ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

معایب خرید دانگ فنگ H30 و 6 دلیل برای نخریدن اچ سی کراس

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

معایب خرید دانگ فنگ H30 و 6 دلیل برای نخریدن اچ سی کراس

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

چند سال پیش بود که ایران خودرو با تبلیغات فراوان از خودروی دانگ فنگ اچ سی کراس رونمایی و آن را وارد بازار کشورمان کرد. به واسطه همین تبلیغات خوب که ظاهراً ایران خودرو آن را خوب بلد است، در دور اول پیش فروش اچ سی کراس، ظرفیت آن بسیار سریع تکمیل شد. دانگ فنگ H30 CROSS بعد از امضای قرارداد هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1، جزو اولین مدل‌هایی بود که قرار شد وارد بازار کشورمان شود. آن هم در شرایطی که مردم امیدوار بودند به واسطه امضای برجام و تسهیل امکان ورود خودروسازهای غیر چینی به ایران بالاخره بتوانند خودروهایی خوب و با کیفیت، به قیمت مناسب سوار شوند.

ولی افسوس که ایران خودرو برنامه‌های دیگری برای بازار کشور تدارک دیده بود و قصد داشت دانگ فنگ را وارد دنیای سواری‌های کشورمان کند. دانگ فنگ در آن زمان در بازار کشورمان خودروسازی ناآشنا نبود، قبلاً توفیق آشنایی با کشنده‌های آن را در ایران داشتیم و احتمالاً خبرهای مربوط به مشکلات سیستم ترمز این کشنده و تصادفات زیادی که در جاده‌های ایران به بار آوردند را شما هم شنیده‌اید.

همیشه در ایران بدین صورت بوده است که شرکت‌های خودروساز، مدل‌هایی را که می‌خواهند برای نخستین بار وارد بازار کشور کنند، از چند ماه قبل تبلیغات زیاد در مورد آن را استارت می‌زنند، آن را به چند نمایشگاه می‌برند و زمانی که احساس کنند مردم تشنه خرید آن خودرو هستند، پیش فروش‌های آن را آغاز می‌نمایند. ظاهراً ما مردم هم خیلی راحت و با این ترفند شرکت‌ها نسبت به خرید این خودروها اغوا می‌شویم. دانگ فنگ H30 CROSS هم از این قاعده مستثنی نبود.

اچ سی کراس

ما قبلاً در مقاله‌ای جداگانه، به بررسی مزایای این خودرو و دلایلی که آن را به خریدی خوب در بازار فعلی کشورمان تبدیل می‌کند پرداخته‌ایم، امروز و برای این ساعت از مجله خودرویی خودرو.NET ، قصد داریم در مورد معایب این خودرو صحبت کنیم؛ در مورد این که چرا شما نباید دانگ فنگ اچ سی کراس را بخرید. اگر مقاله قبلی ما در مورد این خودرو را خوانده‌اید و دوست دارید، معایب و ایرادهای آن را هم به طور کامل بشناسید، لطفاً با ما همراه شوید.

دانگ فنگ اچ سی کراس، که برخلاف آن چه که از نام آن برداشت می‌شود یک کراس اور نیست و در بهترین حالت آن را می‌توان چیزی بین یک هاچ بک و یک استیشن در نظر گرفت، از یک موتور بسیار معروف در ایران به نام TU5 بهره می‌برد، این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به کمک گیربکس اتومات خودرو این خروجی‌ها به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. این خودرو را با داشتن ابعاد بدنه‌ای برابر با 4351 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض، 1528 متر ارتفاع و 2610 میلی متر طول بین دو محور، می‌توان جزو خودروهای سایز متوسط بازار دسته بندی کرد. با این توضیح کوتاه در مورد مشخصات فنی خودرو، به بررسی معایب آن می‌پردازیم.

 اچ سی

1 – موتور آن برای خودرویی با این وزن اتاق نسبتا ضعیف است

همان طور که اشاره کردیم، دانگ فنگ اچ سی کراس از موتور معروف TU5 که به واسطه حضورش روی پژو 206 تیپ 5، ایرانیان سال‌هاست آن را می‌شناسند استفاده می‌کند. این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ با 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتن متر گشتاور خود موتور ضعیفی نیست، ولی برای خودرویی در این رده قیمتی، استفاده از یک موتور قدیمی اتفاق خیلی خوبی نیست. در 206، با توجه به وزن کم‌تر خودرو این موتور وضعیت بهتری دارد ولی در اچ سی کراس، که تقریباً 200 کیلوگرم از پژو 206 سنگین‌تر می‌باشد، بهتر بود از پیشرانه ای قوی تر استفاده شود .

 اچ سی	کراس

2 – طراحی ظاهری بدی دارد

چینی‌ها معمولاً در طراحی بدنه خودروها خوب عمل می‌کنند، ولی در مورد اچ سی کراس، به نظر می‌رسد طراحان دانگ فنگ خیلی روی این پروژه وقت نگذاشته‌اند! البته قبلاً هم بارها اشاره کرده‌ایم که بحث طراحی ظاهری یک موضوع سلیقه‌ای است و ممکن است دیگران دیدگاه‌های مختلفی در مورد طراحی ظاهری اچ سی کراس داشته باشند، ولی آن چه که مبرهن است این که، در مورد طراحی زشت این خودرو، خیلی‌ها با ما هم نظر هستند. طراحی بخش جلویی این خودرو را شاید بتوان بهترین بخش از این نظر معرفی کرد، خطوط روی کاپوت و نوع طراحی آن، در کنار چراغ‌های جلویی که طرحی زیبا دارند و جلوپنجره ساده خود، روی هم رفته طراحی بخش جلویی خودرو را زیبا کرده است. فاجعه از کناره‌ها شروع شده و به بخش عقب خودرو ختم می‌شود. در کناره‌ها، اندازه کوچک رینگ‌هایی که ایران خودرو برای این مدل در نظر گرفته خیلی بد به چشم می زند. استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و قسمت زیرین درب‌ها که تلاش شده ظاهر این خودرو را به مدل‌های کراس اور شبیه کند، برعکس، روی طراحی خودرو تأثیر منفی گذاشته است. در بخش عقب؛ اوضاع بسیار بدتر است، تلاش مذبوحانه طراحان چینی برای کپی کاری از مدل‌های ولوو چیزی بسیار زشت از آب در آمده است و طراحی عقب خودرو اصلاً چنگی به دل نمی‌زند.

 اچ سی کراس

3 – وضعیت ایمنی نامشخصی دارد

در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی، یک خودرو برای عرضه در بازار فروش باید گزارش تست ایمنی تأیید شده از موسسه‌های معتبر داشته باشد. موضوعی که نهایتاً منجر به افزایش ایمنی خودروها و حفظ جان مردم و خریداران می‌شود. ولی متاسفانه، شرایط در این به گونه‌ای دیگر است و هیچ نظارتی هم در این خصوص انجام نمی‌شود. دانگ فنگ اچ سی کراس جالب است بدانید هیچ گزارش تست ایمنی، حتی از موسسه سی انکپ چین هم ندارد. این که چگونه چنین خودرویی را اجازه داده‌اند در داخل کشور به تردد بپردازد و با جان میلیون‌ها نفر بازی کند، چیزی است که باید مسئولین ایران خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ دهند. در آرشیو تست‌های تصادف موسسه سی انکپ، گزارش مربوط به دانگ فنگ S30 وجود دارد، خودرویی که در بازارهای مختلفی به فروش می‌رسد، ولی هیچ خبری از اچ سی کراس نیست. ظاهراً چینی‌ها مردم ایران را موش آزمایشگاهی فرض کرده‌اند و می‌خواهند، تست ایمنی این خودرو در جاده‌های ایران و توسط مردم انجام شود!

 اچ سی کراس

4 – کیفیت ساخت کابین ضعیف می‌باشد

در مقاله قبلی، کابین زیبای اچ سی کراس را جزو مزایا و یکی از دلایلی که ارزش خرید این خودرو را بالا می‌برد مطرح کردیم، ولی در این مطلب قصد داریم، یک ایراد بزرگ به کابین این خودرو بگیریم. اگر چه طراحی کابین اچ سی کراس زیبا، مدرن و بروز است، ولی به طور کلی بخواهیم بگوییم، کیفیت ساخت و همچنین مواد اولیه به کار رفته در کابین این خودرو، اصلاً خوب نیست. فضای کابین اگر چه بزرگ و جادار است، ولی صندلی‌های آن به هیچ وجه راحت نیستند و نشستن طولانی مدت روی آن‌ها، سرنشین را خسته می‌کند. البته در این رده قیمتی، شاید خیلی نتوان به این مورد خیلی خرده گرفت، ولی به طور کلی این موضوع ایرادی است که خریدار احتمالی آن، قبل از خرید باید از آن آگاه باشد.

5 – وضعیت بادی استایل آن نامعلوم است

دانگ فنگ نام این خودرو را اچ سی کراس گذاشته است، موضوعی که این روزها در خودروسازهای چینی و حتی ایرانی به یک ‌ترند تبدیل شده و کمپانی‌ها با اضافه کردن کاورهای پلاستیکی به دور تا دور خودرو و کمی افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، به اصطلاح خودرو را به یک مدل کراس اور تبدیل می‌کنند. در مورد اچ سی کراس ولی اوضاع بدتر هم هست، زیرا فقط کاورهای مذکور روی بدنه به کار رفته شده و حتی خبری از افزایش ارتفاع هم نیست. شاید چنین خودرویی را قبلاً هیچ کسی در هیچ کجای دنیا ندیده و نمی‌دانیم آن را چه بنامیم! هاچ بک، استیشن یا کراس اور! جالب اینجاست که در تبلیغات اچ سی کراس، شرکت ایران خودرو تاکید بسیار زیادی هم همیشه روی واژه کراس دارد!

کاتالوگ اچ سی کراس

 کاتالوگ اچ سی کراس

6 – قطعات یدکی آن در بازار به سختی گیر می‌آید

یکی از مشکلاتی که اکثر خودروهای چینی در بازار کشورمان دارند، کمبود لوازم و قطعات یدکی آن‌هاست. البته از آن جایی که موتور این خودرو TU5 است، قطعات موتوری آن وضعیت بهتری دارند، ولی مواردی مانند لوازم بدنه، چراغ‌ها و قطعات و لوازم گیربکس آن را به سختی می‌توانید پیدا کنید. برخی از مالکان این خودرو گزارش داده‌اند که به علت نبود برخی قطعات، چند هفته‌ای خودروی آن‌ها در نمایندگی مانده است. از آن جایی که خط تولید این خودرو در کشورمان و توسط بزرگ‌ترین به اصطلاح خودروساز ایران راه اندازی شده، انتظار می‌رود خدمات پس از فروش بهتری را این کمپانی به خریداران این خودرو ارائه کند.

سخن پایانی

به طور کلی، دانگ فنگ اچ سی کراس خودروی خیلی بدی در بازار فعلی ایران نیست و طرفداران خاص خود را دارد. ولی مواردی که در این مطلب عنوان کردیم، ممکن است برای برخی اهمیت زیادی داشته باشد و آن‌ها را از خرید این خودرو بازدارد. از این رو، اگر این شش موردی که در مقاله مطرح شد جزو معیارهای مهم شما در خرید یک خودرو می‌باشند، مجله خودرویی خودرو.NET خرید دانگ فنگ اچ سی کراس را به شما به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کند.

ما کاری که باید انجام می‌دادیم را به سرانجام رساندیم، در دو مطلب جداگانه در مورد مزایای دانگ فنگ اچ سی کراس و معایب این خودرو برای شما نوشتیم و احساس می‌کنیم اکنون اگر کسی با خواندن این دو مطلب بخواهد در مورد خرید این خودرو تصمیم گیری کند، این اتفاق با آگاهی کامل نسبت به شرایط اچ سی کراس انجام خواهد گرفت. حال نوبت شماست که نظرات خود را در مورد این خودرو، اگر مالک آن هستید یا قبلاً تجربه سواری با آن را داشته‌اید، با ما و دیگر مخاطبان در بخش کامنت ها مطرح کنید. منتظر نظرات و تجارب شما در مورد این خودرو هستیم.

  • جهت دریافت قیمت روز H30 CROSS بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

قیمت روز H30 کراس

 اچ سی کراس

 

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با دانگ فنگ S30 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . دانگ فنگ S30 مدل S30 دانگ فنگ، نسخه‌ی صندوقدار از H30 کراس با مشخصا ...
  مقایسه دنا پلاس با برلیانس H330 و دانگ فنگ H30  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . امروز در فروش خودرو سعی در مقایسه 3 خودرو هم رده و هم قیمت که یکی تولید ا ...
  مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با MVM315  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . امروز در فروش خودرو سعی در مقایسه و بررسی مزایا و معایب دو خودرو چینی داریم یکی دانگ ...
  ساندرو استپ وی بخریم یا H30 کراس؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در نگاه اول باید گفت که قیمت کارخانه ای فروش خودرو ،ساندرو استپ وی حدود 7 میلیون تومان از H3 ...
  نقد و بررسی هایما S7  و H30 کراس + تصاویر  به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز H30 کراس و انواع هایما با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، هایما S7  یک خودرو شاسی بلند ج ...
  همه چیز درباره مقایسه بین دانگ فنگ H30 و لیفان X50 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز H30 کراس با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . در حالی که تب خرید شاسی‌بلندها و کراس اوورها در ایران داغ داغ اس ...
  همه چیز درباره دانگ فنگ H30 CROSS + تصاویر محصول جدید ایران خودرویی ها مینی کراس دانگ فنگ که ارزانترین خودرو اتومات بازار فروش خودرو داخلی می باشد، ...
  مقایسه رنو ساندرو استپ وی با دانگ فنگ اچ 30 کراس رنو ساندرو استپ وی فروش خودرو ، ساندرو استپ وی در واقع نسخه قد بلند ساندرو هاچ بک میباشد . نسبت به دیگر محصولات خانواده ساندرو و لوگان ساندرو استپ وی طراحی اش پخته تر و دل نشین تر میباشد . ساندرو استپ وی در قسمت جلوی خودرو جلو پنجره اش تم ...