ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

انتقال خودرو ، بدون ثبت در دفاتر اسناد رسمي نيست

10 / 10
از 1 کاربر

انتقال خودرو ، بدون ثبت در دفاتر اسناد رسمي نيست

فروش خودرو ،رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: بدون ثبت اسناد انتقال خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور ، نقل و انتقال خودرو رسمی نیست و اسناد ارائه شده در مراکز انتظامی، تنها نشان دهنده تعویض پلاک خودروست.

محمد رضا دشتی اردکانی در نشست خبری همچنین به دیدار اخیر با آیت الله آملی لاریجانی اشاره کرد و افزود : رئیس قوه قضائیه هم به ثبت اسناد در دفاتر رسمی تاکید کرد و در صورت شکل گیری دعوای حقوقی در دادگاهها درباره مالکیت خودرو ، تنها اسناد رسمی ثبت شده در دفاتر رسمی مورد قبول قرار می گیرد.

وی دفاتر ثبت اسناد را تنها مرجع اخذ مالیات معاملات خودرو اعلام کرد و هشدار داد: کسانی که خودروهای خود را در دفاتر ثبت نمی کنند ، در زمان فروش باید مالیات همه نقل و انتقالات قبلی را نیز بپردازند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین اعلام آمادگی کرد در مراکز تعویض پلاک خودرو در سراسر کشور، دفاتر ثبت اسناد نیز مستقر ، تا سیر قانونی تغییر مالکیت خوردوها نیز طی شود.

دشتی اردکانی با تاکید بر اینکه، مشاوران املاک تنها حق دلالی در معاملات دارند و نمی توانند سندی حقوقی تنظیم کنند ، گفت : صدور مبایعه نامه ها در بنگاههای معاملات ملکی جنبه رسمی ندارد و نشان دهنده تغییر مالکیت نیست.

وی درباره آخرین وضع آیین نامه قانون پیش فروش ساختمان و آپارتمان نیز گفت: کار کارشناسی در خصوص این آیین نامه تمام شده است و هفته آینده امیدواریم این آیین نامه به هیات دولت فرستاده شود که بر اساس آن هموطنان برای پیش فروش باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره آخرین وضعیت ثبت آنی اسناد نیز گفت: ثبت آنی اسناد، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از جعل اسناد و کنترل لحظه ای اسناد اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس آمار از 26 شهریور تا 18 دی امسال، بیش از پنج میلیون و هشت هزار و 491 سند ثبت آنی شده است.

دشتی اردکانی یکی از ویژگی های ثبت آنی را سهولت رسیدگی و بازرسی دانست و گفت: با توجه به گستردگی جغرافیای دفاتر اسناد رسمی، بازرسی فیزیکی از تمام 7 هزار و 26 دفتر امکان ندارد و این بازرسی باید از طریق سیستم انجام شود که هم اکنون با ثبت آنی اسناد، شاهد کاهش تخلفات هستیم.

وی تاکید کرد: در ثبت آنی باید تلفن همراه دو طرف معامله ثبت شود تا پس از ثبت نهایی از طریق پیامک موضوع قطعی شدن معامله به آنها اطلاع داده شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره درآمد دفاتر گفت : درآمد دفترخانه ها شامل چند هزینه است؛ حق الثبت، ارزش افزوده و مالیات نقل و انتقال خودرو که به حساب خزانه واریز و فقط حق التحریر است که در دفترخانه ها دریافت می شود.

دشتی اردکانی افزود: میانگین درآمد هر دفترخانه هشت میلیون و پانصد هزار است که 15درصد آن به دفتریار، 15 درصد به پاداش کارکنان، 10 درصد به کانون ثبت سردفتران و دفتریاران و 10 درصد نیز به مالیات مشاغل اختصاص دارد .

وی گفت: بر اساس طرحی که به صورت پایلوت در قزوین اجرا می شود، مشخصات و عکس طرفین معامله به صورت آنلاین نمایش داده می شود.

رئیس کانون سردفتران افزود: در صورت اجرای سراسری این طرح ، ارائه اسناد جعلی در دفاتر به کمترین میزان خواهد رسید.

دشتی اردکانی درباره رسیدگی به تخلفات دفاتر ثبت اسناد گفت: تخلفات دفاتر ابتدا در دادگاه های بدوی مراکز استان و در صورت اعتراض، در دو شعبه دادگاه تجدید نظر در تهران رسیدگی می شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین افزود: بر اساس ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی به ازای 15 تا 20هزار نفر جمعیت ، باید یک دفتر اسناد رسمی وجود داشته باشد که در سال 86 آزمونی برگزار شد که تعداد دفاتر اسناد رسمی کشور، دو برابر کرد.

دشتی اردکانی دفاتر موردنیاز در کشور بر اساس جمعیت را 3500 دفتر اسناد رسمی اعلام کرد که در حال حاضر این تعداد 7026 دفتر است.

 

سهیل : دکون بازار
1 0
اقا باور کنید واسه خودشون کاسبی راه انداختن
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

گرانی یا ارزانی خودرو به سال بعد موکول شد!! عضو ناظر شورای رقابت گفت : شورای رقابت این هفته با حضور خودروسازان به بررسی دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می پردازد. عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به در خواست خودروسازان در خصوص بازنگری در فرمول قیمت گذاری و مباحثی که طی هفته ها ...
با کیفیت ترین خودرو داخلی  شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رده‌بندی کیفی سواری‌های تولیدی در دی ماه امسال را منتشر کرد.  خودروی مگان با نمره منفی 20 با کیفیت‌ترین سواری تولیدی در دی ماه امسال بوده است.  پس از آن پارس تندر با 20.8 نمره منفی در ر ...
رقابت بر سر افت تولید خودرو گروه بهمن با افت تولید 99.3 درصدی رکورددار کاهش تولید خودرو در دی ماه امسال است. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع خودرو در گروه خودروسازی بهمن با افت 99.3 درصدی از 285 دستگاه در دی ماه 91 به دو دستگاه کاهش یافته است. پس از آن تولید انواع خودرو در خودروسازی مدیر ...