ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه فنی تندر 90 اتوماتیک با برادر بلند قدش رنو داستر

10 / 10
از 1 کاربر
 

مقایسه فنی تندر 90 اتوماتیک با برادر بلند قدش رنو داستر

فروش و تحویل به روز تندر 90 اتوماتیک در رنگ بندی متنوع با زمان تحویل به روز و فوری در فروش خودرو، مدت زیادی است که رنو با مدل تندر 90 در بازار داخلی یکه تازی می کند، رنو زمانی که رقبایش یا فشار و تحریم بازار ایران را ترک کردن رنو پافشاری کرد و با اینکه بسیاری از محصولات همانند مگان با بازار داخلی قهر کردند و تولید ال نود در ایران خودرو و پارس خودرو به صفر رسید بازهم با بازار ایران خداحافظی نکرد، شاید زیبایی در خرید خودرو نقشی انکار ناپذیر دارد در خرید، اما در حاشیه قرار گرفتن عوامل به مراتب مهمتری، چون دوام و پایداری خودرو، ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، هزینه نگهداری، مصارف روزانه، تأمین شدن سریع لوازم یدکی، مصرف سوخت و.. خود این پرسش را به وجود می آورد که آیا به واسطه فاکتورهای عموما می توان یک محصول بادوام اما ساده و کم هزینه خرید؟ موردی که تندر ۹۰ از هنگام ورود به کشور با آن دست به گریبان بوده و برخی افراد خرید یک محصول خوش سیمای چینی را به آن ترجیح میدهند.

این مسئله حتی در خصوص برادر بلند قد تندر ۹۰، یعنی داستر که روی همان پلتفرم B0 مشترک سوار شده صدق میکند. پلت فرمی که یکی از رموز موفقیت اتحادیه رنو- نیسان روی مدل های مشترکی چون ساندرو، کلیو، توئینگو، داتسون گو، نیسان ژوک، نیسان کیوب و... بوده است. اشاره به این نکته نیز در نوع خود جالب است که لوگان و پلتفرم B0 آن یک محصول استراتژیک برای فرانسوی ها و صنعت خودروسازی آنها محسوب میشود.

بررسی فنی تندر 90 اتوماتیک

ما ایرانی ها وقتی تصمیم می گیریم از یک ماشین تعریف کنیم می گوییم: فقط داخل باکش بنزین و در رادیاتورش آب بریز و یک عمر سوار شو! ( البته تعویض روغن ۵ تا ۱۰ هزار تا هم اضافه کنید! ) این مسئله از قدیم در مورد ماشین های تویوتا گفته می شد، اما با پیشرفت مهندسی طراحی و تولید خودروسازان دیگر نیز سعی کردند در کلاس خودروهای اقتصادی روی این سیاست کم و بیش حرکت کنند، اگرچه بازار خودرو و خدمات پس از فروش این روزها یک بازار کاملا مصرفی است و متأسفانه آیندگان و نسل های بعد از ما شاهد معدود خودروهایی حتی از برندهای آلمانی و ایتالیایی خواهند بود که حکم کلاسیک های ارزشمند و خاص را پیدا می کنند.

در هر حال نمود ویژه این طرز تفکر حداقل در خصوص تیپ های مختلف عرضه شده لوگان در کشورمان (ازE0 تا E2 گرفته) به واسطه تجربیات مالکینی که حتی تا بیش از ۱۷۰ هزار کیلومتر در ایران پهناورمان با اقلیم های گوناگون با این خودرو رانده اند صدق می کند. فروش خودرو در این مقاله مقایسه ای، قصد نداریم که مجددا تکرار مکررات کرده و برای بررسی لوگان فقط به اعداد و ارقام کاتالوگی و یا تعریف و تمجید، روی آوریم که نظرات مثبت و منفی مصرف کنندگان وطنی در مورد این ماشین خود گواه بهترین و صادقانه ترین بررسی است.

در حقیقت شاخصه هایی که می توان در مورد این سواری کوچک شهری با موتور ۱.۶ لیتری و توان ۱۰۵ اسب بخاری به آن اشاره کرد، موتور پرقدرت (به نسبت اتاق و وزن) و تعریف قدرت به وزن مناسب در چنین کلاس خودرویی است که در کنار جعبه دنده اتومات و بی نهایت نرم و بی صدا و بدون هیچ ارتعاشی به همراه فرمان خوش دست با بیشترین توانایی دفع ضربات و ترمزهای قوی به این موارد افزوده می شوند. اگرچه عرض و ارتفاع درهای این ماشین، ورود و خروج شما را تسهیل کرده و در ردیف جلو و به ویژه عقب مهندسی ابعاد آن، فضایی بزرگ را در اختیار سرنشینان قرار میدهد، اما به واسطه سقف بلند خودرو و ارتفاع عقب ماشین برای افرادی که نخستین بار سوار آن می شوند، کمی حس نا امنی و فاصله گرفتن بیش از حد از زمین را تداعی میکند.

اگرچه فراموش نکنیم همین ارتفاع عقب و شکستگی بین شیشه و صندوق بار سبب دو رخداد مثبت شده: یک صندوق بار بزرگ (که در محصولات داخلی به راحتی با سمند قابل رقابت است ) و البته عدم نیاز به شیشه شوی عقب که درهنگام بارش باران و حرکت خودرو در آزمایش های گوناگون عمال حجم بالایی از قطرات آب روی سطح شیشه سبب کاهش میدان دید نمی گردد. در عین حال یکی دیگر از مضرات بالا بودن بخش عقب، عدم تعادل مناسب این خودرو در طی کردن پیچ های تیز با سرعت بالا و حتی مسیرهای مستقیم با سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر است.و در صورتی که همانطور که در ابتدای مقاله اومد بتوان به زیبایی و طراحی خودرو در مرحله دوم نگاه کرد، تندر 90 اتوماتیک گزینه ای بسیار منطقی و درست در میان انتخاب های دیگر است.

از دیگر محسنات این ماشین، سواری نرم با وجود رینگ های آلومینیمی، به نسبت یکی از رقبای قدر داخلی خود یعنی ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس (همان ۲۰۷ وطنی) است که بدون هیچ تعارف و اغماضی از محصولات جراحی شده و البته خوش رنگ و لعابو هم قیمت و هم کلاس چینی، L90 را نه تنها در مجموع امتیاز کلی با فاصله از چینی های رقیب پیش می اندازد، بلکه معتقدم در یک پروسه ۱۰۰ هزار کیلومتر در چینی ها باید دنبال سر هم کردن یک لگوی از هم پاشیده گشت، در حالی که در L90 اگر زمان مناسب تعویض تسمه تایم بین ۵۵ تا ۶۰ هزار توسط استاد کار ماهر و شمع مناسب روی ۲۰ هزار تا و فیلتر روغن و بنزین بین ۵ تا ۱۰ هزار تا رعایت شود، مثل یک مرد جنگی نه تنها خم  به ابرو نمی آورد بلکه برای فروشش هر زمان آماده مبدل شدن به نقدینگی است و کمترین افت را در قسمت فنی و تزئینی خواهد داشت. طی طریق نمودن و راه رفتن تندر ۹۰ نیز بسیار شبیه برادر قد بلند خود داستر بوده که با توجه به جعبه دنده و پلتفرم مشترک، اخلاق عجیبی نیست. در واقع می توان سواری آن را نرم، با آرامش و علی رغم پشتی بلند با ثبات توصیف کرد و شاید بهترین تعریف از تشابهات دو خودروی سواری و کراس اوور با پلتفرمی مشترک را در مرسدس بنزهای کلاس E و GLK دانست که هر دو هم سواری پایداری دارند و هم حس راندن شبیه به هم، اگرچه استفاده از تکنولوژی های مشترک در دنیای خودروسازی امری بدیهی بوده و کمک شایانی به کاهش هزینه ها و افزایش سود میکند.

بررسی فنی رنو داستر

شاید برادر بلند قد L90 نامی بسیار مناسب برای رنو داستر است، مهندسی پیاده شده روی داستر در برگیرنده بسیاری از قطعات مشترک با تندر ۹۰ است که این فاکتور حداقل جدا از بحث پلت فرم و جعبه دنده در فضای داخلی و بخش هایی چون کنسول، فرمان، دسته دنده و. . . نمودی دوچندان دارد. داستر اگرچه در بحث طراحی داخلی چنگی به دل نزده و هیجانی در سرنشینان و راننده ایجاد نکرده و پس از سوار شدنش فکر می کنید بهای پرداخت دو L90 اتومات را برای آن داده اید، اما به دلیل ترکیب خوب جعبه دنده و موتور، هم سواری نرم و بی صدایی از موتور ۱۳۵ اسب بخاری آن حاصل می شود و هم اینکه ماشین خوش دستی و راحتی بوده و رانندگی در شهر با آن راحت است.

اگرچه شتاب آن همچون L90 مناسب و خوب است، ولی به شما یادآوری میکند که مرکب زیرپای شما یک جعبه دنده اتوماتیک داشته که کمبود کشش محسوس و یا تنبلی خاصی درحرکت آن به چشم نمی خورد، اما قطعا توقع مانورهای پرقدرت و جاندار نمونه جعبه دنده دستی را از آن داشت. علاوه بر اینکه فضای داخل آن با وجود سادگی محض اما جادار، راحت و خودمانی است و سریعا ارتباط برقرار می کنید.  طراحی ستون ها نیز به گونه ای صورت گرفته که احاطه بر اطراف خودرو خوب بوده و مشکلی در دید وجود ندارد. ترمز داستر نیز کمی نرم و در مقاطعی با تأخیر عمل میکند. اما ضعفی در ایمنی سرنشینان حس نمی شود و مانورپذیری این کراس اوور اقتصادی و ساده اما خوش استیل مورد توجه بوده و چسبندگی آن در مسیرهای ناهموار ایده آل است.

درحقیقت داستر را می توان نمونه کراس اوور شده L90 با کمی تغییرات و تجهیزات بیشتر دانست که صرفا سادگی، بی آلایشی و کیفیت به نسبت پایین ادوات فضای داخلی و آپشن کمتر آن در مقابل رقبای گریم شده چینی از دلایل استقبال نه چندان مناسب مصرف کننده وطنی از آن است.

سواری هر دو فرزند رنو (داچیا) شبیه به هم با خلق و خوی مشابه، قطعات یکسان و در نهایت راندمان فنی نزدیک به هم با کمی فاصله در ارتفاع است که می توان همانند یک جفت دوقلو آنها را فرض کرد که یکی از دیگری بزرگتر بوده، اما تقریبا یک ژن ساخته شده اند. در نهایت نگارنده به استناد تجربه راندن هر دو خودرو ، مراجعه به نظرات کاربران و دوستان مالک هر دو محصول را، با توجه به فاکتورهایی چون ارزش پول پرداختی در مقابل کیفیت، امکانات، به ویژه دوام، استحکام و البته استهلاک قطعات مناسب ترین انتخاب ها می دانم که اگرچه تاکنون نتوانسته بر جو قالب شده بر بازار چینی پسند در این کلاس فائق آید، اما موفق به کسب رضایت عموم مصرف کنندگان خود شده اند.

L90 اتومات

 
تصاویر جانبی : برای مشاهده سایز واقعی، روی هر کدام کلیک کنید.
معرفی به دوستان :
شیرین کمال : تندر نود اتومات
6 0
سلام به همه مخصوصا ادمین عزیز خیلی زحمت کشیدین ممنونم خیلی ساده و کامل بود من الان یه 9 ماهی میشه تندر نود اتومات دارم خیلی خیلی راضیم عالیه در کل با هیچ خودرویی همونطور که شما نوشتین مخصوصا چینی های مثل جک و ... قابل قیاس نیست خودرو چینی فقط و فقط ظاهر که اونم دزدیده شده از خودروهای دیگس در انتها به خریداران محترم این خودرو را پیشنهاد می کنم تا الان 40 هرزار کیلومتر بی در دسر رفتم و خدارو شاکرم
فرهاد قدسی : نظر در مورد L90 اتوماتیک
7 0
سلام با نظر خانم کمال کاملا موافق هستم و در تائیدیه و کامل کردن نظر ایشون اینا اضافه می کنم که الان چند سالی هست که خانواده رنو که با برند تندر در ایران خودرو و پارس خودرو تولید میشه از دید کیفی بهترین ماشین انتخاب میشه خودرو بسیار عالی هست تندر من خودم یه چند وقتی خودرو MVM داشتم به لعنت که هیچ به درد صحبتم نمی خوره نه لوازم یدکی نه خدمات پس از فروشی حتی تو فروششم به 3 ملیون ضرر که اونم 4 ماه طول کشید، ال نود به پول نزدیک و راحت فروش می ره اینم اضافه کنم که یه بار تو جاده خراب شد تو شهرستان هیچیش گیر نیومد با کلی هزینه و مخارج و دردسر آوردیم تهران که اونم کلی گشتیم و با کلی دردسر خریدم و چند برابر قیمت واقعی در انتها ال نود تو هرکلاسی که باشه چون پدرم داشته و سوار شدم و الان 6 سال استفاده می کنیم عالی و بی دردسره از سایت خوب، مطلب خوب، ممنونم
جهرمی : سوال
3 0
سلام عکس های که در سایتتون هست همه و همه در جلو شرکت خرم گستر ساعی می باشد، یعنی خودروها را دارین و اونجاس؟؟و قیمت تندر نود اتومات شما حول حوش 500 تا 700 پایین تر از بقیه جاهاس علت؟؟تشکر از پاسخ شما
مدیریت : پاسخ
2 0
سلام به جناب جهرمی عزیز دوست محترم کلیه خودروهای تحویلی این شرکت به روز و فوری می باشند و با توجه به اینکه بسیاری علاقمند به دیدن عکس واقعی خودرو و رنگ خودرو در واقعیت می باشند خودروها واگذاری به مشتریان قبل از تحویل عکس گرفته و در سایت قرار می گیرد، در خصوص سوال دوم شما در خصوص قیمت تندر 90 اتوماتیک، این شرکت با توجه به سرمایه گذاری و خرید تعداد بالای خودرو امکان واگذاری کمتر بر حسب موجودی خودرو را دارد، در آخر کلیه خودروها موجود در پارکینگ شرکت تولید کننده خودرو آماده می باشند و توسط راننده ویژه حمل تا درب شرکت حمل و تحویل خریدار می گردند.
محمد : ال نود
6 0
من به الاغ سواری تو کل فامیل معروفم یه ال نود مدل ۹۱ خریدم که کیلومترشو ۵۰ هزار تا بوم صفر کردم برای استفاده از گارانتی ، الان ۱۶۰ هزار کیلومتر دویده حتی یه بار هم نیازی به گارانتی نداشت حیف چهل هزار تومن که بابت کم کردن کیلومترش دادم فقط روغن بنزین لاستیک لنت جلو یه بار تسمه تایم والسلام هر کی حمال بی توقع میخواد ال نود بخره
عباس : ال نود
0 0
ماشین های بسیار خوب وکم استهلاکی هستن.استهلاک اونا درحد تعویض روغن فیلترو...مباشد.۳تا اتومات تقریبا ۴۰۰۰۰کارداریم و یه ای یک مدل ۹۱ که خوشبختانه هیچ موردی نه تو جاده داشته نه توشهر.
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  بررسی فنی دنا محصول جدید ایران خودرویی ها + کاتالوگ دنا فروش خودرو، دنا محصول جدید ایران خودرویی ها یا به قول ایران خودرویی ها لوکس ترین خودروی داخلی خودرویی که آذر 1383 بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو (که از عمر آن ربع قرن بیشتر نمی‏گذشت) فاز مطالعاتی پروژه دنا (معروف به NX7)، برن ...
  بررسی محصول جدید گروه بهمن آسا B50 + کاتالوگ محصول جدید گروه بهمن خودرویی که کمپانی ( FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CARیکی از قطب های اصلی صنعت خودروسازی چین محسوب می شود و با تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در طول سال، همکاری گسترده ای را با خودروسازان جهانی نظیر فولکس واگن،مزدا و ...
  مقایسه جیلی‌امگرند ٧ با ام‌وی‌ام X٣٣ و لیفان X٦٠ فروش خودرو، چینی ها با این وجود اینکه در طراحی و نوآوری حرفی برای گفتن ندارند و تنها یاد گرفته‌اند بهای تمام شده تولید را به حداقل برسانند. چینی‌ها با الگوگیری از طراحی و مدل‌های غربی و تلفیق آن با فن تولید ارز ...
  تفاوت پژو پارس سال و پژو پارس LX : پژو پارس که یکی از پروژه های موفق ایران خودرو می باشد خودرویی که با همکاری پژو فرانسه عرضه و تولید شد، خودرو پژو پارس سال در ابتدا به عنوان پژو پرشیا عرضه می شد خودرویی که از موتور 1.8 هم نام خود پژو 405 GLX بهره می برد و با توجه به استقبال بال ...
  مقایسه تندر 90 E2 و رانا LX این بار بر آن شدیم تا به برسی و قیاس دو خودرو پرطرفدار یعنی تندر 90 E2 و رانا LX بپردازیم و قضاوت نهایی برای خرید این خودرو بر عهده شما می باشد. تندر ۹۰ E2 تندر زمانی که به بازار عرضه شد توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کن ...
  تفاوت سمند SE ، سمند LX ، سمند EF7 در یک نگاه سمند که یکی از پروژه های خودرو ملی از دید ایران خودرو یی هاست خودرو یی که قرار بود در رنج 10 تا 20 میلیون عرضه بشه!!!  این خودرو ابتدا در مدل سمند معمولی که همون سمند اس ای است تولید و روانه بازار  خودرو شد و بعد ها مدل ...
  مقایسه تیبا و پراید خودروی پراید در سالهای بعد از پیکان همواره به عنوان پرفروش ترین خودرو داخلی مطرح  بوده است؛ خودرویی که نمونه‌های تمام‌کره‌ای آن از اواخر دهه‌ هفتاد در خیابان‌های ایران به حرکت درآمدند و از اوایل دهه‌ هشتاد نیز خط تولید آن در ...
  مقایسه تندر 90 وسمند LX  فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول و شبکه خدمت پس از فروش و گارانتی گسترده. تندر بهتره یا سمند؟ نما ...
  مقایسه تندر 90 و پژو 206 SD جدال بین شتاب و کیفیت تندر 90 با ظاهری زیبا و خاص تر پژو 206 SD پژو 206 صندوقدار در ابتدای ورود و تولید و همچنین تندر 90 از استقبال بالایی همچون دیگر اعضاء خانواده خود بهره نبردند اما با گذشت زمان و به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال قرار گرفتند در ...
  مقايسه رانا و پژو 206 SD این بار بر آن شدیم تا قیاس بین دو خودرو که یکی محبوب و دیگری تازه پا به عرصه تولید در ایران خودرو گذاشته و بانام رانا روانه بازار گردید خودرویی که خیلی ها معتقدند که همان 206 و تنها با کمی تغییرات عرضه شده در زیر به بررسی و آنالیز هر دو خودرو می پردازیم و امید وار ...