ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

روش صحیح موتور شویی خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

روش صحیح موتور شویی خودرو

 به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

موتور خودروی ما قلب تپنده یک اسب آهنی است که هر لحظه به هرکجا که بخواهیم، ما را می‌برد. موتور یک اتومبیل مهم‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود که در صورت خرابی، قوای محرکه‌ای نیز در کار نخواهد بود.بدین جهت بسیاری از افراد هر چند وقت یکبار به تمیزی و نظافت موتور می‌پردازند.

تمیزی سطح خارجی موتور یک ضرورت است!

هنگامی که چربی و جرم فراوان انجین و ادوات پیرامون آن را در برگرفته باشد، مانند پوششی ضخیم، مانع دفع مناسب حرارت می‌گردد که موجب بالا رفتن استهلاک موتور شده و صاحب خودرو را متحمل مخارج بیشتری خواهد کرد.اما عواقب یک سهل انگاری کوچک ممکن است حتی بیش ازاین نیز باشد! اول اینکه فکر شستن موتور با گازوئیل و نفت را کامل فراموش کنید!!

رسوب چرب و سیاه رنگی که داخل محفظه موتور مشاهده می‌کنیم غالبا از مواد نفتی و مشتقات آن تشکیل شده‌اند که در صورت بروز آتش سوزی به دلیل خاصیت حریق پذیری بالا می‌توانند به بد‌تر شدن وضع دامن زده وعمق فاجعه را بیشتر کنند. یک نکته دیگر نیز وجود دارد... بالاخره هر خودرویی دچار نقص شده و باید به تعمیرگاه مراجعه شود. تعمیرکار درب موتور را باز می‌کند تا ایراد یا خرابی پیش آمده را تشخیص دهد ولی با صحنه‌‌ای اسفناک رو به رو می‌شود. به دلیل کثیفی زیاد، هر گونه نشتی، ترک خوردگی، شکستگی و یا سولفاته شدن را نمی‌تواند بیابد! 

بله بهتر است موتور خودروی خود را تمیز نگهداری کنیم، اکنون که اهمیت تمیزی موتور خودرو بر ما مسجل شد، می‌خواهیم با استفاده از شوینده‌های در دسترس و آب زیاد از شر کثیفی‌ها خلاص شویم، صبر کنید! 

همان مقدار که نظافت موتور می‌تواند سودمند باشد، استفاده از آب و مواد نامناسب نتیجه معکوس دارد و اثرات مخربی بر جای می‌گذارد. نشت رطوبت به داخل قطعات برقی و الکترونیکی خودرو باعث ایجاد رسوب درون آن‌ها شده که حاصلی جز خرابی نخواهد داشت. استفاده از مواد شوینده نامناسب و پاشش مستقیم و بافشار آب باعث از بین رفتن قطعاتی مانند کویل، دلکو، شمع‌ها، سیستم تزریق سوخت و سنسورهای الکتریکی می‌شود.

راه حل مناسب برای موتور شویی؟

نکته اول: معمولا بیش از یک بار درسال نیازی به نظافت موتور نیست.

نکته دوم: شامپو، مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی وسایر شوینده‌هایی که درمنازل یافت می‌شوند به هیچ وجه برای تمیز کردن موتور خودرو مناسب نیستند.

نکته سوم: برای احتیاط بیشتر، قطعات حساس و الکتریکی را با نایلون بپوشانید.

ابتدا با یک دستمال زبر و در صورت نیاز با استفاده از یک فرچه قوی به جان جرم و روغن سفت شده بر روی سطح موتور افتاده و از شر آن‌ها خلاص شوید.

در مرحله بعدی باید از یک اسپری تمیز کننده موتور استفاده کنید که از فروشگاه‌های بزرگ و لوکس فروشی‌های خودرو می‌توانید تهیه کنید. معمولا دو نوع اسپری وجود دارد. یک مدل که به صورت فوم یا مایع بر روی سطوح کثیف اسپری شده و پس از چند دقیقه با دستمال یا با شستشوی آب گرم البته در حد کم تمیز میشود، نوع دیگر هم مواد داخل با فشار هوا یا گاز و بدون دخالت آب باعث تمیزی موتور می‌شود. اخیرا از تکنولوژی نانو برای ساخت مواد پاک کننده با قدرت بالاتر نیز استفاده شده است.

اگر دوست دارید موتور با آب شسته شود و خیلی کثیف هست سعی کنید به کارواشهای مجهز به بخار بروید.. صبر کنید تا موتور خنک شود اسپری رو روی موتور پاشیده و نیم ساعت صبر کنید و بعدا وارد سکوی شستشو شوید.

️از شستن موتور سمند EF7 و 206 تیپ 5 با آب و بخار جدا خودداری کنید و فقط بصورت خشک و با استفاده از اسپری و دستمال اقدام به نظافت کنید..

فروش خودرو، امیدوارم هیچ وقت به خاطر کارواش غیر اصولی کامپیوتر خودرو را از دست ندهید!

 
معرفی به دوستان :
جواد : غالیه
6 7
عالیه
سیروس آذرشب : موتورشویی باناوبخار؟
7 8
نحوه عملکرد موتورشوی بانانوبخار
روزبه : موتور شویی کلاسیک
10 15
به روزش قدیمی، با بنزین و برس نرم، داخل موتور رو بشورید، بنزین زود بخار میشه، صبر کنید پنج دقیقه تحمل کنید تا همه کثیفی هایی که با برس و بنزین پاک کردین خشک بشه، حالا با اسپری لاستیک روی قطعات سیاه و یا فایبرگلاسی یا درپوش موتور براقش کنید، تمام،
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  راه های محافظت از ECU چیست ؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .1)جدا کردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است: فروش خودرو ،همان‌طور که می‌دانید ولتاژ ت ...
  استپر موتور چیست ؟به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید . فروش خودرو ،استپر که تعمیر کاران به آن استاپ موتور و استپ موتور هم می گویند برای کنترل دور آرام موتور خودرو م ...
  سنسور اکسیژن و عملکرد آن چیست؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ، سنسور اکسیژن در واقع وضعیت مخلوط سوخت را نشان می دهد. بنابراین واحد کنترل الکترونیکی ...
  هنگام ترکیدن لاستیک چه کنیم ؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ، ترکیدن لاستیک درحین رانندگی به شدت خطرناک است پس اگر دچار این حادثه شدیم باید حواسمان ...
عیب یابی سیستم کمک فنر خودرو شاید یکی از قسمت های مهم خودرو که نقش به سزایی بر هندلینگ و به طور کلی سیستم تعلیق خودرو داشته و بیشتر رانندگان به کمک فنر های خودرو اهمیت چندانی نمی دهند با اینکه این قسمت از مهمترین قسمتهای ایمنی خودرو می باشد. رانندگان وسایل نقلیه باید توجه داشته باشند که در کنار ت ...
  ایموبلایزر چیست؟؟ با توجه به پیشرفت و گستردگی امکانات لزوم افزایش ایمنی خودرو ها لازم بود، این سیستم که تحت عنوان ایموبلایزر درتمامی محصولات ایران خودرو و سایپا وپارس خودرو... نصب می شود. در ماشينهاي جديد سيستم ضد سرقت به وسيله كيت نصب شده بر روي سوئيچ اتوموبيل ( اتومبيل) ايجاد شده است ك ...