ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

رکورد داران سرعت در 80 سال گذشته

10 / 10
از 1 کاربر

رکورد داران سرعت در 80 سال گذشته

همواره سرعت یکی از آرزوهای بشر بوده تا آنرا با عناوین مختلف ثبت کند، یکی از این آرزوهای بشر با خودرو به واقعیت رسیده و سازندگان خودرو در طی این سال ها سعی در ثبت و رکورد شکنی سرعت های به قیت رسیده کرده اند در زیر به معرفی این خودروها در 80 سال گذشته صنعت خودرو می پردازیم و سایت فروش خودرو امید دارد بتواند رضایت بازدید کنندگان عزیز را جلب نماید.

دهه ۱۹۴۰: جگوار اکس کی ۱۲۰

سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت

 جگوار اکس کی ۱۲۰

در سال ۱۹۴۸ جگوارخودرویی ساخت که به همان اندازه که زیبا بود سریع نیز بود. بدنه زیبا و سقف باز اکس کی ۱۲۰ توانست از آن یک کلاسیک فوق‌العاده بسازد. در سال ۱۹۴۹ این خودرو توانست رکورد سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را از خود به جای بگذارد.

دهه  ۱۹۵۰: استون مارتین دی بی ۴ جی تی

۲۴۴/۵ کیلومتر در ساعت

استون مارتین دی بی ۴ جی تی

در این دهه خودروساز بریتانیایی استون مارتین توانست در بین خودروهای پرسرعت نامی برای خود بسازد. دی بی ۴ جی تی در سال ۱۹۵۹ وارد بازار شد ولی در سال ۱۹۶۱ توانست نام خود را به عنوان رکورددار سرعت ثبت کند. این خودروی ۳۰۲ اسب بخاری توانست سرعت ۲۴۴/۵ کیلومتر در ساعت را خود به جای بگذارد.

دهه ۱۹۶۰: فراری ۳۶۵ GTB/4 Daytona

۲۸۰ کیلومتر در ساعت

فراری ۳۶۵

این دهه متعلق به ایتالیایی‌ها بود. در سال ۱۹۶۳ یک ایزو گریفو ۳۲۷ توانست به سرعت ۲۵۹ کیلومتر در ساعت برسد. در سال ۱۹۶۷ یک لامبورگینی میورا پی ۴۰۰ سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد. و عاقبت در سال ۱۹۶۸ فراری ۳۶۵ GTB/4 Daytona را رو کرد. این خودرو در آن زمان توانست به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت برسد.

دهه ۱۹۷۰: لامبورگینی کاونتچ ال پی ۴۰۰

۲۸۹/۶ کیلومتر در ساعت

لامبورگینی کاونتچ ال پی ۴۰۰

نسبت به دهه ۶۰، دهه ۷۰ نتوانست زیاد رکورد سرعت را بالا ببرد.  در این دهه خودروهایی همچون توماسو پانترا و لانسیا استراتوس در بازار موجود بودند. ولی لامبورگینی شرکتی بود که توانست از دیگران پیشی بگیرد. کاونتچ ال پی ۴۰۰ در سال ۱۹۷۴ به بازار آمد و توانست با سرعت ۲۸۰/۶ کیلومتر در ساعت نام خود را به عنوان سریع‌ترین خودروی دهه ۷۰ ثبت کند.

دهه ۱۹۸۰: فراری اف ۴۰

۳۲۶ کیلومتر در ساعت

فراری اف 40

دهه ۶۰ را می‌توان به عنوان دهه تجلی سرعت نام برد ولی دهه ۸۰ بهشت سرعت بود. پورشه با ۹۵۹ توانست در سال ۱۹۸۶ سرعت  ۳۱۳/۷ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. ولی این آخر کار دهه ۸۰ نبود.در سال ۱۹۸۷ فراری مدل اف ۴۰ خود را روانه بازار کرد. این خودروی زیبا توانست سرعت خود را به ۳۲۶ کیلومتر در ساعت برساند. فراری اولین خودرویی بود که توانست به سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت برسد و از آن هم بالاتر برود.

دهه ۱۹۹۰: مک لارن اف ۱

۳۸۶ کیلومتر در ساعت

مک لارن اف1

در سال ۱۹۹۱ بوگاتی ای بی ۱۱۰ جی تی سرعت خود را به ۳۳۶ کیلومتر در ساعت رساند. یک سال بعد جگوار اکس جی ۲۲۰ توانست رکورد ۳۴۱ کیلومتر در ساعت را از خود به جای بگذارد. و عاقبت در سال ۱۹۹۳ سر و کله مک لارن اف ۱ پیدا شد. این خودرو توانست در آن سال رکورد ۳۸۶ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. امروزه به عنوان سریع‌ترین خودروی دهه ۹۰ شناخته می‌شود.

دهه ۲۰۰۰: بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

بیش از ۴۳۰ کیلومتر در ساعت

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

حدود ده سال مک لارن اف ۱ سریع‌ترین خودروی دنیا بود. اما در سال ۲۰۰۵ فولکس واگن کمپانی فرانسوی بوگاتی را احیا کرد و توانست مک لارن را از جایگاهش پایین بکشد. در این سال بوگاتی ویرون رکورد ۴۰۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد و پنج سال بعد توانست با مدل ویرون سوپر اسپرت رکورد خود را بزند و به سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت برسد.

دهه ۲۰۱۰: هنسی ونوم جی تی

۴۳۵ کیلومتر در ساعت

هنسی ونوم جی تی

حالا در سال ۲۰۱۵ هیچکس نمی‌تواند با قطعیت بگوید کدام خودرو سریع‌ترین است. بعضی‌ها ویرون سوپر اسپرت بوگاتی را به عنوان سریع‌ترین خودرو می‌شناسند، ولی کمپانی تیونینگ خودروی هنسی در کار خود بسیار ماهر است.
در فوریه ۲۰۱۴ ونوم جی تی سوپر کیت توانست رکورد ۴۳۵ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. اما از این خودرو ۳۰ عدد هم ساخته نشد و به همین علت گینس آن را به عنوان یک «محصول» نمی‌شناسد و بنابراین نام این خودرو را در کتاب رکوردهای خود ثبت نکرده است.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

مک لارن 650S اسپایدر فریاد قدرت مک لارن روز گذشته رسما خودروی 650S جدید را رونمایی کرد ولی این امر نتوانست مانع انتشار گسترده تصاویر آن از سوی سایت های مختلف شود و پس از آن تصاویر متعددی از نسخه کروک آن برروی اینترنت قرار گرفت. یکی از این تصاویر که توسط X- Tami Desing طراحی و من ...
لامبورگینی هوراکان جایگزین گلاردو لامبورگینی در حال شکل گرفتن یک قدم بزرگ به سوی آینده با نسلی جدید از لامبورگینی به نام لامبورگینی هوراکان که این نام برگرفته از جهان گاو بازیی یعنی گاو نر اسپانیایی که نماد قدرت و شکست ناپذیر بودن است.وین کلمن مدیر عامل لامبورگینی در باره این خودرو چنین می گوید که ...
سوپر اسپرت لامبورگینی خودرو,فروش خودرو:جدیدترین عکس‌های رسمی از اوراکان (هوراکان)توسط لامبورگینی منتشر شد. این عکس‌ها در هنگام تست رانندگی در جاده‌های کوهستانی آسکاری و ماربلا اسپانیا گرفته شده‌اند.    لامبورگینی اوراکان LP 610-4 که جان ...
قلب جنگنده F16 در دل فولکس واگن فولکس واگن برای جذب خریداران بیشتر، مدل پرفروش پاسات را به فناوری ایمنی مشابه هواپیماهای جنگنده ارتقا خواهد داد.مدل جدید پاسات که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود، نخستین خودروی فولکس واگن خواهد بود که نمایشگر مجازی دارد. این سیستم مشابه سیست ...
آوای قدرت موستانگ GT 2015 + تصاویر موستانگ دوست داشنتی خودرو محبوبی که طرفداران بی شماری از سراسر دنیا دارد، شرکت فورد به تازگی با تغییر پیشرانه موستانگ برای رسیدن به قدرت و توان بیشتر در کنار مصرف سوخت کمتر و بهینه اقدام به تولید و عرضه موستانگ جی تی 2015 کرده است. فروش خودرو، موستانگ از ابتدای ت ...
سوپر اسپرت جدید بنتلی GT3 -R + تصاویر خودرو، بنتلی نسخه جدید و ارتقاء یافته GTR-3 که تنها 300 عدد از این خودرو ساخته خواهد را عرضه می کند این خودرو با موتور  4.0 لیتری V8 توئین توربو با 527 اسب بخار قدرت و شتاب 0-100 تنها 3.8 ثانیه می باشد.  
خودرو F 015 مرسدس بنز خودرویی از آینده مدیرعامل گروه خودروسازی دایملر آلمان در جریان کنفرانس معرفی محصولات مرسدس‌بنز، از خودروی مفهومی هوشمند این کمپانی، F 015 پرده برداشت که باید آن را حاصل سال‌ها تحقیقات و توسعه در مورد خودروهای هوشمند بنامیم. مرسدس‌بنز دارای محصولات متنوعی است که ...