ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

پژو 508 بخریم یا رنو تلیسمان + تصاویر

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

پژو 508 بخریم یا رنو تلیسمان + تصاویر

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
فروش خودرو
، با برچیده شدن تحریم های اقتصادی، فرانسوی‌ها جلوتر از بقيه به نخستین شرکای تجاری خودروسازان کشورمان تبدیل شدند و به سرعت جای پاى خود در بازار خودروى کشور را تثبیت کردند. از تاسیس شرکت مشترک ایران خودرو-پژو (ایکاپ) گرفته تا مشاركت سیتروئن با سایپا و عقد قرارداد رنو با شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو). حضور گسترده فرانسوى‌ها در بازار ايران تا بدان حد بوده كه در اكثر رده‌ها شاهد رقابت نزديك آنها با يكديگر هستيم.

  • جهت دریافت قیمت روز انواع پژو بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع پژو

پژو508

به طور مثال اگر در رده كراس‌اوورها رنو با كپچر و داستر حضور دارد پژو نيز با 2008 بدنبال كسب سهمى از بازار است و در رده هاچبك‌هاى شهرى شاهد رقابت 207 با ساندرو هستيم. در رده سدان هاى خانوادگى نيز اگر رنو با ارائه تليسمان پايش به خيابان ها باز شده در مقابل خود پژو مدل 508 را معرفی کرده که وعده حضور آن توسط ایران خودرو در سال جدید داده شده است. گويا رقابت سخت اين دو با يكديگر كه از خيابان هاى پاريس آغاز شده در كوچه پس كوچه هاى تهران ادامه خواهد داشت تا سليقه و انتخاب خريداران ايرانى هم به وسط اين مجادله خيابانى كشيده شود!

تابستان گذشته تليسمان را جداگانه مورد ارزيابى قرار داديم اما در مطلب زير ضمن معرفى مجدد اين دو خودرو می پردازیم به مقايسه اين دو قبل رقابت آنها در بازار کشورمان: 

تجربه نه چندان خوشایند پژو در توليد سدان متوسط 407 و مدل لوکستر 607 ، این کمپانی را بر آن داشت تا دست به طراحی و ساخت یک سدان کاملا جديد بزند. برای نخستین بار از اوایل دهه 90 نام محصولی از پژو با کد 5 شروع شد که از لحاظ ابعاد بین دو مدل ياد شده فوق قرار میگرفت. تولید آن از سال 2011 و همزمان در 3 کشور فرانسه، چین و مالزی کلید خورد و در همان سال نیز موفق به کسب عنوان بهترین سدان بزرگ خانوادگی اسپانیا گردید. پژو در سال 2011 و اندکی پس از رونمایی از لوگوی 3 بعدی خود این محصول را روانه بازار کرد و تنها پس از یک سال از آغاز عرضه این مدل، فروش آن در چین به حدود 2 برابر کشور مبدا رسید.

همين نكته پژو را بر آن داشت تا با اعمال یک بازنگری ظاهری در سال 2015 موفقیت خود را ادامه‌دار كند. خروجی کار نيز یک محصول باوقار با خطوط و احجام هندسی حساب شده بود كه ضمن حفظ اصالت پژو خودرويى جذاب از آب درآمد. پوزه ای باریکتر با کاربرد احجام ذوزنقه ای که ماندگارتر و شیک تر از نسخه پیشین شده است.

البته قسمت کابین تغییرات عمده ای را نسبت به مدل پیشین تجربه نکرده اما علیرغم عمر 6 ساله اش همچنان تازه، با کیفیت وجذاب بنظر میرسد. گفتنى است كه نمونه 508 معرفی شده در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو اگرچه از مشخصات فنی نزدیک به هموطن تازه نفس خود بهره مى‌برد ولی به عقیده بسیاری بعلت خروجی قدرتى پایین تر از تليسمان، بخشی از عملکرد خود را فدای خلق و خوی آرام فرانسوی اش کرده است.

از طرف ديگر  با توجه به موفقيت تليسمان، پژو نيز احتماال 508 بازار ایران را با پیشرانه 1.6 لیتری توربو عرضه مى‌كند كه البته با بیشینه قدرت 165 اسب بخارى و گشتاور 240 نیوتن مترى به شكل محسوسى ضعيف تر از تليسمان و حتى رقباي شرقى بازار مي باشد. گفتنى است كه اين نيرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود كه عملكرد نسبتا مطلوبى در انتقال قدرت از خود نشان میدهد.

در 508 فاصله بین محورهای جلو و عقب 2.81 متر است که خود موجب فراهم شدن فضایی باز و راحت برای تمامی سرنشینان است. یک باک 70 لیتری نيز برای این پیشرانه کم اشتها با میانگین مصرف سوخت 5.8 لیتر كاملا کافی بنظر می رسد تا براى سفرهاى طولانى (تا 1200 كيلومتر پيمايش) نياز به مراجعه مكرر به پمپ بنزين نباشد که از این حیث اقتصادی تر از رقبای شرقی خود به شمار می آید.

در صورت وفای به عهد شرکت، 508 با امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی از قبیل رینگ های 18 اینچی، چراغ های روشنایی در روز، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها، سامانه stop/Start ،سامانه کنترل پایداری و کنترل حرکت در شیب، 6 عدد ایربگ، سنسور و دوربین جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی ها به همراه حافظه و روکش چرمی، کروزکنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، مونیتور 7 اینچی لمسی و سانروف عرضه خواهد شد.

توجه داشته باشيد كه 508 در بازار چين و فرانسه يكى از خودروهاى موفق و محبوب مردم بوده و موفقيت آن در بازار ايران مستقيما بستگى به قيمت گذارى حساب شده و منطقى از سوى شركت ایران خودرو دارد. همان شيوه موفقى كه تليسمان نيز در بازار ايران تجربه نمود. با اين توصيف اگر پیش بینی‌ها در رابطه با قیمت 160 تا 180 میلیونی درست از آب درآید، باید منتظر ورود یک بازیگر اصلی دیگر در کلاس سدان های متوسط  نیمه لوکس باشيم كه با قيمتى كمتر مى‌تواند بخش قابل توجهى از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. 

ويژگى مثبت ديگر تليسمان در بهره گیری این خودرو از سامانه Stop/Start است که موجب شده در سیکل ترکیبی مصرفى معادل 5.8 لیتر داشته باشد. تليسمان در بخش ایمنی موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از سازمان Ncap-Euro شده است و با تجهیز به جدیدترین سامانه های ایمنی روز همچون کروزکنترل فعال، هشدار تغییر خطوط و تشخیص نقطه کور، سامانه تابلوخوان، هدآپ ديسپلي، نور بالای اتوماتیک و چراغ های گردشی هیچ کم و کاستی در این بخش نگذاشته است. امکانات رفاهی ویژه این خودرو نیز شامل سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، تهویه مطبوع سه گانه، سیستم صوتی bose مجهز به 17 بلندگو و دو ساب ووفر، دوربین عقب، آئینه تاشوی برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سامانه کمکی پارک، پرده برقی و اتولایت مى‌شود.

نتیجه :

در پایان باید گفت همه چیز برای انتخاب از میان این خودرو بستگی به قیمتگذاری پژو 508 از سوی ایران خودرو دارد. زیرا در صورت قیمتگذاری پژو 508 در محدوده 175 تا 180 میلیون باید گفت که بخاطر موتور ضعیف‌تر و آپشن کمتر، بازار را به تلیسمان خواهد باخت ولی در صورت قیمتگذاری منطقی و چیزی در حدود 160 تا 165 میلیون میتواند بازار خودروهای سدان را در این محدوده قیمتی از آن خود کند.

 

 

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  معرفی پژو 508 محصول جدید ایران خودرو + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . به گزارش فروش خودرو ، شرکت ایران خودرو در راستای پاسخگویی به تقاضای مشتریان با ه ...
  راهنمای خرید خودرو صفر در بازار داخلی (بخش سوم) در بازار خودرو داخلی در حالی رقابت میان پرطرفدارهای بازار به طور کلی رقابت در ایران بین خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی در رنج قیمت های مختلف زیاد است. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودرو خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همی ...