ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

اطلس ارزش خرید دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
 
مشاوره رایگان خرید خودرو

اطلس در اصل جدیدترین محصول خانواده سایپا از پلتفرم X۲۰۰ است که با ایجاد تغییرات در نمای ظاهری داخلی و بیرونی خودرو کوییک توسط سایپایی ها خلق شده است و همچنین افزودن تجهیزات و امکانات بیشتر در ۴ تیپ با گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می‌شود.

سایپا

مشخصات فني اطلس

تيپ تیپ ۲ تیپ ۱
نوع E G L S
گيربكس
نوع گيربكس اتوماتیک CVT
تیپ ترونیک ۶ سرعته
معمولی ۵ سرعته اتوماتیک CVT
تیپ ترونیک ۶ سرعته
معمولی ۵ سرعته
موتور
تعداد سیلندر / نوع ۴عدد / M۱۵I
سیستم سوپاپ‌ها ۸ سوپاپ VVT
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور ۱۵۰۰ cc
حداكثر قدرت 90Hp/5250rpm
حداکثر گشتاور 137NM/4000rpm
فرمان
نوع فرمان الکتریکی هیدرولیک الکتریکی هیدرولیک
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو مک فرسون
سيستم تعليق عقب یکپارچه تیر پیچشی
رینگ و تایر
سایز رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی ۱۴ اینچ فولادی
سایز تایر 185/65R14
ترمز
جلو دیسکی
عقب كاسه‌ای
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی ۶/۹۳ (lit/۱۰۰km)
ظرفیت باک ۴۱ Lit
استاندارد
استاندارد آلايندگي يورو ۵

طراحی تریم داخلی دو رنگ به همراه مولتی‌مدیا ایستاده، سانروف در خانواده تیپ ۲، صندلی با استحکام بالا، موتور پر قدرت‌تر از قبل(اصلاح شده)، روشن شدن خودکار چراغ‌ها نسبت به نور محیط (Auto Light) و ترمز کنترل پایداری ESC، از جمله مزایای جدید این محصول است.

اطلس

بعد 4 ماه از اولین پیش‌فروش اطلس G حالا مشتریان آن متوجه شدند که منهای احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات باید برای محصول جدید سایپا حدود 344 میلیون تومان بپردازند. عددی که باعث می‌شود اطلس به‌عنوان فیس‌لیفت جدید کوییک، در کارخانه نسبت به امثال رانا پلاس و 207 که به موتور TU5 مجهز شدند، بسیار گران‌تر باشد.

اطلس G؛ با قیمتی بالاتر از ۲۰۷، رانا و حتی پژو پارس

قیمت اطلس G و چهار محصول دیگر سایپا در شهریور امسال مشخص شد. شورای رقابت بعد از ماه‌ها تاخیر قیمت اطلس G که اردیبهشت امسال از طریق سامانه یکپارچه برای اولین بار پیش‌فروش شده بود را دقیقا ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان تعیین کرد. تازه به این عدد فاکتور مالیات و هزینه‌های جانبی هم اضافه می‌شود و قیمت اطلس G در کارخانه تا مرز 400 میلیون تومان بالا می‌رود.

اطلس

علی‌الحساب اگر همان عدد ۳۴۴ میلیونی که شورای رقابت برای اطلس G تعیین کرده آن را بعد از شاهین به‌گران‌ترین محصول سایپا در کارخانه تبدیل می‌کند و باعث می‌شود قیمت اطلس در کارخانه از مدل‌هایی مثل ۲۰۷ دستی، رانا و سدان‌هایی مثال پژو پارس هم بیشتر باشد. پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ که اتفاقا گران‌ترین تیپ این مدل به‌حساب می‌آید، در کارخانه با احتساب همه هزینه‌های جانبی ۳۴۸ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ که ارزان‌ترین تیپ این خانواده است، ۳۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

اطلس

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای که از نسخه‌های سقف فلزی گران‌تر است، قیمتش در کارخانه به ۳۴۳ میلیون تومان رسیده است و گران‌ترین نسخه پژو پارس که با موتور XU۷P قابل سفارش است، ۳۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. با این اوصاف حداقل انتظاری که از محصول جدید سایپا داریم این است که در بخش فنی و امکانات رفاهی نسبت به مدل‌هایی که اسم بردیم، دست بالاتر را داشته باشد. اما محصول جدید سایپا واقعا با این قیمت ارزش خرید دارد؟

اطلس G تقریبا همان کوییک

اطلس ذاتا فیس‌لیفتی از کوییک است که با یک سطل رنگ به استقبال آن آمده اند و در بخش فنی تفاوت خارق‌العاده‌ای با آن ندارد. قرار است سایپا به کمک مگاموتور از موتور بهبود یافته‌ای به‌عنوان قلب تپنده اطلس استفاده کند که در عمل به‌شکل جزیی باعث افزایش تقریبا شش درصدی قدرت و ارتقا پنج درصدی گشتاور موتور آن درمقایسه با کوییک می‌شود. از یک طرف دیگر قرار است به‌لطف همین موتور ۱.۵ لیتری مصرف سوخت اطلس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود دودهم لیتر کمتر از میزان مصرف سوخت کوییک باشد پس خبری از افزایش قدرت موتور با این غلظت نیست!

اطلس

مشخصات فنی اطلس نشان می‌دهد حداکثر گشتاور خروجی و نهایت قدرت موتور آن به‌ترتیب ۱۳۷ نیوتن‌متر و ۹۰ اسب‌بخار خواهد بود. همین دوتا عدد برای پژو ۲۰۷ تیپ ۵ که در کارخانه یکی از رقبای اقتصادی اطلس است، به‌ترتیب ۱۴۲ نیو‌تن‌متر و ۱۰۵ اسب‌بخار است. رانا پلاس هم که با پیشرانه مشترک با ۲۰۷ راهی بازار می‌شود، همین شرایط دارد و موتور پژو پارس هم لااقل جلو موتور اطلس اوضاع بهتری دارد.

اطلس G بدون فرمان برقی و کروزکنترل

اطلس G درحالی نسبت به رقبای اقتصادی خودش گران‌تر فروخته می‌شود که در بخش امکانات رفاهی تقریبا هیچ آپشن بیشتری ندارد. همانطور که ایرانخودرو با معرفی ۲۰۷ تیپ ۵ بی‌خیال آپشن‌هایی مثل کروز کنترل شد و در رانا پلاس هم خبری از این آپشن نیست، اطلس G بدون کروز کنترل راهی بازار می‌شود. اطلس G از فرمان برقی هم محروم است و مثل اغلب دست‌پخت‌های قبلی سایپا با فرمان هیدرولیک پا به بازار می‌گذارد.

اطلس

اطلس G به‌جز این حرف‌ها با قیمت تقریبا ۳۴۴ میلیونی که در کارخانه دارد، نسخه فول‌آپشن این محصول به‌حساب نمی‌آید و سایپا قرار است بعدا سراغ اطلس E برود. همین اطلس G درمقایسه با اطلس E از آپشن‌هایی مثل کیلس استارتر، صندلی برقی، گرمکن صندلی و سنسور‌های باران و تشخیص نقطه‌کور محروم است، اما قیمتی که شورای رقابت برای آن تعیین کرده باعث می‌شود از امثال رانا، ۲۰۷ و حتی پژو پارس گران‌تر فروخته شود.

این درحالی هست که خودروسازان با اضافه کردن چند آپشن جدیدا قیمت ها نجومی برای آن خودرو درنظر می گیرند!!!

لینک های کمکی

مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا

مشخصات خودرو اطلس سایپا 

همه چیز در مورد اطلس سایپا

فروش نقدی و تحویل فوری خودرو صفرکیلومتر

کانال تلگرامی خرم گستر ساعی

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه کوییک با اطلس خودرو جدید سایپا سایپا به تازگی از خودرو جدید خود با نام اطلس پرده بردای کرد، البته مطابق همیشه خودروهای داخلی در اصل فیس لیفت خودروهای قدیمی تر هستند و تغببرات ظاهری خودروها تنها هنرنمایی خودروسازان داخلی هست تغییراتی که برای ایجاد جذابیت و رفع نواقص و ایرادات خودرو ...
  مشخصات خودرو اطلس سایپا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در بهمن ماه سال 1399 تصاویری از خودرو اطلس سایپا منتشر شد ، و در فروردین ماه سال 1402 مشخصات کامل این ...
  همه چیز در مورد اطلس سایپا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ عکس سایپا اطلس بین عموم منتشر شد و حواشی زیادی داشت ، در مرداد ماه ۱۴۰۰ مدیر ع ...