ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه هایما توربو باسراتو سایپا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به مقاله ها چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 نظرات کاربران ( 0 )
 

خودرو

مقایسه هایما توربو باسراتو سایپا

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
در مدت نچندان دور گزینه های 90 میلیونی برتری به جزء خودروهای چینی برای خرید وجود داشت اما در حال حاظر و با توجه به روند افزایشی خودروهای چینی در بازار رنج 70 تا 90 میلیون در دست خودروهای چینی می باشد. در رنج قیمت حدود 90 میلیون تومان ماشین های زیادی پیش روی ما قرار دارد ولی ما امروز قصد مقایسه دو ماشین مونتاژ داخلی و نسبتا جدید را داریم که طرفداران خاص خود را دارا میباشند . این ماشین ها هر دو ساخت دیار چشم بادامی ها هستند اما یکی کره جنوبی طراحی شده است و دیگری در کشور چین چشم به جهان گشوده است. هایما اس 7 توربو شارژ که به تازگی وارد بازار ماشین های کشورمان شده است و کیا سراتو 2000 اتوماتیک مونتاژ سایپا که تقریبا یک سالی از مدت زمان حضورش در بازار میگذرد. از دید نام و برند کیا در جایگاه بالاتر و حتی شاید قیاس با برند چینی مناسب نباشد اما با توجه به رنج قیمتی و روند واردات این دو خودرو توسط ایران خودرو و سایپا بر آن شدیم تا این مقایسه را انجام دهیم.

سراتو سایپا

فروش خودرو ،کیا سراتو مونتاژ سایپا در محدوده قیمتی خودش از زیباترین ماشین ها است که هم جذاب است و هم طرفداران زیادی دارد . در مورد استایل ظاهری کیا سراتو میتوان گفت که ماشین ساده ، جذاب ، زیبا و هماهنگی است که بسیار از رنج های سنی آن را میپسندند . تناسب و ماندگاری خاصی در این  نسل کیا سراتو به کار رفته است که باعث شده تا در طولانی مدت خسته کننده و تکراری نشود و زیبایی خاص خود را حفظ کند . الگوی طراحی ظاهری کیا سراتو در داخل کابین هم به کار رفته است و در عین سادگی ، جذاب و اسپرت میباشد و ارگونومی خوبی را هم دارا میباشد و در کل کیا سراتو داخل کابین یک ماشین خوب است .کیا  سراتو تولید سایپا نسبت به نمونه های وارداتی این ماشین از نظر کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته دچار افت شده است اما هم چنان هم کیفیتی خوب و قابل قبول را دارا میباشند . کیفیت متریال اتاق ماشین در سطحی متوسط رو به بالا ارزیابی میشود و در جاهای مختلف کابین استفاده زیاد از پلاستیک چندان خوشایند نیست . کیفیت ساخت و مونتاژ هم با وجود افت هایی که پیدا کرده است مناسب و قابل قبول میباشد و کیا سراتو هنوز هم یک ماشین با کیفیت تلقی میشود . از نظر ابعادی اما در کیا سراتو با توجه به کلاس خود با کابینی نسبتا جادار رو به رو میشویم و مناسب است اما به جاداری هایما اس 7 توربو که یک ماشین کراس اوور است نمیباشد .  کیا سراتو های تولیدی سایپا نسبت به هایما چندان ماشین پر آپشنی نیست اما سایپا کیا سراتو های آپشنال را وعده تولید داده است که در آن صورت در قیمت خود به یکی از فول آپشن ترین ماشین ها تبدیل میگردد.

کیا سراتو سایپا در دو مدل دنده ای 1600 سی سی و اتوماتیک 2000 سی سی  تولید میشود که مدل مورد بررسی ما از نوع 2000 سی سی اتوماتیک میباشد که همه جور در بخش فنی بهتر و با کیفیت تر از رقیب خود میباشد و به تازگی شرکت سایپا دست به تغییری در این خودرو زده و سراتو را با آپشن های جدید همانند سانروف، کی لس، پدی شیفتر و ... مجهز کرده شما خواننده محترم می توانید مقاله کامل از تفاوت میان سراتو آپشنال و معمولی را در قسمت مقالات و زیر شاخه مقایسه خودروها در وب سایت فروش خودرو مطالعه نمائید. پیشرانه این ماشین 4 سیلندر است و قابلیت تولید 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتنمتر گشتاور را دارا میباشد که  بر روی کاغذ کمتر از هایما اس 7 توربو شارژ است اما در عمل بسیار بهتر عمل میکند . شتاب گیری کیا سراتو خوب است و در عین حال یکی از نقاط مثبتش هم مصرف سوخت اقتصادی اش میباشد و در کل ماشین پر بازدهی است. برای انتقال قدرت پیشرانه کیا سراتو به چرخ های ماشین از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که از پس وظیفه خود به خوبی بر می آید . گیربکس کیا سراتو سایپا هماهنگی خوبی با موتور دارد و تعویض دنده هایش با دقت ، سریع و بدون ضربه میباشد و هماهنگی اش در برابر ماشین رقیب بسیار بسیار عالی میباشد.

سواری و تعلیق کیا سراتو سایپا خشک و کوبنده میباشد که با توجه به تیپ و مدل خودرو دو از انتظار نیست و از نظر جوانان و اسپرت سوار ها یک نکته مثبت به شمار میرود ولی از نظر میانسالان و کسانی که سواری نرم میپسندند یک نقطه ضعف به شمار میرود اما در کل ماشین لذت بخش و هیجان انگیزی است و سواری جذابی دارد . هندلینگ و پایداری کیا سراتو خوب است و میتوانید با آن رانندگی نسبتا لذت بخشی را تجربه نمایید . از مزایای کیا سراتو فرمان نرم ،اسپرت و خوش دست آن میباشد که در افزایش حس لذت رانندگی کمک بسزایی کرده است.

در کل کیا سراتو سایپا در محدوده قیمتی خودش یک ماشین  مناسب است ضمن اینکه از هایما اس 7 توربوشارژ هم خدمات پس از فروش بهتری دارد به واسطه طول عمر و بهرمندی از برند کیا برخوردار است و در مقام مقایسه نسبت به ماشین هایما اس 7 توربوشارژ از بسیاری جهات ماشین بهتری است.

هایماS7

هایما توربو S7

ایران خودرویی ها بعد از عرضه هایما و با توجه به عدم کشش و قدرت مناسب درپی عرضه نسل جدید تر این خودرو با پیشرانه توربو و فیس لیفت در ظاهر خودرو برآمدند، هایما S7 یک شاسی بلند با طراحی مناسب و یک طرح جدید برای ماشین کراس اوور در این کلاس است که در مدل توربو شارژ ماشین تغییرات کوچکی هم در ظاهر ماشین داده شده است  . طراحی بدنه ماشین خوب است و از این نظر در بین رقبای چینی خود کمبود ندارد اما در مقایسه با استایل جذاب کیا سراتو و مدرن بودن چهره ماشین هایما دیگر به چشم نمیاید و عده کمی ممکن است طراحی هایما را به کیا سراتو ترجیح دهند . به طور کلی طراحی هایما اس 7 جز در چند نقطه ماشین هماهنگ است و میتوان گفت که با توجه به چینی بودن ماشین و دیگر مسائل طراحی خوبی را دارا میباشد . در مدل توربو ماشین هایما اس 7 تغییرات شامل سپر جلو به همراه جلو پنجره جدید ، طرح جدید مه شکن ها ، دیفیوزر جدید سپر عقب ، وجود پایه باربند و طرح جدید رینگ های ماشین است که همه اینها سعی دارند تا به هایما اس 7 چهره قدرتمند تری ببخشند . در دراخل کابین ماشین هم سبک طراحی استفاده  شده همانند ظاهر خارجی ماشین است اما نکته آزار دهنده  کیفیت پایین متریال است که در کنار کیفیت پایین ساخت و مونتاژ کاملا توی ذوق میزند که البته در مدل توربو سعی کرده اند این ماشین را ارتقا کیفی دهند ولی هنوز هم از نظر کیفیت و جنس متریال استاندارد مطلوبی را این ماشین دارا نمیباشد . در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی هم در هایما اس 7 نسبتا تجهیزات خوب و کاملی به کار گرفته شده است.

در بخش فنی  هایما S7 اتوماتیک توربوشارژر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توسط سیستم توربوشارژ تقویت شده است . این پیشرانه توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای یک ماشین با این ابعاد بر روی کاغذ مناسب است ولی در عمل اصلا عملکرد خوبی ندارد و شاهد شتاب گیری افتضاح ماشین هستیم زیرا با وجود این حجم از تغییرات فنی هنوز هم هایما S7  14 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند . برای انتقال قدرت در هایما اس 7 توربو شارژ از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت کشور کره جنوبی استفاده شده است . در موتور گیربکس این ماشین اصلا به دنبال واژه هماهنگی نباشید که نمیتوانید بیابید و هنوز هم بخش فنی ماشین ایرادات زیادی را دارا میباشد . چون نه موتور پر کششی دارد و نه گیربکس عملکرد خوبی دارد  و از هر نظر که بخش فنی دو ماشین را مقایسه کردیم برتری بی چون و چرا از آن کیا سراتو بود.

در بحث سیستم تعلیق هایما S7  توربو شارژ نسبت به هایما S7 معمولی برتری نسبی را دارد زیرا از سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ ماشین استفاده شده است که سواری ماشین را بهتر میکند و از حرکات گهواره ای و غیر منتظره ماشین میکاهد . ترمز های ماشین هم که عملا به خون شما آدرنالین در هنگام ترمز گیری تزریق میکنند چون اصلا قابل اعتماد نیستند و قدرت ایستایی خوبی را دارا نمیباشند . مقایسه بین سیستم تعلیق کیا سراتو و هایما اس 7 ب علت تفاوت سگمنت ندان منطقی نیست ولی کیا سراتو سواری دلپذیر تر و جذاب تری دارد و دقت فرمان و ترمز هایش هم کاملا بهتر است  .

علاوه بر این ایرادات که در هایما اس 7 معمولی وجود داشت و اکنون در هایما اس 7 توربوشارژ هم وجود دارد و به صورت کامل رفع نشده است ایراداتی هم مانند بازار جدید برای این خودرو، البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت با توجه به رده قیمتی 90 میلیون و برچسب چینی بودن این خودرو در رقابت با سایر چینی های شاسی بلند همانند جک یا چری تیگو با توجه به خدمات گسترده ایران خودرو برتری دارد، در کل در مقایسه این ماشین با کیا سراتو سایپا این کیا است که از همه لحاظ خود را ماشین کاملا بهتری نشان میدهد و با فروش خوب خود هم ثابت کرده است که بین مردم کیا سراتو یک ماشین محبوب است . ولی اگر به دنبال یک چینی شاسی بلند هستین و خدمات گسترده تر هایما یکی از گزینه های مناسب برای خرید می باشد.

سراتو سایپایی

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه هایما توربو با سراتو سایپا + تصاویربه خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در رنج قیمت حدود 90 میلیون تومان ماشین های زیادی پیش روی ما قرار دارد ولی ما امروز قص ...
  بررسی و تجربه سواری هایما S7 + تصاویر فروش خودرو، تب خودروهای شاسی بلند در ایران داغ داغ است، واقعیت این است که واردکنندگان خودرو و خودروسازان ایرانی به این مساله پی برده و تلاش‌شان را روی این کلاس خودرویی، یعنی شاسی‌بلندها متمرکز کرده‌اند. بدیهی است که با قیمت‌های پای ...
  ویدئو هایما S7 شاسی بلند جدید ایران خودرو فروش خودرو، ایران خودرویی ها برای آنکه از رقیب خود در ماشین های چینی عقب نماند به سراغ یکی از خودروسازان چینی به نام هایما رفتند، محصول شاسی بلند این خودروساز چینی هایما s7 نام دارد، هايما S7 يك خودرو شاسي بلند  جديد، با ظاهر و تجهيزات مناسب ...
  تفاوت سراتو آپشنال با سراتو معمولی + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو سراتو 2.0 آپشنال با آپشن‌های جدید نصب شده بسیار مناسب گردیده و در ...
  سراتو سایپایی بخریم یا وارداتی؟  فروش خودرو سراتو سایپا مدتی است که توسط خودرو سازی سایپا مونتاژ میشود این خودرو با طراحی خارجی موزون و هماهنگ و در عین حال ساده این خودرو، زیبا و چشم نواز بوده  در حالی که طراحی ساده و بی‏ کیفیت کابین آن دور از انتظار است به خصوص این که از نظ ...