ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

10 توصیه برای زمستانی کردن خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

10 توصیه برای زمستانی کردن خودرو

فروش خودرو، با نزدیک شدن به زمستان و فصل سرما برای آنکه در خیابان های سردو و جاده های لغزان گیر نکنید و بتوانید از زیبایی ها و آسایش زمستانی خودرو خود بهره ببرید با زعایت چند نکته می توانید خود را آماده سازید در ادامه توصيه‌هايي براي رانندگان و كاربران وسايل نقليه ذكر مي‌شود:

1. روغن خودرو را تعويض كنيد: اگر روغن خودرو از نوع چهار فصل (مولتي گريد) نيست آن را تعويض كرده و از روغن‌هاي زمستانه و يا چهار فصل استفاده كنيد. در اين صورت صبح‌ها و زماني كه خودروي شما سرد است راحت‌تر روشن مي‌شود. البته لازم است فيلتر نيز همزمان تعويض شود.

2. ضد يخ را بازديد كنيد: ضد يخ موجود در سيستم خنك‌كاري موتور بايد هر 2 سال يكبار تعويض شود. بنابراين اگر سال گذشته آن را تعويض نكرده‌اند، اكنون آن را تعويض كنيد. ضمن تعويض مايع خنك‌كاري موتور مي‌توانيد وضعيت سيستم خنك‌كاري را از جمله زنگ‌زدگي، پوسيدگي و ميزان خنك‌كاري بازديد كنيد.

3. برف پاك‌كن شيشه جلو را تعويض كنيد: معمولاً عمر مفيد برف پاك‌كن‌ها يك سال است. شايد بتوان با گرم كردن و بر روي شيشه قرار دادن عملكرد آنها را بهبود بخشيد، اما پس از اولين يخ‌بندان مجدداً به حالت غيرمطلوب باز مي‌گردند. بهتر است در ابتداي فصل پائيز آنها را تعويض كنيد تا در پاييز و زمستان از آن بهره ببريد.

4. فيلتر سوخت را تعويض كنيد: در هر ساعت كاركرد موتور مقدار خيلي زيادي بنزين از فيلتر سوخت عبور مي‌كند. اين فيلتر مواد زائد و مقدار كمي آب را از بنزين جدا مي‌كند. اين مقدار آب در زمستان در اثر يخ زدن موجب مسدود شدن مسير بنزين و عدم ارسال سوخت كافي به سيلندرها شود.

5. شمع‌هاي موتور را تعويض كنيد: تعويض شمع‌هاي فرسوده نه تنها در مصرف سوخت بلكه در سهولت روشن شدن موتور، تأثير مي‌گذارد.

6. تسمه موتور را بازديد و تعويض كنيد: تسمه(هاي) موتور به تسمه‌اي اطلاق مي‌شود كه دينام، واتر پمپ و پمپ هيدروليك را به حركت در مي‌آورد.

7. چراغ‌ها و فيوزها را بازديد كنيد: هوا در زمستان زودتر تاريك مي‌شود، بنابراين بيشتر به نور چراغ‌ها احتياج داريد. بهتر است از صحت عملكرد آنها و همچنين سالم بودن فيوزها اطمينان پيدا كنيد. همواره يك جفت از لامپ‌هاي مربوط به ترمز و چندفيوز مختلف را به عنوان يدكي همراه داشته باشيد.

8 . گرمكن شيشه عقب را بازديد كنيد: گرمكن شيشه عقب باعث مي‌شود بخار روي شيشه عقب بويژه در هواي مرطوب و باراني از بين برود. در زمستان در صورتي كه برف روي شيشه وجود دارد آن را پاك كنيد تا گرمكن بهتر عمل كند.

9. باتري خودرو را بازديد و در صورت نياز تعويض كنيد: باتري، واسطه‌اي است كه عدم عملكرد آن ساعت‌ها شما را در هواي سرد زمستان معطل مي‌كند. مشكلات باتري معمولاً در تابستان ظاهر نمي‌شوند، اما با سردي هوا باتري‌هاي ضعيف و داراي مشكل نمي‌توانند موتور را روشن كنند. اگر عمر مفيد باتري تمام شده بهتر است پيش از سردي هوا آن را تعويض كنيد (4 تا 5 سال). سيستم شارژ باتري خودرو را نيز بازديد كنيد.

10. لاستيك‌هاي خودرو را بازديد كنيد: لاستيك‌ها و آج روي آنها را بازديد كرده و در صورت نياز آنها را تعويض كنيد. اگر در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيد كه زمستان سردي دارد و بارش برف زياد اتفاق مي‌افتد از لاستيك‌هاي مخصوص يخ و برف استفاده كنيد. لاستيك‌هاي معمولي براي بارش‌هاي كم و سبك برف مناسب مي‌باشند اما براي برف‌هاي سنگين و با ارتفاع زياد مناسب نيستند.


 
معرفی به دوستان :
1 : 1
3 0
وضعت خوبه ها...همش نوشتی تعویض کنید:)
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  نکات مهم در باتری به باتری کردن خودروها فروش خودرو، با نزدیک شدن به فصل سرما و گذراندن گرمای تابستان و استفاده از کولر خودروها که خود باعث روشن شدن فن خودرو می شود  یکی از مشکلاتی که بسیاری با آن روبرو می شوند دشارژ شدن باتری خودروست که فشار زیادی را در فصل تابستان به باتری می ی ...
  هر آنچه باید در مورد شستشو و  نظافت خودرو دانست   فروش خودرو، میانگین عمری اتومبیل­ها روی جاده، رو به افزایش است که باید آن را مدیون صنایعی دانست که باعث افزایش عمر قطعات می­شوند به طوری که اتومبیل­های امروزی حتّی قابل اعتماد تر از اتومبیل­های یک دهه قبل هستند.& ...