ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

آشنایی با موتور های خانواده TU در محصولات ایران خودرو

10 / 10
از 1 کاربر
 

خودرو

آشنایی با موتور های خانواده TU در محصولات ایران خودرو

به خرم گستر ساعی خوش آمدین ، جهت دریافت قیمت روز محصولات با موعد تحویل فوری و به روز در رنگ بندی های متنوع با شماره های 02166090697 و 02166090695 در تماس باشید .

با توجه به روند رو به گسترش استفاده از موتورھاي خانواده TU در محصولات ايران خودرو و لزوم آشنايي بیشتر متقاضیان محترم با انواع موتور TU اين بخشنامه ارسال مي گردد.

موتورھاي سری TU براي اولین بار در سال 1986 توسط گروه پژو سیتروئن (PSA) استفاده گرديد و به تدريج جايگزين موتورھاي خانواده XU شدند.

شايان توجه است كه كماكان موتورھاي ارتقا يافته TU در برخي از مدل ھاي پژو و سیتروئن مورد استفاده قرار مي گیرند.

از میان موتورھاي اين خانواده تاكنون موتورھای TU3 و TU5 بر روي برخي از محصولات ايران خودرو نصب گرديده اند.

به دلیل قابلیت ھاي بالاي موتورھای TU از لحاظ بھره وري ، مصرف سوخت و انطباق با استانداردھاي آلايندگي، شركت ايران خودرو در نظر دارد با سرمايه گذاري بیشتر و ساخت داخل نمودن قطعات آنھا ضمن بومي كردن دانش فني اين نوع موتورھا، در راستاي تحقق ھدف كاھش آلودگي ھوا مشاركت فعال داشته باشد.

در حال حاضر موتورھاي A TU3 و JP4 TU5 براي برخي از محصولات مورد استفاده قرار مي گیرند و پروژه ھايي براي ارتقاء اين موتورھا در دست اقدام مي باشند.

مشخصات فنی این موتور در جدول ذیل آمده است :

موتور TU3A با حجم 1361 سي سي داراي 4 سیلندر ، 8 سوپاپ و برخوردار از سیلندر و سرسیلندر آلومینیمي مي باشد و در مقايسه با موتورھاي مشابه، نسبتا سبك و كم مصرف بوده و براي استفاده در خودروھاي كوچك شھري بسیار اقتصادي و مقرون به صرفه است . ھم اكنون از اين موتور براي خودروي پژو 206 تیپ 2 استفاده می‌گردد.

موتور TU5 JP4 

مھمترين شاخصه اين موتور بھره مندي از سیستم (DOHC) كه مخفف عبارت Double Overhead Cams است ، مي‌باشد.

 اين سیستم با بھره مندي از 2 میل بادامك جداگانه براي سوپاپھاي ھوا و دود، امكان ايجاد ٤ عدد سوپاپ براي ھر سیلندر و مجموعا 16 سوپاپ براي موتور را فراھم مي نمايد.

اين موضوع سبب مي گردد كه ورود ھوا به سیلندر و خروج دود از آن با سرعت بیشتري انجام گیرد و در نتیجه توان تولید شده توسط موتور به شكل قابل ملاحضه اي افزايش يابد . وجود اين سیستم به ھمراه نسبت تراكم بالا (10.5) در اين موتور سبب مي گردد كه ضمن تولید توان و گشتاور بالا، داراي مصرف سوخت و آلايندگي پايیني باشد به نحوي كه در مواجھه با استانداردھاي آلايندگي در سالھاي آتي مشكلي پیش رو نداشته باشد.

در حال حاضر طیف وسیعي از محصولات ايران خودرو از قبیل فروش خودرو ،  خانواده پژو 206، 207، رانا ، 405 ،پارس و اچ سي كراس با اين موتور به بازار عرضه مي گردند.

 
معرفی به دوستان :
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

مقالات مشابه

  با 30 میلیون چه خودرویی بخریم؟ شاید در 5 سال یا 6 سال قبل با 30 میلیون بود که می توانستید با این مبلغ خودروهای هیوندایی و یا ژاپنی خرید اما در سال های اخیر افزایش قیمت ارز باعث روند تصاعدی قیمت خودرو گردیده است در بازار خودرو و فروش خودرو در حال حاظر گزینه‌های پیش رو برای اعضای خانوا ...
بررسی پژو پارس LX پرفروش ترین محصول ایران خودرو شاید پژو را بتوان موفق ترین خودرو تولیدی از دید فروش خودرو در میان خودروهای داخلی دانست، خودرویی که با گذشت چندین دهه از حضورش همچنان پیشتاز بازار خودروهای داخلی است. اگرچه افت کیفیت خودروهای تولیدی در سال های اخیر موجب نارضایتی از این محصول پرفروش ...
  بررسی تندر پیکاپ یا وانت ال نود + تصاویر خودرو جدی ایران خودرویی ها که محصول مشترک آنها با شرکای قدیمی خودرو رنو فرانسه می باشد، رنو در ایران دارای سابقه خوبی چه در بین مصرف کنندگان و چه خودروسازان است با وجود تحریم های بین المللی آها ایران را ترک نکردند و با وجود کاهش تولید اما نه قطع فر ...
  طریقه تنظیم ساعت پژو پارس داشبورد جدید + عکس مدتی هست که ایران خودرویی ها داشبورد جدید را برای محصولات خود در نظر گرفته اند که در میان عموم با نام های بسیاری نامیده می شود، عده ای از آن به داشبورد سوناتایی، فرمان سوناتایی و ... می گویند و آن هم به دلیل شباهت بالا با داشبورد خودرو هیوندایی ...
  ویدئو برلیانس H320 محصول جدید پارس خودرو + کاتالوگ فروش خودرو و قیمت روز خودرو، تحویل به روز محصولات ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن،خودرو H۳2۰ محصولی است که با همکاری شرکت برلیانس چین تولید خواهد شد و با توجه به اینکه خطوط تولید آن آماده است. پس از راه اندازی کامل خط تولید، فروش آن آغ ...
  هرآنچه باید در باره وانت جدید ایران خودرو دانست + فیلم فروش خودرو و قیمت روز خودرو، تحویل به روز محصولات ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن فروش فوری انواع وانت اعم از وانت ال نود،وانت پراید،وانت اردی،سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با ۹ سال تأخیر از ر ...