میتونی یه ساندرو بخری که اگه میتونستن کولر و شیشه برقیشم باز میکردن جالب این که این ماشین طراحیش ماله ۲۰۰۷ تو رومانی در حالی که با ۵۵ تومن میتونی یه برلیانس ۳۳۰ بخری دلذت ببری ساندرو سیستم فرمان هیدرولیکی داره که فشارش رو موتوره برلیانس سیستمم فرمانش برقیه که رانندگی لذت بخشی دارهو در ضمن فشار رو موتور نداره کولر ساندرو مثله کولر پراید تسمهای و با موتور ماشین کار میکنه کولر برلیانس برقیه وهیچ فشاری به موتور نمیاره مصرف برلیانس ۶.۵ مصرف ساندرو ۸.۵ گیربگس ساندرو چهار دنده گیربگس برلیانس ۶ دنده برلیانس سانروف و سنسور دنده عقب و مانیتور جی پی اس بلوتوس داراه در حالی که ساندرو هیچ کدوم از اینارو نداره اما ساندرو بازار خوبی داره ولی برلیانس نه اما در مجموع خودرو چینی سواری بهتر ولذت بخشی دارن اما اشغالی داخلی بهتر خریدو فروش میشه
مهران : نظر من:
0 2
سلام. آقا من طرفدار هیچ کدوم نیستم. فقط خواستم اصلاح کنم که برلیانس اتومات 4 دنده هست و گیربکسش همون گیربکس هیوندا i20 هستش.
پیمان : نظر من
1 0
با سلام درسته خودروهای چینی هم خیلی معایب دارن(همونایی که دوستان اشاره کردن)، ولی اینم در نظر بگیرین که اگه نباشن مثلا کسی که ماشین شاسی بلند دوست داره باید حداقل ۱۵۰ میلیون بده واسه ماشین کره ای و .... ، حداقل الان میتونه یه x60 یا x33 یا ... بخره و بگه بالاخره شاسیش یکم بلندتره و حس شاسی بلندو میده،بعدشم اگه این خودروهای چینی نباشن پس این داخلی ها با چی رقابت کنن؟اونوقت خودروسازای داخلی هرکاری دلشون بخواد میکنن و قیمتم میبرن بالا چون دیگه رقیبی ندارن،در ضمن لازم به گفتن نیست که خودروهای داخلی صفرشم خیلی ایرادا داره
رها : نظر
0 0
به نظر من با این تحریمی که هست و مواد مخصدصادمواد شیشه ملشین تا اونجایی که من خبر دارم دیگر به کیوسی برده نمیشه و خود شیشه ماشینهای ایرانی قاتل هستند چه برسد جاهای دیگر ماشین که بی کیفیت طول میشه و از اونجایی که جلوی ضرر را هر جا ببندی منفعته و باید دست از خوخواهی برداشت و با جان و مال مردم بازی نکنند کلا ایران خودرو و سایپا درشون تخته بشه و همون ما شینهای چینی وارد کشور بشه حداقل نظارت درست بر تولیدش میشه و جای اعتراض برا ی ایرانی ها نیزارند اگر استاندارد ها رو رعایت نکنند .نه اینکه ماشینهای تولید ایران کوچکترین اعتراضی وارد نیست و اصلا استاندارد نیستند و خیلی شجاعانه با اعتماد به نفس بالا قاتل به مردن عرضه میکنند
آریا : دانش آموز
0 1
خودرو های چینی خیلی عالی هستن
رادین رسولی : پسر
0 0
به نظر من خودرو ایرانی بخریم چون اینطوری خودمان ضرر نمی کنیم و اینطوری کشور مان را سر بلند میکنیم
یزدان ناصری : ایرانی یا چینی
0 0
ایرانی بخرید ، یکی از دوستام ماشین چینی داشت ۴ ساله خراب شد ، ولی ما الان از سال ۱۳۹۴ یک سورن توربو داریم ، یک خط هم روش نیفتاده
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مزایای اچ30 کراس  و دلایل منطقی خرید اچ30 کراس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . محصول جدید ایران خودرو دانگ فنگ H30 Cross که پیشینه آن به نسل اول سیتروئن ال ...
  معایب جک S5 و دلایل نخریدن جک S5 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . زمانی نام خودروهای چینی لرزه بر اندام خریداران خودرو در بازار فروش خودرو می انداخت هم از دید کی ...
  بررسی چانگان CS35 مزایا و معایب به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . چانگان CS35 محصول جدید سایپایی ها که به تازگی به سبد محصولات این خودروساز اضافه شده است در مقاله ...
  راهنمای خرید خودرو صفر در بازار داخلی ( بخش نهم ) به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی ...
  همه چیز درباره دانگ فنگ H30 CROSS + تصاویر محصول جدید ایران خودرویی ها مینی کراس دانگ فنگ که ارزانترین خودرو اتومات بازار فروش خودرو داخلی می باشد، ...
  راهنمای خرید خودرو صفر در بازار داخلی(بخش دوم) در بازار فروش خودرو داخلی روز به روز شاهد حضور خودروهایی از کشورهای مختلف و با امکانات و ظاهری متنوع هستیم، یکی از سخت ترین خریدها باتوجه به تنوع و نیز بازار فروش و خدمات پس از فروش خودرو می باشد.در بازار رو‌به رشد خودروی ایران چه از نظر ...
  بررسی برترین خودرو چینی در رنج 80 میلیون + تصاویر خودرو تازه وارد ایران خودرویی ها محصول شرکت دانگ فنگ چین که به تازگی وارد سبد محصولات فروش خودرو ایران خودرو گردیده است، هایما در دو کلاس دستی و اتومات به بازار عرضه می گردد با توجه به تب بالای خودروهای کراس اوور در بین مردم نیاز به بررسی ...