ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

نکاتی که رانندگان در شب باید رعایت کنند + عکس

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

نکاتی که رانندگان در شب باید رعایت کنند + عکس

فروش خودرو ،رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند. با توجه به اینکه اکثر حوادث رانندگی پس از غروب آفتاب رخ می دهند در این مقاله قصد داریم تاکتیک هایی به شما آموزش دهیم تا با رعایت آنها خطر رانندگی در شب را کاهش دهید.

1 - قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید. همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید.

2 - هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش می داده و ممکن است دید دیگر رانندگان را موقتا کور کند.

3 - هیچ وقت نور بالای خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید زیرا در دید آنها و دیگران رانندگان تاثیر منفی می گذارد.

4 - آیینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند. آیینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.

5 - هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.

6 - چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه، پیچ های جاده و تقاطع ها ببینید زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشد.

7 - به منظور جلوگیری از تصادف فاصله خود با اتومبیل جلویی را بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شدید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.

8 - رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد. برای اجتناب از خستگی، مکررا به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند.

9 - قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید. خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد.

 

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

نکاتی راجع به نگهداری از گیربکس اتوماتیک + عکس فروش خودرو , روغن گیربکس و فیلتر آن باید در زمان های معین تعویض شوند.در سرویس گیربکس تنها تعویض روغن کافی نیست و باید کارتل گیربکس باز شده و فیلتر آن تعویض و یا شستو شود . رسیدگی به فیلتر بسیار مهم است. چون فیلتر گرفته ، باعث عبور کمتر جریان روغن و آ ...
  نکات مهم و کلیدی در هنگام خرید تندر 90 دست دوم تندر 90 یکی از خودروهای با دوام و پر کار در بازار خودروهای دست دوم است، به طور کلی رنو از ابتدا  در ایران با مدل های مختلف فروش موفق و امیدوار کننده ای داشته است، رنو 5، رنو 21و در حال تندر 90 و مگان از محصولات این خودروساز فرانسوی در ای ...
  همه چیز درباره دلایل کم کردن روغن موتور خودرو کم کردن روغن در خودرو از مسائلی می باشد که از دید کارشناسان خودرو امری طبیعی و لازم است و از دید مصرف کنندگان خودرو امری غیر معمول و نشانه های از خرابی موتور خودرو است.فروش خودرو، از دید کارشناسان و مکانیک های خودرو کم شدن روغن موتور با توجه ب ...
  دانستنی های لازم از لحظه تحویل خودرو تا گارانتی خودرو فروش خودرو، بسیاری بر این عقیده اند که شاید خرید یک خودروی صفر کیلومتر در مقایسه با یک خودروی دست دوم دغدغه کمتری دارد. اما خرید یک خودروی صفر کیلومتر هم کاملا شانسی است و ممکن است حتی پس از خرید، این خودرو هم با مشکلاتی شبیه خرید یک خ ...
  نکات مهم در باتری به باتری کردن خودروها فروش خودرو، با نزدیک شدن به فصل سرما و گذراندن گرمای تابستان و استفاده از کولر خودروها که خود باعث روشن شدن فن خودرو می شود  یکی از مشکلاتی که بسیاری با آن روبرو می شوند دشارژ شدن باتری خودروست که فشار زیادی را در فصل تابستان به باتری می ی ...