ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

همه چیز درباره وانت تندر از مزایا تا معایب

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

همه چیز درباره وانت تندر از مزایا تا معایب

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

 

در حالی که از ورود تندر 90 یا ال 90 در ایران بیش از 9 سال می گذرد، و در سال های قبل شاهد عرضه مدل های مختلفی از خانواده X90 در ایران همانند ساندرو، ساندرو استپ وی یا همان B90 هستیم یکی از پروژه های جدید ایران خودرویی که وانت تندر است که آخرین عضو لوگان محسوب می شود که 6 سال در خط تولید رنو قرار گرفت جالب بدانید رنو دارای شرکت های زیر مجموعه ای همانند داچیاس که برخی از محصولات در این شرکت ها تولید می گردد اما از آنجا که نام داچیا در برخی از کشورها شناخته شده نیست با نام برند رنو وارد این کشورها می گردد همانند رنو تندر یا در نمونه وارداتی داستر می توان اشاره کرد.

مدل استیشن با کد R90 و مدل وانت با کد U90 که فروش خودرو به بررسی نمونه دوم یعنی تندر۹۰ وانت می پردازیم.آنچه که باعث برتری و یا حس خوب نسبت به وانت تندر می شود در واقع وجهه بسیار خوبی است که مدل سدان تندر سال هاست که در این بازار موفق به کسب و حفظ آن شده است، چرا که تندر۹۰ پیکاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل های استاندارد این خودرو را نیز با خود به همراه دارد. این خودرو رقبایی همانند وانت مزدا، وانت کارا، وانت آریسان دارد که البته اختلاف قیمت حدود 10 میلیونی با وانت آریسان دارد در زیر می توانید جدول مقایسه ای این خودروها را ببینید.

وانت آریسان در کنار وانت کارا و وانت تندر + جدول

بررسی ظاهری وانت تندر:

در مورد طراحی ظاهری این وانت متوسط، موارد اشتراک بسیاری می توان با تندر۹۰ یافت. نمای جلو خودرو مانند تمام وانت ها، بدون تغییر در قیاس با سایر مدل های استاندارد باقی مانده تا در صورتی که از آیینه عقب به آن نگاه کنید به هیچ عنوان نتوان به وانت بودن خودرو پی برد.

وانت تندر

در بخش جانبی تندر وانت با طول تقریبی ۴٫۵ متر و به واسطه حذف نیمی از کابین حتی کشیده تر از مدل استیشن هفت نفره آن که خود اندکی بزرگتر از مدل سدان است، به چشم می آید. در این بخش، فرایند تبدیل کردن ال۹۰ به یک وانت به خوبی صورت گرفته و در بخش پشتی خودرو طرحی کاملا ساده و فاقد هر گونه پیچیدگی رو به رو هستیم تا تنها این چراغ های بزرگ قرار گرفته در دو طرف در صندوق که آنها هم از مدل استیشن به عاریت گرفته شده اند، بیشترین توجه را به خود معطوف سازند.

وانت تندر

اما مهمترین بخش این وانت یعنی فضای بارگیری آن، دارای طولی برابر با ۱۸۰ سانتیمتر است که سرتاسر آن به وسیله یک پوشش پلاستیکی مقاوم و ضخیم پوشیده شده است.

وانت تندر

تندر وانت در نمای داخلی:

با ورود به داخل اتاق وانت تندر دقیقا با همان فضای تندر۹۰ها رو به رو می شویم، اما در این میان برخی موارد مانند دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری برای خودرویی در این کلاس در داخل کشور امری عادی نیست و یک نکته مثبت برای آن به حساب می آید.

وانت تندر

در پشت دو صندلی کابین نیز فضایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ لیتر تعبیه شده تا برای قرار دادن وسایل ضروری جایگاه مناسبی باشد. وانت تندر۹۰ در مدل فول تولید نمی شود، اما تجهیزاتی همچون کیسه هوا، ترمز ضدقفل، ایموبیلایزر ، فرمان هیدرولیک، کولر، پشت سری های قابل تنظیم، قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو، قفل مرکزی و برخی تجهیزات رفاهی دیگر در این خودرو به صورت استاندارد نصب شده اند.

قیمت وانت تندر

بررسی فنی وانت تندر :

در بخش قوای محرکه همان پیشرانه باکیفیت ۱٫۶ لیتری که طبق روال تندرهای ایران خودرویی، به صورت کاملا وارداتی تامین میشود و در سایر مدل های تندر۹۰ موجود در کشور نیز مشاهده میشود با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر وظیفه تامین قوای این پیکاپ را بر عهده دارد. هر چند که کمتر کسی با یک وانت به رانندگی سریع اقدام می کند ولی به واسطه وزن خالص کمتر در مقایسه با مدل سواری، این خودرو از شتاب گیری بسیار عالی بهره می برد، چیزی که کمتر در مدل های همرده قابل مشاهده است.

کاتالوگ وانت تندر:

حجم موتور (cc) 1.6
حداکثر توان موتور (hp) 105بر5750 دور بر دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm) 140بر 3750 دور در دقيقه
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزين
استاندارد حد آلايندگي يورو 4
حداکثر سرعت (km/h) 170
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 10.1
سيستم انتقال قدرت گیربکس دستی
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 7.6
طول خودرو (mm) 4450
عرض خودرو(mm) 1740 بدون احتساب آينه
ارتفاع خودرو (mm) 1640
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2905
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1120
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50

تجهیزات فنی وانت تندر:

استاندارد آلایندگی يورو 4  
ترمز سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS)  
کیسه هوای ایمنی راننده , سرنشين جلو  
فرمان هيدروليك  
سیستم تهویه تنظيم دستي  
سیستم صوتی CD,MP3  
چراغها "چراغ جلو : هالوژني چراغ عقب : لامپي"  
آیینه‌ها آيينه هاي جانبي دستي  
شیشه ها شيشه بالابرهاي دستي  
تجهیزات ایمنی "سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، كيسه هواي راننده و سرنشين جلو، تنظيم كننده ارتفاع كمربند، كمربند ايمني جلو، سيستم قطع سوخت در مواقع اضطراري "  
رینگ و لاستیک 185R15  
صندلی تنظیم دستی-صندلي جلو چند حركته، پشت سري‌هاي جلو  
سایر تجهیزات "كولر، شيشه بالابرجلو(دستي)، آينه‌هاي جانبي(دستي)، آنتن(پيچي- سقف)، تنظيمات چراغ، پشت سري راننده، كفپوش دوتكه پلاستيكي"

مزایای وانت تندر :

از مزایای وانت پیکاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • مصرف سوخت کم، هندلینگ بالا
  • کشش و شتاب بالا در کنار موتور قوی
  • اتاق به روز و راحت و کم صدا و ایمنی بالا
  • کیفیت بالای ساخت

معایب وانت تندر :

  • هزینه بالای تعمیرات و نگه داری
  • حجم کم باربری
  • دیفرانسیل جلو بودن(با توجه به بارگیری و فشار روی محور عقب)
  • قیمت بالا خودرو

در انتها اگر به دنبال وانت جهت جابجایی های روزانه و بارهای سبک در کنار ایمنی و شتاب و کشش مناسب برای بارهای سبک هستین تندر پیکاپ می تواند گزینه مناسبی باشد ولی در صورتی که تردد بالا و حجم بالای باربری و کارهای سنگین هستین این وانت برذای شما ساخته نشده است و هزینه های سنگینی را به شما متحمل می کند و قابل قیاس با خودروهایی همانند وانت پیکان نخواهد بود.

**در انتها جهت خرید و یا دریافت قیمت روز وانت تندر در رنگبندی متنوع و با زمان تحویل روز و فوری می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

معرفی به دوستان :
محمود رضا زاده : وانت پیکاپ
48 16
وانت پیکاپ را من یه ماهه ک خریدم. البته اینو واسه شرکت خریدم نه بار کشی. خیلی ها وقتی میبینن میگن چرا با این پول مزدا نخریدی اما وقتی پشتش میشینن نظرشون کاملا عوض میشه. با اینکه یه ۲۰۶ وی۸ هم دارم اما این ماشین هم نرم تره هم سواریش بهتره. در مجموع اگه دزدی ایران خودرو رو کنار بزاریم ک شیشه ها رو دستی کرده قفل مرکزی هم نزاشته روش و کفپوشش رو هم دزدیده، در کل بین وانتای موجود الان بهترینه بدون شک
علی جهانبخش : وانت تندر
43 13
وانت پیکاپ از دید فنی عالیه و این خودرو کاملا استانداد است وبا توجه به قیمت در رنج مزدا است ولی به مراتب پر قدرت تر وایمن تر وکم هزینه است از نظرکیفیت ومصرف سوخت وامنیت و اتاق اصلا با مزدا قابل قیاس نیست وباربری مزدا را نیز دارد بنده بعنوان یک کارشناس قدیمی این خودرو را به تمام دوستان توسیه میکنم
محبی : وانت ال 90
18 10
تشکر از مقاله کامل و دقیق و جامع تون خیلی عالی بود در باب وانت پیکاپ
زهرا کمالوند : وانت تندر
21 9
این مقاله را هرکی نوشته عالی بود ضمن تشکر کاملا مشخص که یه تجربه چندین ساله بوده در نوشتن این مقاله متشکرم خیلی از مقالاتتون کامل و دقیق و قابل فهمه مخصوصا که همه جانبه از دید فنی، تصاویر، مشخصات، امکانات، مقایسه و ... عالی بود بازم ممنونم
سیامک نامور : مقایسه تندر پیکاپ و وانت آریسان
16 6
سلام.مقاله کامل و جامع بود لذت بردم اما خواستم تجربه خودم را نیز اضافه کنم، هیچ کدام از این وانت ها برای کارهای سنگین ساخته نشده اند.ظرفیت بار تندر ۹۰ وانت ۸۰۰ کیلو و آریسان ۷۵۰ کیلو گرم است.اما خوب هیچ شکی در کیفیت برتر تندر ۹۰ در سال های گذشته در کشور نبوده است.ولی خوب شما باید ب اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی این دو خودرو نیز دقت کنید.ضمن اینکه قطعات وانت تندر نیز دارای قیمت بالاتری هستند.البته .وانت کارا نیز در رقابت با این دو خودرو در لیست فروش در بازار است.از نظر تقویت فنر بندی می توانید افزایش قدرت دهید.اما چیزی که بصورت استاندارد و کلی حساب کتاب برای یک خودرو در نظر گرفته اند همیشه حرف اول را می زند.البته این را باید بدانید که تندر ۹۰ قدرت بیشتری نسبت به دو مدل بالا دارد.حدود ۱۰۵ اسب بخار که در دو مدل دیگر به ۸۸ اسب کاش می یابد.
حامد : تندر
32 3
خودرو خوبیه ولی باین قیمت از ابشناش دزدیدن یه شیشه برقی روش نزاشتن
رضا : تندر پیکاب
10 4
سلام. بسیار ممنون بابت مقاله و بازم ممنون از دوستانی که تجربیاتشون رو اینجا ارایه دادن ، با توجه به نظریات و تجربه های شما دوستان امروز یه تندر پیکاب رو ثبت نام کردم امیدوارم به کارم بیاد
رضا32 : تندر 90
11 3
من یک ساله تندر پیک اپ خریدم.فروشگاه مواد غذایی دارم.خیلی ازش رازی ام واسه نوع کار من که در حد 700 یا 800 کیلو باره خیلی عالیه.یه سری اپشن هارو ایران خودرو از روش دزدیده که اونو باید خریدار خودش بعد از تحویل رو ماشین سوار کنه.قیمتش هم درسته بالاست ولی در مقایسه با مزدا خیلی بهتره.مزدا اتاق بسیار ضعیفی داره.یادتون باشه ما تو ایران زندگی میکنیم و مجبوریم هر ماشینی رو ده برابر قیمت واقعیش بخریم.اگه وانت زیر یک تن به کارتون میاد تندر پیک اپ عالیه شک نکنین
سرماسازان : ۰۱۱
29 5
ماشین خوبیه ولی واقعا متاسفم برای شرکت ایران فرغون که خط تولید وانت تندر رواختصاصی داره مگه ماشین وانت یا راننده وانت چه فرقی با سواری داره که با پرداخت بیشترین پول از کمترین امکانات روز دنیا قفل مرکزی یا شیشه بالابر برقی ویا سایر امکانات برخودار نیست تا کی باید مردم مظلوم ما تاوان دزدی های کلان اقایان واقازاده هایی که خود سوار بر بهترین ماشینهای روز دنیا هستند را میدهند
سعید سلیمی : خودرو ال۹۰
14 5
سلام من وانت ال۹۰ گرفتم ولی با تمام کیفیتی دا ره ای کاش این چند اپشن کوچیکو از روش بر نمیداشتن تا باعث بی ارزش شدن کارشون نمیشددوستان ایرانخودرو خسته نباشید من میدونم کم فروشی از شما نیست دست بعضی از روئسا کمی کج.
مصطفی : دزدی
31 1
فقط میتونم بگم ایران خودرو متاسفم 35ملیون پول میگیری.کوچکترین درخواست مشتری رو که شیشه بالابر برقی هستش رو نمیزاری.
احمد ساکی : وانت پیکاب
19 4
مگه شما از برادران عزیز عراقی هستید که در جواب تجاوزاتشون به مال و جانمون هم شیشه بالابر برقی بزارن هم یه مونیتور روش بعد بدنش 3.5 میلیون
محمدرضا : نظریه
18 3
عزيز من آخه يه شیشه بالابر برقی چيه برداشتین آینه بغل برقی چيه برداشتین حداقل يه جاهایی دزدی کنید ب چشم نياد آخه چقدر مال مردم خوری. اگه واقعا قیامتی در کار باشه من از حقم نمیگذرم
د : ن
8 2
وانت ال نود خوب است ای کاش ترمزدستی زیر فرمان یا سمت چپ نصب می شد
حسن کشاورز : ال نود وانت
11 7
من فکر میکنم تو تهران اولین نفری بودم که این ماشین رو خریدم بقول اون دوستمون که تو مقاله اش توضیح دادن در مقایسه با خود روهای موجود این ماشین بهترین انتخاب هست در حقیقت تنها گزینه اس چون موردهای دیگه رو واقعا نمیشه اسم ماشین گذاشت روش اما من خودم ماشین سواری خودم رو فروختم و از این ماشین دارم به جای سواری استفاده میکنم کارام رو هم انجام نیدم اما باهاش بار بری نکردم راضیم ازش اولین باره که تو ایران از چیزی که خریدم راصی هستم همین یک مورد بوده واقعا موفق باشید
محسن : تن
13 6
سلام دوستان تندرپیگاپ عالی هست شش ماه گرفتم باری که میزنم 1500.1800
محمد : منتقد
18 13
بزرگترین خیانت شرکت خودروسازی چی میتونه باشه جز این که وانت دیفرانسیل جلو تولید کنه.الکی حمایت نکنید
مجتبی : تندر پیکاپ
2 5
من سه ساله که تندر پیکاپ دارم سال اول بعد شش ماه صفحه کلاج شروع به لرزش کرد مکانیک مشکل دیسکو صفحه داره تعویضش کرد بعد یک ماه دوباره همان مشکل رو داره الان هشت ماه به همین وضعیت استفاده میکنم شتابو حرکتش عالیه ولی موقع حرکت لرزش داره ایا دوباره دیسکو صفحه باید تعویض بشه؟
مدیریت : پاسخ
6 1
سلام لرزش خودرو در ابتدا حرکت می تواند دلایل مختلفی از جمله دیسک و صفحه، دسته موتورها داشته باشد که نیاز به بررسی دارد
احسان : ال 90
16 2
با سلام.من یک ال 90 مدل 95 دارم.امروز صبح یک بار 1960 کیلویی داخلش بار زدم بعلاوه 150 کیلو وزن سرنشین .یک مسیر 15 کیلومتری رو خیلی راحت با سرعت 40 تا 50 رفتم. باور کنید اصلا معلوم نمیشد من 1300 کیلو بالای ظرفیتش بار زدم.
سعید : راهنمایی
12 2
سلام واقعا گیج شدم موندم وانت مزدا 2000بگیرم یا تندر 90 لطفا راهنمایی کامل کنید ممنون میشم
هانی : سوال
0 2
واقعا وزن باری که میتونه ببره بدون اینکه شاسیش بشکنه چقدره؟
مدیریت : وانت تندر
2 5
سلام 400 تا 700 کیلو
ابادان : ال ۹۰ وانت
2 6
ماشین خوبیه ولی پنج ماه دنبال زوار گلگیر عقب سمت راننده گشتم گیر نیوردم ماشینی که وسایلش گیر نمیاد واقعا مشکل بزرگیه
ابادان : ال۹۰
8 18
هیچ ماشینی کیفیت و محکمی و راحتی ال ۹۰ وانت رو نداره ن پراید ن پیکان ن نیسان ن مزدا ون اریسان من تویاتا هایلوکس دارم ولی کیفیت ال۹۰ نداره
آوین : سوزکی
2 12
به نظر بنده همون سوزوکی وانت های قدیم صدشرف داره به این ماشینهای امروزی
مهدیارغفاری : اریسان
3 26
اریسان بهتر توی زور هجم بارش بزرگ تر اتاقک دارولی شما ال90تون بدرد نمی خور ما قدیمی ترازشماییم شما تازواردید ولییماازسال98ساخت شودم ولی شما 1399همین پارسال پس سلام تاز واردا من اریسان دارم همین چندروز پیشابودکه از دوستم پرسیدم که اریسان زورش بیشتر یاال90وانت گفت اریسان به خدا راست میگم شاید دوستاال90وات باز باور نکن ولی دوستان اریسان باز چرا باور می کنند دوستان ال90وانت باز باور نمی کنید باور نکنید باشه ولی من راستشو میگم ال90وانت بدرد نمی خور باید بدازش ستل اشغال ولا سگ اریسان به90وانت می ارزه سلام تاز واردا بچه قنداقیا ال90وانت گفتم بدرد اشغال می شور ودردوربی اهمیت ولی ما بدر کار های زیادی می خوریم توی سبزی فروشی توی میوه فروشی وتوی جوشکاری و...عشق اریسان پس بزن به افتخارررررررررررررررهرچی اریسان سوارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر 
مهدی : ال نود
20 2
آریسان بدترین وانتی هست که تا حالا دیدم
سید امیر : سلطان جاده
10 0
دوستان من پنج ساله این ماشینو دارم هر هفته میرم شمال و کرج میام. بخدا قسم کل آبی که توش ریختم یه ته استکان بود. واقعا ماشین استثناییه قدرت آریسان روآریساناستآریساندر پیکاپ مقایسه میکنی من خودم یک تن و چهارصد بهش بار برنج زدم آخ نگفت میدونین چرا چون سیستم تعلیقش رنو کلئوس 2 هستش نه ال نود. در ضمن بدنه ی یکپارچه و ماهی شکلش باعث میشه وزن بار به دو مولفه ی افقی و عمودی تقسیم بشه و همدیگرو خنثی کنن. حیف که ایران خودروی دله دزد شیشه بالابراشو دزدید و صندلی بیکلاس روش نصب کرد والا روی دستش ماشین نیست
حامد : وانت
1 0
تجربه سوار شدن نیسان وانت یا همون نیسان ابی رو دارم با پیکان وانت سوار هیچ وانت دیگه ای تا حالا نشدم قصد خرید وانت رو هم دارم منتها پول خرید هایلوکس رو ندارم اگرم داشتم قطعا باهاش بار جابجا نمیکردم وانت پیکان بخاطر قدم که 185 هست کلا داغونم میکنه نه کمر برام میمونه نه زانو نیسان ابی هم همینطور باید سیخ بشینم بین تندر وانت و اریسان موندم کدوم بهتره تندر قطعاتش گرونه از اونطرف عمر بیشتری داره اریسان قطعاتش ارزونه عمرشم کمتره از یه طرف تندر دیفرانسیل عقبه که عملا داغونه اریسان دیفرانسیل عقبه کلا نمیدونم چی بگم با این صنعت خفن خودروسازی اون وانت 151 سایپا یا همون دمپایی جلو بسته مادربزگا هم که زور نداره واسه اجیل و شکلات جابجا کردنه
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  بررسی تندر پیکاپ یا وانت ال نود + تصاویر خودرو جدی ایران خودرویی ها که محصول مشترک آنها با شرکای قدیمی خودرو رنو فرانسه می باشد، رنو در ایران دارای سابقه خوبی چه در بین مصرف کنندگان و چه خودروسازان است با وجود تحریم های بین المللی آها ایران را ترک نکردند و با وجود کاهش تولید اما نه قطع فر ...
  وانت آریسان در کنار وانت کارا و وانت تندر + جدول فروش خودرو، مدتی هست که خودروسازان داخلی در تکاپو برای جذب مشتریان خودروهای کار هستند و در این میان سایپایی ها به عرضه وانت پراید با وانت 151 و ایران خودرویی ها با دست پر و عرضه وانت آریسان، وانت تندر و گروه بهمن با وانت کارا وارد بازار شده ...
  مقایسه تندر نود با پارس تندر + تصاویر تندر 90 در یک نگاه به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ،رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میبا ...
  مقایسه تندر 90 وسمند LX  فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول و شبکه خدمت پس از فروش و گارانتی گسترده. تندر بهتره یا سمند؟ نما ...
  بررسي فني ال نود تندر ۹۰ ، ال ۹۰ و رنو لوگان که هر سه، اسم یک خودرو از محصولات رنوی فرانسه می  باشند به در دو گروه صنعتی ایران خودرو، سایپا (پارس خودرو) تولید و روانه ی بازار مي شود. تشابه فنی نزدیک به صد در صد این خودرو با رنو مگان 1.6 لیتری که در ...