ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

با خودروهای اندرویدی و تکنولوژی روز خودروسازی دنیا آشنا شوید

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

ا خودروهای اندرویدی و تکنولوژی روز خودروسازی دنیا آشنا شوید

فروش خودرو، روند  رشد تکنولوژی چیزی است که امروزه بیش از هر زمان دیگری بسیار مشهود و قابل لمس شده است.کاهش عمر محصولات با تکنولوژی بالا به کمتر از یکسال خود گواه بر وجود رقابت تمام عیار میان شرکت های دانش بنیان و تجاری در جهت اولین بودن در بازار است،راهبردی که بدون شک خود از عوامل تقویت حاشیه سود این شرکت ها به حساب می آید.

ماه گذشته در بزرگترین نمایشگاه های الکترونیک جهان که هر ساله در لاس و گاس آمریکا برگزار می شود تقریبا اکثر غول های این صنعت جدیدترین دستاوردهای خود را به معرض دید عموم قرار دادند،یکی از بخش های جالب این نمایشگاه تکنولوژی های مورد استفاده در خودروها بود که در ادامه به مهمترین آنها اشاره ای خواهیم داشت.

به صورت کلی سه محور بیش از سایر بخش ها توجه تولید کنندگان و مشتریان را به خود جلب کرده بود. ایجاد ارتباطات با سرعت بسیار بالا خودروهای هیدروژنی و تکنولوژی های مرتبط با آن و سیستم عامل های تلفن های هوشمند به خصوص آندروید بدون شک خود آغازگر سیر تحولی متفاوت در صنعت خودرو محسوب می شوند.

مزدا به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه به طور مثال با ارائه سیستم اطلاعاتی جدید نمونه ای از این سیستم های پیشرفته ولی با کاربری راحت و آسان را در معرض نمایش گذاشته بود .

یکی دیگر از تکنولوژی ملموس در نمایشگاه CESامسال تب استفاده از ساعت های هوشمند با قابلیت اتصال به خودرو بود.تویوتا نیز در غرفه مربوط به خود اوج تکنولوژی پیشرفته انرژی های جایگزین را در خودروی الکترو هیدروژنی پروتوتایپ خود به معرض نمایش گذارده بود.

ارتباط فوق پر سرعت

سال گذشته در نمایشگاه سی ایی اس خودروهایی همچون آئودی آ8 و یا دوج رم به لطف تجهیز به سیستم های ارتباطی نسل سوم(3G) به نوعی گل سرسبد تکنولوژی مخابراتی در صنعت خودرو به حساب می آمدند.

اما تنها با یکسال گذر زمان ما با چیزی به مراتب سریعتر و پیشرفته تر روبرو هستیم و ان هم نهایت سرعت ارتباط مخابراتی در حال حاضر یعنی LTE(به صورت تجاری).در واقع LTE نوع خاصی از نسل چهارم محسوب می شود که از سرعتی تا 10 برابر بیشتر از سریعترین ارتباط نسل سوم برخوردار است.در نمایشگاه امسال این بار جدیدترین نسل از سدان کوپه ائودی یعنی آ3 و برخی از مدل های 2015 شورولت از تکنولوژی نسل چهارم ال تی ایی شبکه ملی ایالات متحده بهره می گرفتند تا عملا دریچه ورود این سیستم به سایر خودروهای سواری و تجاری به حساب آیند.

اما سوالی که شاید به وجود آید این است که آیا واقعا چنین سرعت های بالایی در خودروها مورد نیاز است؟

یکی از مهمترین مزایای چنین ارتباطاتی دسترسی به صفحات و دانلود برنامه و احیانا به روز رسانی های ارائه شده توسط شرکت های سازنده به صورت سریع و بدون مراجعه به نمایندگی خواهد بود .

همچنین در ائودی به نمایش درامده در نمایشگاه امسال از چنین اینترنت پرسرعتی برای دانلود نقشه های گرافیکی پرحجم نقشه های گوگل در کنار پخش همزمان شبکه های تلویزیونی و اینترنتی استفاده شده بود.البته برای در اختیار داشتن چنین تکنولوژی حداقل به هزینه ای بالغ بر 70 هزار تومان در ماه نیاز است.

خودروی هوشمند آندرویدی

یکی دیگر از موضوعاتی که انتظار می رفت در نمایشگاه سی ای اس 2014 بدان بسیار توجه شود اتحاد باز خودرویی یا QAA است.این واژه به صورت کلی به همکاری مشترک و نزدیک چهار خودروساز بزرگ و مطرح آئودی،جنرال موتورز،هوندا و هیوندای با غول های فناوری اطلاعات در جهان یعنی شرکت"ان ویدیا" و گوگل اطلاق می شود.

هدف از ایجاد چنین همکاری تنها یک مساله بوده و آن هم بهره گیری از سیستم عامل آندروید در خودروهای تولیدی جدید است.

اما سوال دوم ارجع دانستن آندروید در مقایسه با IOS  اپل است. سه دلیل محتمل را می توان در این مورد بیان کرد اول اینکه آئودی به عنوان آغازگر این همکاری مشترک رابطه ای تعریف شده و مناسب با گوگل از زمان استفاده از داده های نقشه های این شرکت دارد.

دومین علت مربوط به ماهیت کد باز بودن آندروید و وجود تعداد بیشتری توسعه دهنده رسمی و غیر رسمی برای آن است و سوم آنکه تعداد افرادی که از گوشی با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند در کل جهان بیشتر از آیفن دارهاست که مقدار دقیق این عدد81 به 19 درصد است.

با این تفاصیل باید صفحه نمایش 10 اینچی لمسی سیستم چند رسانه ای هوشمند ائودی را یک تبلت به حساب آورد که تمام قابلیت ها و امکان بهره گیری از نرم افزارها و برنامه کاربردی و ارتباطی همچون اسکایپ و... را برای تمامی سرنشینان فراهم می آورد.

در عین حال توجه به سیستم های اطلاعاتی پیشرفته استفاده شده در خودروها نیز خود به خود متاثر از نفوذ سیستم عامل های هوشمند به داخل کابین این وسایل نقلیه است به گونه ای که مثلا مزدا در نسل جدید مزدا 3 خود از سیستم اطلاعاتی منحصر بفردی با امکان تفکیک نوع اطلاعات و حتی نوع نمایش ۀنها برای راننده و سرنشینان سودجسته که تمامی فرامین ممکن را به راحتی می توان از طریق دستورات صوتی به آن منتقل ساخت.

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  نانو تکنولوژی و کاربرد آن در صنعت خودرو فروش خودرو، شاید بارها کلمه نانو را شنیده اید ولی امروزها این تکنولوژی به قدری فراگیر و کلی شده که در همجای صنعت روز دنیا به کار گرفته می شود، بسیاری از خودروسازان در این تکنولوژی پیش قدم شده اند همانند تویوتا با تکنولوژی جدید رنگ خای تمیز شونده یا ...
  تکنولوژی استاپ استارت در خودرو این فناوری در حال حاضر در شمار اندکی از خودروها بکار گرفته شده اما دیری نخواهد پایید که استفاده از آن فراگیر شود. در حال حاضر توصیه‌ای که به رانندگان برای صرفه جویی در مصرف بنزین می‌شود خاموش کردن موتور در صورت توقف بیش از یک دقیقه است. فروش خودرو ...
  تکنولوژی جدید چراغ عقب BMW  خودرو, فروش خودرو:بی‌ام‌دبلیو خودرویی خاص و محبوب جوانان است. این خودروساز ویژگی‌های خاصی دارد که شناخته‌ شده‌ترین این ویژگی‌ها چراغ‌های حلقوی جلوی به‌همراه جلوپنجره‌ی کلیوی شکل آن است که چشم هر بیننده‌ای ر ...
  آشنایی با خودرو های هیبریدی و اساس کار آنها خودرو , فروش خودرو :به طور کلی تمامی وسایل نقلیه ای که از ادغام دو و یا چند پیشرانه انتقال نیرو که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته هستند را ماشین های هیبیریدی گوییم . مثلا در لوکوموتیو ها، بیشتر لوکوموتیو ها از سیستم هیبرید ...
  9 تکنولوژی های جدید خودرو هادر سال 2014:۱- تشخیص عابر پیاده شرکت خودرو سازی ولو توانسته است با ترکیب تکنولوژی‌های مختلف به اختراع جدیدی را در تشخیص اشیا در فاصله‌های دور دست پیدا کند، خودرو یی که به این تکنولوژی مجهز است می‌تواند عابرین پیاده و دوچرخه سواران ر ...