ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

سه خودرو فیات پاندا و فیات 500 و اپسیلون در راه ایران خودرو + تصاویر

8 / 10
از 3 کاربر

سه خودرو فیات پاندا و فیات 500 و اپسیلون در راه ایران خودرو + تصاویر

فروش خودرو، پس از توافقات هسته ای 1+5 و حضور نمایندگان ایتالیایی در ایران و زمزمه های حضور فیات در ایران خودرو و  ادامه مذاکرات تا رسیدن نتیجه بین ایران خودرویی ها و ایتالیایی ها و آنطور که از صحبت های مدیر عامل ایران خودرو مبنی بر تولید خودرویی ارزان قیمت برای رقابت با پراید می توان احتمال حضور سه خودرو از فیات را در ایران داشت.

گروه فیات کرایسلر هم اکنون شامل خودروسازانی چون فیات ،کرایسلر ، دوج ،جیپ، آلفا رومئو، لانچیا مازراتی و فراری است . از میان این نشان ها سه خودرو ساز یعنی فیات ، لانچیا و آلفا رومئو خودرو های کلاس ارزان و متوسط تولید می کنند.

ارزان  ترین خودرو ها هم سه محصول هستند که یکی با نام اپسیلون در لانچیا و دو محصول با نام های فیات 500 و پاندا که در فیات تولید می شوند .

قیمت پایه هر سه خودرو هم حدود 8 هزار یورو است که البته در زمان خرید با توجه با عوارض دریافتی از مشتریان به حدود 9 هزار یورو می رسد . حال اگر به طور تخمینی مالیات را از قیمت این محصولات کسر کنیم به قیمتی در حدود 6 تا 7 هزار یورو خواهیم رسید .البته نمی‌توان عدد دقیقی را برای قیمت تمام شده کارخانه مد نظر قرار داد چون این اعداد محرمانه هستند .

ولی اگر عدد 6 تا 7 هزار یورو را مبنا قرار دهیم میتوان این سه خودرو را با قیمتی در حدود 25 تا 30 میلیون تومان روانه بازار کرد البته به شرطی که درصد داخلی سازی این خودروها در ایران به حد قابل قبولی برسد .فروش خودرو، از این سه خودرو ،فیات پاندا از همه ساده تر و کمی ارزان تر است .

فیات پاندا

این خودرو که هم اندازه پراید است میتواند رقیب جدی ایران خودرو برای پراید و تیبا باشد. پلت فرم این خودرو هم می تواند به ایران خودرو این امکان را دهد تا در کلاسی ارزان تر از خودرو رانا محصول جدیدی را با نشان شرکت خود روانه بازار کند .این خودرو هم اکنون از چندین موتور بنزینی و دیزلی استفاده می کند. در نمونه های بنزینی موتور 1.2 لیتری توانای تولید 60اسب بخار و موتور 1.4 لیتری تونایی تولید 100 اسب بخار را دارد . این خودرو در دو نمونه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل تولید می شود . نمونه دو دیفرانسیل این خودرو گزینه مناسبی برای مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود.

سه خودرو فیات پاندا و فیات 500 و اپسیلون در راه ایران خودرو + تصاویر

از نظر ایمنی هم این خودرو وضعیت مناسبی دارد و دارای 4 ستاره در اروپا از 5 ستاره ایمنی است . نزدیک ترین رقیب احتمالی این خودرو در بازار ایران را اگر خودرو تیبا فرض کنیم هم از نظر فنی و هم از نظر ایمنی این خودرو بسیار جلوتر از تیبا است .

فیات 500

خودرو بعدی خودرو فیات 500 است. این خودرو احیا شده مدل قدیمی فیات 500 است که معروف ترین خودرو ایتالیایی است . این خودرو همتای فولکس قورباغه در آلمان محسوب می شود .از نظر ظاهری این خودرو زیبا تر از پاندا است .

سه خودرو فیات پاندا و فیات 500 و اپسیلون در راه ایران خودرو + تصاویر

از طرفی این خودرو در چندین سایز تولید می شود و بازه هایی بین خودرو های کلاس a تا c را پوشش می دهد .برخی تحلیل گران این خودرو را هم اکنون از زیبا ترین خودرو های کوچک در اروپا بحساب می آورند .موتورهای استفاده شده در کوچک ترین مدل فیات 500 همانند موتورهای استفاده شده در فیات پاندا است.

خودرو اپسیلون

گزینه دیگر تولید محصول اپسیلون شرکت لانچیا است . شرکت لانچیا معمولا خودروهایش کمی گران تر از محصولات کارخانه فیات است اپسیلون از نظر فنی تشابه زیادی با فیات پاندا دارد این خودرو در اندازه پژو 206 است و در صورت ورود به بازار ایران می تواند با قیمتی نزدیک به 30 میلیون تومان گزینه مناسبی برای پژو 206 باشد .

سه خودرو فیات پاندا و فیات 500 و اپسیلون در راه ایران خودرو + تصاویر

این خودرو از موتور بسیار پیشرفته ای بهره می گیرد که با حجم 900 سی سی و با اتکا به سیستم پرخوران موتور ، می تواند 85 اسب بخار قدرت تولید کند مصرف این موتور بسیار پایین است و در صورت ورود به بازار ایران می تواند کم مصرف ترین خودرو بازار ایران باشد.

علی : قیمت خودرو فیات
10 0
سلام امیدوارم که قیمت خودرو فیات در همین قیمت ها باشه و این که فکر کنم چمد سالی طول بکشه تا وارد بازار خودرو ایران بشن
علی : فیات
7 1
البته مردم همه دوست دارن خودرو های جدید با امکانات و کیفیت مناسب این خودرها اگر در ایران تولید بشه با این قیمت تخمینی(که بعید میدونم) جایگزین بسیاری از خودروهای قدیمی و منقرض شده امثال پراید و...خواهد شد امیدواریم این اتفاق بیوفته یکمم خودروسازان داخلی بخودشان بیان و خودرهای با ایمنی بالاتر دست مردم بدن نه تابوت مرگ(پراید)
مخسعود : بعید بودن موضوع
7 0
تا به چشم خودم نبینم که نمیتونم باور کنم که اومده ایران با این قیمت سوار شدیم خیلی بعید به نظر میرسه
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

پرفروش ترین خودروهای اروپا در ستامبر 2014 + عکس فروش خودرو در اروپا رو به نزول است این سخن بسیاری از کارشناسان این صنعت است اما؛ با نگاهی اجمالی به فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۱۴، چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و در واقع، اعداد فروش، وضعیت پایدار و رو به بهبودی داشته‌اند. مطابق اطلاعات مؤسسه ...
قیمت فیات در گمرک مشخص شد به گزارش فروش خودرو به نقل از ایسنا،بر اساس نظر کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری‌های فیات سال 2014 ساخت ایتالیا که به نمایندگی شرکت لوتوس وارد ایران می‌شوند، اعلام شد.به این ترتیب ارزش خودروی سواری FIAT 500 0.9 TWINAIR 85HP برابر 11 هزار و 7 ...
فیات به ایران خودرو می رسد! فروش خودرو، در حالی که چند هفته ای هست از مذاکرات هسته ای می گذرد و بسیاری در انتظار خودروسازان اروپایی لحظه شماری می کنند و سفر اخیر هیات سیاسی- اقتصادی ایتالیا به ایران در حالی مذاکرات خودرویی را در خود جای داد که به نظر می‌رسد فیات (خودروساز بزرگ ایتالیایی) جدیدت ...
راه ورود خودروسازان آمریکایی از ایتالیا شرایط ورود خودرو به کشور در حالی است که مشخص شد که هیچ شرکت آمریکایی و شهروندان آن حق مراودات مالی با ایران را ندارند.فروش خودرو، بعد از توافق ایران و گروه ۵+۱ تحریم ها به زمانی بر می گردد که همچنان رابطه صنعتی بین ایران و آمریکا شامل تحریم های داخلی آمریکا ...