ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

رانای جدید هیبریدی در راه است

10 / 10
از 1 کاربر

 

رانای هیبریدی در راه است!


قطعات مربوط به راناي دونيرو – هيبريد – در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو طراحي و ساخته شده و در حال نصب بر روي خودرو است.

 

به گزارش ايكو طرح راناي دونيرو که در قالب "طرح ملي خودروي دو نیرو" با حمايت سازمان گسترش و معاونت فناوري رياست جمهوري در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو اجرا می شود، می تواند راه حل مناسبی برای رفع معضل آلودگی هوا در شهرهاي بزرگ باشد که البته اجرایی شدن آن منوط به اختصاص یارانه خرید خودرو است.

قوای محرکه دونيروي كامل (full Hybrid) شامل دونوع شارژي و غيرشارژي است که تنها سيستم شارژی قابلیت پيمايش خالص برقي به مدت طولانی را دارد كه در این حالت موتور احتراقی خاموش است ؛ زیرا باتری قبلا از طریق اتصال به جایگاه برق شارژ شده است.

آزمون های میدانی این خودرو که براي استفاده درون شهري و رسيدن به آلودگي صفر عرضه مي شود، تابستان سال آينده در داخل تهران انجام مي شود.

راناي دونيرو از نوع "سري قابل شارژ" است و باتري آن با اتصال به پريز برق در ايستگاه هاي مخصوص شارژ كه در دنيا رايج است و در ايران هم بايد ايجاد شود، شارژ مي شود. خودروی دو نیروی سری، پیش تر توسط بعضی خودروسازان بزرگ دنیا از جمله شرکت جی. ام (مدل ولت) به تولید انبوه رسیده است.

اين خودرو يك موتور احتراقي هم دارد، اما عملا موتور برقي به چرخ هاي آن وصل مي شود و كار موتور احتراقي، صرفا شارژ باتري در زمان عدم دسترسي به ايستگاه شارژ است.

موتور احتراقي به كار رفته در این خودرو، يك موتور كوچك است كه در انواع سه سيلندر و چهار سيلندر وجود دارد. از آن جاکه حتي كوچك ترين موتور ايران خودرو يعني تي. يو. 3. براي اين منظور بزرگ بوده به همين دليل موتور ديگري براي راناي دونيرو انتخاب شده كه در ایران تولید می شود.

دراين خودرو موتور احتراقي در درون شهر به ندرت روشن مي شود و راناي دونيرو مي تواند فقط با استفاده از برق، 70 تا 80 كيلومتر پيمايش داشته باشد كه نقش مهمي در كاهش آلودگي هواي شهر دارد.

حداكثر سرعت راناي دونيرو 120 كيلومتر در ساعت است كه با هدف جلوگيري از هدر رفتن برق در سرعت هاي بالا، حداکثر سرعت به اين ميزان محدود شده و این خودرو را به نمونه مطلوبی براي ترافيك شهري تبدیل کرده است. بنابراین تاكسي هاي درون شهري نخستين گزينه براي راناي دونيرو است.

با هر بار شارژ کامل باتری، آلايندگي اين خودرو در یک پيمايش 70 تا 80 كيلومتری، صفر است. بنابراین در صورت  جايگزيني ناوگان تاكسي راني با این خودرو، با يك بار شارژ مجدد باتري در میانه روز (به مدت دو تا سه ساعت در ايستگاه شارژ)، هر تاکسی مي تواند 150 تا 160 كيلومتر در روز بدون استفاده از سوخت فسيلي پيمايش داشته باشد.

با این وصف به نظر می رسد بهره گيري از اين نوع فناوري همزمان با از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده مهم‌ترين راه‌هاي كاهش آلايندگي هواي شهرهاي بزرگ باشد.

به دليل الزام اين طرح، فرمان رانا نيز كه به صورت هيدروليك بود، برقي شده كه در جاي خود يك حركت جديد است و با استفاده از این فناوری در ساير خودروها نيز می‌توان مصرف سوخت را كاهش داد.

سبحان : به یاری خدا
1 0
به یاری خدا امید وتریم تو این پروژه موفق باشن تا مازنده ایم ببینیم ماشینو
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

ابر خودرو هیبریدی ب ام و در ایران + قیمت فروش خودرو، بعد از حضور ابر خودروهایی همانند بوگاتی و فراری در ایران اینبار نوبت به ابر خودرو هیبریدی ب ام و i8 که یک خودروی هیبریدی شارژی به تازگی از طریق گمرک بندرعباس وارد ایران شده است. این خودرو عملکرد یک خودروی اسپرت را با میزان مصرف سوخت و آ ...
فروش تویوتا کمری جدید با موتور هیبریدی + قیمت ایر تویا از فروش تویوتا کمری بنزینی با مدل ۲۰۱۶ و در تیپ GLX فول آپشن و نوع هیبریدی آن با مدل ۲۰۱۵ در دو تیپ EL و XLE به همراه یاریس هاچ بک با مدل ۲۰۱۶ از خبر داد و همچنین شرایط فروش ویژه با تسهیلات ۳۰ و ۳۶ میلیون تومانی بدون بهره جهت خرید کرولا و ر ...
خودرو هیبرید برقی - پیل سوختی دانشگاه خواجه نصیر فروش خودرو به نقل از مهر، خودرو طراحی شده از طریق ترکیب اکسیژن و هیدروژن انرژی لازم را تولید می کند، در این خودرو یک باطری شارژی وجود دارد که این باطری هم از طریق برق و هم از طریق ترکیب هیدروژن و اکسیژن شارژ می‌شود. این خودرو با حمایت معاونت ...
  هیبرید جدید کیا نیرو+تصاویر کیا از نشست خبری خود در نمایشگاه دیترویت برای ارائه جزئیات بیشتر از مدل هیبرید جدیدش با عنوان نیرو استفاده کرده است.فروش خودرو، این کراس‌اور کامپکت که از آن با عنوان یک وسیله نقلیه هییرید کاربردی» یا HUV یاد می‌شود، اولین حضور عمومی‌اش را در ...
خودروهای هیبرید تاکسی رانی چند سالی است که بحث بروزرسانی ناوگان تاکسیرانی کشور مطرح شده است و امروز شاهد هستیم که برخی خودروهای وارداتی با آلایندگی به مراتب کمتر از خودروهای تولید داخل وارد این ناوگان حمل و نقل عمومی شده اند. فروش خودرو ، تویوتا کمری و کمری هیبرید، کرولا، راو۴، هایس، رنو سفران، ...
سوناتا LF هیبریدی رقیب تویوتا کمری رسید + قیمت خودروهای هیبریدی که در بازار فروش خودرو داخلی به تازگی وارد شده اند، این درحالی است که حدود یکسال از آمدن تویوتا کمری هیبریدی به بازار ایران می‌گذرد، قلمرو فرمانروایی این ژاپنی حالا با تهدیدی کره‌ای روبروست؛ تهدیدی بسیار جدی با نام هیوندای ...