ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

امکان تبدیل حواله خودروهای سایپا تنها با مدل بالاتر

10 / 10
از 1 کاربر
 
مشاوره رایگان خرید خودرو

امکان تبدیل حواله خودروهای سایپا تنها با مدل بالاتر

مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به تحویل خودروهای چانگان با تکمیل وجه از سوی متقاضیان، درباره تبدیل حواله‌ها به سایر محصولات توضیح داد: کسانی که در سامانه ثبت‌نام و ۵۰ درصد وجه را واریز کرده باشند، امکان تغییر خودرو برای آنها وجود ندارد، مگر در صورتی که بخواهند مدل خودروی خود را ارتقا دهند.

تحویل خودروهای وارداتی چانگان و فروش آن از طریق سامانه یکپارچه، تغییر در حواله‌ها و پرداخت جریمه‌های دیرکرد و عرضه محصولات سایپا در مرحله سوم طرح یکپارچه از جمله سوالاتی بود که مدیرعامل سایپا با حضور در (ایسنا) به آن‌ها پاسخ داد.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه سایپا همیشه در بخش خودروهای وارداتی و مونتاژ فعال بوده، گفت: در دهه ۹۰  با وجود اینکه بهترین کمپانی خارجی شرکای تجاری سایپا بود، اما به دلیل مسائلی که در گروه خودروسازی سایپا به وجود آمد این گروه از بخش  واردات و مونتاژکاری به طور کل حذف شد. اما سال گذشته که قانون واردات خودرو در مجلس مصوب شد ما نیز از قانون تمکین کردیم و برای تنظیم بازار با شرکای تجاری خود در کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: خردادماه سال گذشته چند نمونه خودرو وارد کشور کردیم و استانداردهای آن مورد بررسی قرار گرفت. در بهمن‌ماه همان سال موفق به ثبت سفارش و حمل خودروها به ایران شدیم که در فاز اول ۱۱۰۸ خودرو وارد گمرک شد و تا تیرماه سال‌جاری درگیر مسائل ترخیص بود.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی سایپا(چانگان) بعد از ورود به کشور چه بود؟ گفت: این خودروها پس از ترخیص از گمرک قیمت‌گذاری شدند سپس هزینه عوارض گمرک و شماره گذاری و پلاک نیز به آن اضافه شد. در حقیقت افزایش قیمت خودروهای چانگان ناشی از اعمال هزینه‌های ذکر شده بود که دست سایپا نیز نبود.

وجه تکمیل شود، ‌ خودروها را تحویل می‌دهیم

وی اضافه کرد: از روزی که اولین خودرو وارداتی تحویل و قیمت‌ها اعلام شد تا امروز برای ۲۰۰ نفر از متقاضیان فاکتور صادر کردیم و زمانی که برای متقاضیان فاکتور صادر شود آنها باید مابه‌ التفاوت را واریز کنند و پس از آن برای آنها درخواست پلاک می‌شود که این فرآیند ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد.

تیموری تصریح کرد: در طول دو هفته ۶۰ خودروی وارداتی پلاک شده چانگان را تحویل دادیم. مابقی نیز  توسط خریداران در حال تکمیل وجه است و پس از آن نیز خودرو تحویل داده خواهد شد،  زیرا خودروها در سایپا موجود بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و فقط مساله فرآیند تکمیل وجه توسط مشتری‌ها و شماره‌گذاری است.

وی همچنین افزود:در حال حاضر پارس خودرو ۱۰۰۰ خودرو از برند زوتی وارد کرده که این خودروها در پارس خودرو موجود هستند که اگر قیمت‌ها به ما اعلام شود، سریعا از سامانه متمرکز وزارت صمت برای ثبت نام فراخوان خواهیم داد.

۱۰۰۰ خودرو چانگان دیگر در راه ایران

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای خودروهای "چانگان و دلفی ۵"، ۲۹ هزار ثبت سفارش در وزارت صمت داشتیم، گفت: باید فرآیند تامین و تخصیص ارز این خودروها طی شود. همچنین طی روزهای آینده ۱۰۰۰ دستگاه چانگان به سمت ایران حرکت خواهد کرد و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در فرآیند ساخت است. در حقیقت این ۲۹ هزار دستگاه بر اساس سفارش و تخصیص ارز تولید و تحویل می شود.

تغییر حواله به خودروهای قبلی امکان پذیر نیست

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که حواله‌های خریداری شده قابل تغییر به خودروی دیگری است؟ گفت: کسی که در سامانه متمرکز ثبت نام و سایپا آن را فراخوان کرده و ۵۰ درصد وجه را نیز واریز کرده خودرو دیگر به نامش است و شاسی برای آن تولید می‌شود و امکان تغییر وجود ندارد، مگر در صورتی که متقاضی بخواهد  مدل خودرویش را ارتقا دهد. به طور مثال شاهین دستی ثبت نام کرده و بخواهد آن را تبدیل به شاهین اتومات کند. در غیر این صورت تغییر حواله به خودروهای قبلی امکان پذیر نیست. یعنی کسی که کوییک ثبت نام کرده نمی‌تواند آن را به تیبا تغییر دهد، زیرا مدل قدیمی است و باید تغییر حواله به مدل‌های جدید باشد.

وی عنوان کرد: تا اسفندماه تعهد داریم که روی خودروهای سواری استانداردهای ۸۵ گانه را اجرا کنیم و همه خودروهای ما مجهز به سیستم ترمز EST می‌شود.

پرداخت جریمه دیر کرد؛ در صورت تکمیل وجه ۱۰۰ درصدی  

مدیرعامل سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پرداخت جریمه دیرکرد تحویل خودرو نیز اشاره کرد و گفت:جریمه دیرکرد به کسانی تعلق می‌گیرد که تکمیل وجه صدرصدی کرده باشند و فاکتور برای آنها صادر شده باشد که در این صورت خودروساز تعهد می‌دهد در تاریخ مشخصی خودروی آنها را تحویل دهد و از آن روز به بعد هر تاخیر که پیش آید جریمه به آنها پرداخت خواهد شد.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا سایپا برنامه‌ای برای فروش قسطی خودرو دارد یا خیر؟ گفت:تا زمانی که در سامانه متمرکز متقاضیانی در صف انتظار خرید باشند مجاز هستیم که فقط از سامانه فراخوان دهیم و این اجازه وجود ندارد که حتی برای فروش یک خودرو هم از طرح‌های لیزینگی استفاده شود.

ورود به مرحله سوم طرح یکپارچه با خودروهای جدید

مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سایپا قصد ورود به طرح فروش یکپارچه خودرو در مرحله سوم را دارد یا خیر؟ گفت: قصد داریم خودروی شاهین اتومات را از طریق سامانه برای پیش فروش قرار دهیم. انتظار داریم ۴۰ هزار خودرو را از سامانه متمرکز پذیرش کنیم.  در مهرماه خودروی جدید اطلس را در سامانه خواهیم داشت که قیمت آن نیز مشخص و ابلاغ شده است. انتظار داریم که حداقل ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی برای آنها جذب کنیم. همچنین در آبان‌ماه خودروی جدید سهند را در سامانه فراخوان خواهیم کرد؛ خودرویی که با برند پارس خودرو عرضه خواهد شد.

تیموری در پاسخ به این سوال که این خودروهای جدید قرار است جایگزین کدام یک از محصولات سایپا شود؟ گفت:در گروه ساپیا تنوع محصول کمی داشتیم به خصوص که خردادماه سال گذشته سازمان استاندارد دستور توقف تولید تیبا ۱، تیبا ۲ و ساینا را صادر کرد و همین موضوع باعث کاهش تنوع شده بود. بنابراین بر توسعه محصولات متمرکز شدیم. در سواری و تجاری حجم محصولات خوبی وجود دارد. امسال ۸ محصول جدید عرضه خواهیم کرد. این تنوع محصول باعث خواهد شد مشتری‌ها حق انتخاب داشته باشند. در حقیقت خودروهای جدید جایگزین هیچ محصولی نمی شوند و تنها یک قسمت از بازار را می‌گیرند.

فروش نقدی و تحویل فوری خودرو صفرکیلومتر

کانال تلگرامی خرم گستر ساعی

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

  قیمت محصولات سایپا شهریور 1402 لیست قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه شهریورماه 1402 منتشر شد. لیست قیمت: نام محصول قیمت (ریال) ساینا S تیپ DA 2,487,260,000 ساینا S دوگانه 2,831,280,000  ساینا S اتوماتیک 3,309,320,000 ​کوییک تیپ DA 2,011,800,000 ...
  قیمت جدید چانگان CS35 پلاس وارداتی امروز طی مراسمی اولین خودروهای چانگان CS35 پلاس تحویل مشتریان گردید و نکته مهم این است که قیمت این کراس اوور توسط سایپا اصلاح شده است. تغییرات قیمت: نام محصول قیمت قبل (میلیارد تومان) قیمت جدید (میلیارد تومان) چانگان+CS35 تیپ۲ 1,290 1,11 ...
  پیش فروش وانت پراید 151 شهریور 1402 به اطلاع متقاضيان محترم و نمايندگي هاي مجاز گروه خودروسازي سايپا مي رساند، شرايط پيش فروش خودروي وانت پراید 151 به شرح جدول ذيل اعلام ميگردد: متقاضيان ميتوانند از ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 1402/06/13 با ورود به سايت فروش اينترنتي گروه خودروسازي سايپا ...
  قیمت نهایی شاهین اتوماتیک و اطلس بالاخره قیمت نهایی 5 محصول جدید شرکت سایپا ویژه 3 ماهه سوم سال 1402 از سوی این شرکت اعلام شد. قیمت های ذیل با احتساب قیمت درب کارخانه + ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افز ...