ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

تفاوت سورن توربو کلاس 1با 2 + تصاویر

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

تفاوت سورن توربو کلاس 1 با 2 + تصاویر

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
فروش خودرو
 ،تیونینگ خودرو به دوصورت ظاهری و فنی صورت می گیرد در حال اول  برای ارتقای یک خودرو راه‌های زیادی را میتوان تصور کرد که استفاده از قطعات جانبی و اصطلاحا افتر مارکت مانند رینگ‌های اسپرت بزرگتر و پهن‌تر، فلاپ، براگیر، بال عقب و ... تنها بخشی از آن به حساب می‌آید.

اگر واقعا به دنبال بهبود وضعیت حرکتی خودروی خود باشید باید در بخش فنی و پیشرانه آن نیز تغییراتی را اعمال کنید تا بهره‌گیری از شمع‌های سوزنی- اسپرت، فیلترهای اسپرت، سیستم اگزوز اسپرت و ... ساده‌ترین راه حل‌ها باشند، اما شاید هیچ یک از این موارد به خوبی مجهز کردن خودرو به سیستم توربو یا پرخوارن نتواند تغییر اساسی مورد نظر مالک خودرو را برای ماشین فراهم آورد، چیزی که این روزها حتی شرکت‌های خودروسازی نیز بسیار باب شده است.  در ایده‌آل‌ترین حالت نیاز مصرف‌کنندگان با پیشرانه‌های 6 و بعضا 8 سیلندر برطرف میشد که مثال بارز آن را می‌توان در خودروهایی مانند نیسان ماکسیما، هیوندای آزرا و ... یافت.فروش خودرو، با گذر زمان و تغییر رویه خودروسازان از پیشرانه‌های پرحجم به نمونه‌های کوچکتر و طبعا کم مصرف‌تر باعث شد جایگاه سیستم‌های توربو و سوپرشارژر در بیشتر مدل‌های متوسط و کوچک شهری پر رنگ‌تر از همیشه شود تا حتی چینی‌ها نیز نخواهند از این قافله عقب بمانند.

در میان محصولات داخلی، خانواده سمند به لحاظ داشتن خصوصیات خاص همواره مورد توجه قشر زیادی از افراد قرار داشته و از این رو بیشترین تنوع تجهیزات و قوای محرکه را در میان تمامی دیگر خودروهای هم رده داخلی خود دارد. طبیعتا ایران‌خودرو بهترین گزینه در اولین تجربه خود در به کارگیری پیشرانه توربو را به یکی از اعضای این خانواده اختصاص داده تا نشان دهنده حسن توجه به نشان ملی نیز باشد. نتیجه کار، تولد سورن توربو بود که برای رسیدن به فاز تولید انبوه چندین سال پروسه آزمایش و تست میدانی را پشت سر گذاشته است.

در مطالب پیشین در مورد سورن توربو و مشخصات آن به دفعات مطالبی منتشر شده، ولی تنها برای نگاهی دوباره، برخی از بارزترین تفاوت‌های آن با مدل‌های استاندارد این خودرو بیان می‌شود. قلب تپنده به کار رفته در مدل توربویی سورن، کد آشنای EF7 است هرچند قطعات جدیدی را در خود جای داده که مهمترین آن، سیستم توربو باشد. این پیشرانه به لطف بهره گیری از توربو می‌تواند حداکثر قدرت تولیدی خود را به 148 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه برساند که در مقایسه با مدل استاندارد 34 اسب بخار نیرومندتر است.

بررسی بلند مدت

در خودروهای توربو به دلیل جدیدتر بودن در بازار داخلی احتمالا اولین سوالی که در ذهن هر خریداری پیش خواهد آمد، دوام و قابلیت اطمینان آنها در بازه‌های زمانی بلند مدت و چند ساله است. واقعیت این است که به طور صد در صدی نمی‌توان گفت که هیچ ایرادی به سیستم‌های پرخوران وارد نیست چرا که اصولا ماهیت خودروهای توربو به گونه‌ای است که راننده تمایل بیشتری به افزایش سرعت و شتاب گیری با وسیله نقلیه از خود نشان میدهد و همین موضوع باعث بیشتر شدن فشار بر روی سر سیلندر و بلوک موتور می‌شود. در عین حال به واسطه قدرت و سرعت بالاتر، متوقف کردن خودرو نیز نیاز به صرف انرژی بیشتری در سیستم ترمز دارد که نتیجه کار، کاهش عمر مفید لنت‌ها خواهد بود. توجه داشته باشید که تمام مسایل بالا، مختص مدل خاصی نیست و همه خودروهای این کلاس را در بر می‌گیرد.

سورن توربو، یکی از جدیدترین محصولات شرکت سازنده به حساب می‌آید و نباید انتظار داشت که تعداد زیادی از آن را در سطح شهر مشاهده کرد، اما یک لحظه صبر کنید! این امکان نیز وجود دارد که بارها سری‌های اولیه این خودرو را دیده باشید ولی قادر به شناسایی آن نبودید! این جاست که انتقاد اصلی (و البته وارد) به خودرو کاملا رنگ و بوی واقعی به خود میگیرد. متاسفانه سورن توربو در مقایسه با مدل‌های استاندارد به غیر از درج نشان توربو آن هم با ابعاد کوچک بر روی گل گیر جلو، هیچ تفاوتی با برادر تنفس طبیعی خود ندارد و همین موضوع اندکی باعث دلسردی خریداران نسبت به انتخاب خود خواهد شد.

برای تکمیل شدن زحمت چندین ساله مهندسان مرکز تحقیقات موتور، پیشنهاد میشود با اندکی تغییرات در بدنه شامل استفاده از رینگ‌های جدیدتر، لاستیک‌های پهن‌تر از مدل کنونی، براگیرهای اسپرت‌تر و در نهایت گرافیک جدید برای چراغ‌های جلو و عقب با صرف کمترین زمان و هزینه، حداقل مدلی متفاوت‌تر به دست مشتریان رسد چیزی که سورن توربو به درستی برازنده آن خواهد بود. در میان خودروهایی که تاکنون مورد آزمایش بلند مدت قرار گرفتند، احتمالا سورن توربو یکی از با اهمیت‌ترین و جذابترین آنها به حساب می‌آید چرا که بررسی عملکرد قوای محرکه آن در این مدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خودروی مورد بررسی از سری‌های اولیه توربو است که در حال حاضر کارکردی بیش از 20 هزار کیلومتر پیدا کرده و علاوه بر مسیرهای شهری به دفعات در جاده و بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. از این رو با دید بازتری میتوان به خصوصیات آن طی این مدت پرداخت تا دیدگاه کاملا واقعی و مصرفی داشته باشد.

جدول مشخصات فنی سمندسورن توربو کلاس 1 :

 

امکانات به روز تر خودرو سورن ایی ال ایکس جدید

استفاده از تجهیزات و امکانات روز دنیا از قبیل تهویه اتوماتیک و کلیدهای کنترلی روی فرمان و آینه های برقی راهنمادار اتوماتیک تاشو برقی و سیستم صوتی پیشرفته با پاسخ گویی تلفن همراه یا هندزفری و حسگر دنده عقب و صندلی های دوحرکته برقی و موارد دیگر حس داشتن خودرویی پیشرفته و به روز را به سرنشینان خویش هدیه می کند

امکانات ایمنی جدید سورن ایی ال ایکس جدید

سورن ایی ال ایکس جدید با بهره گیری از امکانات ایمنی مناسب از قبیل کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ترمز ضدقفل (ABS)  با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ ها ((EBD در کنار طراحی ساختار مقاوم شاسی در برابر ضربات موتور، ضربه گیر جانبی درها و فرمان تلسکوپی جمع شونده در هنگام تصادفات تامین کننده نهایت ایمنی برای سرنشینان خودرو خواهد بود . این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی هم تراز خودروهای روز احساس ایمنی و اعتماد را برای ایمنی به ارمغان می آورد

تفاوت ها و ویژگی های خاص این خودرو نسبت به سورن ایی ال ایکس کلاس 57507 به شرح روبرو است:

 غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل

سیستم صوتی جدید یک پارچه با رمز ضد سرقت و هندزفری موبایل و خروجی ساب ووفر

طراحی جدید و یکپارچه کنسول وسط داشبورد

 آیینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشو اتوماتیک

) شیشه های سولار(ضد اشعه مضر خورشید

) شیشه بالابرهای برقی هوشمند(مجهز به آنتی تریپ و پاور ویندوز

رینگ آلومینیمی طرح جدید

سامانه هوشمند مرکزی عیب یابی(مالتی پلکس) تنظیم برقی پشتی صندلی های جلو،بلندگوی درهای جلوتوییتردار،بلندگوهای تاقچه عقب، پشت سری های جلوبا تنظیم ارتفاع و زاویه،چراغ مه شکن جلو و عقب،چراغ نقشه خوانی جلو،جای موبایل برای سرنشینان جلو، قفل مرکزی با کنترل از راه دور

 کمربند پیش کشنده  سه نقطه جلو با تنظیم ارتفاع ، گرمکن شیشه عقب،سپر،زه و دستگیره ها هم رنگ بدنه،فرمان هیدرولیک،قفل مرکزی و تنظیم نورچراغ های جلو از داخل اتاق،چراغ های جلو و عقب کریستالی،دریچه تهویه برای سرنشینان عقب،دسترسی به صندوق عقب از داخل،سیستم ضد سرقت ایموبلایزر،برف پاک کن هوشمند مطابق سرعت،روشنایی موقت در محیط های تاریک،آنتن اکتیو.

  • جهت دریافت قیمت روز انواع سمند بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع سمند

سمند سورن توربو

مشخصات فنی سورن توربو کلاس 2


 
معرفی به دوستان :
محمدنیا : سورن جدید
31 12
سلام خیلی دنبال این تفاوت های سورن کلاس 1 با 2 بودم ممنونم از سایت خوبتون قیمت هاتونم عالیه
جبار قادری : خریدار
26 6
با سلام اطلاعات خوبی ومختصری بود. می توان از اختصار و کلی گویی فاصله گرفت و به مشتریان اطلاعات کاربردی تری داد. ممنونم.
فرید : سیستم صوتی
9 6
ببخشید سیستم صوتی سورن مثل پرشیا بلوتوث نداره؟
مدیریت : پاسخ
21 6
سلام کلاس 2 سورن مجهز به سیستم بلوتوث است.
وهاب : سایت تبریز
18 7
آیا سورن توربو جدید هم مثل سمند تو سایت تبریز تولید میشه؟
حیدری : فنی خودرو
26 2
چرا تغییرات موتور و گیربکس کلاس 1و2 رو توضیح ندادین. تغییر در خودرو زمانی اتفاق میفته که پیشرانه خودرو تغییر کنه. همه ی تغییر اساسی میخان. نه تو تا باند یا سنسور دنده بک و این اپشن های که سوپر مارکتی محله هم نصب میکنه. سه تیپ سورن دارن که هر کدوم با نمونه قبلی حداقل 2میلیون اختلاف داره. ولی با این حساب تغییر چشمگیری نداشته
علیرضا : سلام خسته نباشید کلاس ۲ توربو تریم داخلی ...
12 9
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
7 3
سلام خیر تک رنگ می باشد و در حال حاظر در تارخ 96/08/17 در دو رنگ سفید و مشکی موجود می باشد جهت دریافت قیمت روز با کارشناسان فروش تماس برقرار نمائید.
امیر : سمند توربو
8 4
آیا در موتور و گیربکس سورن توربو کلاس دو نسبت به کلاس یک تفاوت و تغییری ایجاد شده یا دقیقا یکی هستند ؟ توضیحاتی که داده شده در مورد تفاوت موتور و گیربکس هر دو کلاس صحبتی نشده است .ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیریت : پاسخ
12 4
سلام خیر هیچ تفاوتی میان سورن توربو کلاس 1 و سورن توربو کلاس 2 از دید فنی وجود ندارد.
مهرداد : با سلام.ایا مشکل توربو.سورن که همش خراب ...
18 14
نظر شما چیست ؟
مهدی : سمند توربو
10 5
بابا ایول ایران خودرو من مدل 93 رو دارم همچی نوشتین کلاس 1و2 فک کردم چه خبر شده کل تغییرات شامل رینگ صوت برف پاک کن تنظیم با سرعت میباشد که این ها را هم همین نمکی ها تو وانت هاشون دارن واسه فروش واقعا خنده داره
♥SaberTiger♥ : سمند توربو کلاس 3
2 3
خسته نباشید، ببخشید توربو کلاس 3 هم اومده الان یا تا اوایل سال 97 میاد یا خیر؟
مدیریت : پاسخ
6 0
سلام در حال حاظر سمند سورن کلاس 3 موجود نیست.
علی : چیا سلامتفاوت!!!
23 10
با سلاممن هنوز متوجه نشدم تفاوت سمند سورن توربو کلاس ۱ و کلاس ۲ چی هست. لطفا دقیقا راهنمایی بفرمایید. کلاس ۲ چه آپشن هایی داره که کلاس ۱ نداره؟
سروش : سورن توربو
2 2
یه سوال داشتم ایا سورن توربو تیپ ۱ روی فرمانش دکمه دارد و ضبط یک پارچه دارد
مدیریت : پاسخ
7 1
سلام مشخصات فوق برای کلاس 2 می باشد.
سروش : سورن توربو
2 3
ایا سورن توربو مولتی پلکس است ویا قابلیت سخنگوی سمند lx را دارد؟
مدیریت : پاسخ
4 1
سلام خیر ندارد.
حمید : سورن توربو
11 3
سلام...مشگل واشر منفیلد و خنک کاری سورن توربو و پره توربو حل شد؟؟
پارسا : سوال
1 1
ببخشید سورن توربو هم کلاس ۲ داره هم کلاس۱ ؟ فکزر نکنما چون همرو کلاس ۲ میزنن ! یعنی برای خرید باید کلاس ۲ ثبت نام کنیم
مدیریت : پاسخ
7 1
سلام بله سورن توربو در دو کلاس تولید می گردد ولی در حال حاظر تنها کلاس 2 تولید می گردد.
حمید : سیستم ترمز
5 1
در کلاس 1و2 سورن توربو سیستم ترمز تغییر کرده؟؟؟
مدیریت : پاسخ
2 3
سلام خیر هیچ تغییری در سیستم ترمز نیست.
سعیدشریفی : سمندسورن توربو
3 0
سلام و عرض ادب درگارانتی چندینبارقطعات معیوب وغیرفابریک عوض کردند و ایرادهنوزباقی است چه باید کرد
سعیدشریفی 09148 ... : دوست آن است که عیب کس چو آئینه روبروگوید ...
6 1
با سلام وعرض ادب اینجانب حدود17ماه پیش سمندسورن توربوگرفتم 1فرمان رومیچرخونم صداولرزش داردکهدر اطلاعیه تعویض جعبه فرمان جایگزین جعبه فرمان بازیافتی بجایش میفرستید2 کوئل خراب که میشود بجای بوش آلمان که روی ماشین می باشد با مارک کروس که چندین بار توجاده کاپوت ماشین میره هوا و درآخر بعدازچندماه سرگردانی با کارت طلائی فابریکشو نصب میکنند3دراطلاعیه دستورشما جهت نشتی گاز ازمنیفولدو توربو تعویض واشرتوربو با 3عددپیچ مخصوص واشرمسی اجباری ولی ماشاهد بودیم فقط واشر توربو عوض میکردنداونم بارآخرواشرمسی انداختند اگه شماره بدین میتونم عکس سوختشو باستون ارسال کنم4 لنت ترمزعوض کردند میبینندکه یکی بیشترتمام شده یکی کمتربدون علت یابی لنت جدیدرو جا انداختندتازه ابزار برای فشاردادن پمپ ترمزروهم ندارن-من که همه کارامو نمایندگی شما میبرم دنبال مکانیک خوب بیرونم تا ایرادای ماشینمو حل کنم حال راهنمایم کنید لطفا ممنون
محسن : اشتباه نکنید
4 2
بلا نسبت مردم ما یا واقعا نمیفهمن یا خودشونو میزنن به گیجی تنها مشکل توربوهای سری اول ترمز ماشین بود که با این شتاب جواب نمیداد الانم فقط ترمزا یه ذره بهتر شده فقط
میلاد : هه
3 4
بابا ول کنید طوری میگین سمند توربو انگار تولید فراریه نهایتا یا چینیه یا کلا بی کیفیفت یه ماشین خارجی دست دوم در حد صد تومن بگیرید یه عمر لذت ببرید ایران خودرو کارش اینه موتور بدنه و گیربکس اصلا هیکدوم به هم نمیخورن
محسن : وجدان.کیفیت.جنس ایرانی
3 1
با سلام .اول این که این آپشن های که شما نوشتید اصلا اختلاف چشم گیری اونم در صنعت خودرو نیست چهارتا پلاستیک جا به جا می کنید بعد می گید آپشن اگه شما می خوای به مردم حال بدی از لحاظ قطعات با کیفیت عمل کن عین تندر ۹۰ ما هنوز توی این موندیم که یه ماشین بدون ایراد بخریم بعد شما دنبال آپشنی اون پیش کش نخواستیم همین ماشین با همین قیافه هم که درست و با انصاف و وجدان کاری و قطعات اصلی بدی دست مردم تا ۱۰۰سال دیگه منت داریت سر ما شما از اونور دولت بهتون میگه آقا قیمت نبر بالا بیا پایین ۴ملیون میبری بالا یک ملیون میای پایین اونم به جای همون یک ملیون رینگ اسپرت در میاری .سینی فلزی در میاری و داشبورد پلاستیک جنس هزار میندازی و خیلی بلاهای دیگه و راهای دیگه بعد میگی یک ملیون اوردیم پایین قیمت مردم ساده هم کیف می کنن و میرن می خرن و حتی این میشه یه بازار گرمی برای شما که ارزون شده بیا بخر یکم به فکر اون دنیا هم باش برادر عزیز ما توی مملکتی هستیم که صاحب الزمان روی حساب کرده خجالت نمی کشی فردای قیامت جواب خدا رو چی میدی مگه این پول همه می تونی توی این عمر کوتاه خرج کنی که اینقد حریص هستید
دانیال : سلل
1 0
سلام ببخشید سمند سورن توربو مولتی مدیا(کامپیوتر)دارد؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام خودروهای سمند با مولتی مدیا فاقد سیستم سخنگو می باشند.
مهدی : درخدایا
0 0
سلام الان قیمت سورن توربو صفر چقده ایا ثبت نانی هست لطفا راهنمایی کنید من میخام بخرم کجا نراجعه کنم
مدیریت : قیمت روز سمند سورن
0 0
سلام برای دریافت قیمت روز سمند سورن با شماره 66090697 تماس برقرار نمائید.
جاوید : .
0 1
سلام خسته نباشید مشکل منفولید حل شد
هانی : شاتون
0 1
ببخشید مشکل شاتون شوستنش حل شده تر خدا جواب بدید؟
Hamid : فرق کلاس
0 0
چرا توربو مدل ۹۷ .. پاور ویندوز نداره؟
مارال : سورن پلاس تیپ دو و تیپ سه
0 0
من ماشین سورن پلاس رینگ فولادی برنده شدم خواستم ببینم تیپ چند میشه؟؟
مدیریت : سورن پلاس
0 0
كد كلاس57524 و 57526 دارای رینگ فولادی می باشند
دانا : سوال
0 0
سلام آیا میشه سیستم تهویه و غربیلک فرمان در سورن توربو کلاس 1رو باسیستم داشبورد ورمان کلاس 2عوض کرد
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه انواع مدل های سمند + تصاویر به دنبال درخواست متعدد کاربران و تصويب شوراي سياست‌گذاری بر درج مشخصات خانواده محصولات با كد كلاس‌های متفاوت به صورت دوره‌ای كه با هدف آشنايي بيش‌تر مخاطبان با آخرين تغييرات در خودروهای توليدی&n ...
  با انواع موتورهای جدید EF7 آشنا شوید Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 موتور ...
همه چیز درباره سمند سورن توربو + تست و بررسی تیونینگ خودرو به دوصورت ظاهری و فنی صورت می گیرد در حال اول  برای ارتقای یک خودرو راه‌های زیادی را میتوان تصور کرد که استفاده از قطعات جانبی و اصطلاحا افتر مارکت مانند رینگ‌های اسپرت بزرگتر و پهن‌تر، فلاپ، براگیر، بال عقب و ... تنها ...
  تفاوت سمند سورن ELX جدید با سورن قدیمی + جدول فروش خودرو، با توجه به عرضه خودرو جدید سمند سورن ای ال ایکس با کلاس 57511 و فروش و تحویل به روز این خودرو در رنگ بندی متنوع در شرکت خرم گستر ساعی و سایت فروش خودرو لذا بر آن شدیم تا به بررسی تفاوت های میان دو خودرو سمند سورن ELX کلاس 57507 و س ...
  مقایسه سمند LX و سمند سورن ELX  فروش خودرو، سمند که در ابتدا با مدل سمند معمولی روانه بازار گردید خودرویی که با سرو صدای زیاد روانه بازار گردید، ایران خودرویی ها به عرضه سمند ال ایکس سال پرداخنتد که در سال های اخیر نیز با عرضه سمند LX سال با موتور XU7 که همان ...
  ویدئو سمند سورن ELX عرضه سورن ELX نشانگر تعهد شرکت ایران خودرو به مقوله ی ایمنی محصولات و احترام به مشتری برای برخورداری از محصولی مدرن و ایمن می باشد. برخورداری از طراحی جدید و زیبا در داشبورد و رودری ها به همراه مجهز شدن این خودرو به سیستم عیب یابی هوشمند( مولتی پلکس ) باعث گردیده تا سو ...
  مزایای سمند سورن ELX و دلایل منطقی خرید سمند سورن ELX به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در میان محصولات ایران خودرویی ها یکی از پرطرفدار ترین محصول خانواده سمند ا ...