ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

نحوه نامگذاری خودروهای مرسدس بنز

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

نحوه نامگذاری خودروهای مرسدس بنز

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
مرسدس در ابتدا با ذکر یک عدد سه رقمی که با ضرب آن در عدد ۱۰ حجم موتور آن بدست می آمد مدل هایش را نام گذاری نمود. سپس از حروفی مثل E به معنی انژکتور وS به معنی لوکس و بزرگ و C به معنی کوپه و L به معنی 12cm افزایش طول استفاده نمودکه به مرور حذف شدند و چون تمام موتورهای عرضه شده انژکتوری شدند استفاده از حرف به این معنا منسوخ شد و به علت تنوع بسیار در موتور و برای تقسیم بندی بهتر از دهه ۹۰ برای معرفی اتاق به ترتیب از حروفی مثل S , E, ,C استفاده کرد که C همکلاس سری ۳ , E همکلاس سری۵ ,S همکلاس سری ۷ B.M.W هستند و تقریبا با همان ابعاد اتاق هستند .فروش خودرو، 
البته بنز مدل A کلاس در رده خودروهای بسیار کوچک هم تولید میکند .

سری C

این سری کوچکترین و ارزانترین کلاس سدان مرسدس است که اصولا ضعیفترین مدل ان c180 1800cc می باشد وتا حدودی حالت اسپورت دارد .با مدلهای C200,C220 ,c280 و. . . که نهایتا موتور ۶ سیلندر است نیز ارائه میگردد.

مدل C63 هم البته با موتور اسپورت تولید میشود و از موتورهای سری C در مونتاژ استفاده نمیکند. کلماتی مثل الگانس کلاس نشانه تجهیزات است که کاملترین آن در سری C الگانس می باشد و این کلمه به هیچ وجه نمایانگر نوع اتاق که به اشتباه در ایران رایج شده نمی باشد!

سری E

این سدان مرسدس محبوبترین و پر فروشترین مدل آن می باشد که دارای ابعادی نسبتا بزرگ خانوادگی و جادار است ( در ایران اتاقهای قبلی آن به کپل معروف بود که در سال ۹۳ بجای 230E به E220 تغییر نام پیدا کرد)، تنوع لوازم رفاهی در این اتاق فراوان است و موتورآن از 2200cc تا مدلهای قدرتمند ۸ سیلندر E500 وE560 متنوع است.

سری S

این اتاق مرسدس گرانترین، مجهزترین و بزرگترین سدان تولیدی میباشد و اصولا کاملترین لوازم رفاهی را داراست و تمامی آپشن ها در این کلاس استاندارد است. سری S مرسدس بنز برای بار دوازدهم در جهان هر ساله مقام اول زیبایی و اصالت را کسب میکند. موتور آن از حداقل ۶ سیلندر آغاز و تا ۱۲ سیلندر6000cc ادامه دارد که این مدل کاملترینو گرانترین مدل خانوادگی مرسدس است .

مدلهای اسپرت

بعد از تغییرات در نام گذاری و تنوع بسیار مدلهای اسپورتی که مرسدس برای رقابت با دیگر کارخانجات تولید میکند دیگر این نامگذاری از همان اصول وپایه تابعیت نمیکند و با حروفی مثلSLR ,CLK,SLKو .. مشخص میگردند که SLKیک کوپه اسپورت کوچک در کلاس است.

اتومبیلهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل مرسدس با حروف ML و زیر گروه کلاس G مشخص می گردند و در کلاس اتومبیلهایی چون X5 وپاجیرو و . . . است .

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  نحوه نامگذاری خودروهای BMW مدل خودروهای BMW ، معمولاً با یک عدد سه رقمی بهمراه 1 یا 2 حرف انگلیسی نامگذاری می شوند که اولین عدد سری خودروی مورد نظر را نشان داده و 2 رقم بعدی حجم موتور خودرو بر حسب cc/100 را بیان می کند.  مدل خودروهای BMW ، معمولاً با یک عدد سه رقمی بهمراه 1 یا ...
  مقایسه سه خودرو بی نظیر آلمانی + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ، در این مطلب می‌خواهیم طراحی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ با نام G۳ ...
  همه چیز درباره ی پژو 301 + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، پژو 301 سدان خوش‌قیمتی است که به‌زودی و با هدف جایگزینی با پژو 405 و ...