ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

پرايد مدل 2014

10 / 10
از 2 کاربر

پرايد مدل 2014

همه کسانی که در ایران زندگی می کنند ، دیگر خودرویی با نام پراید را می شناسند . این خودرو نزدیک به 20 سال است که آنر در خیابان ها و جاده های ایران در حال تردد می بینیم ولی آیا شده به این مسئله فکر کنید که پراید در کره به کجا رسیده است و اکنون کجاست ؟ 

پراید تا سال 2000 در کره مونتاژ می شده است ، از 2000 تا 2005 نسل دوم آن با نام ریو تولید گردید که وارد بازار ایران نیز شد و پس از آن کیا موتورز در سال 2005 نسل سوم آنرا معرفی نمود که با نام ریو باز هم بر سر زبان ها افتاد ، البته در اینکه این خودرو ظاهری شبیه به پراید داشته است ولی با تغییرات بیشمار ، آنرا New Pride نیز شناختند . این خودرو تا سال 2011 بر روی خط تولید قرار داشته و پس از آن ریو یا همان نیو پراید با ظاهری کاملا جدید و زیبا روانه بازار گشته است .

 


پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014

پراید 2014

 

پراید جدید یا همان نسل چهارم آن که با نام ریو نیز شناخته می شود ، دارای 2 موتور 1.2 لیتری و 1.4 لیتری می باشد که به ترتیب 87 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و 107 اسب بخار در دور موتور 6300 دور بر دقیقه تولید می نماید ، البته یک موتور قوی تر با توان 138 اسب بخار و به حجم 1.6 لیتر نیز برای این خودرو کوچک و دوست داشتنی در نظر گرفته شده است . 

این خودرو از نظر ایمنی دارای 6 ایربگ بوده و سیستم های ASB , EBD به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد . از امکانات دیگر می توان به سانروف ، سنسور پارک عقب برای پارک بهتر خودرو ، سیستم گرمکن صندلی راننده ، سنسورهای نور و باران ، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید و موارد دیگر را که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ، اشاره داشت . 

این خودرو مجهز به 2 دوع جعبه دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک می باشد که برای یک خودروی شهری کوچک انتخاب مناسب و خوبی می باشد . 

حال امیدواریم خودروسازان داخلی با الهام گرفتن از این خودروساز کره ای که شاید نیمی از قدمت خودرو سازان ایران را ندارد ، قدمی برای تولید محصولاتی بهتر ، ایمن تر ، زیباتر ، کم مصرف تر و ... ، بردارند .
تصاویر جانبی : برای مشاهده سایز واقعی، روی هر کدام کلیک کنید.
حسين : حقيقت تلخ
0 0
ما هميشه دنبال سود اسان و بي دردسر بودهايم و هستيم پس با اين شرايط راهي جز زوال پيش روي ما نيست
عنوان :
نام شما :
ایمیل :