ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

هر آنچه باید راجب رانا دانست از حاشیه تا بازار

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

هر آنچه باید راجب رانا دانست از حاشیه تا بازار

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

رانا در از همان ابتدا دارای حاشیه های زیادی بود چه قبل از عرضه به بازار و چه بعد از عرضه آن توسط ایران خودرویی ها  «رانا» همان خودرویی است که پس از تولید، سه سال طول کشید تا به بازار عرضه شود. با فروش خودرو همراه باشید تا ماشین رانا را از بدو ورود تا به امروز چه از معایب و چه مزایا مورد بررسی قرار دهیم.

«ایران خودرویی ها ماشین رانا را تولید می کند. رانا به معنی رونده است. خودرویی که بعد از تولید، نزدیک به سه سال طول کشید تا به دست مردم برسد. دلیل این تأخیر، اختلافی بود که بر سر قیمت پیش آمد. ایده طراحی رانا از جایی شکل گرفت که هر کسی قدرت خرید 206 SD  را نداشت به سراغ رانا نی رفت خودرویی که با اختلافی چند میلیونی از همتای خود یعنی پژو 206 صندوقدار ارزان تر بود. بنابراین قرار شد که خودرویی شبیه به ۲۰۶ صندوقدار اما با قیمت خیلی پایین تر به بازار وارد شود. ایده ی خوبی بود، اما مدتی طول کشید تا عملی شود.

اما نه تنها قیمت این خودرو با 206 SD چندان تفاوت نداشت، بلکه کیفیتی پایین تر اما ظاهری متفاوت تر داشت. با این وجود رانا وارد بازار شد و بسیاری هم آن را خریدند. قطعا این خودرو ویژگی های مثبتی هم دارد.به طور کلی تفاوت رانا با پژو 206 صندوقدار را می توان کمی تغییر در ظاهر خودرو در خارج خودرو و داخل خودرو اعم از چراغ های جلو و عقب خودرو و درب صندق عقب و طرح داشبورد خودرو (دستی بودن سیستم تهویه) با نام رانا عرضه گردید.

جهت دریافت قیمت روز رانا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز رانا

رانا

انواع تیپ های رانا

رانا در دو تیپ روانه بازار شد.اولین تیپ از سومین خودروی ملی، رانا EL نامیده می شود. تیپ دوم که به آن فول یا پلاس نیز می گویند، رانا LX نام دارد. تیپ های رانا به لحاظ مشخصات فنی هیچ فرقی با هم ندارند. تنها وجود تعداد کمی از امکانات جانبی است که تیپ دوم ماشین رانا را از تیپ اول آن متمایز می کند. به طور مختصر می توان اختلاف رانا EL با رانا LX را موارد زیر برشمرد:

رانا EL  یا ساده (سال)در تیپ EL  یا ساده، فقط شیشه های جلو برقی هستند.

رانا LX یا فول (پلاس)در این مدل، تمامی شیشه ها برقی هستند. امکانات جانبی و رفاهی که رانا فول نسبت به رانا ساده دارد شامل سنسور دنده عقب، بلندگوی عقب، مه شکن چراغ های جلو، هشداردهنده باز بودن درب ها، سنسوردما و ساعت دیجیتالی می شود.

جهت مطالعه تفاوت تیپ های رانا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

تفاوت رانا LX و رانا EL 

مشخصات فنی رانا

همان طور که در قسمت قبل گفتیم تا کنون رانا در دو مدل عرضه شده است؛ اما به این علت که هر دو تیپ از مشخصات فنی یکسانی بهره می برند، در جدول از نام کلی رانا استفاده می کنیم. تیپ های ماشین رانا تنها در چند مورد از امکانات جانبی با هم متفاوت اند که در بالا ذکر شد. و هر دو از موتئور محبوب ایران خودرویی ها TU5 بهره می برند.

کاتالوگ رانا

کاتالوگ رانا

طراحی خارجی ماشین رانا

طراحی ظاهری این خودرو به گونه ای است که شما در ابتدا فکر می کنید با یک ۲۰۶ صندوقدار مواجه شده اید؛ اما خیلی زود متوجه می شوید که اشتباه کرده اید. ظاهرا تکلیف طراحان با ۲۰۶ SD و رانا چندان مشخص نبوده است. رانا بعد از ۲۰۶ صندوقدار تولید شده است؛ بنابراین انتظار می رود چند گامی هم از آن جلوتر باشد؛ در صورتی که کاملا برعکس است. می توان گفت طراحی ظاهری از اصلی ترین مشکلات رانا است و ظاهر این خودرو اصلا چنگی به دل نمی زند. رانا از زاویه جانبی بیشترین شباهت را به SD دارد.

افراد زیادی هستند که معتقدند رانا برخلاف ظاهر بی هویت خود، چراغ های زیبایی دارد و درست هم هست. چراغ های رانا طراحی مدرن و شکیلی دارند.

رانا

طراحی داخلی رانا

بعد از طراحی خارجی، نوبت به نقد طراحی داخلی ماشین رانا می رسد. تنها کلمه ی نقد را به کار می برم چون طراحان در ایده پردازی و طراحی داخل کابین رانا بسیار ضعیف عمل کرده اند. وقتی در اتاق رانا می نشینیم احساس می کنیم که سوار خودرویی چون پراید یا نهایتا تیبا شده ایم.

در حال حاضر هم اگر سوار رانا هستید بهتر است چک کنید تا ببینید درب ها باز نباشند! بله! ماشین رانا در این مورد هم به خودروهایی چون پراید بسیار شباهت دارد و رگلاژ درب ها خوب نیست.

با وجود تفاوت قیمت فاحشی که رانا با امثال این خودروها دارد، خوب نیست که طراحی داشبورد و سایر قسمت های داخل کابین آن تا این حد ساده و تکراری باشد. اما شاید در حال حاضر ماشین رانایی را ببینید که داشبوردش جدیدتر به نظر می رسد. بعد از انتقادات زیادی که بر داشبورد رانا وارد شد،  تولیدکننده قسمت هایی چون ضبط و سیستم تهویه را کمی تغییر داد.

با وجود اینکه پلتفرم اصلی رانا از 206 صندوقدار بهره برده است، داخل کابین این خودرو بسیار کوچکتر از 206 SD است. کمبود فضای کابین خودرو، خصوصا طی یک سفر طولانی، می تواند از عذاب آورترین مسائل برای سرنشینان آن خودرو باشد. در مورد رانا این مسئله وجود دارد؛ به طوری که سرنشینان جلو باید تا جایی که راه دارد صندلی ها را جلو ببرند تا مسافرین پشتی کمی راحت تر بنشینند.

رانا

مزایای رانا

  • از برجسته ترین ویژگی های ماشین رانا این است که توانسته استانداردهای «۵۵ گانه ISIRI» را دریافت کند.
  • کسب استاندارد آلایندگی یورو ۴
  • کم مصرف بودن موتور
  • جادار بودن صندوق عقب
  • دسترسی آسان لوازم یدکی 

معایب رانا

  • فضای کم سرنشینان: در ماشین رانا فضای مناسبی برای سرنشینان عقب وجود ندارد. صندلی های عقب و جلو، فاصله بسیار کمی از هم دارند؛ به علاوه اینکه طول فضای نشیمن نیز مناسب نیست.
  • رگلاژ درب ها و باز و بسته نشدن راحت آن ها از جمله مشکلات رانا است که انتقادات زیادی به آن وارد شده است.
  • عدم دید کافی :اتاق رانا به گونه ای طراحی شده است که راننده خصوصا هنگام دنده عقب، دید کافی ندارد. با وجود سنسور دنده عقب، این مشکل همچنان راننده و سرنشینان را آزار می دهد.
  • رانا چندان از سیستم برق قوی و قطعات با کیفیت بهره نمی برد.داشبورد رانا از پلاستیک خشکی ساخته شده است.
  • بر اساس تجربه بسیاری از رانندگان، سپر رانا برخلاف ظاهر شکیل و مقاومی که دارد، بسیار آسیب پذیر است. از طرف دیگر به علت داشتن نوع طراحی خاص، باز و بسته کردن آن برای تعمیر و صافکاری، کار بسیار دشواری است.

 

 
 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  هر آنچه باید راجب رانا دانست از حاشیه تا بازار به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . رانا در از همان ابتدا دارای حاشیه های زیادی بود چه قبل از عرضه به بازار و چه بع ...
  مزایای رانا و دلایل منطقی برای خرید رانا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . رانا نام محصول جدید ایران خودرویی ها بود، خودرویی که بسیاری آنرا همان پژو 206 صندوقدار ...
  مقایسه رانا و پژو206 SD فروش خودرو ، یکی از مقایسه های پر طرفدار و مهم برای بسیاری از مردم که میخواهند با بودجه ای در حدود 35 میلیون تومان ماشین بخرند مقایسه بین ماشین رانا و پژو 206 صندوقدار میباشد که با هم تشابه زیادی دارند و از مشخصات بسیار  نزدیکی به هم بهره میبرند و  پلتفرم ...
  ویدئو خودرو رانا LX محصولی جدید از ایران خودرو،رانا ال ایکس که در ابتدا با نام رانا ال ای تولید شد که بعد از تغییراتی در این محصول از جمله داشبورد و تجهیزات داخلی (تفاوت رانا LX رانا EL)این خودرو با موتور 1600 که همان موتور 206 تیپ 5 می باشد و با اندکی تغییرات در تجهیزات داخلی خودرو ...
  مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX این بار بر آن شدیم تا به برسی و قیاس دو خودرو پرطرفدار یعنی تندر 90 E2 و رانا LX بپردازیم و قضاوت نهایی برای خرید این خودرو بر عهده شما می باشد. تندر ۹۰ E2 تندر زمانی که به بازار عرضه شد توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کن ...
  تفاوت رانا LX و رانا EL  خودرو,فروش خودرو:رانا ال ایکس دارای موتور 1.6 که همان موتور TU5 که این موتور اولین بار بر روی خودرو محبوب پژو 206 تیپ 5 نصب و این بار بعد از پژو پارس LX و پژو 405 SLX نوبت به فیس لیفت (تغییر ظاهری خودرو،نموده ...
  مقايسه رانا و پژو 206 SD این بار بر آن شدیم تا قیاس بین دو خودرو که یکی محبوب و دیگری تازه پا به عرصه تولید در ایران خودرو گذاشته و بانام رانا روانه بازار گردید خودرویی که خیلی ها معتقدند که همان 206 و تنها با کمی تغییرات عرضه شده در زیر به بررسی و آنالیز هر دو خودرو می پردازیم و امید وار ...