ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

همه چیز در مورد دنا + بررسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا + تصاویر دنا

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

همه چیز در مورد دنا + بررسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا + نصاویر دنا

فروش خودرو، دنا محصول جدید ایران خودرویی ها خودرویی که بسیاری بر این باورند که این خودرو همان سمند است یا سمند دنا آنرا می نامند، ولی ایران خودرویی آنرا محصول جدیدو خودرویی جدید می دانن برای آشنایی بیشتر شما به گذشته خودرو سمند بر می گردیم، سمند یا همان اولین خودروی ملی ایرانیان، از سال ۱۳۸۱ پا به بازار خودرو گذاشت. در آن زمان با اینکه این خودرو چه در زمینه طراحی و چه در زمینه فنی، خودرویی قدیمی به شمار می آمد. اما هنوز آنقدر کهنه نشده بود که توانایی عرض اندام در بازارهای گوناگون را نداشته باشد و قادر به رقابت با خودروهایی چون هیوندای النترا و یا همان آوانته خودمان و کیا سفیا و اسپکترا مدل ۲۰۰۲ بود، اما بر خلاف خودروهای دیگر که تقریبا هر ۲ یا ۳ سال یک بار تغییرچهره کاملی دارند، گذشت زمان هیچ تاثیرچشمگیر و شگرفی بر سمند نگذاشت و سمند تنها در مدل های مختلف با تفییر در نام و تنها تجهیزات داخلی خودرو عرضه می شد حضور روز افزون خودروهای به روز با چهره هایی که در هر سال جذاب تر می شدند در بازار خودرو داخلی و نیز فعالیت این خودرو ساز در بازارهای بین المللی ایرانخودرو را بر این داشت تا چهره ای جدیدی از سمند طراحی کرده و روانه بازار کند. خودروی سمند دارای چهره ای دوگانه است که قسمت جلو آن برگرفته از طراحی های آلمانی و قسمت عقب آن مربوط مربوط به جنوب شرق آسیا است. در اولین ارتقا چهره که برای سمند اتفاق افتاد، سعی طراحان ایران خودرو آن بود که تمامی فاکتورها به سمت طراحی های آلمانی و خودرو های قدیمی تر بنز، بی ام و و فولکس واگن برود که حاصل چیزی نبود جزسمند سورن.

همه چیز در مورد دنا + برسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا

سمند سورن خودرویی که از دید ظاهری برای مدت کوتاهی توانست تا حدود بسیار کمی خلا وجود چهره جدید برای خودروی ملی را پر کند، اما این تغییر چهره خیلی ساده تر از آن بود که بتواند برای زمانی زیادی به عنوان یک چهره جدید شناخته شود و خیلی زود در کنار دیگر اعضای خانواده سمند به عنوان یکی از تکراری ترین چهره های خیابان های ایران قرار گرفت. به همین دلیل کارخانه ایران خودرو بر آن شد تا چهره ای دیگر و جدیدتر از سمند ارائه دهد. لذا این بار نژاد آلمانی سمند را رها کرده و به سراغ خودروی سامورایی این طرح کهنه برزیلی رفت تا با تلفیق آن با دیگر طرح های ژاپنی و کرده ای چهره ای جدید و متفاوت از سمند را معرفی کنید.

برای این مهم در بخش های مختلف طرح های گوناگونی انتخاب شد تا کپی بود طرح درهمان دید اول ذوق بیننده را کور نکند. به همین دلیل خودروهای هوندا آکورد نسل A، میتسوبیشی لنسر، دوو لاستی و هیوندای سوناتا در قسمت های مختلف مد نظر قرار گرفتند تا خودرویی حاصل شود که امروزه در بروشورهای فروش ایران خودرو << دنا >> نامیده شود.

طراحی داخلی دنا

طراحی داخلی دناکه بیشترین اتفاقات در بخش داشبورد و غربیلک فرمان رخ داده است. این بخش نیز گویا در طراحی از دور خودروی متفاوت کپی برداری شده است که البته این بار هردو کره ای هستند.در طراحی داشبورد دنا، آنچه بیشتر از همه به نظر می رسد، کپی برداری داشبورد، کنسول میانی و دریچه های هوا از خودروی هیوندای سوناتا وای اف ( سوناتا نسل ششم) است که البته باید گفت انتخاب بسیار خوبی بوده چراکه طراحی داشبورد و کنسول از نقاط قوت هیوندای سوناتا وای اف است. در ضمن این طراحی با طرح دماغه و پیشنانی خودرو تناسب خوبی دارد غربیلک نیز از خودروی دوولاستی آمده است که طرحی زیبا و متناسب و در عین حال خوش دست و به دور از شلوغی و آشفتگی دارد.

همه چیز در مورد دنا + برسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا

در واقع تنها بخش مورد تغییر خودرو از زمان تحویل تا کنون در بازار خودرو داخلی همان تریم داخلی داشبورد است که با دو مدل تک رنگ و دو رنگ می باشد و در مدل تک رنگ داشبورد تنها به رنگ مشکی و در داشبورد دورنگ تلفیق رنگ مشگی و کرم می باشد.

طراحی ظاهری دنا

اما دنا در طراحی ظاهری به اندازه ای متفاوت و چشم گیر بود که موفق شد ذهن دوستداران خود را به دنبال خود بکشاند و آن ها را به گرفتن اطلاعات بیشتر از این خودرو ترغیب کند طرح دماغه این سمند شرقی، در واقع از دو خودرو مختلف برداشته شده است. خودروی اول نسل جدید محصولات میتسوبیشی است، خودرویی که زمانی قسمت عقب سمند از روی اجداد آن طراحی شده بود، اما این بار طراحی قسمت جلو پنجره دنا از این خودرو برگرفته شده است.

اما دیگر بخش های طرح دماغه دنا که البته از نقاط قوت این خودروست. از خودرویی به نام دوو لاستی کپی برداری شده است، و از آنجایی که دوولاستی نیز خودرویی با دور گه کره ای و امریکایی است، لذا استفاده از طرح چراغ ها، درب موتور و نوک گلگیرهای این خودرو حس و حالی از خودروهای آمریکایی نیز به دنا داده است.

دنا در نمای جلو

درنمای جلو، دنا با وجود کپی بودن، به واقع چهره جذاب و تهاجمی و روز آمدی دارد. چراغ های جلو کاملا بزرگ و پیشرفته طراحی شده اند و از بخش های مختلفی تشکیل می شوند. این چراغ ها در کنار جلو پنجره دهان گشاد و خشن کپی شده از میتسوبیشی، چهره ای بسیار جسور و مبارز به دنا داده است به گونه ای که انتظار می رود با خودرویی پرقدرت و جنگنده روبه رو باشد.

همه چیز در مورد دنا + برسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا

از جمله نکاتی که در نمای جلو به وضوح به چشم می خورد طویل تر شدن درب موتور خودور نسبت به سمند معمولی است که این امر به همراه قوس رو به پایین نوک گلگیرهای جلو، در بیننده حسی مشابه خودروهای آمریکایی القا می کند.

سپر جلو نیز در نوع خود طراحی زیبایی داشته و هیچ شباهتی به طراحی قدیمی و تکراری سپر سمند معمولی (X7) ندارد. این سپر از دو بخش برآمده تر دو دو گوش خودرو تشکیل شده است. بخش میانی سپر یعنی فضای مربوط به جلو پنجره زیبا و تهاجمی آن و محفظه مربوط به پلاک کمی گودتر است که به جرات می توان گفت. با طراحی بیشتر خودروهای روز دنیا متفاوت است. البته باید دید این سبک متفاوت در طراحی از منظر سازگاری با اصول طراحی ایرودینامیک چه نمره ای دریافت خواهد کرد.

دنا در نمای جانبی

در نمای جانبی، که بیشترین اعتراض را به خود داشته است که بخش اعظم خودرو همان سمند است. اما گلگیرهای جلو وق عقب تقریبا از وسطشنان به بعد تغییری کلی به خود دیده اند تا دماغه و نمای عقب جدید دنا را پدیدار سازند.

ازجمله نکات منفی، حضور همان رینگ های ۱۵ اینچی معمول سمند برای این خودرو است که چندان متناسب به نظر نمی رسند. در صورتی که خودرو دنا از رینگ هایی برای مثال به ابعاد ۲۲۵/۱۶/R55 بهره می گرفت به رغم فاصله زیاد محور خودرو، دارای کنترل و هندلینگ بهتری می شد.

دنا در نمای عقب

در نمای عقب نیز دنا ترکیبی از دو خودروی شرقی را نشان می دهد، یکی ژاپنی و دیگری کره ای البته هر دو مربوط به نسل قبل و خارج شده از خط تولید هستند. نمای عقب دنا برپایه طراحی نمای عقب هوندا آکورد نسل هشتم طراحی شده، البته این طراحی که مربوط به یک خودروی با ابعاد تویوتا کمری است، با طراحی عقب خودروی کوچک و آشنایی با نام کیا ریو نسل اول ترکیب شده تا طرحی ایجاد شود که برای بیننده ایرانی کاملا آشنا و در عین حال متفاوت به نظر می رسد!

همه چیز در مورد دنا + برسی فنی دنا + نظرات در مورد دنا

از جمله نکات قابل تامل در مورد دنا عدم وجود کوچکترین تناسبی بین طراحی جلو و عقب خودروست، هرچه جلوی خودرو تهاجمی، خشن و پویاست، در طراحی عقب آن خطوط قوسی، غیر حجیم و آرام حکم فرمایی می کنند. به طوری که گویا با دماغه یک سدان پرقدرت اسپرت را به یک خودروی کلاس C کوچک متصل کرده اند.

مشخصات فنی دنا

از دیگر نکات در پروژه NX7 یا همان دنا، بخش فنی آن است آنچه قرار بود که دنا با دو پیشرانه مختلف عرضه گردد، پیشرانه اول موتور EF7 یا همان نسل اول موتور ملی است. EF7 موتوری است با ظرفیت ۱۶۴۸ سی سی و پایه گازسوز و تک سوز با 16 سوپاپ که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت با گاز و ۱۱۰ اسب بخار با بنزین را داراست.

این موتور که در حال حاظر روی سمند LX EF7 تک سوز و سمند LX EF7 دوگانه سوز و سمند سورن ELX EF7 عرضه می گردد، که در بازار به موتوری پرتوان و در عین حال کم مصرف و کم استهلاک اما با تعمیرات و نگهداری دشوار مشهور است.

موتور دیگری که برای دنا در نظر گرفته شده بود ولی ایران خودرویی ها آنرا عرضه نکردند، موتوری است کاملا جدید که در واقعا همان EF7 اما مجهز به توربو شارژر است. این موتور که فعلا EF7 Turbo نام گرفته، میتواند با سوخت بنزین و گاز در دور موتور ۵۵۰۰، ۱۵۰ اسب بخار را به تولید برساند در ضمن گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری آن در دورهای ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، نوید خودرویی بسیار چالاک و پرشتاب را می دهد.

طبق یک قرار داد بین ایرانخودرو و(FEV Motorentechnik) برای آموزش متخصصان ایرانی ابتدا موتور EF7 با نظارت ایرانی ها توسط گروه آلمانی F.E.V GmbH تولید می شود، سپس موتور EF7Turbo به عنوان محصولی مشترک طراحی و ساخته می شود و در نهایت موتور EF4 با ظرفیت ۱۴۰۰ سی سی با نظارت گروه آلمانی و توسط ایرانی ها برای خودروهای کوچکتر ایرانخودرو تولید خواهد شد.

لذا بر خلاف موتور EF7 آلمانی، این موتور دوم که محصول مشترک ایرانی ها و آلمانی هاست هنوز در بازار رونمایی نشده است. از لحاظ امکانات و تجهیزات، دنا را به واقع باید مجهزترین خودروی داخلی دانست. وجود ایربگ های جلو راننده و سرنشین، ترمز ABS با پوستر MBA و سامانه EBD ( توضیع الکترونیکی نیروز ترمز)، میل فرمان جمع شونده حین تصادف، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی 8 حرکته، سیستم کمک پارک عقب، مانیتور چند رسانه ای با کنترل روی فرمان، شیشه های رنگی سولار، برخورداری از سیستم مالتی پلکس و امکان تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای ( GPS ) از جمله مواردی است که علاوه بر تجهیزات دیگر انواع سمند بر روی دنا وجود خواهد داشت.

جمع بندی در مورد دنا

در مجموع باید دنا را به نسبت خودروهای تولید داخل در حال حاضر، خودرویی به روز با امکانات مناسب دانست، اما با این وجود دنا نمایانگر آن است که ایران خودرو هنوز به فکر تغییر و ارتقا خودروهای خود است که این موضوع در نوع خود نکته ای بسیار خوشحال کننده خواهد بود و می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک خودروهایی از تولید کنندگان داخلی ببینیم که حداقل بتوان آن ها را در رنکینگ بازار خودرو جای داد.

دنا

 
تصاویر جانبی : برای مشاهده سایز واقعی، روی هر کدام کلیک کنید.
معرفی به دوستان :
اکبر : تشکر
41 4
سلام عالی بود مقاله کامل و جامعی بود مرسی در کل دنا خودروی خوبی
اسماعیل علی مرد ... : نظر در مورد دنا
35 9
سلام خیلی خوب بود ممنونم الان 3 ماهی هست دنا دارم ازش راضیم خودرو خوب و پر شتابیه قبلش 405 داشتم شاید اگه موتور جدید توربو داشت بهتر بود ولی الانم خوب و پرکشش چنتا ایراد برقی مثل چراغ داشت که اونم حل شد تا الان 6 هزار کیلومتر رفتم بدون هیچ مشکلی خدارو شکر
حمید چناری : بررسی
28 7
سلام خیلی سایت های مختلف جهت بررسی دنا را خوندم این خیلی کامل و جامع بود با عکسای واقعی خودرو دنا را می خوام بخرم زنگ زدم به شرکتتون حتما مزاحم می شم
امیر : نظر من
17 45
ماشین بدی نیست پشتش زشته ارزش اینهمه پولو نداره من 405 مدل 85 دارم از اولم دست خودم بوده میترسم بفروشمش با این کیفیت خودرو های جدید و با این قیمت گذاری ها افسوس بخورم
ارشام : راهنمایی
6 9
از مدیر سایت تشکر میکنم لطفا منو راهنمایی کنید بین 206 sd v8 و دنا کدوم بخرم/ همه میگن ماشین دنا چون ایرانی هست کیفیت نداره /
مدیریت : پاسخ
11 13
سلام کاربر گرامی در خصوص خرید دنا یا پژو 206 صندوقدار اینکه کدام خودرو را بخرید شما می توانید با مراجعه به آدرس شرکت و کارشناس فروش راهنمایی لازم را کسب نمائید، و اینکه خودرو دنا خودرویی ایرانی هست؟! خودرویی ایرانی هنوز تولید نگردیده است.
میلاد : نظر من
51 10
سلام به نظر من که ماشین خوبیه از پرشیا که بهتره
وحید : نظر من
31 6
با عرض سلام خیلی راضیم چهار ماهه که دنا دارم. تازه از مسافرت برگشتم.ازش
ذدئ : تئ
16 2
آقا سایتتون خیلی عالیه
میلاد م : راهنمایی
11 19
سلام من معتقدم اگر ایران خودرو طراحی بدنه رو تعویض کرده یا بهتر بگم به روز کرده چرا موتور این خودرو را جدید نمیکنه تا خودشو بیشتر تو بازار جای بده.پس کی با موتور توربو شارژ روانه بازار میشود؟
مجتبی : سوال
7 29
سلام به نظر شما میتونیم داشبورد دنا روی سمند lx ببندیم؟
سینا : دنا از عقب ناقص ساخته شده
9 49
دنا از پشت معیوب است و تناسب با کل ماشین ندارد و ناقص درست شده و مانند کوله پشتی و چمدان شده است و مرا به یاد چمدان سفر خانواده ها می اندازد . و خیلی زود از چشم مردم خواهد افتاد و مایوس کننده است
اسماعیل : متقاضی دنا دوگانه سوز
14 29
باید دوگانه سوز هم تولید شود
مصطفی : راهنمایی
14 14
سلام دوستان من یک ماه که ميشه دنا خریدم ولی زمانی که ماشین کاملا متوقف هستش فرمان رو میچرخونم لاستیک میلرزه بردم نمایندگی ميگن مشکلی نداره تمام ماشينهاي دنا همین مدلی هستن، لطفا راهنمایی کنیین که آیانمایندگی راست گفته،البته ميگه بخاطر شیر فشار شکنی هستش که روی دنا نصب کردن
مسعود : دنا
9 6
سلام. لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره درمورد تریم تک رنگ و دو رنگ دنا راهنمایی کند. متشکرم
مسعود : سوال
3 2
آیا دنا پاور ویندوز داره؟ کسانی که مطلع هستند مقایسه مدل های مختلف دنا داشته باشند. ممنون میشم
مدیریت : پاسخ
13 6
سلام دنا تنها در یک مدل تولید و عرضه می شود و دارای سیستم پاور ویندوز نمی باشد.
مسی : سوال
11 4
ببخشید من تاریخ ۱۷ مرداد ۹۵ برای دنا ثبت نام کردم الان ۲۳مهر۹۵ است وهیچ خبری از تحویل ماشین نیست چرا اینقدر تاخیر داره،درضمن من نقدی ۳۰ روزه ثبت نام کردم .چرا ایران خودرو ازاول نمیگه با این همه تاخیر ماشینو میدن؟!!!
کاظم : راهنمایی
21 7
با سلام من بین خرید دنا و ال 90 موندم . خواهشا راهنمایی کنید. از طرفی نمیتونم با ظاهر و نمای خشک داخل کابین ال90 کنار بیام. از طرفی همه میگن بین ماشینای ساخت داخل ال 90 و ساندرو خیلی خوبه. ولی من به شخصه از تجهیزات و نمای دنا خوشم اومده. لذا ماشینی هم که میخوام بخرم حداقل تا 5 سال نگه میدارم. لطفا راهنمایی کنید. متشکرم
Tavakol : راهنمایی
16 10
سلام خسته نباشید میخواستم نظرتون راجع به خرید بین دو خودروی دنا و پارس tu5 کلاس ۱۳ بدونم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
فرهاد : راهنمایی
14 3
سلام کسی میدونه موتر توربو شارژ دنا کی رونمایی میشه؟
محسنی : ابادان
15 2
محسنی ،سلام دوستان من یک هفته خودرو دنا تحویل گرفتم در کل ماشین خوبیه ازش راضیم
حسین : در جواب آقا کاظم که مردد بود بین خرید دن ...
8 14
با سلام خدمت شما عرض کنم که من خودم پنج سال ال نود دارم و خیلی هم راضیم یه ریال هم برای موتورو جلو بندی هزینه نکردم از شتاب و قدرت موتور هر چی بگم کم گفتم واقعا فوق العاده س میتونم به جرات بگم سر همه ماشین های تولید داخلیست. مخصوصا تولید پارس خودرو. ختم کلام میخواستم بگم اگه کسی با قیافش مشکلی نداره بهترین ماشینه به قول معروف قیافش مال مردمه داخلش مال خودت پس سوار شو و حالشو ببر . به نظر من ایران خودرو باید تولید پژو رومتوقف کنه و رنو رو به تولید انبوه برسونه . برای اینکه مثال ساده ای بزنم میتونید به آگهی روزنامه های مراجعه بفرمایید خودتون ملاحظه میکنید که تعداد فروش ال نود به تعداد انگشت شمار ولی پژو و غیره چندین صفحه . مرسی از اینکه حوصله کرید ممنون و متشکرم
حمید : باسلام
6 12
من جک جی فایو داشتم .یک ساله دنا خریدم راض نیستم مثل پیکان و پژو نصبت به قیمتش خوب نیست
مهدی : مشکل مانیتو
10 4
سلام من میخواستم روی مانیتور فیلم ببینم اما مینوشت که تماشای فیلم درحال رانندگی ممنوع است و شاید سرنشینان دیگر ویا راننده در حال استراحت بخواهند فیلم ببینند
مرتضی : راهنمایی
8 5
سلام دوستان من بین خودرو دنا وبرلیانس h330موندم کدامش بهتره بخرم لطفا راهنمائی کنید ممنونم
سینا جهان بین : دنا پلاس بخر مرتضی
6 3
سلام مرتضی جان شک نکن دنا بهتره اولا بازار بهتری داره و دوما قطعات بدنه و لوازم و گارانتی بهتری داره و موتور با کشش و قدرت بهتر و بیشتر یه فرمون برقی برلیانس جلو و سلام
امیرحسین : دناسواران
3 0
سلام من تازه دنا پلای خریدم لطفا درمورد چک آب بگید چن روزی ی بار چک کنم آخه بشکه آب که نداره داخل رادیاتور خودش هم چیزی مشخص نمیشه
ابوالفضل : طرفداران دنا
6 1
بنظرم دنا از تندر نود و پرشیا خیلی بهتره از نظر تجهیزات و ایمنی یک سرو گردن از رقباش بالا تره
اشکان : نصب لوازم جانبی
4 0
سلام من می خوام دنا بخرم اما شنیدم به دلیل سیستم مولتی پلکس قابلیت نصب زنون و به دلیل نوع طراحی داشبورد قابلیت نصب ضبط و سیستم از بین رفته. می خواستم بدونم کسی از مورد اطلاعی داره یا نه. ممنون می شم اگر زود تر جواب بدید چون من به امید خدا دارم می رم فردا یا پس فردا ماشین رو بخرم.
علی : دنا پلاس توربو حرف نداره
8 1
بزارید روشنتون کنم. قبل از خرید خودروی دنا پلاس ۵ ماه تحقیق فراوان کردم و حالا هم که دارم. هیچ وقت سعی نکردم بی دلیل قبل از امتحان چیزی اون رو به دلایلی مثل ایرانی بودن یا ... پیش دیگران خراب کنم و یا ایرانی بودنم گل کنه ازش تعریف و تمجید بیخودی بکنم چون به اعتقاداتم پایبندم. دنا پلاس رو اگر از نزدیک ببینید و آرمش رو با بنز عوض کنید کسی که دنا رو نشناسه شک نکنید باور میکنه که بنزه ماشین با ۱۷۰ میلیون تومن (تیگو۷ اکسلنت) سندلی شاگردش کلید ۸ حرکته برقی نداره ، چراغ روز روشن نداره ، آینه های اتوماتیک برقی نداره ، (بماند که دنا چون ایرانیه تلویزیون دیجیتال هم میگیره) ، صندلی و دسته با روکش پارچه ای و با کیفیتی مثل دنا که از سرد و گرم شدن اون جلوگیری کنه نداره ، ... به جرأت میتونم بگم (با این که ماشین شاسی بلند دوست ندارم) بين سانتافه ۳۰۰ میلیون و دنا پلاس توربو اتومات با افتخار دنا رو اتخاب میکنم. اونی که هی صحبت از بی کیفیتی میکنی هر آشغالی باشه دنا از برلیانسی که پر فروش ترین ماشین شده بهتره ، هرچقدر هم که به قیمتش نیرزه از برلیانس جدید که نه سانروف داره نه مالتی مدیا و آشغال ترین ماشینه از نظر کیفیت ولی قیمتش مثل دنا هست با اینکه پر فروش ترین ماشینه بهتره. اگر شما فکر میکنی عقبش زشته یا به جلوش نمیخوره یه نگا به عقب برلیانس که پر فروش ترین ماشینه بکن بعد قضاوت کن. به جرأت میگم بی سلیقه ترین و بی فکر ترین آدما هستن اونایی که میرن برلیانس میخرن و پول بی زبون رو تو چین میریزن. از هر ۱۰ تا ناشینی مه میبینیم ۳ تاش برلیانسه😐😢. آخه طراحیشم ...ه.
حسين : دنا
7 1
سلام.من يك ماهي هست خريدم خيلي راظيم
حسين : دنا
6 1
واقعا طاحي داخل دنا بي نظيره.جي پي اسش معركست.
م.ح.م.د : دنا
6 3
سلام من 405 دارم میخوام دنا معمولی بخرم ایا تا 3 4 سال میتونه بیخرج باشه
م.ح.م.د : دنا
4 1
خیلی ها میگن النود بهتره ولی از دنا خوشم اومده میخوام بدونم دنا میتونه تا چند سال خرج باز نکنه یا نه
مدیریت : بررسی فنی دنا
2 1
سلام متاسفانه هیچ خودرویی را نمی توان به یقین گفت که دچار مشکل فنی نمی شود حتی برای بهترین برند های خودرویی جهان اما از دید کیفی و نیز نظر دوستان می تونید نظرات دوستان و خریداران را مطالعه نمائید.
جواد : در جواب اقا محمد
7 1
سلام دنا بخر من دارم هیچ ایرادی نداره .
ahmad : دنا
3 2
سلام کدام سال . دنا معمولی بی نقص تر بوده من بین مدل 94 و مدل 96 و 97 موندم کدام بهتر است لطفا بگید.ممنون
رضا : جواب دوستان
4 1
من دنا دارم، از صفر گرفتم ، تا حالا 60 هزارتا کار کرده و هیچ ایرادی نداشته، هیچ خرجی هم نداشته ،یکم صدای موتورش زیاده که من از وقتی روغن 10-40 لیکومولی ریختم صداش خیلی کم شده
پارسا ارجمند : خرید دنا عالی و بی نقص
3 2
من یک سانتافه و دنا دارم بابام میگه دنا رو بفروش بزار رو پولش پلاس بخر من چیکار کنم شما بگین نمیخوام اینو بفروشم
مسی : کوییک
0 13
من از دنا اصلا خوشم نمی اید کوییک بهترینه
علی : رونالدو
2 5
سلام کوییک ار بهتر است یا دنا پلاس
مسعود : دنا
3 0
ضمن تشکر ازتوضیحات آموزنده شما و تایید سخنان جنابعالی نظر بنده هم در مورد خودرو دنا این است که در حال حاضر نسبت به تولیدات ایرانخودرو و سایپا دنا در نوع خودش عالیه با تشکر فراوان از شما
حسین : دنا
0 1
سلام من دنا تازه خریدم بنظرم ماشین خوبی نیست تو دنده سه از نفس میافته من قبلا سوناتا داشتم بهتر از اینا هست داخل خیلی تنگ هست ادم کمر درد میگیره یکم بهش فشار اوردم داغ کرد اصلا مال اینا کار ها نیست بشه باهاش سرعت زیاد رفت در کل ماشین خوبی نیست از مکانیک هم پرسیدم گفتن زیاد فشار نیار بهش شاتون میزنه به همین خاطر تصمیم گرفتم بفروش ام
فریب خورده : کلاه گشاد
0 3
باکس داشبورد از پلاستیک زباله بازیافتی است زه ها درب هنگامی که دست می خورد تیز است و ممکن است کنده شود کیفیت اوج افتضاح
صفائی : صداگیری درهای دنا
3 0
سلام قبلا صدای درهای ماشین اذیت می کرد تصادفا از یک راننده تاکسی برای صداگیری درها سوال کردم گفت اصلا کاری نداره فقط کافیه روی مادگی زبانه قفل درها رو با چسپ برق در حد یک لایه بپوشانی صدای درها کامل گرفته میشه و از نرمی و سواری با ماشین حسابی لذت می بری
محمدرضا : دنا معمولی
1 0
من دنا مدل ۹۹دارم به خدا خیلی ماشین خوبیه ۳۲۰هزار کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم اکثر شهرهای ایران رو رفتم باهاش و برادرم هم خیلی باهاش مسافرت رفته و من خیلی پر گاز رانندگی میکنم برای دنا روغن خوب بریزید بهترین موتور که خراب نمیشه و شاتون نمیزنه من خودم مکانیکم و وقتی پرشیایی رو میخوایم تقویت کنیم موتورش رو شاتون این موتور رو استفاده میکنیم بهترین روغن مناسب برایef7 لیکومولی هست که صدای موتور رو خیلی کم میکنه اگه روغن رو خوب بریزید و هر پنج هزار تا عوض کنید این موتور ۵۰۰هزار کیلومتر هم براتون کار میکنه
جعفرالباجی : مکانیک
0 1
سلام من مکانیک خودرو های ایرانی وخارجی هستم خاک برسرتون اسم.خودتونو گذاشتین تولید کننده خودرو حق مردم ما نیست این لگن بدین دستتشون مردم ایران از نداشتن یا حقیقت از ندیدن جنس و کیفیت خوب سراق این لگنا میرن
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  بررسی فنی دنا محصول جدید ایران خودرویی ها + کاتالوگ دنا فروش خودرو، دنا محصول جدید ایران خودرویی ها یا به قول ایران خودرویی ها لوکس ترین خودروی داخلی خودرویی که آذر 1383 بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو (که از عمر آن ربع قرن بیشتر نمی‏گذشت) فاز مطالعاتی پروژه دنا (معروف به NX7)، برن ...
  بررسی محصول جدید گروه بهمن آسا B50 + کاتالوگ محصول جدید گروه بهمن خودرویی که کمپانی ( FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CARیکی از قطب های اصلی صنعت خودروسازی چین محسوب می شود و با تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در طول سال، همکاری گسترده ای را با خودروسازان جهانی نظیر فولکس واگن،مزدا و ...
  همه چيز درباره موتور EF7 يا موتور ملي موتور ملي پروژه اي مشترک بين مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقيقات موتور آلمان (F.E.V) مي باشد. اين موتور از پايه بر اساس سوخت گاز طبيعي طراحي شده و در عين حال قابليت کارکرد با بنزين را نيز دارا بوده و در ميان موتورهاي گازس ...
  بررسي مشخصات فني سمند اي أف سون(موتور ملي؟؟) کمپانی : شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به زودی به بازار روانه كرد تحت نام سمند اي أف سون يا سمند موتور ملي؟؟ طراحی بدنه : در راستای تولید خودرو ملی  ، شرکت ایران خودرو با خری ...
  بررسي فني ال نود تندر ۹۰ ، ال ۹۰ و رنو لوگان که هر سه، اسم یک خودرو از محصولات رنوی فرانسه می  باشند به در دو گروه صنعتی ایران خودرو، سایپا (پارس خودرو) تولید و روانه ی بازار مي شود. تشابه فنی نزدیک به صد در صد این خودرو با رنو مگان 1.6 لیتری که در ...
  تاريخچه و بررسي مشخصات فني پژو پارس سال (پرشيا): کمپانی : کمپانی پژو مدل ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ تولید و ایران خودرو با مشارکت در ساخت با پژو فرانسه تولید این مدل را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد . طراحی بدنه : ۴۰۵ تحولی در طراحی در کمپانی پژو بدست طراح چیره دست ایتالیائی ، پیرن فارینا بود و شرکت ای ...
  بررسی فنی پژو 405 + تصاویر ابتدای تغییر اساسی طراحی پژو توسط کمپانی ایتال دیزاین ( ایتالیا ) است ,  پینین فارینا این تحول بزرگ را برای پژو به ارمغان آورد ,  خطوط پیوسته با شیب کم و اختلاف سطح میان ابتدا و انتهای خودرو و همین طور تحول آیرودینامیکی دهه ۸۰ در این خودرو در بالاترین ...