ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

مزایای خودرو پژو 301 و دلایل خرید آن

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

مزایای خودرو پژو 301 و دلایل خرید آن

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

پژو 301 یک سدان جمع‌وجور شهری است که اولین بار در سال 2012 توسط این شرکت فرانسوی رونمایی شد. جالب است بدانید شرکت پژو در سال 1932 نیز یک خودرو خانوادگی بزرگ را به نام 301 به بازار عرضه کرده بود که پس از 4 سال تولید، در سال 1936 جای خود را به 302 داد. چند ماه بعد از رونمایی 301، شرکت پژو این خودرو را وارد خط تولید خود در ویگو اسپانیا کرد. در همین خط تولید مدل دوقلوی آن به نام سیتروئن سی الیز (C-Elysee) را هم تولید می‌نمود. بعدها در نوامبر 2013، پژو مدل 301 را وارد خطوط تولید خود در کشور چین کرد تا شانس خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا هم امتحان کند. نهایتاً در سال 2014 و در راستای برنامه‌های گسترش فروش محصولات پژو در بازارهای مختلف دنیا، پژو در کشور نیجریه نیز وارد خط تولید شد.

جهت دریافت قیمت روز رانا بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

 قیمت روز انواع پژو

پژو301

پژو 301 به‌طورکلی یک سدان اقتصادی، با قیمتی نسبتاً ارزان است که شرکت پژو، آن را برای بازارهای در حال رشد طراحی و تولید کرده است به همین دلیل خبری از فروش این خودرو در کشورهای بزرگ اروپایی از جمله فرانسه و بریتانیا نیست. در سال 2017 پس از چهار سال حضور موفق پژو 301 در بازارهای مختلف جهانی و فروش چشمگیر 360 هزار دستگاه، شرکت پژو سیتروئن یک نسخه فیس‌لیفت از پژو 301 را نیز راهی بازار کرد. در مدل فیس‌لیفت تغییرات فراوانی در بخش جلویی خودرو اعمال شده است؛ در این بخش از برخی عناصر طراحی‌های جدید شرکت پژو به‌کاررفته که شامل جلوپنجره‌ جدید با تزئینات کرومی، چراغ‌های جلو دو بخشی دودی و یک سپری جدید با چراغ‌های LED دیلایت می‌شود. بهترین راه برای تشخیص مدل فیس‌لیفت پژو 301 تغییر مکان لوگوی این خودرو از روی کاپوت به وسط جلوپنجره است. به‌طورکلی می‌توان گفت پژو 301 فیس‌لیفت در اغلب بخش‌ها، ظاهری شبیه به برادر بزرگ‌تر خود پژو 508 پیدا کرده است. 
اواخر سال 96 ایران‌خودرو برای آزمایش شرایط پژو 301 در ایران، چندین دستگاه مدل 2016 آن را وارد کشور کرد. البته تعداد بسیار محدودی مدل 2017 پژو 301 هم تحویل مشتریان شد و هم اکنون، این خودروها در بازار کشورمان حضور دارند. البته این خودروهای 2017 مدل فیس‌لیفت پژو 301 نیستند و از نظر طراحی ظاهری، تجهیزات و امکانات هیچ تفاوتی با مدل‌های 2016 موجود در بازار ایران ندارند.

در این مطلب مشاوره خرید وب‌سایت خودرو.NET ، قصد داریم نگاهی به نقاط قوت، مزایا و همچنین محاسن پژو 301 بپردازیم. در ابتدا قصد داریم نگاهی به مشخصات فنی کلی این خودرو انداخته و جزییات آن را برای شما عزیزان بیان کنیم.
پژو 301 با داشتن ابعادی برابر با 4442 میلی‌متر طول، 1748 میلی‌متر عرض، 1477 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2652 میلی‌متر، در سگمنت سدان‌های سایز متوسط جای می‌گیرد. وزن خودرو بدون راننده، با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی برابر با 1090 کیلوگرم است.
پژو 301 به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ VTi مجهز شده است. این پیشرانه حداکثر 117 اسب‌بخار قدرت در 6050 دور در دقیقه و 150 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می‌کند. یک گیربکس شش دنده اتومات، توان خروجی موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. با این مشخصات فنی، پژو 301 شتاب صفر تا صدی برابر با 12 ثانیه داشته و حداکثر سرعت خود را می‌توان تا 180 کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. شایان ذکر است پیشرانه پژو 301 با داشتن استاندارد آلایندگی یورو 6، به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر 8.8 لیتر، برای هر صد کیلومتر رانندگی در جاده 5.3 لیتر و در حالت ترکیبی نیز تنها 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند.
حال که دیدگاهی کلی نسبت به این خودرو به دست آورده‌ایم، اگر موافق باشید نگاهی به مزایا و نقاط قوت آن انداخته و دلایلی را بررسی کنیم که چرا خرید پژو 301 می‌تواند تصمیم منطقی و عاقلانه باشد

پژو 301

1-قابلیت اطمینان بالا

پژو 301 به عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی از ایمنی خوبی برخوردار است. در تست ایمنی که موسسه یورو انکپ در سال 2014 بر روی این خودرو انجام داده، پژو 301 توانسته 3 ستاره ایمنی را به دست آورد. جالب است بدانید در این تست تصادف، 301 عملکرد مناسبی در دو بخش محافظت از سرنشینان بالغ و خردسال داشته و تنها دلیل عدم دریافت دو ستاره ایمنی دیگر، نبود امکانات و سیستم‌های ایمنی مدرن ذکر شده است؛ موضوعی که به دلیل قیمت جهانی نه چندان بالای این خودرو می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در تست تصادف یوروانکپ، پژو 301 در بخش محافظت از سرنشین بالغ 71 درصد، در بخش محافظت از سرنشین کودک 75 درصد، در بخش محافظت از عابر پیاده 54 درصد و نهایتاً در بخش سیستم‌ها و تجهیزات کمکی ایمنی 33 درصد امتیاز کسب کرده است. از جمله مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی و امنیتی پژو 301 می‌توان به مواردی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سر و قفسه سینه، سیستم هشدار هوشمند، کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای، سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن صندوق عقب، ایزوفیکس، سنسور پارک عقب صوتی با نمایشگر اشاره کرد.

2-تجهیزات و امکانات مناسب

مدل‌های وارداتی پژو 301 که اواخر سال پیش توسط ایران‌خودرو در بازار به فروش رسید، از قیمتی در حدود 95 میلیون تومان برخوردار بودند، اما اکنون با شرایط فعلی بازار ارز در ایران، قیمت این خودرو به عددی فراتر از 200 میلیون تومان رسیده است. مطمئناً از خودرویی در این رنج قیمتی، باید امکانات، تجهیزات و آپشن های مناسبی را انتظار داشت. در میان رقبای فعلی این رده قیمتی، شاهد امکانات و تجهیزات فوق‌العاده مخصوصا در میان خودروهای چینی هستیم. شرکت پژو برای اینکه 301 بتواند با سدان‌های موجود در این رده قیمتی به رقابت بپردازد، امکانات و تجهیزات قابل قبولی را برای این خودرو قرار داده است. از جمله مهم‌ترین تجهیزات این بخش خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، غربیلک فرمان چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه مطبوع اتومات، رادیو با نمایشگر LCD، تیونر، پخش CD، چهار بلندگو، USB، فیش ورودی، بلوتوث، دکمه‌های کنترل روی فرمان، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با امکان تنظیم ارتفاع، روکش صندلی نیمه چرمی، صندلی عقب تاشو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم کن، آینه‌های بغل و دستگیره‌ها همرنگ بدنه (به جز بخش پایینی آینه‌ها) شیشه‌های برقی جلو و عقب، شیشه عقب با گرم‌کن، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم برقی از داخل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، صفحه کیلومتر با طراحی ارگونومیک، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق بر روی داشبورد، سیستم کنترل پایداری، فرمان اسپرت (دی کات)، سنسور باد تایر، صندلی تاشو عقب دوتکه اشاره کرد.

پژو301

3-کابین خوب و راحت

با ورود به داخل کابین پژو 301، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی زیبا و اصیل آن است که برای سدانی اقتصادی در این رده قیمتی، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. طراحی داشبورد اگرچه مانند برخی مدل‌های دیگر مثل 508 پویایی بالایی ندارد، ولی بسیار زیبا و مدرن بوده و مهم‌تر از همه، ارگونومی خوبی دارد. یکی دیگر از نقاط قوت کابین پژو 301، فضای جادار آن است که از این جهت به‌هیچ‌وجه برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود. با توجه به فاصله محوری بسیار مناسب پژو 301، فضای پا برای سرنشین‌های عقب نیز بسیار خوب بوده به طوری که حتی سرنشینان بلندقد نیز برای نشستن در ردیف دوم مشکلی نخواهند داشت. کنسول مرکزی طراحی زیبا و بروزی داشته و حس و حال مدرنی را برای کابین فراهم نموده است. معمولاً در مدل‌های مختلف پژو، مانند 2008، 508، 208، 308 شاهد استفاده از غربیلک‌های فرمان کوچک هستیم که این موضوع ظاهر اسپرتی به کابین می‌بخشد اما در پژو 301 خبری از غربیلک فرمان کوچک نبوده و طراحی فرمان این خودرو از نوع دی کات یا کف تخت بوده که چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. ناگفته نماند که کابین این خودرو از عایق‌بندی خوبی نیز برخوردار بوده و می‌توان گفت که شرکت پژو در این بخش بسیار خوب عمل کرده است.

پژو301

کاتالوگ پژو 301 :

کاتالوگ پژو301

4-کیفیت سواری بالا

کیفیت سواری پژو 301 نیز همچون سایر سدان‌های ساخته‌شده توسط شرکت پژو، کاملا نرم و بدون تنش بوده که این امر را بی‌شک مدیون پلتفرم کارآمد خود است. پژو 301 در بخش جلو به سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب نیز به سیستم تعلیق نیمه‌مستقل با میله پیچشی مجهز شده است. این سیستم تعلیق در جذب ناهمواری‌های جاده عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد به همین دلیل سرنشینان این خودرو تکان‌های زیادی را داخل کابین حس نخواهند کرد. از نظر هندلینگ و تعادل پژو 301 به نسبت یک سدان جمع‌وجور شهری عملکرد بسیار خوبی در پیچ‌ها و به هنگام مانورهای ناگهانی از خود نشان می‌دهد و در واقع در چنین مواقعی بسیار قابل‌اعتماد است.

پژو301

5-گیربکس کارآمد

همان‌طور که در بخشی معرفی کلی خودرو نیز ذکر کردیم، پژو 301 به یک گیربکس شش دنده‌ اتوماتیک مجهز شده است. این گیربکس خودکار که از قابلیت تعویض دنده دستی (تیپ ترونیک) نیز برخوردار است، عملکرد خوبی داشته و از هماهنگی قابل قبولی با پیشرانه خودرو برخوردار است. گیربکس پژو 301 از دو حالت اسپرت و برفی نیز برخوردار است که در حالت اسپرت، تعویض دنده‌ها در دورهای بالاتری انجام می‌گیرد و در حالت برفی نیز انتقال قدرت به چرخ‌ها با شدت کمتر و به آهستگی انجام می‌شود تا مانع از لغزش خودرو در جاده‌های برفی گردد. تنها نکته منفی گیربکس پژو 301 این است که در شتاب‌گیری‌های ناگهانی عمل تعویض دنده به دنده‌های سبک‌تر اندکی با تأخیر انجام می‌گیرد.

گیربکس پژو301

در مطلب مشاوره خرید امروز وب‌سایت خودرو.NET سعی کردیم تا در حد ممکن، به بررسی نقاط قوت و همچنین مزایا و محاسن پژو 301 بپردازیم. همچنین 5 دلیل برای شما مطرح کردیم که چرا خرید این سدان سایز متوسط فرانسوی، می‌تواند تصمیمی درست و عاقلانه باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت که در رنج قیمتی 200 میلیون تومان اگر به دنبال خرید سدانی با طراحی زیبا، کابینی جادار و تجهیزات بروز با ایمنی بالا هستید، بدون شک پژو 301 می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای خرید خودرو باشد.

البته در آینده‌ای نزدیک و در مقاله‌ای کاملا مجزا به بررسی کامل نقاط ضعف و ایرادات پژو 301 نیز خواهیم پرداخت. در پایان، اگر نظری در مورد موارد مطرح شده در این مطلب و یا خودروی پژو 301 دارید حتماً نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار در میان بگذارید. بدون شک نظرات کسانی که قبلاً تجربه سواری با پژو 301 را داشته‌اند یا هم اکنون مالک آن هستند، از ارزش بسیار بالایی برای مخاطبان و کسانی که قصد آشنایی بیشتر با پژو 301 را دارند برخوردار خواهد بود.

پژو301

 

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  ویدئو پژو 301 محصول جدید ایران خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، ایران خودرویی ها بعد از پژو 2008 و پژو 508 به سراغ پژو 301 رقتن، زمانی ...
  معرفی و مشخصات پژو 301 محصول جدید ایران خودرو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ، ایران خودرویی ها بعد از پژو 2008 و پژو 508 به سراغ پژو 301 رقتن، زم ...
  بررسی و معرفی پژو 301 + کاتالوگ و ویدئو به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .پژو ۳۰۱‌ خودرویی است که در کلاس سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد و با هدف عرض ...