ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

لغو تحریم ها اثری بر کاهش هزینه خودروسازان ندارد!

10 / 10
از 1 کاربر

لغو تحریم ها اثری بر کاهش هزینه خودروسازان ندارد!

در حالی که بسیاری در انتظار کاهش قیمت بعد از توافق لوزان هستند اما گویا روند افزایش قیمت حامل های انرژی و مواد اولیه و... خبر از افزایش قیمت ها می دهد،به گزارش فروش خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،آرش محبی‌نژاد درخصوص تاثیر لغو تحریم‌ها بر قیمت‌های صنعت خودرو با بیان اینکه برای جلوگیری از ضرر و زیان خودروسازان باید قیمت خودرو همگام با هزینه‌ها افزایش یابد،اظهار داشت:در حال حاضر که هزینه‌های داخلی خودروسازان افزایش یافته است بنابراین قیمت خودرو باید صعودی شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو افزود: البته از طرف دیگر اگر نتایج توافقات هسته‌ای و توفیقات دستگاه دیپلماسی کشور به گونه‌ای شود که روی نرخ ارز و مواد اولیه اثر بگذارد که البته این تأثیر زودهنگام نخواهد بود، مسلما قیمت‌ها در آن زمان قابل بازنگری خواهند شد.

وی ادامه داد: ولی در حال حاضر هیچ فاکتوری تغییر نکرده و همچون روال سابق هزینه‌های خودروسازان و قطعه‌سازان افزایشی بوده است.محبی‌نژاد با بیان اینکه دستیابی به این توافق تاریخی بزرگ قطعا فضای کسب و کار را بهتر می‌کند ولی همان گونه که عنوان شده این مسئله زمانبر خواهد بود، تصریح کرد: از این رو نمی‌توان فعالیت‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد و منتظر رخدادهای آتی ماند بلکه لازم است روال عادی طی شود.

وی اظهار داشت: البته در صورت لغو تحریم‌ها هزینه‌های داخلی همچون قیمت انرژی، حقوق نیروی انسانی، مواد اولیه داخلی و خدمات دولتی تغییری نخواهند کرد بلکه بخشی از مواد اولیه وارداتی که بستگی به نرخ ارز دارد ممکن است با کاهش قیمت مواجه شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو با بیان اینکه همان گونه که قبلا نیز گفته شد ۳۰ درصد مشکلات صنعت خودرو ناشی از تحریم است، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها حداقل تأمین مواد اولیه و قطعات به راحتی صورت می‌گیرد ولی تغییر قیمت‌ها بستگی به نرخ ارز دارد که ناشی از سیاست‌های کلان دولت است.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

خیز گرانی خودرو برای سال 94! یکی از بازارهای فصلی در پایان سال ، بازار خرید و فروش خودرو است که با فروش های ویژه خودروسازان برای نوروز و دهه فجر آغاز می شود و تا روزهای پایانی سال ادامه دارد و موجب می شود این بازار درماههای پایانی سال و در آخرین فصل خرید و فروش سالیان سال گرمای قابل ملاحظه ای داشته ...
افزایش قیمت خودرو در راه است! این روزها خودروسازان ساز افزایش قیمت محصولات خود را کوک کرده اند و آنگونه که از شواهد امر پیداست درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال نموده اند .خودروسازان معتقدند با توجه به تورم موجود در تهیه مواد اولیه ، افزایش حقوق و دستمزد در سال ۹۴ و افزایش هزینه های ا ...