ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

معایب کوییک اتومات و دلایل نخریدن کوییک اتومات

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

معایب کوییک اتومات و دلایل نخریدن کوییک اتومات

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

سایپایی ها کوییک را به عنوان مجهزترین و با آپشن ترین محصول از خانواده X200 معرفی می کنند که با وجو تبلیغات و سرو صدای های زیاد آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. در اصل کوییک اولین خودرو به اصطلاح ملی با گیربکس اتومات است که در سال 95 توسط سایپایی ها از آن رونمایی شد.با نگاه اول به کوییک ساینا را می بینیم که هاچبک شده است و همانند خواهر و برادر خود یعنی ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200  بنا شده است.

کوییک در سه تیپ پایه (SE)، فول (SE-A) و پلاس (SE-A LUX) روانه بازار شده است که در این میان هیچ کدام از این تیپ‌ها از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با هم نداشته و تنها از لحاظ سطح امکانات و برخورداری از گیربکس اتوماتیک یا دستی با هم تفاوت دارند؛ البته نسخه پایه سایپا کوییک برخلاف دو تیپ دیگر فاقد دریچه گاز برقی است.

کوییک

امروز در فروش خودرو از سری مقالات «مقایسه خودروها» قصد داریم از میان تمامی نقاط ضعف سایپا کوییک اتوماتیک شما را با معایب کوییک اتوماتیک آشنا کنیم. لازم به ذکر کوییک همانند هر خودرویی دارای معایب و مزایایی است و ما در این مقاله تنها معایب آنرا برای معرفی می کنیم و در مقاله ای جدا مزایا و دلایل خرید آنرا نیز معرفی می کنیم.

گیربکس ضعیف

گیربکس اتومات در نمونه‌های فول و پلاس سایپا کوییک می باشد، گیربکس CVT مسئولیت انتقال نیروی پیشرانه خودرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.طبق ادعای شرکت سایپا این گیربکس توسط شرکت پانچ بلژیک ساخته شده و از عملکرد بسیار بی نقصی برخوردار است، اما پس از یک رانندگی چند ساعته بخوبی می‌توانید به تمامی مشکلات این گیربکس اتوماتیک پی ببرید. مشکلاتی همانند ضعف سیستم خنک کنندگی گیربکس CVT سایپا کوییک، دمای گیربکس این خودرو در ترافیک‌های سنگین به شدت افزایش یافته که در بسیاری از مواقع سبب توقف عملکرد گیربکس و از کار افتادن خودرو شما خواهد شد. علاوه بر این به دلیل عدم هماهنگی دریچه گاز برقی خودرو با پدال گاز، پیشرانه و گیربکس خودرو نسبت به فشردن پدال گاز عکس‌العمل ضعیفی از خود نشان می‌دهد. مطمئنا چنین مشکلی در مواقعی که به افزایش سرعت ناگهانی نیاز دارید می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

پیشرانه قدیمی و ضعیف کوییک

سایپا برای این هاچبک تازه نفس یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ در نظر گرفته که از حجم  1503 سی‌سی برخوردار است. این پیشرانه‌ که با کد M15 شناخته می‌شود در واقع همان پیشرانه پراید است که برخی اصلاحات در آن انجام شده است. توان خروجی این موتور، 87 اسب بخار  در 5300 دور در دقیقه و گشتاور آن برابر با 128 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه است که برای به حرکت در آوردن یک هاچبک 1105 کیلوگرمی چندان کافی به نظر نمی‌رسد. با وجود تمامی اطلاحاتی که در این پیشرانه قدیمی انجام شده است، چالاکی آن بسیار کمتر از  مقداری است که می‌توان از آن انتظار داشت. بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده، سایپا کوییک مجهز به گیربکس اتوماتیک برای اینکه بتواند سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد، به حدود 14 ثانیه زمان نیاز دارد. مطمئنا زمانی که ظرفیت سرنشینان سایپا کوییک تکمیل باشد یا چنانچه بخواهید کولر خودرو را روشن کنید، اوضاع از آن چه هست بدتر هم خواهد شد.

مشکلات برقی

مطمئنا مزیتی که می‌تواند بیش از هر چیز دیگری مشتریان را به خرید سایپا کوئیک تحریک ‌کند آپشن‌های متنوع این خودرو است، اما نکته‌ای که در این میان از دید همه پنهان مانده این است که تجهیزات به کار رفته در این خودرو از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. براساس تحقیقات به عمل آمده اغلب این تجهیزات توسط کشور چین ساخته شده‌اند و به دلیل کیفیت پایین ساخت، مرتبا دچار نقص‌های مختلف می‌شود. از جمله قطعاتی که اغلب دارندگان این خودرو از خرابی‌‌های زودهنگام آن‌ها ناراضی هستند می‌توان به کیلس استارتر، لمس مانتیور، فیوز فن رادیاتور و همچنین روشن شدن‌های بی‌دلیل چراغ چک خودرو اشاره کرد.

طراحی نامتوازن

سایپا کوییک همچون ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200 شکل گرفته است. این پلتفرم که در واقع نمونه ارتقا یافته پلتفرم پراید محسوب می‌شود، ظرفیت چندانی برای ایجاد تغییرات اساسی ندارد. به همین دلیل تمامی محصولاتی که روی این پلتفرم ساخته شده‌اند از مشکلات مشترکی برخوردارند که یکی از آن‌ها طراحی ناموزونی نمای ظاهری است.
در نمای کلی سایپا کوییک شباهت‌های فراوانی میان این خودرو و ساینا به چشم می‌خورد، به همین دلیل بسیاری از کارشناسان این خودرو را نمونه هاچبک ساینا می‌دانند. بخش جلویی این خودرو کاملا مشابه ساینا طراحی شده است و تنها در بخش‌هایی همچون سپر و جلو پنجره با هم تفاوت دارند، البته چراغ‌های کوییک از داخل دودی شده‌اند! در نمای جانبی با نگاه به ستون‌ها و درب‌های این خودرو به وضوح می‌توان شاهد اجزای مشترک میان کوییک، ساینا و تیبا خواهیم بود که سعی شده با قطعاتی همچون رکاب تیره رنگ، باربند سقفی، زه پلاستیکی اطراف گلگیر به خودروهای کراس شباهت پیدا کند. نمای پشتی کوییک تا حدودی امیدوار کننده‌تر از سایر بخش‌های این خودرو به نظر می‌رسد، اما به هر حال چراغ خودرو کمی بیش از حد بزرگ بوده و ممکن است برای بسیاری از افراد چندان جذاب به نظر نرسد.

طراحی داخلی خودرو

همانطور که می‌توان انتظار داشت کابین کوییک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و از لحاظ طراحی نیز دقیقا مشابه ساینا طراحی شده است و هیچگونه ابتکاری در آن دیده نمی‌شود. تنها تفاوتی که میان کابین این دو خودرو به چشم می‌خورد مانیتور بالای کنسول میانی و طرح جدید فرمان این خودرو است. حتی صندلی‌های سایپا کوییک نیز کاملا مشابه ساینا طراحی شده‌اند و شرکت سایپا برای پوشش آن‌ها از رویه پارچه‌ای مشکی‌ رنگی استفاده کرده که از دوخت قرمز برای زیبایی و تفاوت هرچه بیشتر آن نسبت به صندلی‌های ساینا استفاده ‌شده است.

علاوه بر بحث طراحی یکی دیگر از مشکلات مربوط به کابین سایپا کوییک، عایق بندی ضعیف آن است. عایق بندی ضعیف کابین کوییک در کنار سر و صدای موتور قدیمی این خودرو باعث شده تا صدای موتور سایپا کوییک مخصوصا در دورهای بالا به طور کاملا واضح وارد کابین شود که مطمئنا در مسافت‌های طولانی می‌تواند برای سرنشینان آزاردهنده باشد. این مشکلی هست که به طور معمول با توجه به جنس بدنه و نیز عایق نبودن خودرو به خوبی در تمامی محصولات ایرانیزه دیده می شود.

همه چیز در مورد کوییک اتومات پلاس

 

 
 
معرفی به دوستان :
سید احمد : معایب کوییک
6 5
سلام ممنونم از مقاله خوبتون واقعیت با اینکه خیلی از چیزا بیان نشده این خودرو همون پرایده با بزک و دوزک چینی
صمدیان : سایپا کوییک
7 5
تو این شرایط ماشین اتومات تو این رنج اشتباه محضه مطمئنا گیربکس ایراد داره و خدماتی نداره از سوی سایپا فامیل ما اهواز خریده الان برای یه قطعه به من زنگ می زنه
حلالی : قیمت کوییک اتومات
3 0
سلام قیمت روز کوییک اومات رنگ سفید چنده؟ اقوام دارن راضین
مدیریت : قیمت کوییک اتومات
3 0
سلام جهت دریافت قیمت کوییک اتومات با شماره های واحد فروش 66097420 تماس برقرار نمائید.
مهرنوش : ایرادات کوییک اتومات
5 2
مورچه چیه که کله پارچش چی باشه !؟
حسیت : ...
1 1
متشکرم
سعید : ...
4 0
تو این بحران اقتصادی و این شرایط زندگی ایرانی مجبور ب خریدن ماشین بی کیفیت هست متاسفانه کوییک هم پول اضافیه ولی چاره ای نیست اینجا ایرانه و هیچ چیز ب قیمت واقعی خودش نیست ی جفت چراغ کوییک بالای دومیلیون تومان درمیاد ی شاسی درب باز کن داخلی از ۱۴۹ تا ۱۸۰ قیمتشه و .... چرا چون نیست تو بازار و دست دلال و انحصاری پخش میشه اینم میشه خدمات سایپا
اسی : خودرو
0 0
ماشینهای ایرانی چون رقابتی در کار نیست با هر کیفیت و قیمتی که دلشون بخواد میدن فقط جای تعجبه که این دو خودرو ساز ماشین بیکیفیت رو با فیمت نجومی به مردم میفروشن بعد ورشکسته هم هستن و نیازمند حمایت دولت !!!
علیرضا : .......
0 0
بنظرم پراید بخریم بهتره👍🏽😐
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  معرفی کوییک و تفاوت مدل های کوییک به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . محصول جدید سایپایی ها خودرویی که بر سر زمان عرضه و قیمت نهایی آن داستان های زیادی بوجود آمد، ...
  مزایای کوییک نو رسیده سایپا به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . محصول جدید سایپایی ها که به تازگی توسط رسانه ها معرفی شده است سایپا کوئیک می باشد خودرویی که به محض& ...
  کوییک یا کویید ؟ مقایسه میان کراس اوور نماهای ارزان قیمت به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ، چندی پیش سایپا طی مراسمی از خودروی جدید خود که نام کو ...
  همه چیز درباره ی سایپا کوئیک + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز کوییک و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، سایپا از محصول جدیدی به نام کوئیک رونمایی کرد. خودرویی که ...
    همه چیز درباره خودروی کوئیک ، محصول جدید سایپا + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز کوییک و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ، اين خودرو كه حاصل چندين سال تجربه ...