ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مقایسه ابعاد پژو 2008 با کراس اوور شهری هیوندای توسان،تویوتا،لکسوس

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مقایسه ابعاد پژو 2008 با کراس اوور شهری هیوندای توسان،تویوتا،لکسوس

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

فروش خودرو ،یکی از خودروهایی که در سال های اخیر جنجال در رسانه ها برپا کرد پژو 2008 نام داشت خودرویی که بسیاری آنرا شاسی بلند می پنداران آیا به راستی این خودرو ابعاد و اندازه خودروهای SUV را دارد؟ با فروش خودرو همراه باشین تا به بررسی ابعادی و مقایسه پژو 2008 با دیگر کراس اوورهای بپردازیم.

داستان پژو و تولید محصولات پژو در ایران داستان بلندی دارد مدت ها بود که قرار بود محصولات جدید پژو به بازار فروش خودرو ایران برسد و جایگزین محصولات قدیمی با قیمتی مناسب گردد اما این داستان سال ها محقق نشد تا اینکه فرجام فرصت مناسبی برای آغاز این داستان بود ایران خودرویی ها با پژو قراردادی منعقد کردن و شرکتی مشترک تحت عنوان ایکاپ عهده دار تولید محصولات جدید پژو در ایران و بعد ها صادرات آن به خاورمیانه در دستور کار قرار دارد. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این شرکت و تولید محصولات پژو در ایران به چه سمتی می رود!

در ارتباط با بحث قیمت گذاری و شرایط عجیب و غریب فروش پژو 2008 که با روش هایی چون زوج و فرد کردن شماره ملی یا ایرادات بسیار زیاد در هنگام پیش فروش نقل محافل بود، پیش از این صحبت کردیم. سرانجام با آنکه در پیش فروش این خودرو تمام ظرفیت آن برخلاف بسیاری از پیش بینی ها به اتمام نرسید، اما بسیاری آن را خریدند. کسانی که شاید تا به حال حتی این محصول را از نزدیک ندیده و قیمتش را هم نمی دانستند! این خریداران فقط صرف داشتن نام پژو و شنیدن واژه هایی چون شاسی بلند، روی بدان آوردند.

از آنجایی که روند علاقه کاربران در چند سال اخیر نسبت به خودروهای شاسی بلند بسیار فزونی گرفته، پس سازندگان تلاش کردند تا با تنوع بخشیدن به این سگمنت، به چنین نیازی پاسخ بدهند. نتیجه این کار، ایجاد بخش هایی نسبتا تازه در بازار بود. جایی که پای کراس اوورها به مارکت باز شد، خودروهایی که علی رغم جثه نسبتا بزرگ از نظر فنی بیشتر به یک خودروی سواری شبیه بودند و بر روی پلتفرم آن ها ساخته می شدند. همانند انواع چینی های رنگ و با رنگ تک دیفرانسیل که فقط ظاهری شبیه خودروهای شاسی بلند دارند!

اما این محصولات همچنان گران تر به فروش می رسند و از آنجایی که تردد در شهرهای پرترافیک امروزی با اتومبیل های بزرگ سخت است، این بار مینی کراس اوورها به بازار آمدند. محصولاتی که می توان آن ها را در رده ای میان کراس اوورها و هاچ بک ها قرار داد.

ولی به نظر می رسد این روند کوچک سازی همچنان ادامه یافته تا جایی که گاهی اوقات حتی نمی توان مرز روشنی بین یک خودروی به اصطلاح شاسی بلند با 5درب و هاچ بک قائل شد. در اینجا مزیت اصلی کراس اوورها که همان بزرگ تر بودن و ارتفاع بیشتر است تا حد زیادی رنگ باخته و شاید تنها نمایی از یک محصول کمی بزرگ تر را جهت به دست آوردن دل مشتری بر چهره خودشان کشیده باشند. سازندگان این بخش تلاش دارند تا با قرار دادن باربند و یا فلاپ، این گونه به مشتری القا کنند که خودرویی بزرگ تر و بهتر را می خرد.

بسیاری از دوست داران کراس اوورها با دیدن چهره این محصولات، از پرداخت هزینه برای چنین خودرویی پشیمان شده و ترجیح می دهند به سراغ یک کراس اوور واقعی بروند اما وقتی شما در کشوری زندگی می کنید که حتی پس از پرداخت پول برای یک خودرو، هنوز قیمت دقیقش را نیز نمی دانید، پس دیدن خودرو و تست کردن آن، برای بسیاری تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی است و بایستی برخی اوقات برای داشتن آن حتی قمار کرد! قماری که هیچ برد و باختی در آن مشخص نیست! حال بیایید با هم ببینیم که آیا پژو 2008 را می توان یک مینی کراس اوور دانست یا باید آن را یک هاچ بک کمی قد بلند نامید؟ همانند رنو ساندرو استپ وی که فقط و فقط کمی ارتفاع به آن داده اند و با اختلاف چند میلیون تومانی در بازار فروش خودرو با ساندرو جابجا می شود.

مقایسه ابعادی پژو 2008 با سایربن

خود سازنده هم اذعان می کند که محصولش یک کراس اوور با سایز استاندارد نیست! اما از آنجایی که بسیاری از ما با دیدن محصولاتی چون هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج با مفهوم کراس اوور شهری آشنا شده ایم، پس آن ها را از نظر سایز در کنار این خودرو می گذاریم تا ببینید که تفاوت ها چقدر زیاد است و آن احساسی را که از نشستن بر پشت یک خودروی شاسی بلند دنبال می کردید، در پشت فرمان 2008 به دست نخواهید آورد! یعنی تعجبی که بسیاری در هنگام مواجه با پژو 2008 در نمایشگاه شهر آفتاب در ظاهر آنها دیده می شد و کلمه ای که در تبلیغات و در عکس ها خودرو شاسی بلند بود و....

همان طور که مشاهده کردید، این محصول پژو تقریبا در تمام بخش ها یعنی ارتفاع، طول و عرض از خودروهای کراس اوور شهری کوچک تر است. البته ما محصولاتی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا پرادو و... را در این مقایسه قرار ندادیم زیرا در آن صورت فیل و فنجان را مقایسه کرده بودیم! در هر صورت با نگاهی کوتاه به همین مشخصات، می توان متوجه اختلاف زیاد ابعاد پژو 2008 شد. و تصور واهی برای سایز و اندازه پژو 2008 در اذهان عمومی را برطرف کرد.

از سوی دیگر، اگر به همین رده مینی کراس اوورها مراجعه کنیم، متوجه می شویم که در مهم ترین قسمت یعنی ارتفاع، پژو 2008 از تمامی رقبا کوتاه تر است! شما حتی اگر خودرویی چون سانگ یانگ تیوولی که در هنگام ورود بسیاری به ابعاد کوچکش ایراد می گرفتند را در کنار 2008 بگذارید، متوجه اندام بزرگ تر آن در همه بخش ها خواهید شد. حتی رنو کپچر با آن جثه کوچکش که بسیاری آن را به دیده هاچ بک می نگرند، باز ارتفاعی بیشتر از محصول پژو دارد. در تصویر زیر، این کراس اوورهای کوچک را از لحاظ ابعاد با یکدیگر مقایسه کرده ایم که 2008 کوتاه ترین اتومبیل در میان آن هاست!

فضای بار پژو 2008 در مقایسه با رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

چیزی که شما را متعجب می کند فضای بار پژو 2008 است! جالب است بدانید که از نظر حجم صندوق عقب نیز این خودرو حرف چندانی برای گفتن ندارد و در حالت عادی، فضای بار آن تنها به 360 لیتر می رسد، در صورتی که رنو کپچر 377 و سانگ یانگ تیوولی 423 لیتر فضای بار دارند.

بایستی اصلی ترین شاخص برای یک کراس اوور را ارتفاع آن دانست که هرچه بلندتر باشد، به اصطلاح عامیانه ظاهری شبیه تر به یک شاسی بلند پیدا می کند. اما ارتفاع کوتاه این خودرو سبب می شود تا وقتی در کنار هاچ بک های معمولی در شهر نیز قرار می گیرد، راننده احساس برتری خاصی در ارتفاع نداشته و خودش را تقریبا هم سطح با آن ها ببیند! در تصویر زیر، ارتفاع این اتومبیل با چند هاچ بک شهری مقایسه شده است.

پژو 2008 چیست؟

باید این خودرو را در سگمنتی بین هاچ بک های شهری و کراس اورهای مینی قرار داد. سازنده با قرار دادن فلاپ و باربند تلاش زیادی به خرج داده تا به خریدار القا کند که صاحب یک کراس اوور می شود چیزی که به خوبی در ساندرو استپ وی و نیز لیفان X50 نیز دیده می شود! اما نگاهی به ابعاد، نشان می دهد که این گونه نیست. شاید هم باید آن را یک هاچ بک پف کرده و یا مینی کراس اوور کامپکت نامید! اما چیزی که مبرهن است، شما هنگام سوار شدن در پشت فرمان 2008، احساس سواری بر یک شاسی بلند شهری را نخواهید داشت! چه از دید قدرت و توانایی های موتوری خودرو و چه از دید فصای کابین و بار خودرو پژو 2008 خبری از خودروهای کراس اوور نیست.

پژو2008

 

 
معرفی به دوستان :
جهانی : پژو 2008
0 5
سلام روزتون بخیر مقاله خوبی بود ممنونم من این خودرو را پژو 2008 را تو نمایشگاه دیدم خیلی کوچیک خودرو ابعادش
کرمی نوری : مقایسه پژو 2008
3 2
سلام به همه دوستان آخه این ماشینا و چینی های مزخرف که یکم ارتفاع را با کمک فنر بالا می برند نمیشه شاسی که یه عده عشق و عقده دارن اینا فقط خودروهای شهری که کمی ارتفاع دارند می شن والسلام
اردکانی : قیمت پژو 2008
1 4
قیمت بی معنای پژو 2008 را کی می تونه تو ذهن بگونجونه تازه مطمئنا با این روند رشد قیمت دلار بازهم ایران خودرویی ها قیمت این خودرو را بالا می برند!!!!!
وحید : پژو2008
10 0
چرت ترین بررسی رو کردید از نظر موتوری کیفیت سواری شتاب و... بایستی بگید نه اینک درست نقطه ضعفش وبگیرید.شتاب کدوم اندازه پژو 2008 هستش یا میزان مصرف یا سواری و...البته قیمتم باید درنظر گرفت .تواین قیمت فقط چینی های آشغال قدشون بلندو کپچر که هم قده.پس الکی نیاین یه بررسی انجام بدید ومردمو دلزده کنید از این ماشین.
مدیریت : پاسخ
6 4
سلام این مقاله قبل از عرضه پژو 2008 به بازار بود و اگر تیتر مقاله را به درستی مطالعه کنید ((مقایسه ابعادی)) نه فنی!! و آنهم بیشتر به دلیل درک ابعاد و اندازه خودرو پژو 2008
حميد : پژو 2008
8 0
با سلام شما نوشته ايد كه اين خودرو از نظر قدرت و توانايي هاي موتور توان رقابت با رقباي كراس اور را ندارد؟ آيا با موتور پژو 2008 آشنا هستيد؟ مي دانيد اين موتور محصول مشترك پژو و بي ام و است و براي 8 سال متوالي يا بهترين موتور دنيا در كلاس خود شده يا جزء بهترين موتورها بوده است؟ ميزان توان و گشتاور آنرا مي دانيد؟ فكر نمي كنم كلا اطلاعاتي در اين زمينه داشته باشيد.
برسام : ابعاد پژو2008
4 0
من یه 2008خریدم قبلا هم اسپورتیج داشتم ولی 2008فوق العادست و برتری بیشتر این ماشین بیشتر به خاطر ابعادش که لندهور وگنده نیست وبا فرمان فوق العاده نرم و راحت به راحتی پارک میشه و عالیه رانندگی باهاش استاندارده وقتی داشتم این گزارش و راجع به اندازه ماشین میخوندم تو ذهنم تداعی شد مقایسه گلو با ببر وپلنگ
۲۰۰۸ : پدرام
2 0
واقعا براتون متاسفم که همچین مقاله ای رو نوشتید. کاملا واضح است که شما برای سرکوب کردن پژو ۲۰۰۸ این مقاله رو نوشتید. حتی فضای بار پژو ۲۰۰۸ رو اشتباه نوشتید. فضای بار رنو کپر ۳۷۷ لیتر است و فضای بار ۲۰۰۸ ، ۴۱۰ لیتر هست. توی هر سایتی به جز سایت شما همه این حجم رو نوشتند . من خودم هم ۱ سال هست که خریدم و صندوق عقب واقعا جا داری داره . هر کسی هم میخواد بخوره حتما باره چون از لحاظ سایز با جوک و کپر و استپ وی برابری میکنه . بعد این ماشین از نظر کراس اوور کوچیک خیلی چیز خوبیه . نه ماشینی چینی که فقط سایز دارن . بعد دو سال کاملا باید با تعمیرگاه ها قرارداد ببندید . این سایت چیزی جز دروغ ننوشته بود . با تشکر از شرکت پژو
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  پژو 2008 بخریم یا رنو کپچر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،پژو 2008 با ویژگی‌هایش، توانایی رقابت با خودروهای چینی و حتی کره‌ای را در رنج ق ...
  مقایسه پژو 2008 با چری تیگو 5 + کاتالوگ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،در این مقایسه سعی داریم تا برای آنکه سو تفاهمی هم اتفاق نیفتد، دو نتیجه&zwnj ...
  ویدئو پژو 2008 محصول جدید ایران خودرو + مشخصات فنی به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز پژو 2008 و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .پژو 2008 محصول جدید ایران خودرویی ها که قرار است تا اسفند 95 ...
  پژو 2008 بخریم یا جک S5 + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . پژو 2008 : فروش خودرو، پژو 2000 مدل 2013 سه نسخه بنزینی دارد. که دو نسخه از آن پیشرانه‌ ...
  ویدئو پژو 2008 محصول جدید ایران خودرو فروش خودرو، پژو ۲۰۰۸ که یک خودروی شاسی بلند است حدود ۳ سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. قرار است این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شود که برای این کار نیاز به ایجاد خط مونتاژ جدی ...