ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

اصول تقویت و تیونینگ شهری خودرو

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

اصول تقویت و تیونینگ شهری خودرو

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .
تقویت یا تیونینگ خودرو به صورت نرم افزاری و سخت افزاری صورت می پذیرد، برای تقویت یک خودرو باید اصول کارکرد پیشرانه را بشناسیم، خودرو برای حرکت نیاز به دم و بازدم و سوخت و آتش دارد دو اصل اساسی برای حرکت و قدرت در خودرو، برای تیونینگ تمامی این قسمت‌ها صدها روش مختلف وجود دارد که بسته به پیشرانه‌ی خودرو متفاوت است، ولی برای تیونینگ سبک یک پیشرانه‌ی شهری مواردی بهتر از نمونه‌های زیر یافت نمی‌شود:

سیستم تنفس: همانگونه که گفته شد تمامی پیشرانه‌ها برای فعالیت نیاز به تنفس هوا دارند. روش‌های مختلفی برای بهبود تنفس ماشین و در نتیجه افزایش قدرت آن وجود دارند که فلسفه‌ی وجود توربو و سوپرشار‌ژها بر همین اساس است. ولی برای یک تیونینگ جمع و جور، خرید و نصب کیت تغذیه‌ی هوا توصیه می‌شود. کیت‌های Cold Air Intake دارای بیش‌ترین بازدهی هستند، ولی از آن‌ها انتظار زیرو رو شدن قدرت موتور را نباید داشته باشید!

سوخت: هوا بعد از مکیده شدن به درون سیلندر‌ها فرستاده می‌شود، تا در آن‌جا با نسبت معینی سوخت ترکیب شود و بعد از انفجار توسط جرقه‌ی شمع‌ها، توان‌بخش حرکت موتور شود. بسته به طراحی موتور، درجه‌ی کیفی سوخت و نوع آن بسیار دارای اهمیت است. در خودرویی که تراکم آن با سوخت بنزین سوپر هماهنگی دارد، بهره‌گیری از بنزین با اکتان پایین‌تر علاوه بر وجودناک باعث افت محسوس قدرت خواهد شد. استفاده از چیپ‌های تیونینگ حرفه‌ای، معمولا باعث افزایش پاشش سوخت به درون مجموعه می‌شود که تا حدودی افزایش قدرت را در پی خواهد داشت.

جرقه: تنها یک جرقه‌ی قوی است که محلول سوخت و هوا را به بهترین شکل ممکن منفجر می‌کند. جرقه‌ی ضعیف باعث افت توان و کارکرد ناهماهنگ موتور خواهد شد. برای تقویت جرقه به سراغ وایر‌هایی با جنس مرغوب بروید، شمع‌ها را از نوع چند پلاتینه انتخاب نکنید، مدل‌های تک پلاتین با کیفیت بالا و یا سوزنی از بهترین‌ نمونه‌ها هستند.

خروج دود: محلول سوخت و هوا بعد از انفجار باید از طریق سیستم تخلیه خارج شود. حال هر چه این مسیر روانتر باشد، خروج دود سریعتر و در نتیجه قدرت موتور بیشتر می‌شود. دود بعد از گذر از پورت‌های دود سرسیلندر وارد مانیفولد دود و بعد از آن کاتالیزور می‌شود و در ادامه‌ی مسیر بعد از گذر از رزوناتور و منبع اگزوز وارد جو می‌شود. برای قسمت اول بهترین جایگزین یک هدرز با طراحی اصولی است، برای قسمت کاتالیزور که در واقع بیشترین افت توان در سیستم را دارد، می‌توان از نمونه‌های اسپرت استفاده کرد و برای بقیه قسمت‌ها هم از لوازم افتر‌مارکت شناخته شده بهره برد. تعویض کل این مجموعه بسته به نوع قوای محرکه درصد مطلوبی از افزایش توان را موتور آنخواهد کرد.

فروش خودرو، انجام تمامی موارد بالا در کنار هم باعث افزایش توان و عمر مجموعه‌ی پیشرانه می‌شود، به یاد داشته باشید که تیونینگ یک علم است، آن را به شیوه‌ی صحیح‌اش بیاموزید و همیشه این‌را بدانید که نصب موارد فوق و دوست ‌داشتنی به زیرکاپوت مجانی نیست و هزینه هایی همانند مصرف سوخت بالاتر، استهلاک بیشتر قطعات و لوازم خودرو و ... دارد.

معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  عوامل کاهش دهنده قدرت خودرو چیست ؟ به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .فروش خودرو ،امروزه تقویت و ایجاد تغییر در خودروها به امری عادی و معمولی تبدیل شده است. این تغ ...
  هرآنچه بايد در مورد سيستم خنك كننده خودرو(رادياتور) دانست! خودرو,فروش خودرو:چون در موتور عمل احتراق صورت مي‌گيرد بنابراين در قطعات داخل موتور اتومبيل حرارت توليد مي‌شود و اگر اين حرارت به وسيله دستگاه خنك‌كننده گرفته نشود، باعث خسارات زيادي مي‌گردد و از طرفي ...
عیب یابی سیستم احتراق خودرو از رنگ دود اگزوز   خودرو,فروش خودرو:بارها ممکن است هنگامی که یک خودرو در خیابان دود می کند و یا به تعمیرگاه مراجعه می کنیم از ما می خواهد که پدال گاز را فشار دهیم شاید این سوال برایمان پیش آمده که دود متساعد شده از خودرو ها به چه معناست و از رنگ دود خودرو به چه ن ...
  سیستم های افزایش توان موتور"تیونینگ خودرو" مطالب ارائه شده در این مقاله بیشتر برای افزایش سرعت و توان خودرو از راه تیونینگ می باشد و هریک از قسمت ها نیاز به تخصص و شناخت کافی از خودرو می باشد لذا برخی از مطالب زیر ممکن است باعث اسیب زدن به موتور خودرو شود اما کسانی که به فکر افزایش ناگهان ...