ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

نکات کلیدی درهنگام خرید خودروهای کارکرده

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

نکات کلیدی درهنگام خرید خودروهای کارکرده 

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
فروش خوردو
،1.به خوردگی و زنگ زدگی بدنه ماشین توجه کنید راه تشخیص آن حرکت دادن آهن ربا روی بدنه ماشین است .اگر آهن ربا به قسمت وسیعی از بدنه نچسبد نشانگر آن است که این قسمت به خاطر تصادف از بین رفته و با بتونه پر شده است اگر قسمتهایی از بین رفته زیاد باشد ازخریدن ماشین صرف نظر کنید.

2.به همه جای ماشین به صورت عمودی فشار زیادی وارد کنید در حالت طبیعی باید ماشین به شکل اولیه خویش بازگردد اما اگر ماشین شروع به لرزیدن کرد نشانگر آن است که سیستم تعلیق اتومبیل نیاز به تعمیر دارد.

3.درها و پنجره ها و درب موتور و صندوق عقب را چک کنید و ببینید که به راحتی باز و بسته میشوند و کلیدها راحت در قفل ها می چرخند.

4.پارگی صندلی ها را بررسی کنید و کفی ماشین را کنار بزنید اگر قسمتی از کف ماشین زنگ زده باشد این به آن معناست که آب به زودی به داخل ماشین نفوذ می کند.

5.برق ماشین را به دقت بررسی کنید چراغها،راهنما، بوق، کولر،بخاری و آب پاش و برف پاک کن.

6.به کیلومتر شمار نگاه کنید ، راننده ای که برای مصرف شخصی از خودرو استفاده میکند حداکثر در سال 25 هزار کیلومتر رانندگی میکند اما اتومبیلی که در خدمت مسافرکشی است در سال بالای 40 هزار کیلومتر راه می پیماید.کارشناسان خبره سریعا دستکاری کیلومتر را متوجه میشوند.

7.موتور را بررسی کنید تا هر گونه علامت تعمیری را در آن بیابید این علامات عبارتند از:روغن کاری جدید یا لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیر عادی زیر در پوش موتور. به موتورهای براق و موتورشوئی شده و تمیز مشکوک شوید.

8.مکانهایی را که آب در زیر کاپوت به بیرون ترشح میکند به دقت بررسی کنید تعویض شیلنگ آب کار آسانی است اما اگر آب از رادیاتور ترشح کند باید آن را تعویض کنید و این کار هزینه سنگینی در بر دارد.

9.موتور را روشن کنید و بگذارید در جا کار کند و به صدای موتور دقت کنید که صدای برخورد دو قطعه آهنی مثل ضربه دو قاشق به هم را ندهد. (دیده شده که بعضی از افراد متقلب روغن غلیظ در موتور میریزند تا مانع شنیده شدن صداهای ناهنجار موتور شوند. اگر اطلاعات کافی در مورد فنی اتومبیل ندارید قبل از خرید حتما موتور خودرو توسط یک مکانیک خبره بازدید شود. (مکانیک ماهر!!

10.گیج اندازه گیری روغن را بررسی کنید اگر روی قسمت مدرج آن روغن مایل به خاکستری رنگ براق و یا قطرات آب دیدید نشانه خرابی رینگ و سرسیلندر است.

11. خودرو زمانی که گرم هست درب روغن موتور را بردارید وجود بخار یا دود نشانگر خرابی بزرگی است که باید موتور را تعمیر کنید، بعد از اینکه موتور را 5 دقیقه روشن گذاشتیددور موتور را چند بار تا دور 5 هزار بالا ببرید اگر دود سیاه از اگزوز خارج شد دلالت بر مشکل در تنظیم موتور یا خرابی انژکتور دارد اما اگر دود آبی بود نشانگر این است که با هزینه سنگینی روبرو هستید و از خرید آن خودرو اجتناب کنید.

12.سلامت باتری را چک کنید. معمولا باتری ها بر روی خود محل بازدید رنگی دارند که مشخص میکند وضعیت باتری چگونه است. اگر باتری با آب باشد به تاریخ تولید دقت کنید عمر مفید باتری دو سال است.

13.فرمان را در سرازیری که شیبش تند و پر پیچ و خم باشد امتحان کنید و ببینید که صدایی از آن خارج نمی شود سپس ماشین باید در مسیر مستقیم به سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند دقت کنید صدای غیر عادی از اتاق نداشته باشید. ترمزها را امتحان کنید خودرو را به هنگام ترمز گرفتن به چپ و راست هدایت کنید اگر صدای غیر عادی از آن خارج شود نیاز به تعمیر فوری دارد زیرا این امر خطری جدی برای راننده به وجود می آورد. تست ترمز را در جاهای خلوت انجام دهید.

14.به هر صدای غیر عادی داخل ماشین گوش کنید اگر هنگام پیچیدن از چرخهای جلو صدایی شبیه سایش لاستیک با آهن خارج شد نشانگر وجود مشکل در سیستم کمک فنر اتومبیل است.

15.در سرعت 50کیلومتر در ساعت دست خود را از روی فرمان بردارید اگر خودرو لرزید و یا به طرفین کشیده شد و از خط مستقیم خارج شد فرمان نیاز به میزان شدن و تعمیر دارد. توصیه میکنم قبل از اینکه تصمیم نهایی را برای خرید خودرو دست دوم بگیرید بهتر است که از کارشناسی خبره که مجوز رسمی از دادگستری دارد کمک بگیرید تا ماشین را از لحاظ بدنه به دقت بررسی کند.

معرفی به دوستان :
سیما بهاران : تشکر از مصالب و دانستنی های مفیدتون
10 0
سلام در خصوص خرید خودرو کارکرده خیلی مطالب جالب بود از شما سپاسگذارم
شفیعی : خودروهای کارکرده
5 1
سلام عالی بود سایت کاربردی و خوبی دارین ممنونم و موفق باشین
هادوی : خودرو دست دوم
5 0
بسیار سودمند بود .ممنون
بهنیا : خودرو کارکرده
4 0
بسیارمفیدومختصر..عالی بود.سپاس ازدوستان راهنما
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  راه های محافظت از ECU چیست ؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .1)جدا کردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است: فروش خودرو ،همان‌طور که می‌دانید ولتاژ ت ...
  سنسور Map چیست ؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ،واژه MAP Sensor مخفف Manifold Absolute Pressure Sensor به معنای فشار مطلق منیفولد هوا می ...
  استپر موتور چیست ؟به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،استپر که تعمیر کاران به آن استاپ موتور و استپ موتور هم می گویند برای کنترل دور آرام موتور خودرو م ...
  VVTچیست ؟به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، در حقیقت VVT مخفف Variable Valve Timing است که به بعضی اوقات به آن VVA نیز می‌گویند. این س ...
  سنسور اینرسی چیست؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .این سنسور نقشی اساسی در خودرو دارد، هنگامی که یک خودرو در تصادف سخت به حالت واژگونی در می آید مهم ترین و بدتر ...
همه چیز درباره VVT و آشنایی با آن + فیلم فروش خودرو، پبشرفت تکنولوژی در زمینه خودرو و صنعت خودروسازی به سمت کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان و بازدهی سیستم موتور خودرو روز به روز در حال افزایش است، یکی از جدیدترین سیستم های موتوری و افزایش رادمان و بهره خروجی موتور سیستم کنترل زاویه سوپاپ ها VVT & ...
  همه چیز درباره سیستم GPS خودرو خودرو,فروش خودرو:در گذشته، زمانی که تکنولوژی پیشرفته امروزی وجود نداشت، مردم و بخصوص اشخاصی مانند سیاحان، جهانگردان و ... گاهی اوقات در یک گستره جغرافیایی و بخصوص شهرها و کشورهای بیگانه، از مکان دقیق خود با خبر نبودند و حتی گاهی نیز در بیابان‌ها ودریاها ...
  اسب بخار چيست؟   خودرو,فروش خودرو:اسب بخار (Horsepower) که با hp نشان داده می‌شود، نام چند یکای توان است که میزان کار انجام شده را می‌سنجد.این واژه در اواخر قرن هجدهم توسط مخترع اسکاتلندی جیمز وات (١۸١٩- ١۷٣۶) برای مقایسه بازده موتور بخار ...
  سلام  اين قسمت تو سايت اختصاص ميدم به دوستاني كه همونطوري كه تك تك مون دوست داريم از ديدگاه ديگران يعني كساني كه خودرويي كه ما دوست داريم يا قصد خريداون خودرو را داريم اونها يا دارن و استفاده مي كنن يا قصد تعويض و ارتقائ خودرو شونو دارنداطلاع پيدا كنيم وحتي ميخوان رضايت شونو از ...