ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

وسایلی که نباید در خودرو رها کنید

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

وسایلی که نباید در خودرو رها کنید !!!!!!

همه ما وسایل زیادی را هر روزه در خودرو باخود حمل میکنیم و بعضی از این وسایل را در داشبورد یا صندوق عقب برای مدت طولانی رها میکنیم بدون اینکه استفاده ای داشته باشند.وزن این وسایل در خودروی بعضی راننده ها تا 50 کیلو هم می رسند.این کار باعث افزایش مصرف  سوخت و بدتر،بعضی وسایل است که حتی ساعتی رها کردن آن ها در داخل خودرو هم زیان بار است.این وسایل آسیب برسانند.بابرخی از این وسایل آشنا شوید:

عینک آفتابی:

موادی که در ساخت شیشه عینک آفتابی به کار می روند؛ از جمله برخی روکش ها به شدت در برابر گرما آسیب پذیرند.گزارش ها حاکی است،برخی از رانندگانی که عینک آفتابی خود را در یک روز گرم آفتابی روی داشبورد جا گذاشته اند،در بازگشت متوجه آسیب شدید در لایه رویی و محافظ عینک آفتابی خود شده اند.حتی اگر چنین حادثه جبران ناپذیری رخ ندهد،در اثر گرما،کارایی لایه های محافظ عینک گران قیمت شما در مقابل نور ماورای بنفش کاهش خواهد یافت.

دارو:

اگر عادت به نگه داری قرص و دارو در داشبورد ماشین دارید،این عادت را حتما ترک کنید.قرص ها و دارو ها وقتی یک روز در دمای داخل اتاق خودرو زیر آفتاب که تا 70 درجه و بالاتر هم میرسد،قرار میگیرند،کاملا غیر قابل استفاده می شوند و مصرف آن ها نه تنها شفابخش نیست بلکه ممکن است موجب بروز اثرات سوء در بدن شما شود.

کیف دستی:

حتی اگر سارقان با دیدن کیف دستی شما داخل ماشین وسوسه نشوند، گرمای شدید باعث آسیب دیدن کیف چرمی یا چرم سنتتیک خواهد شد.وسایل داخل کیف ها از جمله لوازم آرایش خانم ها،موبایل و ... نیز از آسیب بی بهره نیستند.گاهی جوهر خودکارها و خود نویس ها داخل کیف ها روان می شوند و صحنه های دلخراشی را پدید می آورند.

بطری آب:

مصرف بطری آبی که ساعت ها در گرمای داخل ماشین رها شده به دلیل تجزیه و نفوذ مواد سازنده پلاستیکی آن به داخل آب به شدت خطرناک است.آزمایش های زیستی و شیمیایی نشان می دهند ترکیبات ناشی از آزاد شدن این مواد به داخل آب بطری ها پس از گرما دیدن مسبب سرطان و بیماری های قلبی هستند.پس بطری آب را همراه خود ببرید و در ماشین جا نگذارید.

مواد اشتغال زا:

این روزها بسیاری از خانواده ها مواد استغال زا را داخل ماشین نگه می دارند تا هر جا ممکن شد بساط چای منقل و کباب را به راه بیندازند،اما یادتان باشد گرمای هوا میتواند اینمواد را شعله ور سازد و خودروی نازنین تان را جلوی چشمتان به خاکستر تبدیل کند.بهتراست بی خیال این مواد بشوید وآن هارا در خودرو نگه ندارید.

وسایل پلاستیکی و فلزی:

فروش خودرو , در گرمای شدید داخل خودرو،وسایل پلاستیکی نازک تغییر شکل می دهند و اشیای فلزی به شدت داغ می شوند.وسایل الترونیکی مانند لپ تاپ و تبلت در گرمای داخل اتاق ماشین دچار آسیب می شوند.دیده شد باتری برخی موبایل ها که روی داشبورد ماشین جا مانده اند در برابر گرمای آفتاب واکنش نشان داده و منفجر شده اند.حتی اگر این اتفاق نیوفتد حرارت باعث کاهش کارایی باتری وسایل الکترونیکی و سایر اجزای داخل آن ها می شود.ضمن اینکه سارقان هم برای برداشتن آن ها وسوسه می شوند.پس این گونه وسایل را به خصوص اگراطلاعات ذی قیمتی هم داخل آن ها دارید با خود همراه ببرید و در ماشین جا نگذارید.

معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  همه چیز درباره لاستیک سایی و دلایل آن + تصاویر یکی از ایرادات عمده و متداول که بیشتر در خودرو های مدل پائین دیده می شود ، به علت آن است که به مرور زمان زاویه های تنظیم این خودروها به هم می خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب، این اندازه ها رعایت نمی شوند و یا اصلا ...
  روغن ریزی‌های ماشین خود را بدون مکانیک کشف کنید فروش خودرو، در این مقاله کوتاه چند روش ساده برای کشف روغن ریزی خودرو شما بیان می‌شود تا بعد از کارشناسی نه‌چندان خوب مکانیک‌های سطح شهر هزینه اضافی بر شما تحمیل نشود و بعد افسوس نخورید. در جریان باشید ماشین‌های زانتی ...
  نکات مهم و کلیدی در هنگام خرید تندر 90 دست دوم تندر 90 یکی از خودروهای با دوام و پر کار در بازار خودروهای دست دوم است، به طور کلی رنو از ابتدا  در ایران با مدل های مختلف فروش موفق و امیدوار کننده ای داشته است، رنو 5، رنو 21و در حال تندر 90 و مگان از محصولات این خودروساز فرانسوی در ای ...
  اشتباهات رایج در نگهداری خودرو فروش خودرو، گمان نمی کنم کسی را بشناسید که پولش را دور بریزد، اما برخی در نگهداری خودروها به حدی بی دقت و کم اهمیت هستند که با دور ریختن پول تفاوتی ندارد، در بحث تعمیرات و نگه داری خودروها همین که بسیاری تا خودرو دیگر حرکت نکند به آن توجه نمی کنند و به نظر م ...