ورود به سایت

ایمیل  
رمز عبور  
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل  
کد امنیتی بالا :

همه چیز درباره مقایسه بین دانگ فنگ H30 و لیفان X50

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

همه چیز درباره مقایسه بین دانگ فنگ H30 و لیفان X50

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز H30 کراس با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

در حالی که تب خرید شاسی‌بلندها و کراس اوورها در ایران داغ داغ است. این خرید به رقابت بین خانواده‌ها نیز تبدیل شده است. در این میان کراس اوورها و شاسی‌بلندهای ارزان قیمت بیش از دیگران در بازار مشتری جذب می‌کنند. این یازار همانند سایر بازارا به دلیل قیمت پائین خودرو در دست چینی ها می باشد.فروش خودرو، خودروهایی همانند چری تیگو X33 (با نام ام وی ام X33) قدیمی‌ترین شاسی بلند چینی موجود در ایران، خودروهایی همچون لیفان X60، جیلی امگراند X7، جک اس7، چانگان CS35، چری تیگو 5، لیفان X50، هایما اس7، فاو D60 و بالاخره دانگ فنگ H30 کراس می توان نام برد که هر خودروسازی را وسوسه می کند. اگر قصد خرید ماشین با بودجه ای در حدود 50 میلیون تومان داشته باشیم و بخواهیم که ماشین ما یک کراس اوور شهری کوچک اتومات باشد دو ماشین دانگ فنگ  H30  کراس و لیفان  X50  گزینه های به نسبت مناسبی برای خرید ماشین با این شرایط میباشد.

بررسی دانگ فنگ H30

دانگ فنگ H30 کراس جدید ترین محصول حال حاضر ایران خودرو است و در اصل ماشین مشترک دو شرکت پژو فرانسه و دانگ فنگ چین میباشد و در ایران هم برای این ماشین تبلیغات تقریبا زیادی صورت گرفته است و از این رو با توجه به عرضه خودرو توسط ایران خودرو ماشین نسبتا پر طرفداری میباشد . طراحی  دانگ فنگ H30 کراس چندان ماشین زیبایی نیست و هماهنگی خیلی زیادی در سطح بالا ندارد و بر عکس  لیفان  X50  که با اصول حرفه ای تری  طراحی اش مطابقت دارد چندان اصولی شکل نگرفته است و ظاهرش قطعا در فروش این ماشین تاثیر چندانی ندارد. در داخل کابین H30 کراس طراحی تقریبا خوبی مشاهده میشود و رنگ بندی مناسبی هم مشاهده میشود و با توجه به سطح قیمت لیست امکانات آن استاندارد ماشین از لیفان X50 بیشتر است همانند 4 ایربگ و... ولی چیدمان آن به گونه ای میباشد که احساس میکنید آپشن ها به طور دستی بر روی خودرو نصب شده اند اما از لحاظ کیفیت ماشین با کیفیتی است و ارگونومی کابین ماشین هم خوب است . از نظر کیفیت متریال و ماندگاری آن در بلند مدت کیفیت دانگ فنگ H30 کراس از لیفان X50 بیشتر است و ماشین لیفان حرف چندانی برای گفتن ندارد . از نظر کیفیت ساخت هم H30 کراس کیفیت ساخت خوب و مناسب و دقیقی دارد و از این نظر و به طور کلی کیفیت بخش های مختلف و کابین ماشین دانگ فنگ H30 کراس  ماشین قابل قبولی است.

از نظر فنی دانگ فنگ H30 کراس در بخش پیشرانه دقیقا مشابه ماشین پژو 206 تیپ 5 میباشد با این تفاوت که  این ماشین از ECU متفاوتی بهره میبرد. پیشرانه مورد استفاده  ماشین TU5 است ، 4 سیلندر خطی میباشد و 1587 سی سی حجم  دقیق موتور ماشین است.

پیشرانه ماشین قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که برای پژو 206 مناسب است اما برای دانگ فنگ H30 کراس با توجه به وزن و ابعاد ماشین چندان جوابگو نیست و در شتابگیری با ضعف هایی مواجه میشوید و هنگامی که با 4 سرنشین درون ماشین  قرار میگیرید کاملا ماشین کند و کم شتابی احساس میشود اما در کل از نظر کیفیت ساخت پیشرانه ماشین خوبی میباشد . دانگ فنگ  H30 کراس مصرف سوختش مناسب است و از نظر استهلاک در طول مدت زمان کاملا  به نسبت پیشرانه استفاده شده در ماشین لیفان X50 برتر میباشد . برای انتقال قدرت دانگ فنگ H30 کراس از یک گیربکس اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن استفاده شده است که چندان با پیشرانه هماهنگ نیست و در عملکردش هم کمی خنگی وجود دارد ولی برای استفاده شهری و ملایم به طور کلی گیربکس ماشین مناسب است .

دانگ فنگ H30 کراس سواری اش نسبتا خشک میباشد و هندلینگ متوسطی دارد ولی با توجه به اینکه پلت فرم ماشین با ماشین های  پژو مشترک است پایداری و عبور  ماشین از پیچ ها مناسب است ضمن اینکه عملکرد سیستم تعلیق ماشین  هم چندان بد نیست و قابل قبول میباشد و از نظر سواری در کل امتیاز قابل قبولی را دریافت مینماید و ماشین مناسبی میباشد . در کل کیفیت سواری و لذت بخش بودن رانندگی با  دانگ فنگ H30 کراس بهتر است ضمن اینکه رانندگی نرم تر و بی سر وصدا تری دارد و کیفیت سواری ماشین از لیفان X50 به طور محسوسی برتر است .

در کل دانگ فنگ H30 کراس در ایران به علت پشتیبانی ایران خودرویی ها و نیز موتور tu5 با سابقه تولید و عرضه از خدمات و نیز بازار یدکی فراوان تری نسبت به همزاد چینی اش یهره می برد و گستردگی نمایندگی های ایران خودرو در مقابل رقیل دیگر بهتر می باشد.

بررسی لیفان X50

لیفان X50 در ظاهر ماشین قابل قبول و زیبایی است و چهره ماشین دل نشین میباشد و این میزان فروش ماشین هم که  تا به حال انجام شده است به لطف ظاهر ماشین بوده است . اما از نظر فنی و تخصصی  طراحی نسبتا زیبای این ماشین دارای چند اشکال است و از چند ماشین هم قسمت های مختلف آن طراحی اش کپی شده است که نداشتن هویت مستقل یک ماشین را نشام میدهد. از نظر فرم بدنه لیفان X50 در زمره ماشین های  کراس اوور  کوچک شهری قرار میگیرد ولی تفاوت چندانی با یک ماشین هاچ بک ندارد و عمده ترین تفاوتش با یک ماشین هاچبک کمی بلند تر بودن قد این ماشین است . درون کابین هم طراحی ماشین  قابل قبول است اما متریال به کار رفته درون کابین لیفان X50 بی کیفیت و خشک هستند و اصلا ماشین مناسب و دل نشینی همانند سایر چینی ها در این بخش نمیباشد . کیفیت ساخت و مونتاژ لیفان X50 بسیار پایین است که اصلا رضایت بخش نیست و کاملا ماشین بی کیفیتی تلقی میشود و سطح کیفیت ماشین اصلا مناسب این کلاس و بودجه نیست . در بخش امکانات رفاهی هم بین دانگ فنگ H30 کراس و لیفان X50 تفاوت چندانی احساس نمیگردد و و هر دو ماشین سطح یکسانی را دارا میباشند.

در بخش فنی لیفان X50 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی است که 1498 سی سی حجم دارد و ماشین لیفان X50  را قدرت میبخشد که البته چندان موفق و چابک عمل نمیکند . این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و با توجه وزن و ابعاد ماشین  خیلی جوابگو به نظر نمیرسد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های لیفان X50 هم از یک گیربکس CVT استفاده شده است . لیفان X50 ماشین پر  استهلاکی است واز نظر میزان خرابی هم تا به حال نمونه های نه چندان خوبی مشاهده شده است که کاملا سطح کیفی یک ماشین را زیر سوال میبرد و علاوه بر این عملکرد گیربکس CVT  ماشین هم نا امید کننده میباشد و تعویض دنده های لذت بخشی را برای راننده ماشین به وجود نمیاورد . . موتور و گیربکس لیفان X50  با هم هماهنگی ندارند و علاوه بر این در بین موتور و گیربکس لختی و تنبلی حس میشود زیرا لیفان X50 اصلا ماشین پر شتابی نیست و میل به شتابگیری را از خود نشان نمیدهد .

در بخش سواری لیفان X50 از سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی بهره میبرد . هندلینگ X50 سطح پایینی دارد  ، سواری ماشین  خشک و کوبنده است و حس خوبی نمیدهد ، جلو بندی ماشین ضعیف عمل میکند ، فرمان دقیقی ندارد و عملکرد فرمان برقی لیفان X50 نا امید کننده است و ماشین در عبور از دایره پیچ ها و ترمز های لیفان X50 هم عملکردی متوسط دارند . در کل سواری با لیفان  X50 اصلا قابل قبول و لذت بخش نیست و حس خوبی از راندن این ماشین را به دست نمیاورید  .

به طور کلی لیفان X50 با ظاهر نسبتا خوب و جذابش مشتری را میتواند جذب خود کند ولی کیفیت پایین ساخت ، استهلاک بالا ، پیشرانه کند و گیربکس ضعیف ، سیستم تعلیق غیر قابل قبول و سواری بدون حس و لذت از ویژگی های سواری  با این  میباشد که اصلا و به هیج وجه قابل قبول نیست و پارامتر های یک ماشین خوب و لذت بخش اصلا در لیفان X50 مشاهده نمیگردد .

پیشرانه

در پیشرانه هر چند از لحاظ حجم وضعیت H30 بهتر از X50 است اما با توجه به میزان حجم، وزن و حداکثر قدرت خروجی، پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ سی‌سی لیفان X50  با توان خروجی ۱۰۲ اسب بخار  و وزن ۱۱۷۵ کیلوگرم بهتر از  پیشرانه‌ی ۱۶۰۰ سی‌سی دانگ فنگ H30 با توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار و وزن ۱۲۳۰ کیلوگرم است.

ضمن اینکه پیشرانه‌ی TU5 که در محصولات پژو در ایران از آن استفاده شده، خاطره‌ی خوبی برای برخی از هم‌وطنان ما به جای نگذاشته است.

سرعت و شتاب

حداکثر سرعت H30 عدد ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است در حالی که نهایت سرعت X50 اتومات برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. H30 کراس دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۵ ثانیه است در حالی که این شتاب برای X50 اعلام نشده است. البته به نظر می‌رسد شتاب این دو خودرو تا حدودی با هم برابر باشد.

اندازه خودرو

طول  و عرض اچ۳۰ از ایکس ۵۰ بیشتر بوده و برابر با ۴۳۵۱ و ۱۷۶۰ میلی‌متر است، در حالی که طول X50 برابر با ۴۱۰۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۷۲۲ میلی‌متر است. در نتیجه X50 جمع و جورتر است ولی جای پارک برایش در تهران و شهرهای پرجمعیت کشور مانند کرج بهتر پیدا می‌شود اما برای مسافرت بهتر استفاده از H30 لذت بخش تر است. 

البته ارتفاع ۱۵۴۰ میلی‌متری X50 کمی از ارتفاع ۱۵۲۸ میلی‌متری H30 بلند تر است که با چشم شاید محسوس نباشد.

مصرف سوخت

هر چند مصرف سوخت ترکیبی  H30 در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۷.۰۴ لیتر بوده و ۰.۵۴ لیتر از X50 بیشتر است اما به خاطر باک ۵۱ لیتری ۷۸ کیلومتر دیرتر به پمپ بنزین نیاز پیدا می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی X50 برابر با ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و با توجه به باک ۴۲ لیتری می‌توان ۶۴۶ کیلومتر بدون نیاز به حضور در پمپ بنزین براند.

قیمت

قیمت H30 کراس حدود ۱۰ میلیون تومان از لیفان X50 ارزان‌تر است. قیمت لیفان X50  توسط کرمان خودرو ۵۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت H30 توسط ایران خودرو ۴۴ میلیون تومان اعلام شده است. 

H30 کراس

جمع بندی نهایی

مشخصاتدانگ فنگ H30 کراسلیفان X50
حجم پیشرانه (سی‌سی) ۱۶۰۰ ۱۵۰۰
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۲
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۲ ۱۳۳
استاندارد آلایندگی یورو۴ یورو ۵
جعبه دنده اتوماتیک اتوماتیک CVT
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۱۲.۵ وجود ندارد
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۳ ۱۶۰
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۱ ۴۲
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۴ ۶.۵
طول (میلی‌متر) ۴۳۵۱ ۴۱۰۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۰ ۱۷۲۲
ارتفاع (میلی‌متر) ‍‍۱۵۲۸ ۱۵۴۰
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۶۱۰ ۲۵۵۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۳۰ ۱۱۷۵
قیمت (تومان) ۴۴ میلیون ۵۳ میلیون و ۳۵۰ هزار

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  نقد و بررسی هایما S7  و H30 کراس + تصاویر  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز H30 کراس و انواع هایما با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، هایما S7  یک خودرو شاسی بلند ج ...
  همه چیز درباره دانگ فنگ H30 CROSS + تصاویر محصول جدید ایران خودرویی ها مینی کراس دانگ فنگ که ارزانترین خودرو اتومات بازار فروش خودرو داخلی می باشد، ...
  مقایسه رنو ساندرو استپ وی با دانگ فنگ اچ 30 کراس رنو ساندرو استپ وی فروش خودرو ، ساندرو استپ وی در واقع نسخه قد بلند ساندرو هاچ بک میباشد . نسبت به دیگر محصولات خانواده ساندرو و لوگان ساندرو استپ وی طراحی اش پخته تر و دل نشین تر میباشد . ساندرو استپ وی در قسمت جلوی خودرو جلو پنجره اش تم ...
اولین تست و بررسی دانگ فنگ H30  کراس  در بازار خودرو داخلی زمانی که بحث خرید خودرویی در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان می شود، شاهد آن هستیم که آنچنان با گزینه های جذابی طرف نیستم یا حداقل خودرویی را نمی بینیم که امکانات به نسبت تکمیلی داشته باشد در زمانی گزینه های مناسبی همانند پژو ...
تست و بررسی H30 کروز محصول جدید ایران خودرو + فیلم   فروش خودرو، دانگ فنگ یک کمپانی چینی است که همکاری و مشارکت زیادی با PSA فرانسه دارد. این همکاری باعث شده است تا پژو، پلتفرم و اساس فنی ۳۰۷ را در اختیار کمپانی دانگ فنگ قرار دهد و چینی ها آن را به H30 و H30 کراس تبدیل کنند. شایان ذکر است ک ...