ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

معایب پژو 2008 و دلایل نخریدن آن

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

معایب پژو 2008 و دلایل نخریدن آن

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

23 تیرماه تابستان 1394 بود که بعد از مدت‌ها مذاکرات فشرده و طولانی، برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، در وین اتریش میان ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و آلمان) منعقد شد. طبق این قرارداد، ایران متعهد شده بود تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را بسیار محدود کند و در عوض، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را به تدریج برطرف کنند. خبر این توافق موجی از امید به آینده را در دل ایرانی‌ها زنده کرده بود و از صنعت خودروی ایران خبرهای خوشی به گوشی می‌رسید.

ایران خودرو از چند ماه بعد از توافق برجام مذاکرات خود را با پژو آغاز کرد. در سفری که حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران به فرانسه داشت، تیمی از ایران خودرو با هیئت ایرانی به این کشور رفتند و با مدیران پژو سیتروئن بر سر از سرگیری دوباره فعالیت‌های پژو در ایران صحبت کردند. مذاکرات ایران خودرو و پژو سیتروئن هم دقیقاً به مانند مذاکرات برجام، بسیار سخت و فرسایشی جلو می‌رفت و بارها، دو طرف همدیگر را تهدید می‌کردند. نهایتاً، نتیجه مذاکرات تابستان 95 به بار نشست و شرکت ایکاپ، به عنوان یک پروژه همکاری جوینت ونچر میام ایران خودرو و پژو تأسیس شد.

پژو2008

این یک خبر فوق العاده برای صنعت خودروی در حال پیر شدن ایران محسوب می‌شد. مطابق قرارداد پژو و ایران خودرو، در خطوط تولید ایکاپ سه مدل پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 قرار است تولید شوند که از این میان، پژو 2008 چند ماهی است وارد خیابان‌های کشورمان شده و تنوع کراس اورهای کوچک بازار ایران را افزایش داده است. این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2013 رونمایی شده بود، یک کراس آور کوچک می‌باشد که روی پلت فرم PF1 پژو سیتروئن طراحی و ساخته شده و برخی قطعات آن با پژو 208 مشترک هستند.

ما در مجله اینترنتی خودرو.net ، چند هفته پیش در مطلبی تخصصی به بررسی مزایا و نقاط قوت این خودرو پرداختیم و شش دلیل برای شما مطرح نمودیم که چرا فکر می‌کنیم پژو 2008 ارزش خرید بالایی دارد. برای مطلب امروز مشاوره خرید خودرو.net ، این بار قصد داریم بار دیگر این خودرو را نقد و بررسی کرده و شما را با برخی از مهم‌ترین ایرادها و نقاط ضعف این خودرو آشنا کنیم. همچنین، دلایلی منطقی در این مطلب برای شما مطرح خواهیم کرد که چرا پژو 2008 را نباید بخرید. در نگارش این مطلب سعی شده از تجارب، نقل قول‌ها و نقطه نظرات مالکان هر چند اندک این خودرو استفاده شود. در ادامه، مقدمه‌ای را در مورد پژو 2008 ذکر خواهیم کرد و بعداً، به بررسی دلایل نخریدن آن خواهیم پرداخت.

پژو2008

پژو 2008 بازار ایران به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ توربو با 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که این خروجی‌ها را به کمک یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به اکسل جلو منتقل می‌کند. چنین پیشرانه‌ای در سگمنتی که پژو 2008 حضور دارد بدون شک یکی از بهترین‌هاست و به جرات می‌توان ادعا کرد که یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود می‌باشد. این خودرو با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل با 4159 میلی متر طول، 1739 میلی متر عرض، 1556 میلی متر ارتفاع و طول بین دو محوری برابر با 2538 میلی متر یک کراس ور کامپکت محسوب می‌شود و با وزنی معادل 1245 کیلوگرم، موتور 4 سیلندر آن به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پژو 2008 حداکثر سرعتی برابر با 196 کیلومتر داشته و صفر تا صد را می‌تواند زیر 9 ثانیه پر کند. این خودرو را ایکاپ در ایران با 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی عرضه می‌کند که به هیچ وجه خوب نیست. فرمان پژو 2008 برقی بوده و موتور آن، از فناوری توربوشارژ Twin Scroll بهره می‌برد و جالب است بدانید موتوری که روی خودرو نصب شده، در سگمنت خود هشت سال پیاپی توانسته بهترین موتور جهان معرفی شود.

حال با داشتن یک ایده کلی در مورد پژو 2008، وقت بررسی دقیق مزایا و معایب آن فرا رسیده است. در ادامه مطلب شما را با دلایلی آشنا خواهیم کرد که چرا این خودرو ارزش خرید ندارد. بدون شک، اگر قصد خرید آن را داشته باشید، با مطالعه دو مطلب مشاوره خرید خودرو.net ، با ذهنیت بهتر و به صورت کاملاً آگاهانه خواهید توانست در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری نمایید.

1 – فضای سرنشین عقب خیلی خوب نیست

یکی از مواردی که ظاهراً در خانواده محصولات پژو ارثی است، فضای کم برای سرنشین‌های ردیف عقب است. متاسفانه، در پژو 2008 هم این ایراد وجود دارد و فضای عقب کابین، مخصوصاً برای سرنشین‌های قد بلند می‌تواند بسیار کوچک باشد. از این رو، خرید پژو 2008 را به خانواده‌های پرجمعیت توصیه نمی‌کنیم، ولی بدون شک این خودرو پاسخ گوی نیازهای یک خانواده چهار نفره با دو کودک خواهد بود و کسی، شکایتی بابت فضای سرنشین نخواهد داشت.

 پژو2008

2 – نداشتن آپشن دو دیفرانسیل

یکی از مواردی که برای خریداران خودروهای کراس آور اهمیت فوق العاده بالایی دارد، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل است که متاسفانه، در صورتی که پژو 2008 را می‌خواهید بخرید و به سیستم‌های دو دیفرانسیل علاقه دارید، خودرو در این بخش شما را ناامید خواهد کرد. همان طور که می دانید، استفاده از سیستم دو دیفرانسیل در خودروها موجب می‌شود تا در شتاب گیری‌ها، چرخ‌ها بیشترین کشش را داشته باشند و این موضوع علاوه بر افزایش ایمنی خودرو، سواری لذت بخش تری را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. شاید یکی از دلایل پژو برای عرضه تنها مدل دیفرانسیل جلوی این خودرو پایین نگه داشتن هزینه نهایی تولید است.

پژو2008

3 – ابعاد خودرو از آن چه که فکرش را می‌کنید کوچک‌تر است

اگر تاکنون پژو 2008 را از نزدیک دیده باشید، کاملاً متوجه منظور ما خواهید شد. این خودرو، از نظر ابعاد با آن چه که در تصاویرش می‌بینید تفاوت زیادی دارد. از نزدیک، شاید بتوان آن را نهایتاً یک هاچ بک بزرگ، یا یک کراس آور مینی نامید. اگر فکر می‌کنید با خریدن پژو 2008 در حال خرید یک کراس آور هستید، به نظر ما بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. به دلیل ابعاد کوچکی که این خودرو دارد، در آن خبری از آن ابهت کراس اورها نیست و اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، پژو 2008 قطعاً شما را نا امید خواهد کرد.

پژو2008

4 – قیمت بسیار بالا

اواخر سال 94 بود که هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در مصاحبه‌ای اعلام کرد پژو 2008 در بازار ایران به قیمت 77 میلیون تومان فروخته خواهد شد. کل داستان‌های از آن روز تا به امروز را فاکتور می‌گیریم و فقط همین قدر بدانید که در بازار امروز خودروی ایران، پژو 2008 به قیمتی معادل 154 میلیون تومان فروخته می‌شود. ما نظری در مورد این قیمت نمی‌دهیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم؛ شما بگویید که آیا پرداخت 154 میلیون تومان برای یک کراس آور بسیار کوچک مونتاژ داخل دیفرانسیل جلو عاقلانه است یا نه؟

پژو2008

5 – کیفیت ساخت پایین‌تر در قیاس با خودروهای وارداتی

همان طور که قبلاً ذکر کردیم، پژو 2008 اولین خودروی ایکاپ است که وارد خطوط تولید این شرکت در ایران شده است. به طور کلی، همواره کیفیت ساخت و مونتاژ خودروهای داخلی در مقایسه با مدل‌های وارداتی یک سر و گردن پایین‌تر است. اگر رنو کپچر را بخواهیم به عنوان رقیب پژو 2008 در نظر بگیریم، تمام نمونه‌هایی که در بازار ایران فروخته می‌شوند در کشور اسپانیا مونتاژ شده‌اند و کیفیت ساخت بسیار بهتری در مقایسه با پژو 2008 های ایکاپ دارند. نمونه‌های اندک این خودرو که اکنون وارد بازار شده‌اند مشکلات مونتاژی زیادی مانند فاصله زیاد بین پنل های بدنه و مشکل درب عقب دارند. به این موارد کیفیت بد سیستم صوتی و فعال نبودن سیستم نویگیشن خودرو در ایران را هم اضافه کنید و بهتر می‌توانید در مورد پرداخت 154 میلیون تومان برای آن تصمیم گیری کنید.

2008

6 – کاملاً ایرانیزه شده است!

یکی از عادت‌های بسیار بد خودروسازهای ایرانی، حذف آپشن ها از روی خودرو به منظور پایین آوردن قیمت نهایی خودرو است، موضوعی که نهایتاً به سرانجام هم نمی‌رسد و در آخر، مردم قیمتی گران برای خودرویی بدون آپشن پرداخت می‌کنند. شاهکار اخیر سایپا در آپشن کردن زه روی درب‌ها آخرین نمونه این نوع رفتارهای زشت خودروسازهای ایرانی است. در مورد پژو 2008 هم این موضوع متاسفانه رخ داده و شاهد حذف مواردی مانند مونروف و کنسول بین صندلی‌های جلو هستیم.

کاتالوگ پژو2008

کاتالوگ پژو2008

سخن پایانی

خلاصه بخواهیم بگوییم، پژو 2008 خودرویی خوب است که تنوع کراس اورهای کامپکت را توانسته افزایش بدهد، موضوعی که همیشه در آخر به نفع مشتری تمام می‌شود. شاید در بین تمامی موارد مطرح شده، بتوان اصلی‌ترین ایراد این خودرو را قیمت بسیار بالای آن دانست که البته، این موضوع این روزها گریبان همه خودروهای بازار کشورمان را فرا گرفته است. با توجه به خبری که امروز مبنی بر عدم دخالت شورای رقابت در قیمت گذاری خودروهای پسابرجامی منتشر شد، در صورتی که این وضع نابسامان بازار خودرو ادامه پیدا کند، بدون شک شاهد افزایش قیمت هر چه بیشتر پژو 2008 در بازار خواهیم بود. شاید آن روزی که این خودرو به قیمت 200 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود خیلی دور نیست.

ما در دو مطلب جداگانه، مزایا و معایب این خودرو را بررسی کرده و شما را با 6 دلیل برای خریدن و 6 دلیل برای نخریدن آن آشنا کردیم. تصمیم گیرنده نهایی بدون شک شما خواهید بود و همه سعی ما، افزایش آگاهی خریداران نسبت به وضعیت این خودرو در بازار کشورمان بوده است. همان طور که قبلاً هم ذکر کردیم، در نگارش این مطلب ما از نقل قول‌های مالکان این خودرو هم استفاده کرده‌ایم.

نظر شما در مورد پژو 2008 چیست؟ چقدر با موارد مطرح شده در این مطلب به عنوان ایرادهای این خودرو موافق هستید؟ به نظر شما، قیمت 154 میلیونی آن در بازار فعلی چقدر واقعی است؟ لطفاً ما و دیگر مخاطبان وب سایت خودرو.net را از نظرات خود، با بیان آن‌ها در بخش کامنت ها آگاه کنید.

  • جهت دریافت قیمت روز پژو2008 بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز انواع پژو

2008پژو

 

 
معرفی به دوستان :
فرشاد رزمی : پژو 2008
5 1
سلام این خودرو در حال حاظر و در رده قیمتی خودش بی نظیره
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  اولین تجربه سواری پژو 2008 + ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . پژو 2008 محصول پرسر و صدای ایران خودرویی ها و پژو در شرکت ایکاپ بعد از کش مکش های زیاد بر س ...
  مقایسه ابعاد پژو 2008 با کراس اوور شهری هیوندای توسان،تویوتا،لکسوس به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،یکی از خودروهایی که در سال های اخیر جنجال در رس ...
  مقایسه پژو 2008 با چری تیگو 5 + کاتالوگ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،در این مقایسه سعی داریم تا برای آنکه سو تفاهمی هم اتفاق نیفتد، دو نتیجه&zwnj ...
  ویدئو پژو 2008 محصول جدید ایران خودرو + مشخصات فنی به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز پژو 2008 و دیگر محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .پژو 2008 محصول جدید ایران خودرویی ها که قرار است تا اسفند 95 ...
  پژو 2008 بخریم یا جک S5 + تصاویر به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . پژو 2008 : فروش خودرو، پژو 2000 مدل 2013 سه نسخه بنزینی دارد. که دو نسخه از آن پیشرانه‌ ...
  مقایسه پژو 2008 با جک S۵ دنده ای، MVM X۳۳s و ‌هایما S۷ اتوماتیک به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز پژو 2008 و انواع هایما  با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . آنچه از شواهد پیداست و بر اساس ...
  مقایسه نیسان جوک ، رنو کپچر ، پژو 2008 + تصاویر به گزارش پایگاه خبری« فروش خودرو » به بهانه محبوبیت برخی از این خودروها به بررسی آماری نیسان جوک رقیب تازه وارد کپچر و پژو 2008 می پردازیم. طراحی نیسان جوک به‌هیچ‌عنوان رسمی و لوکس نیست، بلکه نیسان تمام تلاش خود را انج ...