ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو

9 / 10
از 1 کاربر

خودرو

نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو

 

پرسش مخاطب درباره چگونگی مطالبه خسارت افت قیمت خودرو در تصادف این است:

چندی پیش خودرویی با ماشین صفرکیلومتر بنده تصادف کرد که مقصر هم بود. بیمه تنها خسارت تعمیر را تقبل کرد؛ درحالیکه خودرو صفر بنده، دچار خسارت افت قیمت شده و بیمه آن را تقبل نمیکند. تکلیف من چیست؟

پاسخ کارشناسان :
بیمه فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت می‌کند. در حالی که در عرف جامعه ما خودرو تصادفی یا غیر تصادفی تفاوت قیمت دارد.

طبق ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتا یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت می‌باشد. در این راستا هم شخص متضرر می‌بایستی برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود که ایشان با ملاحظه خودرو و یا در مواردی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌کند.

بعد از برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت تعیین شده توسط کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود با این توضیح که اگر خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف می‌باشد.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث خودرو در سال96 مدیر بازار یابی و فروش سایپا گفت : افزایش قیمت بیمه خودروها در سال 96 به خودروسازان اعلام شده است و براین اساس قیمت جدید خودروهای گروه های سایپا اعلام ضده است. فروش خودرو، رضا تقوی مدیر بازاریابی و فروش سایپا گفت : بطور معمول درابتدای  هر سال مواردی ...
ایمنی ترین خودروهای جهان در خیابان های ایران موسسه معتبری به نام بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (اچ‌اس‌ای‌آی) فهرست ایمن‌ترین خودروهای سال را اعلام کرد. در رده‌بندی سال 2018 این موسسه خودروهای شورولت ولت و هیوندایی النترا در بخش خودروهای کوچک بهترین جایگاه‌‌ها ...
فروش سیتروئن C3  تا چند روز آینده + مشخصات گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد فروش خودروی جدید سیتروئن C3 را تا چند روز آینده آغاز نماید. قیمت اعلام شده برای این خودرو حدود 120 تا 130 میلیون تومان است. مشخصات فنی سیتروئن C3 : امکانات و تجهیزات سیتروئن C3 :
شرایط فروش سیتروئن C3 محصول جدید سایپا اردیبهشت 97 گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد برای اولین‌بار دور جدید پیش‌فروش خودرو جدید سیتروئن C3 را آغاز نماید. این خودرو که رقبایی همانند پژو 2008 دارد. زمان فعال سازي بخشنامه: ساعت 11 روز چهارشنبه مورخ 97/02/26 خودرو سیتروئن C3 ...